Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Minä olen nyt vähän keräillyt itseäni tuon kesäkuun keskenmenon ja pettymyksen jälkeen. Yhdet kuukautiset ovat tulleet tässä välissä ja nyt pohdin aloitetaanko uudestaan yritys. Keskenmeno oli minulle niin kova henkinen kolaus että en tiedä kestänkö jos tuleekin toinen heti perään.. Lisäksi olen vaihtamassa myös työpaikkaa tässä kuukauden päästä. Sekavat ajatukset, toivottavasti tästä selkiintyvät.
Hei, tervehdys kaikille 💕
Vuosi sitten aloin kirjoitella täällä, silloin tuulimunaraskauden jälkeen & iloksemme saimme plussan marraskuun puolivälissä 2021. Plussa on nyt syntynyt heinäkuun lopussa, terve tyttö tuli. Raskauden aikana olen käynyt jokaisen viestin täällä lukemassa ja tykkäillyt viesteistänne.
Halusin kommentoida, vuosi sitten itselläni oli pitkä kierto ja kävin yksityisellä gynekologilla tarkistamassa mm kierron vaiheen, ja sain letrozol reseptin tukemaan nopeampaa kiertoa. Silloin en tiennyt, että olin raskaana tuulimunasta, joka sitten selvisi rv 10 neuvolassa ja tyhjennys tapahtui lääkkeellisesti. Tämän jälkeen odotimme yhden tavallisen kierron jota ”vauhditin” letroilla. Tämän jälkeen seuraavan kieroon lähdin myös letroilla ja lisäksi greippimehua kului-> tuosta kierrosta plussa tuli n dp 10-12 ja oireina oli mm raudanmaku suussa ennen plussaa. Raskaus eteni lähes oireetta, harjoitussupistuksia rv 27 eteenpäin jolloin olen alkanut hieman hidastaa elämää. Synnytys alkoi tasan rv 40+0 voimistuvilla supistuksilla ja tyttö syntyi 40+2. Nyt on muutama viikko harjoiteltu kotielämää.
Sen enempää siitä, halusin vain suositella teille kaikille jotka ette tiedä missä menette kiertonne kanssa, menkää yksityiselle gynekologille edes kerran. Gyne voi katsoa perusasiat ja tutkia missä vaiheessa kierto on; määrätä lääkkeet jos uskoo niistä olevan apua; pääsette huomattavasti nopeammin eteenpäin kuin odottamalla julkisen puolen lapsettomuusselvitystä. Minusta pieni hinta sille että saa tietää kaiken olevan teoriassa kunnossa. Itselläni joka toinen kierto oli 30pv ja joka toinen 50pv. Letroilla kierto lyheni ja munasolut kypsyy varmemmin. Tikutin ovulaation ja talletukset tehtiin ennen, aikana ja jälkeen ovulaation.
N36, M35.
Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023
Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.
Kiva kuulla Sipsi susta, paljon onnea teidän perheelle!
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Seepras kovasti voimia!
Täällä kp 2, yk 21
Musta tuntuu, ettei mulla ole mitään oireita (muuta kuin alavatsan paine, mutta sairastan IBS nii en liittäys sitä raskauteen). Huomenna olin meinannut ekan varhaistestin tehdä. Nyt mietityttää, että kannattaako varhaisia testejä tehdä, jos ei ole oireita? Jos olisikin alkanut raskaus niin jos hormoni pitoisuudet on vielä pienet ku eivät aiheuta oireita? Mitä ootte mieltä, onko oireita aina, jos on raskaana?
Hilpula, monta päivää sulla on menkat myöhässä vai onko vielä? Kannattaa odottaa vähintään sinne kierron viimeiseen päivään, että voi luottaa tulokseen. (selkeä plussa tai nega).
Ennenkuin menkat on myöhässä, ei tulokseen mun mielestä oo luottamista. Mutta voihan sitä testata, on se silti aina yhtä jännää :D kun vaan asennoituu että voi tulla nega, joka välttis todellisuudessa ei oo nega.
Itse testasin tänään dpo8, luulin että on 10iu testi mut olikin ihan normi. Ei näkynyt mitään, mut eipä näillä vrk välttis näy noissa varhaistesteissäkään vielä. Flunssainen olo ollut nyt pari päivää mutta mielipä voi tehdä tepposet..
Plussaonnea kaikille! 🤗
No se nyt on ihan yhtä (epä)luotettavaa tehdä testi esim kp 28/28 tai 29/28. 😄 Oleellista on se että hcg:ta on ehtinyt muodostua riittävästi näkyäkseen testissä 😄 Itse olen saanut haamun testiin kolme kertaa "vasta" dpo 11, mutta tässäkin tapauksessa olen tiennyt ovulaation tarkan ajankohdan. On myös tapaus ja yksilökohtaista miten ja paljon sitä hcg:ta erittyy. Ei ole yhtä ja ainutta järkevää tapaa milloin testata. Itse tykkään testata ennen menkkojen oletettua alkamispäivää koska haluan tietää mahdollisimman pian miten kävi, surra negaa tai kypsytellä ajatusta että raskaana ollaan. Se plussakin saattaa olla järkytys vaikka sitä on toivonut vaikka kuinka hartaasti ja kauan.
Joo ja siis itse tarkoitin että jos näyttää negaa niin ei välttämättä ole luottamista ennen menkkojen oletettua alkamispäivää :)
Tänään alkoi sitten jo sapettaa kun menkkoja ei ole kuulunut vaikka meneillään on jo kp 41/35 ja dpo 19. Tein kaapissa lojuneen testin pois kotiuduttuani töistä ihan vain sulkeakseni pois raskauden mahdollisuuden. Mutta samantien ilmestyikin kaksi vahvaa viivaa 😱. Eihän tätä oikeasti osaa odottaa vaikka yli vuosi on jo yritetty 😅🤭.
