Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

1041/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääähh. Tänään dpo11, testi nega. Jos kiinnittyminen oli dpo5 niin onkohan toivookaan plussasta enää 😔 menkkojen pitäisi flon mukaan alkaa tänään, mutta ei kyllä tunnu yhtään tavan menkkaturvonneelta. Tissit on turpeat, muttei kipeät. Tylsää.. 😁 eipä auta kuin odotella.

1042/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi toivottavasti mekkoja ei kuulu, sormet ristiin.

Mulla tänään dpo 12, ja dpo 15 pitäs alkaa menkat. Ajattelin testata huomenna ja sit 24. päivä seur. kerran, jos taas nega huomenna. Eikös Eemi siihen riittävän istukkahormonitason saavuttamiseen voi mennä kauankin? Luin, että rv 4 ei välttämättä vielä plussa näy vaan vasta rv 5 sitten näkyisi testissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1043/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hcgn nousu kai aika yksilöllistä. Eikä näillä vuorokausilla kai tavanomaisesti vielä näy, mutta jostain luin että 4vrk kiinnittymisestä pitäisi näkyä, ja mulla tää ois vrk6 jos kiinnottynyt dpo5. Ei pitäis lukea mitään 😂

Valkkaria ainakin holisee huolella ja tissit ei mahdu liiveihin. Muita oireita ei mielestäni oo.

Tsemppiä Hilpula sullekkin, jospa sieltä plussa pärähtäis 🤗

1044/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, tikutitko? Voihan myös olla et ovis ollutkin päivän pari myöhemmin? Sen tietää vasta kun menkat alkaa (tai ei ala). 😄

Yhtäkkiä muistin et mä oon joskus kokeillu sitä CB digitaalista ja se näytti mul oviksen liian ajoissa. Menkat alkoi plussasta vasta reilusti yli kahden viikon päästä, oliko peräti parikyt päivää. Tosin voi kyl olla et oli myös ovuloimaton kierto kun alkoi ovisplussasta niin myöhään. Tästä jo aikaa ni en tarkalleen muista.

1045/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla joo ja nyt sitten onkin vaaleenpunasta paperissa 😩 vaikka vasta yk2 niin harmittaa vietävästi, TAAS koko rumba alusta. En ees aatellut harmistuvani näin paljon 😂

Pohdin tuossa myös että ottaisin kunnalliseen terveydenhuoltoon yhteyttä asiasta, koska vaikka tässäkin kierrossa tikutin plussaksikin tulkittavan oviksen niin nyt enkä edellisessä kierrossa oo saanut esim ovislimoja. Ennenkuin aloitin pillerit nyt viimeisimmän kerran niin kunnon ovislimat mulla oli silloin.

Lisäksi tajusin että mun luteaalivaihe oli nytkin vain 10vrk (siitä mahd.plussatikusta laskettuna. Ja kierto on nyt 25vrk kun ennen ollut 28. Niin jospa näihin sais jotain helppiä. Varmaan verikokeilla selvitettävissä tapahtuuko esim ovista lainkaan?

1046/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vasta tajusin että tarkoitit varmaan oviksen tikutusta. Tikutin juu ja tännekkin muistaakseni laitoin kuvan. Sen testin tulkintaohje oli hieman hämäävä, mutta plussaksi tulkitsin itse varsinkin kun seuraavan aamun oli puhdas nega. Mutta luin juuri tänään että ovistestin plussa ei välttämättä kerro munasolun irtoamisesta vaan joskus vain siitä että munasolu ainoastaan yrittää irrota 😔

1047/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se ovis tapahtuu yleensä jos kierto on alle 35 päivää. Kunnallisella ne ei vielä tässä vaiheessa kai ota vastaan ellei tiedossa ole esim kiertohäiriöitä tms. Neuvolasta suosittelevat foolihappoa, D-vitamiinia ja terveitä elämäntapoja ja sit tarttis vuosi jaksaa kotona yrittää. Tietenkin jos aiemmin alkaa epäilyttää että tarttee apuja ni se on asia erikseen.

