Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1061/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten rupeaa näyttämään siltä että tulevana yönä vuotelisi enemmälti.. ompa kyllä todella raivostuttavaa tällainen monen päivän tiputtelu, eikä ole ennen tässä mittakaavassa ollut 😵 mistä tää oikein voi johtua?

1062/1576 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valui jännitys hukkaan.... :( Testasin sitten perjantaina, oli nega, ja kuukautiset sitten iloisesti alkoi pari tuntia testaamisen jälkeen. Viikonloppuna olin kyllä maani myynyt ja valmis vaipumaan epätoivon alhoon, mutta kyllä tää tästä taas. Uutta putkeen vaan vai miten se oli :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/1576 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, oisko kiinnittymisvuotoa?

Luulen, että mullaki alkaa menkat tänään tai huomenna. Naama kukkii ja mieli on maassa. Aamulämmöt lähti laskuun eilen ja tänään jo samat kuin ennen ovulaatiota.

1064/1576 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla avautu hanat yöllä.. lämmöt laski eilen ja siitä kyllä jo arvelin. Eikun tikuttaan ovista taas kohta 😂

1065/1576 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kiinnittymisvuotoon.. oireet periaatteessa voisi ajallisesti sopiakkin mutta en oikein jaksa uskoa että näin voimakas vuoto voisi sitä olla, valitettavasti 😔

1066/1576 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, mulla oli viime kierrossa samanlaiset oireet. Koskaan ennen ei ollut tiputellut tuhrua ennen menkkoja mutta viime kierrossa se kesti 3 päivää. Sain myös dpo 10 hyvin hyvin haalean haamuista haamuimman joka seuraavana päivä oli taas nega. Jotenkin heräsi epäilyt mahdollisesta varhaisesta keskenmenosta kun se kaikki oli niin kummaa! Tiedä sitten mikä sen oikeasti aiheutti...

1067/1576 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tsemppiä teille uuteen kiertoon joutuneille!

Heräsin aamuyöllä aika kovaan vatsakipuun ja olin ihan varma, että menkat alkaa/on jo alkanut. Kiire tuli mennä ottamaan särkylääkettä. Mutta koska ibuprofeenia ei kai suositella raskauden aikana niin tein varmuuden vuoksi raskaustestin ja tuli kaksi viivaa! 🤗 Ja kivut loppui melkein siihen. En osannut odottaa että plussaa edeltäisi tuommoinen kipukohtaus. Monta kuukautta sähläsin ovulaatiotestien kanssa enkä saanut yhtään oikeaoppista positiivista tulosta :D Tässä kierrossa oli vieläpä kalliit digitestit. Mutta ei se nyt enää yhtään harmita!

25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.

1068/1576 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, Pesupallo!

Mulla alko menkat eilen, onneks on niin kiireinen viikko edessä ja takana (tänään burn out itkut myös) että itse menkat ei oo kerenny harmittaan. ens kierrossa taas ovistikuttelemaan. Ja en aio ostaa enää yhtään raskaustestiä, tulee niin tyhmä olo ku testaa ja se on aina vaan nega

1069/1576 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pesupallo! 🤩

Ja joo, tunnistan tuon saman fiiliksen, Hilpula. Tylsää testata kun aina pamahtaa puhdas nega.

Mulla on nyt tää kierto alkanut valkkarin lotinalla toisin kuin pari aiempaa. Erikoista, mut jospa tarkottais jotain positiivista 😵

1070/1576 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Nyt minäkin uskaltaudun kirjoittamaan tänne, kun yritys viimein alkaa. Tänään poistettiin siis kierukka. Gynekologi suositteli vähentämään minimiin sokerin syönnin, kuulemma sokerilla on negatiivinen vaikutus munarakkuloiden kasvuun. Ootteko kuulleet tälläisesta?

No ajattelin kuitenkin kokeilla ja jättää kaikki ylimääräiset herkut pois.

1071/1576 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, mutta sokerihan vaikuttaa negatiivisesti melko moneen asiaan terveydessä. Lisääntymiselimet tuskin tekevät poikkeusta 😊 täytyisi itsekin muistaa pitäytyä kohtuudessa.

1072/1576 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Liityn tänne tuskailemaan tilannettani.

Minulla on menossa kp36/28-30, viimeisin kierto ennen kuukautisten poisjääntiä oli 29 päivää. Vauvaa meillä siis yritetään ja tein ensimmäisen testin jo kp 28 eli viikko sitten ja se oli tyylipuhdas negatiivinen. Menkat ei sitten kuitenkaan alkaneet ja testejä on sen jälkeen tullut tehtyä jos minkälaista.

Minua ahdistaa tuo testien hailakkuus siinä missä esikoisesta pärähti kirkas viiva jo seuraavana päivänä kuukautisten poisjäännistä. Nyt olen vahvimmillaan noihin pc:n testeihin saanut kuvan alimman mukaisen viivan tältä aamulta.

Ylin kuva on kp 31 aamupissa

Keskimmäinen eiliseltä iltapissa noin 2,5h pidätys

Ja alin tosiaan tältä aamulta.

Kävin keskiviikkona Hcg-verikokeessa ja arvo oli silloin 68 mikä on mielestäni aika matala jos viikkoja olisi 4+3? Toki on mahdollista että ovis oliskin ollut myöhemmin ja viikkoja voisi olla esim. 4+1. Ja jos hormonia oli keskiviikkona noin niin eikö tänään pitäisi testin jo helottaa punaisena? Olenko vain vainoharhainen vai voiko tästä tulla täysimittainen raskaus? Ja pitäisikö lopettaa testaaminen nyt tähän ja katsoa omalla painollaan mitä tuleman pitää?

