Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Kp 32 menossa ja menkkoja ei näy ja ei toivottavasti hetkeen näykään, sillä testiin tuli uusi plussa!
Edellisestä kierrosta heinäkuulla tosiaan varhainen km/biologinen raskaus, mutta nyt on uusi mahdollisuus (rv4+3). <3
Testasin jo muutamia päiviä sitten, jolloin näytti vielä negaa (taisin testata liian varhain) ja harmittelin myös oireiden puuttumista. Otin myös koronarokotteen tuon km:n jälkeen ja ajattelin rokote lykkää kiertoa niinkuin on huhuttu. Mutta taitaa olla raskaus. 😊 Oviksen tästä kierrostakin pongasin, mutta talletteluja ei ollut sinä päivänä, vaan päivää ennen ja jälkeen. Tällä hetkellä mies reissussa ja kotiutuu huomenna, joten vasta huomenna saan kerrottua, koska en halua lähettää viestiä/soittaa. 😊
Yritetään pitää jalat maassa, mutta haluan kovasti uskoa, ettei kahta peräkkäistä keskenmenoa osuisi omalle kohdalle. 🙏
Edellisessä kierrossa tosiaan tunsin selvät nippaillut vasemmalla puolella, mutta nyt en ole niin selviä nippailuja tuntenut, ainakaan vielä. Ainut mistä elättelin toiveita tässä kierrosta oireista päätellen on kipeät tissit! 😄
Täälläkin yksi, jolla koronarokote on mahd vaikuttanu menkkoihin 😬 Molempien jälkeen kierto lyheni huomattavasti, reilulla viikolla. Sen jälkeen kun menkat palas raskauden jälkeen, oli olleet hyvin tarkat & säännölliset kuten aina. Rokotteiden välissä oli taas pari normaalia kiertoa ja sitten taas lyhyt tokan jälkeen… Nyt taas normaali, sattumaako? 🙈
Onnea pioni! Tarrasukkia <3
Jännä toi koronarokote, itse en huomannut vaikutusta kiertoon (kierukan kanssa oli säännöllinen kierto, ja kierukka oli paikoillaan kun otin rokotteen).
Onko teillä kellään ollut koskaan kiinnittymisen aikoihin maha sekaisin? Mulla on nyt dpo5 ja koko päivän ollut menkkamaista kipua alamahassa ja maha sekaisin 😵 voi toki olla jotain muutakin mutta kiinnittyminenkin lienee näillä päivillä jo mahdollista
Ja onnea pionille! Toivottavasti menee loppuun asti 😊 en huomannutkaan että ketju oli jo hypännyt uudelle sivulle
Onnea Pioni! ❤️
Esikoinen 2015, toinen toiveissa 2020->
OI hoidot 4/21->
Kemiallinen 9/20, 7/20
Eemi, mulla ainakin oli maha sekaisin kiinnittymisen aikoihin ja nyt plussan jälkeen siitä on tuntunut tulleen ihan säännöllinen oire. Toivotaan että olis sullakin oire kiinnittymisestä! :)
N24 | toinen lapsi tulossa | rv 13+ |
Jospa tää ois mullakin 🤩 lämmöt putos ainakin 0,3C tänä aamuna, saas nähdä mitä huomenna..
