Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
1261/1576 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta aptequi, apteekin oma raskaustesti. En malttanut odottaa joten tein testin tänään, vaikka menkat pitäisi alkaa vasta 2-3 päivän päästä. Negaa näytti, enkö siis ole raskaana? Murrun jos en ole, en kestä odotukset oli niin korkealla

Rinnalla minulla 5 kk maailman ihanin vauva josta en voisi olla kiitollisempi, mutta itkin onnesta melkein jo eilen kun olin niin varma uudesta raskaudesta. En kestä jos en ole raskaana! Oireitakin on. ollut, tai luulin niin. Rinnat aristavat (tätä ei ole ollut muutamaan kuukauteen vaikka imetän), pissattaa usein (tämä oli viime raskaudessa oire). En tiedä ehkä etin vaan merkkejä kaikesta. Huoh Sori sekava viesti...

1262/1576 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi ja NouNou ymmärrän kyllä, että ovulaatiotestit varmasti olisivat iso apu, mutta ainakaan näin alkuun en halua itseäni niillä stressata, kun kierto on ollut pari vuotta säännöllinen ja pisimmillään ollut se 31 päivää, joten toivon että ovuloin rakkuloituneista munasarjoista huolimatta.

Eemi, ihanaa että herne siellä kasvaa <3

Onnea kaikille plussanneille <3

Multa poistettiin eilen kuparikierukka, joten ens kuussa alkaa sitten virallisesti ensimmäinen yrityskerta. Flow sovelluksen mukaan ovulaatio olisi pitänyt olla perjantaina ja vaikka harjoiteltiin aika reippaasti viime viikko, niin en usko, että olisi ollut mahdollista hedelmöittyä, kun kierukan kupari kuulemma häiritsee munasolua ja siittiöitä. Mutta saahan sitä vähän toivoa, vaikka en kyllä siihen usko, että kuukautisten alkaminen ei kyllä ole iso pettymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1263/1576 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40695; oon ymmärtänyt että imetyksen aikana on vaikea tulla raskaaksi? Sain neuvolasta tuollaisen vihkosen jossa oli että synnytyksen jälkeen ensimmäisen 6kkn ajan tiivis imettäminen todennäköisesti riittää ehkäisyksikin.

Mulla näkyi apteekin normitestissä 3pvää ennen menkkoja, mutta testaisin sinuna vielä oletettuna kk alkamispäivänä niin saat varmuuden.

1264/1576 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40695 - komppaan tässä Eemiä, testaa sitten kuukautisten alkamispäivänä vielä ☺️ Kai se raskaus voi näkyä jo nyt, muttei välttämättä. Imetys voi tosiaan heikentää mahiksia tulla raskaaksi, vaikka kuukautiset tulisi normaalisti. On mahdollista esim., että ovulaatio ei tapahdu tai imetyshormoni heikentää kohdun limakalvoa niin, ettei munasolu kiinnity. Poikkeuksia kyllä on, eli ei se imetys estä kaikilla raskautta, siksi imetystä ei suositella ehkäisynä… Eli toivotaan et sä olet yksi niistä poikkeuksista! 😍

Ei oo tosiaan tarkoitus lannistaa, mutta imetyshormonien heittely voi myös aiheuttaa raskaustyyppisiä oireita, mm. etomista 😬 Siksi oottelisin rauhassa vielä muutaman päivän ❤️

1265/1576 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Kisukatin tilanne on? Ootko testaillut/ saanut plussaa tai menkat alkaneet?

1266/1576 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin ultrasta, sykettä ei vielä nähty mutta oikeassa paikassa on ja muutoinkin kaikki näille viikoille näytti olevan hyvin 😍🤩 kätilö laski 5+6, itse taas 6+0 ja mitta 3,8mm viittasi 6+1. Ensi viikolla mennään uusiksi ja toivottavasti silloin sydän jo pamppailisi 😊

1267/1576 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat paineet. Olen tuo joka aiemmin kysyä apteekin omasta raskaustestistä. Sekoilen niin että unohdin salasanan aiempaan tiliini.

Kiitos minulle vastanneille, juuri fakta tietoa kaipasikin, sain lohtua viesteistänne.

Mun menkat ei ole vieläkään alkaneet, lauantain olisi pitänyt, nyt on jo maanantai, noh tiedostan kyllä että imetyshorminu jyllää ha vaikuttaa. Mutta tämä toivon kipinä on niin raskas kantaa, en kestäisi pettymystä joten varaudun siihen etten ole raskaana. Mutta menkat ei ole vieläkään alkaneet. Apua... onko kohtalotovereita? Ps sori sekava viesti, olen ihan sekaisin

1268/1576 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Eemi! ❤️😍

Käyttäjä 40712 - jos sulla on jo pari päivää menkkojen alkamisesta niin testaisin jo! ☺️ Kai apteekkarin testinkin pitäs olla luotettava, mutta Clear Blun on musta itestä parhaita! Ne diginäytöllä olevat näyttää ne viikotkin, ei tartte arvailla, onko vaiko eikö!

