Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

961/1576 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Onko teiltä keltään otettu esim keltarauhashormoniarvoa? Minä koitan tässä kierrossa päästä sen ottamaan. Entä AMH? Jos näistä on löytynyt vikaa, niin ootteko saanut jotain lääkettä?

Mulla on otettu AMH arvo viime kerralla kun toivoin tulevani raskaaksi ja se oli alhainen 0,6. Sain hoidoksi Letrozolia ja sillä sitten tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta kun sit käytin.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

962/1576 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän jännä paikka. Mulla todettiin keskenmeno 16.7. Tyhjennettiin lääkkeillä, vuoto kesti 5päivää ja testi näytti negaa jo 24.7. Nyt mulla on ihan ihmeellisiä oireita, etova olo ja tissit kipeenä.

Vaikka toiveena onkin, niin ei kai uus raskaus oo voinu vielä alkaa niin nopeasti et nyt olis jo oireita.

37v. haaveilee iltatähdestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
963/1576 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattis, kurjaa kuulla, oon pahoillani 😞🙏🏻 Olishan se kieltämättä aika nopeesti saanu alkunsa? Voikohan hormonit olla sekasin raskauden ja operaation jäljiltä?

964/1576 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, liityn mukaan keskusteluun. Kirjoittelin tänne alustavasti jo alkukesästä, mutta nyt on ehkäisy jätetty ja yritys kunnolla päällä. Iso pelko siitä, että milloin ovulaatio tulee jos on tullakseen.

Hormonikierukan kanssa kierto oli suht säännöllinen vaikkakin pitkä, ennen hormonaalista ehkäisyä mulla oli vain 3-5 kiertoa vuodessa. Ovulaatio olisi ollut tulossa 5-10 päivän päästä, mutta nyt kun kierukka otettiin eilen pois niin pelkään, ettei ovulaatio tapahdukaan.

En tiedä, mistä muualta kysyä, joten kysyn teiltä: saako kofeiinitonta kahvia juoda? Onko kahvi rajoitettu juuri kofeiinin takia vai onko itse kahvi pahasta? En osaa löytää tähän vastausta Googlesta...

Tsemppiä kaikille yritykseen!

965/1576 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpula,

Taitaa olla just se kofeiini mitä pitää välttää.

37v. haaveilee iltatähdestä.

966/1576 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpula, voit hyvinkin tulla heti raskaaksi poistosta huolimatta, ehkäisy on paikallinen! ☺️ Raskaaksi voi tulla jopa niin, että ennen sen poistoa on suojaamatonta, sitten kierukka poistetaan eikä ole estämässä munasolun kiinnittymistä.

Kofeiinia kai suositellaan vältettäväksi, mutta juo sitä raskaana olevatkin vähän :) Kofeiiniton on turvallisempi toki!

967/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kofeiinista tuli nyt mieleen, että miten olette toimineet jos olette halunneet kokonaan välttää sitä, te joilla on jo raskauksia takana. Olen töissä hyvin naisvaltaisessa työpaikassa ja meillä on tapana käydä aina kahvitauolla yhdessä ja olen aina juonut kahvia aika isonkin kupillisen. Meillä on työyhteisössä ollut aika paljon raskauksia viimeisten vuosien aikana ja osalla työkavereista on tapana vähän kyttäillä meitä "nuorempia" lapsettomia sillä silmällä, että kenellä on seuraavaksi pulla uunissa. :D

Tietenkään en haluaisi heti mahdollisen raskauden alettua "kärähtää" työkavereille, mutta jos yhtäkkiä jätän kahvin juomatta se huomataan heti. Meillä ei kukaan juo teetä, eli sitä ei myöskään saa luontevasti keitettyä herättämättä mielenkiintoa. Toki monet teetkin taitavat olla vältettävien listalla...

968/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almmaria, lopeta kahvinjuonti tai vähennä yhteen kuppiin päivässä ennen kuin tulet raskaaksi. :D Siinähän työkaverit ihmettelevät. 😊

969/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla nyt siirtyi tähän uuteen kiertoon. Tänään ajattelin ruveta ovista tikutteleen :)

Tsemppiä kaikille muillekin!

Pari kuppia kahvia käsittääkseni on turvallista, eli vähentää vaan esim yhteen kuppiin päivässä ja juo sen töissä. Ite lisään aina kahviin vettä niin kukaan ei huomaa vaikka lantraisin kuinka 😁 toki voihan sen maidollakin tehdä.

970/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukka paljon vaihtunut siitä mitä viimeksi olen täällä käynyt. Nyt on vähän reilu vuosi siitä, kun sain keskenmenon. Sen jälkeen ei ole tärppiä näkynyt. Toki muutama kuukausi oli välissä, etten saanut tullakaan raskaaksi koska oli kaikkea, jota en tässä nyt avaa. olinkin jo aivan kokonaan luovuttanut toivon, että voisin enää edes tulla raskaaksi. No, nyt onkin yllättäen jännä tilanne. Nyt kp35 / kp30-33 menossa ja tänään tein huvikseni testin. En oo ikinä saanut haamua tai viivanpaikkaa testiin, mutta nyt siihen taisi jotain hyvin hyvin haaleaa tulla. Mutta en tiedä sitten kuvittelinko. Koko ajan tuntuu, että menkat alkaa ihan just ja vessassa saa ravata vähän väliä. Kauhea turvotus päällä, mutta ihan tää tuntuu siltä, kun menkat kohta alkais. Kai tässä vaan pitää odotella joko niitä menkkoja tai sitten muutaman päivän päästä teen uuden testin.

971/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin tuon viimeisen testin pois pölyyntymystä 😅 tää siis PregCheckin testi.

