Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Jouduin tekemään uuden tunnarin kun hukkasin vanhan…
Mulla ainakin aktiivisuus täällä vaihtelee kierron mukaan! Kun menkat alkaa ja tulee hetkellinen masennus ettei taaskaan tärpännyt niin ei huvita käydä lukemassa palstaa🙈 Sitten taas oviksen lähestyessä ja sen jälkeen palstan lukeminen kiinnostaa 😀
Tuo 29/26 vaikuttaa jo tosi lupaavalta. Sinuna kyllä testasin jo!😊
Pallukka, testaisin sinuna myös jo 😊👍
Me käytiin tänään ultrassa, kaikki kunnossa ja en voi olla naureskelematta tuolle nallekarkkiposeeraukselle 😂😂😍
Eemi voi mikä nallekarkki, paljon onnea odotukseen! Kävin ostamassa kaksi apteekin testiä ja kädet täristen tein jo toisen, mutta se epäonnistui eli ei tullut yhtäkään viivaa. Teen toisen vasta huomenna aamupissasta. Jotenkin hermostuttaa nyt lopputulos ihan tuhottomasti. Mietin miten pää kestää mahdollisesti pitkänkin ajanjakson, jolloin jokainen loppukierto on tätä hermoilua. Nämä keskusteluketjutkin on just siitä riskialttiita, että ketjuja lukiessa asia on jatkuvasti mielessä. 🙄
Onnea Uusioperheen äiti ja tervetuloa ketjuun pallukka! Todellakin samaistun noihin pohdintoihin, meillä esikoinen vasta 11kk mutta nyt aletaan jo yrittää kakkosta kun täytän jo parin kuukauden päästä itse 38v. Tuntuu että nytkin jo asiat kovasti helpottuneet, kun lapsi osaa puuhata itsekseenkin ja viihtyy lyhyitä aikoja hoidossa. Mutta mulla oli uuden vauvan vauvakuume jo synnärillä joten nyt kun menkat vihdoin on alkaneet, alkoi myös päättäväinen yritys 😅 Tänään kp 14, aamulla selkeet ovislimat ja nyt pientä nippailua vasemmalla alavatsassa. Ollaan vauvan kans matkalla niin en oo päässy tikuttamaan, mutta tässä parin tunnin sisällä kotona ja miehen luona. :) Olishan se hienoa jos saatais heti osuma. Sitä on niin hölmön toiveikas varsinkin näin yrityksen alussa. 😝
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Ohoh vastailin näköjään johonkin vähän vanhoihin viesteihin. No mutta onnea Pallukka!! Ja kuule kyllä ne asiat sitten järjestyy ja elämä kantaa sen kakkosenkin kanssa. Älä turhaan sitä vielä murehdi, ihanaa odotusta kaikille raskaana oleville. Vähänkö söpö toi teidän pikku nallekarkki Eemi!
N 39 M 39
Helvi, nostan hattua rohkeudellenne yrittää toista heti perään! Tsemppiä että onnistuu. :) Ensimmäiset pari vuotta kahden pienen kanssa ovat varmasti intensiiviset, mutta samaa kyllä arvelen tällä vähän isommallakin (4v) ikäerolla. Itse olen ajatellut, että yritän jo nyt raskausaikana miettiä miehen kanssa meidän turvaverkkojen vahvistamiskeinoja. Ollaan siinä onnellisessa asemassa että joitain asioita voi ratkaista myös rahalla, esimerkiksi ostaa kotisiivousta ym apua. Millaiset turvaverkot teillä on? Olen tosiaan nyt raskausviikolla 5. Monenlaisia oloja ja mielialoja on jo mahtunut matkaan. Oireet ja oireettomuus tuntuvat huolestuttavan yhtä lailla. Äsken meni jostakin ruuasta ilmeisesti maha aivan sekaisin, ja sekin nyt sitten huolestuttaa... Ajattelin tehdä vielä yhden digitaalisen raskaustestin ja katsoa näyttääkö se enemmän viikkoja kuin viime viikolla. Soitan kai sitten paniikissa neuvolaan jos ei näytä. Huomaan että hirveästi myös vertaan tätä raskautta edelliseen, luonnollisesti. Viime raskaus oli tosi pahoinvoiva, ja oksentelu alkoi rv 5-6 tienoilla. Tämä raskaus ei tietenkään välttämättä ole samanlainen, vaikka mahassa olisikin kaikki hyvin. Peukkuja kaikille mahavauvoille ja kaikille vauvatoiveille!
