Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1241/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitten ehta plussa ole 🤩 tsemppiä piinapäiviin! 😁 itse piinailen kun en näköjään nuku tulevanakaan yönä kauheasti.. 😂

1242/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Uneton yö takana myös minulla, saitko Eemi nukuttua?

Ylempänä eilisen testi ja alempana tämän aamun, kyllä siinä jotain näkyy! Uskaltaisikohan digitaalisen tehdä huomenna jo? Menkkojen alkamispäivä olisi ti tai ke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1243/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea suklaa! 🥰

Kyllä saat jo näillä päivillä digitaalisella viikot 1-2! Jos taas maltat odottaa niin huomenna/ylihuomenna saatat saada 2-3viikkoa 😊 itsehän tein nuo digitaaliset viikon välein niin näin että hcg-taso nousee oletetusti 😄

1244/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Suklaa! ❤ Kannattaa tehä digitaalinen, mä tein tänään ja oon saanu 2 haamuviivaa aiemmin ja nyt on kauhea tunnemyllerrys. Toivon, et mies on yhtä iloinen tästä kun pääsee alkushokistaan (tämä ei siis ollut etukäteen suunniteltua meillä, koulut kesken molemmilla jne).

Tää tunne on ihana, kun digitesti kertoo, että oot raskaana. Aivan ihana. Toivon kaikille teille onnea, että tärppäisi niillä, joilla ei vielä tärpännyt. Ja kiitos teille, jotka sanoitte heti, et mul on plussa. En meinannut uskoa, mutta se piti toivoa yllä <3

1245/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Suklaa, otin panacodin+ pitkävaikutteista paracetamolia jossain kohti niin sen jälkeen nukuin suht ok. Nuo vie nyt onneksi pahimman terän kivulta oois 😊

Jolinda, itse ajattelin myös taas tämän viikon lopussa tehdä digin 😁 pitäisi näyttää +3 siinä kohdin.

1246/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun niin eri informaatiota tulee noista varhaisultrien tekoajankohdista... siis että milloin kannattaa käydä. Jossain on että rv6 eteenpäin näkyisi syke ja jossain rv7. Varasin 6+0 päivälle ultran mutta tän firman sivuilla näköjään onkin että 6+3 kannattaisi tulla. No tietty silloin ei ole aikoja, arghhh 😵 onko kukaan käynyt rv7 alussa ja syke näkynyt?

1247/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, Minulle on useampi kätilö sanonut, että 6+4 näkee sykkeen varmuudella. Sitä ennen se on kuulemma vähän kiikun kaakun ja voi aiheuttaa turhaa stressiä, jos ei syke löydykään 😞 kävin itse juuri tasan 6+4 mutta kaveri olikin jo 7+1 😄 koska taustalla keskeytynyt keskenmeno, jossa siis alkio kuoli kohtuun eikä mitään vuotoja yms tullut, niin olemme nyt käyneet kerran viikossa kurkkaamassa että kaverilla on kaikki hyvin ja kasvaa niin kuin pitää 😊

1248/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nyt varattuna tuo 6+0 ja sitten 7+2, jos syke löytyy ensimmäisessä niin varmaan siirrän tuota seuraavaa.

Neuvolaankin soitin ja päivystyksen kautta voi saada lähetteen ultraan mutta luulen että odottelen nyt vain tämän piinaisen viikon 😅 tissit ei taas aamulla olleet oikeastaan lainkaan kipeät, mutta kaipa sekin on normaalia että oireet vaihtelee. Pahoinvointia odotellessa.. 🥴

1249/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin oireet aluksi vaihteli päivittäin eikä niistä oireista voi oikein sanoa miten sikiö voi. Tällä hetkellä itsellä ihan järkyttävän huono olo joka alkaa aina noin tunnin heräämisestä ja jatkuu siihen asti kunnes menee nukkumaan 🤢 ämpäri kulkee mukana joka paikkaan... Toivottavasti Eemi sinulla ei tule pahoinvointia 🥴

1250/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeriTM, Jolinda,

Tein digitaalisen testin ja siihen tuli raskaana 1-2 viikkoa. Tosi vaikea uskoa tätä, mutta kävi miten kävi niin ainakin tietää voivansa tulla raskaaksi!

1251/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolinda, toisaalta toivoo ettei tulisi pahoinvointia mutta toisaalta siitä tulisi jollain tapaa huojentava fiilis 😂

Suklaa, onnea ja tarrasukkia matkaan! 🤗

1252/1576 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, onhan sekin totta mutta kyllä nyt 4 viikkoa kärsineenä odotan kuin kuuta nousevaa sitä, kun olo (toivottavasti) jossain vaiheessa helpottaa 😄 joillakin kuulemma olo pysyy loppuun asti huonona, en tiedä miten siitä selviäisi 🥴

1253/1576 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon plussia täällä, onnea! ❤️ Täällä noin DPO4-DPO6 eli vielä kärvistellään pitkään… 🙈

1254/1576 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, Jolanda - mulla molemmissa raskauksissa etovaa oloa ja pahoinvointia kesti ekan kolmanneksen! Ehkä noin rv12-13 se alkoi helpottaa! ☺️ Mutta parilla ystävällä oksentelu kesti koko raskauden, jotkuthan joutuu jopa sairaalaan tiputukseen hypermeesin takia. Sitten on niitä, kenellä ei oo lainkaan huonovointisuutta eli siitäkään ei tartte huolestua!

1255/1576 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaityttö, tsemppiä piinapäiviin ja sormet ja varpaat ristiin plussan puolesta 🙏 ja tosiaan, sitä ei koskaan tiedä millainen raskauspahoinvointi itselle osuu. Onneksi hypermeesiltä olen ainakin itse välttynyt 🙏

Lueskelin Primperan -pahoinvointilääkkeestä raskauspahoinvoinnin hoidossa. Onko kenelläkään siitä omakohtaisia kokemuksia?

1256/1576 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primperasta ei kokemusta, mutta Seaband-pahoivointirannekkeista oli vähän apua! 😉

1257/1576 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikko sitten nuo rannekkeet ja mitään eroa oloon en ole huomannut 😞

1258/1576 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se papu kasvaa 😍 tai herne kai se ennemmin vielä on 😁 jännittää kyllä maanantain ultra nähdäänkö sykkivää sydäntä.

1259/1576 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!

Täällä koettiin pieni pettymys eilen kun menkat alkoi, mutta toisaalta nyt lähtee käyntiin vasta yk2.

Jotenkin vaan niin kovat odotukset että tärppäis nopeasti kun esikoisenkin kohdalla kävi niin, mutta onhan tässä tullut ikää lisää siitä jo 9 vuotta 🙈😁 täytyy nyt yrittää ottaa vähän rennommin tän asian suhteen. 😊

1260/1576 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea kaikille plussanneille! Mahtavasti kaikilla hcg:kin noussut kaikilla :)  Nasu12, mulla vähän sama viime kierrossa, kun kuukautiset alkoi jopa jo päivää aiemmin kuin normaalisti, oli aika kova kolaus jotenkin. Jotenkin toi kuukautisten alkamispäivä/ pari ekaa kierto päivää ovat kyllä henkisesti aika raskaita, sitä vaipuu ihan epätoivon alhoon. Onneksi mieli paranee kuitenkin siitä! Nyt on meillä siis yk7. Yritän kanssa suhtautua vaan rennosti, helpommin sanottu kuin tehty :D