1048/1576 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tätä vähän mietinkin että liekö tekevät vielä mitään. Noi kaikki on jo käytössä, eli ei kai auta kun jatkaa yritystä 😅 nyt ei ole taas vuotanut kuin valkkaria mutta eiköhän ne urut tästä aukene huomiseen mennessä.

Toivottavasti teille muille osuis onni tästä kierrosta 🤗🥰

1049/1576 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Voisin itsekin liittyä keskusteluun kun olemme alkaneet varovasti miehen kanssa toisesta lapsesta keskustelemaan. En tiedä vielä milloin on tarkoitus oikeasti jättää ehkäisy pois, mutta itsellä on tunne, että ehkäpä vuoden vaihteen tienoilla voisi olla sopiva aika aloittaa taas yrittäminen.

Meillä on esikoinen 9/2019 ja noin 3v ikäero toiveissa lapsille. Haluan itse, että esikoinen on jo melko omatoiminen ennen kun seuraava lapsi syntyy sillä tiedän itse esikoisen kokemuksella mitä vauva-aika voi olla enkä usko, että handlaisin kahta ihan pientä samaan aikaan. Saa nyt nähdä kuinka tässä käy, edellisellä kerralla meni yrityksessä 4kk.

1050/1576 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkunekku, tervetuloa piinailijoiden joukkoon 😁 mulla ei edelleenkään ole kunnollista vuotoa tullut, hailakan vaaleanpunaista vain ja välillä ei sitäkään. Erikoista. Tissitkin on eilen illalla ja tänään oudosti poltelleet/vihloneet. Mutta aamulla testi näytti puhdasta negaa 😅

Rupesin kyllä miettimään, että olisiko kiinnittyminen voinut sittenkin tapahtua dpo7-9. Flon kirjauksista katsoin että dpo9 oli pitkään nipistelyä ja pistelyä kohdun seudulla.. lisäksi lämpö 36,8 eli korkeimmillaan mitä oon mitannut. Vitsi kun on niin huono sanoa juuta tai jaata kun ei oo aikasempaa raskauskokemusta mutta aiemmin ei oo tollaista nippailua ollut.

Onko muut testanneet nyt parin päivän sisään?

1051/1576 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä uusi keskusteluun osallistuja!

Dpo 8 oli aivan jäätävät kivut kohdun alueella pari tuntia ja ajattelin että nyt siellä on käynnissä kiinnittyminen (sama olo oli viime keväänä kun kiinnittyminen tapahtui, tämä päättyi ikävästi keskenmenoon viikolla 10). Dpo 9 testi oli nega mutta dpo 10 näkyi jo haalea haamu. Illalla väri vahvistui ja tuli apteekin testillä selvä plussa! Tänään sitten dpo 11 tein kaikki mahdolliset erimerkkiset testi kaapista ja positiivista näyttää! 😊

Nuo Onestepin 10miu halppikset näyttävät kyllä vielä todella haaleaa vaikka 25miu tosen merkkiset ovat vahvoja plussia 🤔 oletko Eemi testannut millä merkillä? Apteekin 10miu vaikutti paljon herkemmältä kuin nuo halppikset.

Plussatuulia kaikille! 🥰

1052/1576 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen raskaudesta ainoat oireet jäätävä tissikipu joka jatkui rv 20 saakka sekä ennen plussaa huimaus ylösnoustessa. Kaikkia nippailuja ja muuta mulla on ihan joka kierrossa ja synnytyksen jälkeen jotenkin vielä enemmän kuin ennen. Eka raskaus oli mulla tosi oireeton, en oksentanut eikä muitakaan näitä ns. perus raskausoireita ollut. Tuo kierto mistä tulin raskaaksi oli sellainen et ensinnäkin olin varma että myöhästyttiin ovulaatiosta miehen kanssa ja tuntui vaan sille että menkat alkaa, mut ei ne sit koskaan alkaneet :)

Nyt jos toista alamme yrittämään niin toivoisin voivani olla vähän rennommalla asenteella liikkeellä kuin esikoisen yrityksen aikana. Mut varmaan helpommin sanottu kuin tehty, mulle se totaalinen vauva kuume tulee just siitä kun aletaan yrittää ja sitten ei yhtään malttaisi odottaa.