Oireita on kyllä nännien arkuus, ihmeelliset mieliteot, hajut ja lievä uupumus.

Vierailija
1073/1576 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen vähän väliä seuraillut tätä keskustelua ja ajattelin viimein uskaltautua mukaan. Olen 23-vuotias ja yritämme ensimmäistä lasta avopuolison kanssa. Tällä hetkellä yk 1. :)

1074/1576 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, kertokaas tuliko näihin rfsun testeihin helposti viivanpaikkoja? Huvikseni testasin tuon yhden pois kun oon juossut koko aamun pissillä ja testiajalla tuli tikkuun jotain, mutta viivanpaikaksi tulkitsen kyllä itse.

1075/1576 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko muuttaa vielä negasävyiksi. Joku tuossa on, mutta mikä 😂 ja voiko useamman tamponin vaatinut vuoto tapahtua niin että olisi vielä mahdollisuus olla raskaana..

Ja näköjään todella huonosti näkyy tänne ladattuna, plääh

1076/1576 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, noita rfsun testejä on moitittu juuri tuosta että viivan paikka saattaa olla tosi selkeä. Ikävä kyllä tuossa en itse näe tuossa kuvassa mitään viivan paikkaa tai haamua 😔

Mutta jos epäilyttää niin tämän oman kokemuksen saattelemana suosittelen odottamaan ainakin pari päivää ennen seuraavaa testiä. Olen nyt itse havahtunut siihen että tuo jatkuva testaaminen tuo ihmeellisen huolen asiaan ja sitten näitä asioita pohtii päässään eikä oikein osaa rentoutua. Lähinnä siis sillä että ei se viivan vahvistuminen ole tae mistään ja toisaalta testeissäkin lienee paljon eroja millaisia viivoja ne edes antavat. Esikoiden kohdalla muistan että tällaiset hcg-arvot eivät käyneet mieli vieressäkään kun positiivisen raskaustestin tein.

1077/1576 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuskimpa tuossa mitään on. Kuivuessa oli vahvistunut mutta en kyllä itse väriä siinä näe. Jännää vain että toinen tosta paketista ei antanut mitään viivanpaikalle mutta tää saman paketin toinen antoi 😂

1078/1576 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on menkat myöhässä ehkä 4pv? (syön pillereitä epäsäännöllisesti mutta, tällähetkellä on menossa lume-pillerit, joten pitäisi kyllä tulla vuotoa). Raskaus on siis mahdollinen ja jopa ehkä toivottu. Raskausoireita on mm. nännipihat turvonneet, tissit arat, väsymystä, huonovointisuutta ja pientä nipistelyä alavatsassa. Minulla on tullut vähän veristä ja vaaleanpunaista vuotoa mutta ruskeaa vuotoa on tullut eniten (mutta vuoto on huomattavasti vähäisempää kuin kuukautisten aikana). Sekä yhtenä päivän pissalla käydessäni miulla tuli pyyhkiessäni paperiin joku limaklöntti?! Olen tehnyt lukuisia raskaustestejä mutta kaikki ovat olleet negatiivisia, vaikka minusta oireet ovat selkeät, sillä olen ollut kerran aikaisemmin raskaana mutta raskaus oli biokemiallinen raskaus. Vai voisiko kyseessä olla kohdun ulkopuolinen raskaus?! Voisiko joku viisampi kertoa miulle mitä mie teen ja mistä on mahdollisesti kyse.. Siinä viel tekemästäni raskaustestistä kuva. (tehty päivä virtsasta). Näättekö toista viivaa vai kuvittelenko vain??

1079/1576 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että nuo oireet voivat olla ihan hormonien heittelyäkin jos syöt pillereitä miten sattuu. Mikset joko syö tai lopeta? Samasta syystä voi vuotokin odotuttaa itseään. Tuossa testissä en itse näe viivaa mutta senverran kuvat tänne ladatessa blurraantuu että voi johtua siitäkin. Testaa viikon päästä uusiksi, mutta suosittelen kyllä miettimään tuota pilleriasiaa..

1080/1576 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Eemiä, kannattaa varmaan noita hormonaalisia käyttää lääkärin ohjeen mukaan tai jättää kokonaan pois, jos on vauva haave. Olet tehnyt monta negatiivistä testiä, luulen, että et ole raskaana. Yksityiseltä lääkäriasemalta saisi varmaan verikokeen, sillä saisit ehkä lopullisen mielenrauhan. Nyt kannattaa ehkä jättää noi kotitestailut jo tähän.

Itsekin testasin jo ennen menkkojen alkamispäivää, koska käytän joitain lääkkeitä, joita ei raskaana saa käyttää. Sain aina mielenrauhan siksi päiväksi ja uskalsin ottaa lääkettä.

Tilasin tähän kiertoon (yk2) Clearbluen digitaalisia ovulaatiotestejä. Niitä saa puolet halvemmalla Raskauskeiju-sivustolta kuin jos ostaisi apteekista. Toivon, että niitä on helpompi käyttää. Testiliuskojen tulkinta toi mulle paljon stressiä. Ostin nyt sitä LH-hormonia testaavia, mut jos menee ens kuuhun taas yrittäminen niin ehkä kokeilen niitä kalliimpia LH&estrogeeni-tuplatestiä (clearbluella oli siis kahta erilaista digitestiä mistä valita).