Ois kyllä kiva tietää mistä tuommoinenkin johtuu. Kai hormonit vaan pistää kropan sekasin 😅
Eemi, mulla oli viime kierrossa dpo 5 ja 8 vatsa sekaisin ja oli vissiin kemiallinen. Sain haamun testiin dpo 11 mut seuraavana päivänä oli jo nega. Toivotaan sulle plussaa 😊
Toivottavasti olis joo.. 😊 nyt on nenä tukossa ja aamulämmöt 36,7. Testipäiviä odotellessa 😄
Eilen oli siis 36,3. Jospa toi 0,4 nousu jotain merkkais
Hurjasti onnea pioni! :)
Hauskaa, että täällä on ollut myös puhetta vatsan sekaisuudesta :D Itse olen kärvistellyt tässä nyt jo lähes viikon hirveissä vatsanväänteissä ja ilmavaivoissa, mikä ei sinällään ole minulle erikoista, kun on IBS. Tällä hetkellä meneillään kp 39/n.35 ja dpo 17. Normaalit menkkoja edeltävät turhupäivät alkoivat viime viikolla ihan normaalisti ja sanoinkin jo miehelle, että menkat ovat alkamassa. Sitten kuitenkin loppui turhu kuin seinään juuri, kun oikeiden menkkojen oli tarkoitus alkaa eikä sen jälkeen ole tapahtunut sitten mitään. Sain koronarokotteen n. kuukausi sitten, eli enpä tiedä onko se sittenkin minullakin sotkenut kiertoa...
Mitään raskauteen viittaavia ns. normioireita (rintojen arkuus, etova olo, tuoksuherkkyys yms...) minulla ei ole ollut, eli raskautta en pidä todennäköisenä enkä ole uskaltanut tehdä testiä. Lämpöjä en ole koskaan mittaillut, mutta pari päivää on ollut todella viluinen olo. Tiedä sitten olenko vain tulossa kuitenkin kipeäksi :/.
Nuo rokotteethan tosiaan on häiriöitä aiheuttaneet. Mulla ei maha juuri koskaan oo sekaisin joten hieman erikoista tuo eilinen oli 😄
Onnea Pioni! Ja tarrasukkia matkaan.
Onnea pioni ☺️
Mä koitin ekaa kertaa digitaalisia ovulaatiotestejä. Testasin kp 12-19 enkä saanut hymynaamaa. Höh.
Mies ois menossa mielellään siemennesteanalyysiin, vaikka yritystä ei ole edes kauan takana. Asutaan valitettavasti kaukana lähimmästä klinikasta, että se saa vielä odottaa.
25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.
Eikös noita sperma-analyysejä oo kotitesteinäkin? Jostain muistelen lukeneeni sellaisesta.
Jos sun ovulaatio ei vaan osu tolle välille? Pystyyks sillä digitaalisella testaamaan siis nk samaan rahaan niin monesti ku tykkää? Testaisin koko kierron läpi 😁
Joo Eemi tiedän kotitesteistä, mutta en usko että julkinen terveydenhuolto hyväksyy niitä. Että ei varmaan pääsisi lapsettomuustutkimuksiin kotitestin perusteella. Ainakin mies on kiinnostunut omasta hedelmällisyydestään ja tutustunut myös naisten hedelmällisyyteen. Mutta pitäsköhän pyytää kaverilta mikroskooppi lainaan... 😂
Ei voi valitettavasti testata koko kiertoa samalla rahalla 😅 paketissa tuli laite ja 10 tikkua. Jos haluaisi tosissaan bongata oviksen pitäsi varmaan tehdä testi kaksi kertaa päivässä. Mutta en usko että se hirveästi raskaaksi tuloa nopeuttaisi. Niin kuin Pompeli kirjoitti, turhaa stressiä vaan.
25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.
Niinjoo totta.. ajattelin vain jos testi näyttäisi että uimarit ookoo niin saisi jollain tapaa rauhan asialta 😊
Ja joo jos sänkypuuhia on muutoinkin tiuhaan niin eipä tuo oviksen tikutus mitään nopeuta.
Eemi mulla oli kans dpo7 vatsa sekasin, aamulämmöt edelleen koholla. Toivotaan et ois kiinnittymisoire molemmilla!
En sano etteikö noista ovistesteistä joillekin apua raskatumisessa olisi mutta mä koin ne jotenkin stressiä lisääväksi. Ite luotin enemmän siihen, että kahden-kolmen päivän välein puuhaillaan ja näillä eväillä sitten onkin tärpännyt meillä. Ekan kerran yritettiin noin 1,5 v ja tätä toista puolisen vuotta. Kaikkea hyvää sitä plussaa odottaville ja onnea plussan saaneille 🧡