Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1221/1576 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisukatti, onhan noita 10iu testejä jotka on herkempiä. Itse päätin tässä kierrossa etten tee niitä, koska raskaus näkyy kyllä 25iu testissäkin ajallaan jos niin pitkälle menee 😊 ts vaikka raskaus alkaisikin mutta ei ehdi näkyä kuin noissa herkissä testeissä niin en halua itse henkkoht siitä tietääkään.

Toivottavasti sulla plussa tulis nyt vielä tässä kierrossa!

1222/1576 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, Sunnuntaityttö,

Toi viiva kyllä piirtyi pari min testin jälkeen eli varmaan on viivanpaikka. Onko kellään noi aikaiset näyttänyt negaa ennen kuukautisia, mutta silti olisi ollut raskaana?

Tossa paketissa lukee, että sen varmuus tässä vaiheessa ennen odotettuja kuukautisia on 99%, joten mietin, että ei taida olla kovin todennäköistä, että olisin raskaana. Mutta pitää nyt vaa jaksaa nämä pari päivää vielä odotella. Mitenköhän saisi itsensä lopettamaan paniikinomaisen testauksen sillä välin :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1223/1576 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi oli noita herkkiä 10-testejä niin kyllähän sen tietty luulisi pari päivää ennen menkkoja näyttävän selkeästi.. mut tee nyt parin päivän päästä uusi joku luotettava normitesti niin etköhän oo viisaampi 😊

1224/1576 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaityttö, tavallaan tieto helpotti ja tavallaan ei. Tavallaan kiva tietää etten ole vain vainoharhainen ja päästäni vialla epäilyksieni kanssa ja selittämättömän lapsettomuuden diagnoosi olisi voinut olla aika raskas ja masentava. Toisaalta vaikka nyt tiedetään mistä kiikastaa, niin ei se takaa että ongelmaa saadaan ohitettua lääketieteen avuin tai ainakaan niin että lapsi olisi biologisesti sekä minun että puolisoni. Vaikeita asioita :/

1225/1576 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, hyvä kun kivut loppui! Ei tosiaan kannata olla huolissaan, että niiden yhtäkkinen loppuminen olisi merkki jostain huonosta 😊 Varhaisultraan ei kannata mennä liian ajoissa, että siellä sitten varmasti näkyy jotain. Mä kävin viikolla 6+5 ja syke löytyi, toi 7+3 on siis oikein hyvä. Kävin pari viikkoa ennen tuota gynellä niiden vatsakipujen takia ja silloin ei näkynyt kohdussa vielä yhtään mitään, gyne pystyi vain kertomaan että toisesta munasarjasta oli hetki sitten munasolu irronnut eli ovulaatio oli todella tapahtunut.

Suklaa, mä kyllä näen tuossa haalean viivan! Ei munkaan eka positiivinen testi ollut paljon kummempi, digitaalinen testi sitten varmisti.

N29
❤️ 1/2022

1226/1576 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ajattelin etten liian ajoissa säntää 😁

Mutta mietin kyllä että pitäisikö mun koettaa päästä näiden kipujen vuoksi julkiselle ultraan ihan vain varmuudeksi, tulevan viikon lopuilla olisi jo 5+3 tai 5+4 ja luin että 6.viikon aikana alkaisi syke näkyä 🤔

1227/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa - mulla siis piirtyi heti positiivinen vastaus, ei testinpaikka! 😉 Clearblulla kun tulee sellanen ruksi raskauden merkiksi, vähemmän tulkittavaa 😄

1228/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, vatsakivut on niin normaaleja, ettei ne välttämättä ota julkiselle 🤔 Ootko varannu jo ajan neuvolaan? Niiltähän voisi kysellä samalla! Tosiaan jos liian aikasin menee eikä mitään kuulu tai näy, voi vaan stressaantua 😥

1229/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nounou - tämä on kurjaa 😓 Jos haasteet olisi sun puolella, apukeinoja olisi niin paljon enemmän!

1230/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Täällä uusi kuumeilija. Olen seurannut keskusteluja kommentoimatta jo pidemmän aikaa. Vähän itsestäni. Olemme kumppanini kanssa molemmat 23-vuotiaita, ja yhteisiä vuosia on jo +5. Opiskelut on vielä kesken, mutta eikös opiskelut jousta paremmin kuin työelämä ;) Vauva on ollut ajatuksissamme viime keväästä, ja kesän aikana jätimme ehkäisyn pois, ajatuksena tärppää jos tärppää. Tänä aamuna testasin ja ihan niinkuin näkisin testissä toisen viivan. Kuukautiskierto on ollut kaikkea 27-35 päivän väliltä, ja nyt on menossa kp31.

Onko tämä nyt pelkkä viivanpaikka vai saako jo hieman innostua?

1231/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaityttö, onhan ne joo mutta toisaalta "kaikkialla" sanotaan että jos on voimakkaita vatsakipuja pitäisi asiaa tutkia. Itse uskon että ovat sinänsä normaaleja mutta jos pääsisi katsomaan että on oikeassa paikassa niin aina parempi 😊 sykehän tosiaan ei välttämättä vielä näy, mutta mahakivut ei siihen kai liitykään vaan lähinnä haluaisin selvittää että kaveri on oikeassa paikassa.

Neuvolaan ajattelin joo soitella ja tiedustella asiaa.

Viime yö oli taas sellainen että valveilla meni aikaa riittämiin, vaikka toissayön perusteella luulin että nää polttelut hellittää jo.. 😅

1232/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, en kanssa usko että tässä vaiheessa pääsisit ultraan julkiselle 😅 Mä kävin yksityisellä, vähän kyllä harmitti maksaa kun oli sinänsä "turha" käynti. Gyne suositteli uutta ultraa 1-2 viikon päähän ja teki lähetteen labroihin, joissa olisi mitattu hcg ja muutama muu. En varannut aikaa kun olisi ollut turhaa maksaa vielä niistäkin, menin sit vaan yksityiselle kätilölle varhaisultraan vähän myöhemmin.

