Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1081/1576 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin taas ovulaatiotestailut päällänsä. Flon mukaan tiistaina olisi pääpäivä, että tarvinnee ruveta tässä viikonlopun aikana talletteleen pikkuhiljaa.. 😁 sitten voi taas piinailla.

Lääkärissäkin kävin ja laittoi lähetteen verikokeisiin. Niitä ennen täytyy vain olla ed.päivä ilman seksiä niin eipä nyt ovulaation huitteilla pääse sinne sitten.

1082/1576 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, siis mitkä verikokeet susta otetaan? Pahoittelut kun mennyt varmaan mulla ohi tässä keskustelussa.

Mulla oli sillon ennen esikoista kellon tarkka 28 pv kierto jonka vuoksi toki oletin aina, että ovulaatio on kp 14 ja näin myös Flo aina ennustikin. Siinä kierrossa josta raskauduin aloitin testaa ovulaatiota kp 9 ja sain vain epämääräisiä viivoja kunnes kp 16 testi olikin selkeä plussa. Eli toisin sanoen mulla oli ovulaatio vasta kp 16-17 ja tätä puolsi myös alkuraskauden ultraääni kun alkio oli 3 päivää "pienempi" kuin laskennalliset viikot. Me oltiin aiemmissa kierroissa joissa en siis tikuttanut tähdätty aina tuohon kp14 oletettuun ovulaatioon, ja ilmeisesti aina siis lopetettu liian ajoissa yrittäminen ja ei tärpännyt ekat 3 kiertoa. Eli mulla oli kai luteaalivaihe vain 12 pv tuossa kierrossa, ehkä tosiaan aina? Mene ja tiedä, mutta tällä vaan sitä haluan sanoa, että ei kannata kaikkia "paukkuja" laittaa pelkästään siihen kp 14 ovulaatioo-oletukseen ja sitä edeltävään aikaan.

Nyt sitten pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa tehdä päätös ehkäisyn lopettamisesta. Tosin tuo 2v uhma-tahtotaapero kotona hieman lieventää tätä vauvakuumetta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1083/1576 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo katsonut omakannasta mitä labroja olivat, mutta ymmärsin että jotain keltarauhashormoniin liittyvää kun mulla tota tiputtelua ollut. Jospa ensi viikolla pääsisi ne otattamaan.

1084/1576 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ovistesti plussa vai nega?

1085/1576 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kuva samasta testistä

1086/1576 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, mun mielestä positiivinen! Mullakaan ei tuon vahvempaa (jos edes noin vahvaa) tullut vaikka aamuin illoin testasin ja nyt rv 6 menossa 👍

1087/1576 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos olis, tänään ja eilen talleteltu 😁 päivällä ei mielestäni ihan noin vahva ollut ja tää illan rupes vahvistuun heti kun kontrolliviivakin. Huomenna päivällä testaan taas.

Ei vaan TAASKAAN ole esim ovislimoja tai ainakaan en oo bongannut... siksi vähän mietityttää että meneekö niinkun kuuluis.

1088/1576 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näemmä positiivinen. Ei kai pitäisi mutta ajattelin testailla nyt nuo 8 tikkua loppuun katoaako viiva tai tuleeko takaisin myöhemmin.

1089/1576 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin yhdessä kierrossa testasin halppistesteillä miten mun LH-taso vaihtelee kierron aikana. Palas oviksen jälkeen parin päivän päästä negatiiviseksi ja sitten ennen menkkoja lähti nousuun. Eli mulla ovistikuista ei kyllä voinut päätellä raskautumisesta mitään vaan tasot nousi menkkojen myötä 🤷

1090/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, aamupahoinvointi täällä huomenta 😅 tein jo raskaustestinkin mutta kuten oletin negaa näyttää. Ilmeisesti ovulaatio aiheuttaa tämän 😳 pari lonkeroa eilen otin mutta ei ole kyllä koskaan noin vähästä oksu lentänyt..

1091/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää Eemi - nyt vaan talletuksia kehiin! ☺️🤞🏻

Tikkunekku - kokemuksesta voin kertoa, että se uhma ei mene ohi vuodessa eikä parissa 😅 Me oltiin juuri saatu pikkusisko alulle, kun esiuhmailut alkoi ja HYVÄ NIIN, koska olis voinu vauvakuume laskea turhan pitkäksi aikaa… 🤣

Täällä odotellaan kuukautisia, negatiivista näytti testi sunnuntaina. MITÄÄN (raskaus)oireita ei ole, tissejä puristelen päivittäin et joko aristas, mutta ei… Mulla oli molemmista lapsista rinnat tosi arat jo ennen menkkojen pois jääntiä, joten luotan tähän ”puristelutestiin” (heh) melkeen enemmän kuin oikeisiin raskaustesteihin 🤭

