Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

981/1576 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. En tiedä mahtaako täällä olla enää porukkaa aiemmasta kuumeiluketjusta, missä itse aloin kirjoitella viime vuoden keväällä 🤔 Ajattelin tulla päivittämään kuulumisia, kun pitkästä aikaa on jotain kerrottavaa.

Aloitettiin yrittäminen nykyisen miehen kanssa huhtikuussa 2020 ja mentiin kierrosta toiseen ilman plussan plussaa. Mun aiemmat lapset on tehty aikoinaan hoidoilla silloisesta puolisosta johtuvien syiden vuoksi, joten klinikalle soittaminen ei ollut mulle iso askel. Toukokuussa-21 käytiin ensikäynnillä. Miehen simpat oli hyvät, mun kierto säännöllinen, antraalifolleja näkyvissä jotain 6-7 per puoli ja amh-arvo 4,75 (ikä 39). Eli selittämätön oli diagnoosi. Sovittiin et lähetään ivf:llä liikkeelle. Kesäkuun kierto meni ohi kun juhannus sotki just sopivasti kuviot, joten aloitettiin heinäkuun kierrosta.

Kaikki meni hyvin piikitysten, punktion ja hedelmöittymisen kanssa. Kymmenestä alkioista saatiin neljä viiden päivän blastoa, joista yksi tuoresiirrettiin ja kolme meni pakkaseen. Nyt on alkion iän mukaan menossa dpo10 ja eilen testasin ekat haaleista haaleimmat viivat ja tänään sellaiset että mieskin näki ongelmitta ne.

Olen kokenut keskenmenoja aiemmin ja ikäni lisää riskiä, joten varovasti päivä kerrallaan eteenpäin toivoen 🙏❤️

Ainakin jotain yrittää kiinnittyä ja sekin on arvokas tieto mulle.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

982/1576 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet ristiin, Chard 😊😊

Mun aamulämpö notkahti tänään ekaa kertaa alas (0,3°C) joten jännityksellä ootan huomista, josko se nousis sen n.asteen verran! Oon käyttäny myös ovisliuskoja, niissä ei oo näkyny viel mitään. Jännittää niin pirusti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
983/1576 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ovis nyt plussa vai nega? 😅

984/1576 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje näyttää tältä, mulle ainakin hieman hankala tulkittava

985/1576 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemi, mulla näytti aamul kans tolta, mun mielestä se ei oo vielä plussa. Toivottavasti molemmilla tummuis <3

986/1576 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaa sanoisin itsekin mutta tuo tulkintaohje on mielestäni vähintäänkin hämäävä 😅

987/1576 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena täällä jaan omaa yritystäni,

pillerit jätetty pois 1/2021 ja kierto ollut 33-36 päivää. Viimeisimmät menkat ollut ennen juhannusta eli nykyinen kierto viilettää jo päivässä 54... Koronarokotteen sain heinäkuun alussa, liekö syy kierron venähtämiselle?

Parissa kierrossa olen myös koittanut tikuttaa ovista ilman tuloksia.

Nyt harkinnassa käynti gynellä, liekö siitäkään apua? Kuinkahan helposti määräävät mitään lääkitystä kierron tasaamiseen? Mietin myös mehiläisen digiklinikkaa, vaan kehottavatkohan vaan marssimaan gynelle?

Kierron piinapäivätkään ei tunnu enää piinaavalta ajatukselta verraten tähän tietämättömyyteen milloin menkat meinaavat alkaa...

988/1576 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käsittääkseni gyne voi määrätä lääkityksen joka aloittaa kuukautiset. En vain muista nimeä. Mutta ehdottomasti kannattaa käydä, onhan tuossa jo yli puoli vuotta ilman normaalia kiertoa 😊

989/1576 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun eilinen ovistikku ilmeisesti oli sitten kuitenkin plussaa kun tänään näyttää jo tältä. Eilen kyllä vasemmalta puolen (josta tässä kuussa pitäisi irrotakkin) nippailikin siihen malliin että joku sieltä olis liikkeelle lähdössä 😄 lämmöt tänä aamuna oli pari desimaalia alemmalla, kaippa ne sieltä huomisaamuksi nousee...