Js tosiaan ainut "oire" joka on ollut oli tuo viikon verran vatsa sekaisin. Toivottavasti teilläkin Eemi ja Hilpula tarkoittaisi samaa 😊👍🏻.
Onnea Almmaria! 🤩 mulla oli eilen uudestaan voimakasta menkkamaista/polttavaa vatsakipua ja tuntui kuin ois maha sekaisin. Oli pakko ottaa särkylääkettä. Muutoin nyt ei oo ollut mitään erikoista. Mutta uskon vasta kun kaks viivaa nään... 😁
Lämmöt tänäaamuna 36,8. Yöllä oli neljän aikaan pakko nousta vessaan. Mutta yksi mitä ei ole, niin tissikipu uupuu kokonaan 😳 jotenkin pinkeämmät ja turpeammat ovat kyllä mutta oon ollut uskossa että kipeytyminen ennen menkkoja on enemmän sääntö kuin poikkeus?
Ennen oletettuja menkkoja siis, jos raskautuminen on tapahtunut
Onnea Almmaria!
Tein testin tnä oletettu dpo 11, nega. Eilen oli huimausta, mutta tissikipua minäkin vielä odottelen josko se alkais. Kolmen päivän päästä uusi testi
Hei kaikille😊
Olen seuraillut tätä palstaa jonkin aikaa, mutta nyt vasta ajattelin kommentoida kun aloitettiin miehen kanssa yrittämään lasta viime kierrosta.
Mulla tavallisesti kierto 31-32 päivää ja nyt meneillään kp34 eikä kuukautiset vielä ole alkaneet. Kaksi negatiivista raskaustestiä olen tehnyt :( En tikuttanut ovista tai tiedä ihan varmasti milloin se oli ( ehkä n. 15päivää sitten).
Onkohan tässä enää mitään mahdollisuuksia että olisin raskaana?
Heippa! Kiertohan voi vaihdella, eli joku olla pidempi ja joku lyhyempi. Muistaakseni ovulaatio on 12-16vrk ennen kuukautisten alkua. Eli testaisin itse vaikka viikon päästä jos ei menkat ennen sitä ala :) jos ei silloin näy plussaa niin raskaus on mahdollista mutta aika epätodennäköistä. Mutta onhan toisilla näkynyt plussa vasta pari viikkoa oletetusta kk alkamispäivästäkin.
Oon edelleen ollut täällä säännöllisesti seurailemassa teidän kaikkien kuulumisia 😬 tänään on kp 29/29, dpo 12, ja jännittää 🙈 nyt siis yk 5, eikä aikaisemmissa kierroissa oo ollut tälläistä fiilistä...... voisin varmaan testata jo, mutta mies on reissussa ja haluaisin odottaa että sekin on kotona! Oon mittaillut aamulämpöjä, ja tässä kierrossa ne on selvästi jääneet roikkumaan ylemmäs kuin aiemmin 🤔 nyt sitten istun kuin tulisilla hiilillä keittiön pöydän ääressä, enkä saa mitään aikaiseksi kun ajatukset koko ajan harhailee vessan laatikossa oleviin testeihin 😅
Oisin sinuna testannut jo, oot kylmähermoinen 😁
Te kenellä on kokemusta, niin onko oireet ennen plussaa vaihdelleet? Esim mulla oli eilen useemman tunnin ajan kohdun kohdilla kova paineen tunne, niin etten oikeen iljenny kumartua tai muutoin "litistää" kohdunseutua. Samaan aikaan kohdun aluetta pisteli tai "tuikki" ei nyt kipeästi mutta niin ettei tehnyt mieli vatsaa kauheasti jännittää.
Ja tänään noita ei kumpaakaan ole ainakaan vielä. Pari päivää vielä että viitsii ruveta testaileen.. 😬
Eemi, vastaan nyt, vaikka en itseäni kummoisena kokemusasiantuntijana vielä pidäkään :D
Minulla oli todella vaihteleva olo n. viikon verran ennen tuota plussaa: toisina päivinä ei ollut yhtään mitään tuntemuksia, joskus vatsa sekaisin kuin olisin vain syönyt vähän jotain huonoa ja sitten välillä nippaili ja oli sellaista kuumottavaa polttelua kohdun paikkeilla. Kerran jopa heräsin yöllä niin polttavaan kipuun alavatsassa, että piti googlettaa umpilisäkkeen tulehduksen oireet :D Meni kuitenkin parissa minuutissa kipu kokonaan ohi, joten en sitten reagoinut tähän sen kummemmin... Enkä kyllä ihan oikeasti vieläkään uskoisi että pulla on uunissa jos en olisi kahta todella vahvasti positiivista testiä tehnyt eli tällä hetkellä oireet ovat taas kokonaan kadoksissa. Ja kun soittelin ensimmäistä neuvola-aikaa, minulle sanottiin sen olevan ihan normaalia eikä tarvitse oireettomuudesta huolestua :)
Kiitos vastauksesta, kyllähän tuo vähän mieltä huojentaa kun tietää ettei kokoaikaa tarvi kärvistellä että kaikki olis ok 😂
Hilpula, "kiva" kuulla 🤩 toivotaan joo, peukut pystyssä! Mulla on holissut valkkariakin reilusti nyt, jota mielestäni viime kierrossa ei oviksen jälkeen juurikaan ollut.