YK9 menossa, eli sydän on kyllä särkynyt jo liian monta kertaa… Nyt on vähennetty kuopuksen imetystä, josko parantas mahiksia ens kierroksella! 🤞🏻

1092/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo talleteltu on tässä päivittäin 🤭

Tuo on kyllä niin tylsää kun osaa jo odottaa menkkoja, kun mitään raskausoireita ei ole.. mutta sullakin kaksi ennestään eli eiköhän ole hyvät mahikset kolmanteenkin muksuun 🤩

1093/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi - tässä menkkojen odottamisessa piinaavinta on kyllä se, että se toivo elää menkkoihin saakka kaikista negatiivisista testeistä ja oireettomuudesta huolimatta 😞 Ja samalla toivoo, että alkais nyt pian että vois jo yrittää uudestaan mahdollisimman nopeesti! 😅

Ja kiitos tsempeistä ❤️ Nämä kaksi sai alkunsa tosi nopeesti, ekaa ei edes suunniteltu ja toka parista kerrasta… Joten tän kolmannen kanssa on suurin vaikeus ollut hyväksyä, ettei hän saakaan alkunsa yhtä helposti ja pelätä samalla, miksi ei. Lapsettomuustutkimuksiakaan ei tehdä ennen kuin imetys on lopetettu, koska imetyshormonit ehkästä raskautta 😭

1094/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noinhan se menee että toivo elää kunnes hanat aukeaa.. 😅

Ai, tuota en tiennytkään että imetys vaikuttaa. Oon aina ollut uskossa että raskauden jälkeen on helpointa raskautua uudestaan 😂 mutta jos ikä ei tule esteeksi niin ehtiihän sitä vähän myöhemminkin 😊

Vierailija
1095/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi nyt oli ehkä vähän ajattelematon tuo sinun kommentti. Mikset sitten itse yritä lasta vähän myöhemmin? Ehtiihän sitä.

1096/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Siis tarkoitin, että jos ei nyt nappaa kun imettää, niin onnistuu varmasti jälkeenkin 😅 ihan tsempata vain yritin.

1097/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi - ymmärsin, että tarkoitit hyvää ❤️ Imettäessä on mahdollista tulla raskaaksi, ja siksi imetystä ei suositella minään ehkäisykeinona, mutta imetyshormonit voi vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti niin, että hoitoja ei voi alottaa, jos imettää 😞 Olis varmaan pitäny alottaa heti vaan hommat kuopuksen synnyttyä niin olis ehkä tärpännyt paremmin 😅 Sillon ei vaan heti ollu uusi vauva mielessä 🙈

Mulla on ikää jo +35 ja vaikka ikäsekseni mulla on ”munasolureservit” hyvät niin tuohan se ikä riskejä. Ja tahdottas lapsille pienet ikäerot ☺️ Nää vauvojen ja lasten kanssa valvomiset ja pikkulapsiarki on nimittäin sen verran raskasta, ettei kovin montaa vuotta jaksaisi venyttää - niin ihanaa, kuin tämä pikkulapsiarki omalla tavallaan onkin! ❤️

1098/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kellään kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta? Kun ehtii tässä pienessä mielessä miettiä senkin, että mitä jos kuukautisia ei kuulu siksi, että onkin raskaana, mutta kaveri on ns. väärässä paikassa eikä hormonia erity tarpeeksi, jotta testi olisi positiivinen 😱😱😱

Todellisuudessahan kiertoon ja venymiseen voi vielä vaikuttaa se koronarokotekin…

1099/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojuu ei varmasti synnytettyä tule mieleen aloittaa heti seuraavaa.. 😁 joo, ymmärrän kyllä että haluaa ajoittaa kaikkien lasten pikkulapsiajan mahdollisimman pienelle aikajanalle. Kyllä itsekin haluaisin tehdä "putkeen" ne mitä haluaa tehdä 😊

Mulla ei ole kohdunulkoisesta kokemusta, mutta oon ymmärtänyt että näkyy yhtälailla testeissä kyllä ja toisekseen on todella kivulias siltä puolen jonne on munanjohtimeen(ko se oli?) kiinnittynyt 🤔

Vierailija
1100/1576 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin mukaan keskusteluun.😊

Yk1 menossa ja piinaviikot alkaneet. Tekisi jo mieli kaivaa kaapista raskaustesti, mutta kuukautisten oletettuun alkamispäivään vielä reilu viikko.

Plussatuulia kaikille!❤️