Käyttäjä35044, tuo on jo selvä plussa, onnea! 😊

Täällä puhutaan aina noista viivanpaikoista, mutta muistakaa tämä: raskaustesti mittaa istukkahormonin määrää ja jos testiin tulee edes hyvin haalea haamuviiva, on se merkki siitä, että hormonia löytyy, vaikkakin alkuun hyvin pieni määrä. Ilman hormonia ei tule viivaa. Haamuviiva vahvistuu parissakin päivässä, jos alkio on kiinnittynyt kunnolla. Kun taas biokemiallisissa raskauksissa viiva ei vahvistu ja kyseessä on varhainen keskenmeno.

N29
❤️ 1/2022

1233/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elfrida, voihan se olla joo ettei pääse. Mutta tosiaan viime yö oli taas senverran epämukava että kysäisen terkalta ainakin asiasta 😊

Kyllähän noita viivanpaikkoja tulee ilman hcgtäkin, jonkun keskustelun luin missä nainen oli laittanu miehensä pissimään tikkuun ja oli tullut viivanpaikka 😂 jos viivassa on punaista, kyse on hcgn vaikutuksesta ilmestyneestä viivasta.

1234/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea käyttäjä35044, on tuo ihan ehta positiivinen!

Eemi, luulen myös ettö noin vähin perustein ei pääse vielä julkiselle ultraan 🤔 toki jos kerrot valkoisia valheita että tuntuu kivut jommalla kummalla puolella tai että kiertosi on epäsäännöllinen etkä tiedä koska hedelmöitys on tapahtunut jne niin saattavat ottaa.

Komppaan Elfridaa, olen tehnyt elämässäni varmaan yli 100 raskaustestiä ja ikinä ei ole piirtynyt edes häilyvää toista viivaa. Toisin kuin ovulaatiotesteissä on usein sitä tulkinnan varaa, mutta raskaustestissä sanoisin että toinen häilyvän haaleakin viiva on positiivinen tulos. Ja aika monia eri merkkejäkin on tullut testattua 😅

1235/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää positiivinen vai näänkö omiani? Testaan huomenna aamulla vielä Clearbluella, mut mitä mieltä ootte? Nostattelenko turhaa toivoa 🙈

Oireina ollut nännikipu, arat rinnat, väsymys ja toissayönä ollut pahoinvointikohtaus (jonka takia aloin testailemaankin, ajattelin muista oireista vaan että menkat ne sieltä tulee, vaikka nännit ei olekkaan ennen olleet kipeät). Apuaa! Hjälp

1236/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merituulimm, kyllähän tuo plussa on, onnea!

Nounou, olen kyllä pirun huono valehtelemaan valkoisiakaan 😂 mutta jos terkka on sitä mieltä ettei ole syytä ultrailla niin sitten vaan odotellaan 😊 eilen kun katselin yksityisiltä ultria niin MISSÄÄN ei ollut aikoja niin että oisin to tsi pe päässyt.. pidin sitä jo vähän kohtalon johdatuksena 😂

1237/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli joskus tosi selkeä viivanpaikka, partneri oli silloin mies jolta oli piuhat pätkitty. Testasin koska oireet oli erikoiset, mutta miehelläkin oli loppuviimein edelleen piuhat kiinni niinkuin kuuluikin. Se oli vielä apteekin testi eikä mikään halpis. Joissakin testeissä viivanpaikka vaan kastuttuaan kuultaa läpi..

1238/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille ja onnea plussanneille! <3

Mä oon yrittänyt pysyä täältä pois, koska mulla alkaa mennä ihan överiksi testien kanssa. Oon tehnyt varmaan 10 testiä tässä parin päivän aikana, jep tiedän ei mitään järkeä.

Tilanne on nyt tämä:

-kuukautisiin 1-2 päivää aikaa

-rfsu aikaisella testillä olen saanut moneen todella todella haalean viivan

-rfsu kahdella tavallisella testillä sain kahteen testiin vähän paremman viivan, mutta sitten luin myöhemmin, että niissä on "törkeä" viivanpaikka

-tein yhden digitaalisen testin ja se valitettavasti epäonnistui, en tiedä mitä tein väärin

-hain lähikaupasta äsken pregcheck tavallisia testejä ja tein yhden ja siihen tulee kuvan mukainen viiva. Rfsu liuskoissa oli saman näköinen.

Elikkäs oon saanut pääni aika sekasin näillä testeillä ja tuntuu, että niissä nyt jotain näkyy, mutta silti jotenkin vaikea uskoa. Sekin on outa, että nuo herkät testit antaa melkein olematonta viivaa ja sitten nämä muut paljon parempaa. Mulla on etova olo ollut pari päivää, tosin sama olo oli myös viime kuussa ennen kuukautisia ja en ollut raskaana.

1239/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa, en tuosta kuvasta erota onko viivassa väriä mutta jos oot noihin kaikkiin saanut viivaa niin lottoaisin kyllä plussan puolesta.. 😊 tee parin päivän päästä uusi, joku kunnon testi esim apteekkarin tai sitten digi 👍

1240/1576 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hieman punertava tuo livenä, mutta aika haalea. Oon muuttanut kontrastia ainoastaan tähän kuvaan ja punertavalta näyttää siinäkin. No mutta täytyy nyt vaan odotella pari päivää niin olen viisaampi.