Onnittelut raskaudesta Pallukka <3 ja tsemppiä yritykseen Helvi :)
Itse en ole nyt vähään aikaan kirjoitellut, kun ei ole ollut kirjoiteltavaa :D Kierukan poiston jälkeen kuukautiset tuli normaalisti ja nyt on tosiaan ollut yk 1 käynnissä.
Huomenna pitäisi alkaa kuukautiset ja epäilen kyllä että ne alkaa. Ei tullut oltua petipuuhissa kuin kerran hyvinä päivinä niin epäilen ettei nyt onnistuttu. Tosin ei ole ollut sinänsä mitään kunnollisia kuukautisoireita, niin saa nähä :D
On kyllä viime viikolla ollut paha olo pari kertaa, mutta saattoivat johtua vaan ruuasta tai yövuoroista :D Mutta jos huomenna ei kuukautiset ala niin sitten käyn ostaa testin. Ehkä eniten harmittaa jos kuukautiset tulee myöhässä ja ei oo raskaana, kun sitten taas huolettaa tuo pco et häiritseekö se kuukautiskiertoa taas :(
Raportoin tänne että digitesti näytti edelleen "raskaana 2-3 viikkoa", mikä vähän huolestuttaa. Toki edellisestä testistä joka näytti samaa on vasta vajaa viikko. Teen varmaan muutaman päivän kuluttua vielä yhden testin. Harmittaa olla huolissaan koko ajan.... Vader, toivottavasti pääset tekemään testiä ja tulos on toivottu. :)
Pallukka, toivottavasti vaan johtuu siitä, että viime testin teit vasta vajaa viikko sitten <3
Ja kiitos, toivottavasti nyt kuukautiset jättäis tulematta raskauden vuoksi :)
Meillä on joo tosiaan hyvä turvaverkko, sekä mulla että miehellä on veljiä jotka on nyt vauvaa hoitaneet ja miehen vanhemmat asuu lähellä. Heille ei olla vielä kertaakaan annettu hoitoon, mutta kun lapsi kasvaa eikä tarvi kokoajan nostella, onnistuu lastenhoito varmasto heiltäkin. Ja just noin että sitten voi ostaa siivousapua, tilata ruokakassin suoraan kotiin ynnä muuta mitä ei oo vielä kokeillu.
N 39 M 39
JESJESJESSSS imetyksestä huolimatta ovulaatio bongattu! 😍 Laitoin miehelle viestiä töihin et heti kotiin jollain tekosyyllä käymään 🤭🤣 Saatiin talletettua samantien kun tän puolen päivän aikaan tikutin ja onneks oltiin talleteltu myös varmuuden vuoksi eilen illalla. 😅 Sit ei muuta kun jännittämään miten käy. Oon niin helpottunut et keho tuntuu toimivan imetyksestä huolimatta, koska tuntuis tosi haikeelta lopetella sitä vielä. Tänäänkin oli pariin otteeseen tissi lohtuna kun pää kopsahti tai tuli joku muu säikähdys. Mulla on työkaveri jolle raskauden yrittäminen on myös ajankohtaista ja ollaan jaettu fiiliksiä avoimesti, mutta nyt mulle yhtäkkiä tuli semmonen olo etten kehdannutkaan "ylpeillä" ovulaatiolla ja että saatiin ajastettua näin hyvin. Onko kellään muulla samaa nolostelua? Negatiivisia tunteita on sitten kuitenkin jotenkin helpompi kertoa, kun niillä ei ainakaan voi pahoittaa toisen mieltä tai aiheuttaa kateutta. 😳
N 39 M 39
Helvi kirjoitti:
JESJESJESSSS imetyksestä huolimatta ovulaatio bongattu! 😍 Laitoin miehelle viestiä töihin et heti kotiin jollain tekosyyllä käymään 🤭🤣 Saatiin talletettua samantien kun tän puolen päivän aikaan tikutin ja onneks oltiin talleteltu myös varmuuden vuoksi eilen illalla. 😅 Sit ei muuta kun jännittämään miten käy. Oon niin helpottunut et keho tuntuu toimivan imetyksestä huolimatta, koska tuntuis tosi haikeelta lopetella sitä vielä. Tänäänkin oli pariin otteeseen tissi lohtuna kun pää kopsahti tai tuli joku muu säikähdys. Mulla on työkaveri jolle raskauden yrittäminen on myös ajankohtaista ja ollaan jaettu fiiliksiä avoimesti, mutta nyt mulle yhtäkkiä tuli semmonen olo etten kehdannutkaan "ylpeillä" ovulaatiolla ja että saatiin ajastettua näin hyvin. Onko kellään muulla samaa nolostelua? Negatiivisia tunteita on sitten kuitenkin jotenkin helpompi kertoa, kun niillä ei ainakaan voi pahoittaa toisen mieltä tai aiheuttaa kateutta. 😳
Onnea ovulaation bongaamisesta!😊 Mä otin myös tässä kierrossa ovulaatiotestit käyttöön kun pelkäsin ovuloinko edes. Nyt on taas jännä viikko tiedossa, tänään kp29/30-34.
Mä en itse ole uskaltanut kertoa kuin yhdelle ystävälle raskauden yrityksestä.
Jännän äärellä Käyttäjä40961 ! Kerro sitten miten käy ☺️
N 39 M 39
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Mitä tänne kuuluu muille syksyllä plussanneille?
Meillä on tiistaina nt-ultra ja doplerilla oon kuunnellut pienen sydänääniä 🥰 sillä kuuluu myös liikkeet kun vauva liikkuessaan osuu anturiin 😊
Heippa, olen uusi täällä ja kaipaisin hieman neuvoa. Bongasin ovulaation 8 päivää sitten.
Kiertoni on 27-32 päivää. Tänään on kiertopäivä 26. Jos menkkoja ei kuulu niin minä päivänä testi kannattaa tehdä (tavallinen, ei herkkä)? Haluaisin välttyä mahdolliselta väärältä negatiiviselta. En vain malttaisi odottaa tuonne 32.päivään asti😂
Itse sain selkeän haamun/ viivan dpo10 iltapäivällä ja mun kierto oli n.28vrk. Yleensä joku dpo13 on jo aika varma jos plussa on tullakseen, mutta riippuu niin raskaudesta ja kierron pituudestakin. Kaikista varminhan on valitettavasti tuo että testaa vasta kun menkat jää oman kierron mukaan tulematta.. 😁
Onnea Helvi ovisplussasta ja hyvistä talletteluista, nyt vaan sormet ristiin 🤞🏻
Eemi, uskoisin että monet plussanneet ovat siirtyneet kuulumisineen Raskaus & synnytys-osioon, siellä on esim. Kaikki plussanneet-keskustelu mistä saa varmasti vertaistukea odotukseen 😊 näin olen ainakin ollut huomaavinani välillä silläkin puolella pyöriessäni. Tsemppiä NT-ultraan!
Käyttäjä40971, kysymys mihin on täysin mahdoton vastata 😬 HCG-arvo nousee jokaisella niin yksilöllisesti että ei tuohon voi oikein mitään varmaksi vastata. Jotkut saavat plussan jo dpo8, jotkut eivät vielä sinäkään päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa. Malttaminen on vaikeaa kun testin tekeminen kuumottelee, mutta varmimmin turhan negan välttää testaamalla tarpeeksi myöhään. Olemme menossa ensi kuussa inseminaatiohoitoon ja esimerkiksi siinä ohjeessa luki, että raskaustestin saa tehdä 16 päivää inseminaation (ovulaation) jälkeen.
Nounou, ahaa empä ollut tuota tajunnut! Täytyykin käydä katselemassa siellä.. 😊
Tää ei taida olla kovin aktiivinen palsta tällä hetkellä..? Mulla kp 29/26 mutta ei tee mieli testata vielä, ettei sitten vaan pety. Ehtiihän sitä testata myöhemminkin jos menkkoja ei vain ala kuulua. :)