1269/1576 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo helpotti kyllä paljon kun näki että on ainakin oikeassa paikassa ja muutenkin kaikki ainakin nyt ok 🤩❤

1270/1576 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi kirjoitti:

Juuri tultiin ultrasta, sykettä ei vielä nähty mutta oikeassa paikassa on ja muutoinkin kaikki näille viikoille näytti olevan hyvin 😍🤩 kätilö laski 5+6, itse taas 6+0 ja mitta 3,8mm viittasi 6+1. Ensi viikolla mennään uusiksi ja toivottavasti silloin sydän jo pamppailisi 😊

Onneksi olkoon! Aivan ihania uutisia. :)

1271/1576 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei huomenna ala menkat niin käyn hakemassa testin.

1272/1576 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sait testin tehtyä, mitä näytti? 😊

Ite siemailen glögiä ja tuijottelen mun järkyttävän turvonnutta mahaa.. 🙄

1273/1576 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeen en oo tänne kirjoitellut. Onnea plussanneille! Meillä yk5 menossa. Letrojen avulla eka ensimmäinen ovisplussa pongattu. Dpo1 menossa ja piinapäivät alkaa 😇

Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21

1274/1576 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti83 - hienoa, jos letrot auttoi! 🙏🏻

Täällä menkkojen pitäs alkaa huomenna / perjantaina. Päätin testata vasta lauantaina, jos menkat ei ala ennen sitä. Alan olla turhautunu siihen, että testiin pamahtaanegatiivinen ja päivän päästä tulee ne menkat 😬 Oireita en enää ees yritä miettiä, kun niitä on lähes joka kierrossa, vaikka negaa pukkaa 🤣

1275/1576 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla Eemi, että kaikki on hyvin !

Käyttäjä40712, toivottavasti testi näyttää plussaa <3

Tsemppiä piinapäivissä kärvisteleville!

Itellä on aika sama kuin Sunnuntaitytöllä, mulla vaan pitäis kuukautiset alkaa lauantaina. Vaikka edelleen oon skeptinen et ois ees mahdollisuutta raskauteen, kun kierukan poisto meni niin myöhäiseksi, niin silti vähän jännittää! 

1276/1576 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 6+3 ja pahoinvointi on tullut kuvioihin.. 🥴 en oo onneksi oksentanut, mutta vaikea syödä kun mitään ei tee mieli. Sitruunavichy on hyvää 😁 nuo alamahapolttelut joita mulla yli 2 viikkoa oli, on onneksi jääneet aikalailla pois. Jotain lievää mutta harvemmin enää. Neuvolassa th sanoi että urheilu voi vaikuttaa pahentavasti jos kovasti jännittää alavatsaa ja huomasin itsekin että kovemman treenin jälkeen yö oli vaikeampi. Joten oon ottanut iisimmin ja treenaan rauhallisemmin 😄

Mitäs muille kuuluu?

1277/1576 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi - niin ikävää kuin se pahoivointi onkin niin itsellä tuli sellanen turvallinen fiilis et joku mun sisällä sen pahoinvoinnin aiheuttaa ❤️

Mä oon ollu täällä valmis heittää hanskat tiskiin, sain aamulla negatiivisen testiin. Ja nyt kun katsoin niin oon kuvittelevani haamuviivan 😳 Pakko varmaan malttaa sunnuntaille ja ottaa uusiksi, jos menkat ei ala.

1278/1576 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt uskalla innostua vielä, kun mun mielestä pitäs olla jo vahvempi plussa näillä päivillä 😩

1279/1576 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä siitä tietyllä tapaa huojentunut olo tulee 😄 keskiviikkona on meillä seuraava ultra, jännää nähdä mitä se paljastaa.

Jos sulla on säännöllinen kierto niin tiettyhän sen pitäisi joo näkyä vahvana jo nyt.. tee parin päivän päästä uusi? silloinhan näkyy kyllä jos on ollakseen 😊

1280/1576 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi - koronarokote sekotti vähän kiertoa eli voi olla, että se onkin pidempi kuin mitä on ollut hetken 🙈 Menkat yhä kateissa, testi ostettu huomiselle! 😄 Molemmista lapsista oon saanu vahvat plussat, mutta esikoisen testasin vasta, kun menkat oli 3pv myöhässä. Kuopuksen laskettua taas siirrettiin lähes viikolla aikasemmaksi kuin mitä kuukautisista oli laskettu eli hänkin on ollut oikeasti ”pidemmällä” sillon, kun testasin menkkojen oletettuna alkamispäivänä. Voihan tämä olla kemiallinenkin raskaus - sillon voi näkyä jotain testissä, mutta ei pitkään… ☹️ Huomenna viisaampi 🤭