1053/1576 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolinda, onnea! 🤩

Noilla onestepin 10iu testailin joskus dpo7-9 tms. Mut nyt marketin pregcheckillä 25iu pari aamua. Ei näy vieläkään kunnon vuotoa, mutta kylläpä se sieltä voi vielä saapua. Siihen oon jo aikalailla asennoitunut. Huomenna olis dpo13 mut en varmaan testaa. Jos ei niagara avaudu niin dpo14 seuraavan kerran.. 😊

Ja joo itekkin yrittänyt ajatella että kyllä se sieltä tulee kun on sen aika, mutta sitten taas kalvaa ajatus että mitä jos ei tulekaan.. 29 kumminkin jo ikää että ei tässä hedelmällisiä vuosia enää määrättömästi ole.

1054/1576 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan keskusteluun.

Täällä plussattu torstaina ja raskausoireet ovat läsnä. Menkkojen pitäisi alkaa nyt, mutta toivotaan, etteivät ala.

Jätimme vasta kuukausi sitten ehkäisyn pois, joten raskauduin ensikierrosta. Yllätti kyllä täysin, kun meidän taustat huomioiden luulin hoitojen odottavan. Nyt lähinnä mietityttää/jännittää, voiko kaikki muka mennä näin "helposti". No, senhän näkee sitten.

Tsemppiä muille yrittäjille ja jo plussanneille.

1055/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, nyt on se vähäinenkin vuoto loppunut. Elämme jännittäviä aikoja.. 😅

1056/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Lydille onnea ja tsemppiä loppuun saakka! 😊

1057/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi kuulostaa oikein lupaavalta!! Onnea Lydi ja Jolinda!

Pitäisiköhän itsekin mennä ostamaan semmoinen apteekin testi... Kauheaa rahanmenoa nää testit, mutta toivo plussan ilmestymisestä on vieläki niin kova... Unettomuus vaivaa, toinen nännipiha on kasvanu. Mistäköhän se kertoo? Naama kukkii ja mieliala on ollu matalampi kuin normaalisti, pms oireilta vaikuttaa. Silti hölmöntoivo on hyvissä hengissä, en usko negoja ennenkuin menkat alkaneet, joten miksi edes testailen... :'D

1058/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpula rahaahan noihin testeihin saa kyllä menemään 😄 mutta eihän sitä pysty itseään hillitsemään... Suosittelen niitä apteekin omia herkkiä!

Oletko Eemi sortunut tänään testaamaan vai vasta myöhemmin?

Ja onnea plussasta Lydi!

1059/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo, mut tänään ois vrk28 ja pillereiitä ennen kierto oli ton 28. Niin oottelen nyt ihan rauhakseen jospa se vuoto sieltä vielä alkaa 😄 nyt taas haaleenpinkkiä valkkaria/ oranssia tuhrua tullut.

1060/1576 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussaneille!

Onpas täällä keskustelussa ollut jännät paikat 😁 Jospa Hilpula saa vielä lopun jännitykselle pian! Toivossa on hyvä elää. Oma testausinto on laantunut alkuajoista. Mutta en tiedä kumpi masentaa enemmän: herkällä testillä nega ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa vai että kuukautiset alkaa🧐

Täällä kp 26/28-33. Rinnat ovat olleet arat jo kuusi päivää ja vatsatuntemuksia oli eilen. Ovulaation ajankohdasta ei mitään tietoa. Uskon, että kierto on lähemmäs 28 kun rinnat ovat olleet arat jo niin kauan. Kyllä sitä kuitenkin jo miettii että milloin testaisi...

25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.