990/1576 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm lämmöt ei tänään ainakaan olleet koholla. Onko teillä muilla ollut kiertoja kun oviksen yhteydessä lämmöt ei nouse? 🤔

991/1576 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan tähän pinoon kuumeilemaan :3

Ollaan 30v ja 29v pariskunta, lasta on nyt yritetty päälle vuosi. Neljäs OI-hoitokierto alkoi juuri, yritysaikaan mahtuu pari kemiallista raskautta. Mulla pcos, eli ei se heleppoa ole. :D Yksi lapsi mulla on aiemmasta liitosta, aloitti nyt eskarin tänä syksynä. Häntä yritettiin neljä vuotta, apuja sain vasta viime tingassa ja ensimmäisestä OI:sta tärppi sitten kävi. :)

Harkitsen vakaasti siirtymistä hoitoalalta pois, ja vapaa-aika menee käsitöitä ja puutöitä tehden, piirtäen/maalaten/kirjoittaen sekä pian myös metsästäessä :) mies alanvaihtaja ja valmistui juuri raksalle, huomenna työhaastattelu - nyt kun se tärppäisi niin ei oo niin huolta mun työelämäkuvioista. :D

Kp3, yk13 ja 4. OI Letrozol+Pregnyl+Terolut

Esikoinen 2015, toinen toiveissa 2020->
OI hoidot 4/21->
Kemiallinen 9/20, 7/20

992/1576 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kp8 ja tulee jo kunnon ovislimat vaikka yleensä tullu vasta kp20. Sekoittiko koronarokote mun kierron ihan kokonaan vai mitä tää nyt on. 🤔 Ekana kierto veny ylipitkäksi ja nyt ilmeisesti ovulaatio aivan liian aikaisin mitä normaalisti. Mulla nyt toisen piikin (heinäkuussa otettu) jälkeen ollu tällaista outoa. Vissiin joku toinenkin epäili, että rokote sekoittelis kiertoa. Onkohan kuinka yleistä. 🤔 Ja milloinhna tää sitten palautuu jos siitä kyse...

993/1576 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21, kuukautishäiriöitä ainakin on raportoitu tulleen rokotteen oton jälkeen, joten pitäisin sitä mahdollisena vaikuttajana tuohon🤔

Esikoinen 2015, toinen toiveissa 2020->
OI hoidot 4/21->
Kemiallinen 9/20, 7/20

994/1576 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin jo aikaisemmin, ku nykynen kierto on venähtänyt pitkäksi. Tänää kävin gynellä ja sieltähän se syy selvisi, monirakkulaiset munasarjat ja sain nipun reseptejä matkaan.. Onko täällä muita samalla diagnoosilla? Kertokaahan jotain jos jollain sama vaiva, itse aivan pää pyörällä kaikesta uudesta tiedosta!

995/1576 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi että oli tuosta johtuvaa, vaikka toisaalta nyt on diagnoosi ja hoitojen kanssa raskautumisenkin pitäisi ilmeisimmin onnistua.

Vaikka itse oon oviksen tikuttanut nyt kahdessa kierrossa, ja tämä siis vasta yk2 meillä, niin kyllä sitä miettii väkisinkinkin että kauankohan tässä menee 😅 vaikkei tietty pitäisi.

996/1576 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppu ovisoireet kuin seinään eilen, silti en sitä plussaa ikinä ovistikkuihin saanut. Harmittaa. Epätietoinen olo jatkosta

997/1576 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpula mitkä kiertopäivät testasit?

25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.

998/1576 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp16-22, mul on pitkä kierto, ja epäsäännöllinen. Otin nuo päivät testiin kun menkkasovellus suositteli niitä. Ja mulla oli kyl oireita tuona aikana, mul on aina oviksen aikaan selvät oireet. Siks ihmetyttää et miksi ne testit ei ollu positiivisii. Eilen nousi aamulämpö, tänään oli siinä samassa ku eilen.

999/1576 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis nuo kp valittu sen mukaan, et jos ois 33 päivää pitkä kierto.

1000/1576 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaisin itse jostain kp10 alkaen niin olisi varmempi :) oireet kuitenkin voi olla jotain muutakin, mutta testi antaa kuitenkin LHn noususta melko varman tuloksen.