972/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun tänne tuli kahvi/kofeiini keskustelu heti seuraavana päivänä kun lopetin kahvin juonnin 😀 En usko, että töissä kukaan ihmettelee mun teen juontia. Jos tulen raskaaksi, voisin vaihtaa kofeiinittomaan tai kokonaan vihreään teehen. Ajattelin siis että ei kahvin jättämisestä varmaan haittaakaan ole..

Hilpula mullekin sanottiin neuvolassa, että voi heti tulla samasta kierrosta raskaaksi kun hormonikierukka poistetaan. Oli 28 päivän kierrot kierukan kanssa. Mutta mulle tuli kauhea tyhjennysvuoto poiston jälkeen, että ei siinä kukaan olisi voinut raskautua. Nyt vasta neljäs kierto poiston jälkeen oli se "normaali" 28 päivää. Antaa vähän toivoa tähänkin kiertoon.

25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.

973/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almmaria, mä jäin yhdelle työkaverille kiinni raskaudesta, kun aloin yhtäkkiä asiakaspalavereissa juomaan teetä 😄🙈 Mutta siinä vaiheessa alkoi mahaakin olla sen verran, ettei se olis enää salassa pysyny. Join myös kofeiinitonta kahvia, mutta saisitko tehtyä sellasta salassa? Voithan myös ottaa kahvin ja olla juovinasi sitä, mutta jättää juomatta kaiken tai suurimman osan 🤔 Otat vaan muina miehinä mukin kuten muutkin 😅

974/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupallo, onhan sen kahvin välttäminen varmaan fiksua - monissa muissa maissa kofeiini on kieltolistalla, mutta eihän Suomessa voi nyt kahvia kieltää… 🤣 Ite join 4-5kuppia päivässä ennen raskautumista eli vähentäminen 1-2 oli työn takana, onneksi alkuraskauden pahoinvointi jelppi tässä 😄🤭

975/1576 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 8-9 tänään. Aiemmin kirjoitin dpot väärin. Mut sorruin sit testaamaan. 🙄

976/1576 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauskista! Ajattelin, että sen aamukupin (normikahvia) jälkeen juon loppupäivän kofeiinitonta kahvia. Näin ei siis kahvinjuontia tarvitse vähentää, vain kofeiinin määrä tippuu :'D Ainakin tähän asti on itseni huijaaminen onnistunut näin aika hyvin.

Onko Haaveissa21 tummunut viiva eilisestä (siis jos testasit uudestaan)?

Aloitan ovistestauksen tänään, kun Clue sanoo, että ovisviikko alkais mut pelkään edelleen et sovellus on vääräs ja keho ei enää toimi samallai ku kierukan kaa. Tiedättekö, mistä tikkuja voisi tilata halvalla useammaksi viikoksi kerralla?

977/1576 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilpula kirjoitti:

Kiitti vastauskista! Ajattelin, että sen aamukupin (normikahvia) jälkeen juon loppupäivän kofeiinitonta kahvia. Näin ei siis kahvinjuontia tarvitse vähentää, vain kofeiinin määrä tippuu :'D Ainakin tähän asti on itseni huijaaminen onnistunut näin aika hyvin.

Onko Haaveissa21 tummunut viiva eilisestä (siis jos testasit uudestaan)?

Aloitan ovistestauksen tänään, kun Clue sanoo, että ovisviikko alkais mut pelkään edelleen et sovellus on vääräs ja keho ei enää toimi samallai ku kierukan kaa. Tiedättekö, mistä tikkuja voisi tilata halvalla useammaksi viikoksi kerralla?

Aamulla meinasin, että testaan, mutta eipä tarvinnutkaan testata, kun yhtäkkiä menkat alkoi. 😔Menikö taas kesken vai näinkö vaan harhoja eilen. Toisen koronapiikin sain heinäkuussa. Vaikuttiko sitten sekin siihen, että säännöllinen kierto yhtäkkiä venyikin. Äh, en tiiä, mutta turhaa toivoa taas vaihteeksi tuli. miten se niin rupesikin tuntumaan siltä, että olisin raskaana. Taitaa ikä tulla vastaan tätä menoa.. Täytyy nyt taas keskittyä ihan muuhun kuin vauva-asiaan ja katsoa mitä aika tuo tullessaan. Tai ei tuo .. tutkimuksiin ei lähdetä. Ajattelen jotenkin niin että lapsi tulee, jos on tullakseen. Ja jos ei tule, niin sitten mennään sillä mitä on. Vaikka ikuinen kaipaus syliin jääkin.💔

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Ja varsinkin heille, joilla yritys venyy. Vauvahaaveilijakin vielä täällä. Tsemppi🤗

978/1576 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa optimistisuus ja positiivisuus. Tänään mieli muuttui synkäksi ja fiilis mahdollisesta onnistumisesta katosi kuin tuhka tuuleen. Kp 26 ja negaa näyttää. Olisin toivonut edes haamun tynkää herkkään testiin, mut ei edes viivan paikkaa josta olis voinut elätellä toiveita pari päivää. Voi olla että testailen vielä tässä kierrossa, koska pieni toivonkipinä elää vielä. Parempaa onnea muille piinailijoille! 💛

979/1576 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Jos nyt uskaltautuisin itsekin mukaan kuumeilemaan. Oon siis 32v ja ensimmäinen vauva oisi haaveena. Mies 33v ja naimisissa ollaan oltu 5v, mutta vauvakuume yllätti molemmat kaksi vuotta sitten. Elämäntilanne on monilta osin haastava, mutta nyt ei malteta enää odottaa.

Pillerit jäi pois toukokuussa ja nyt jälleen kerran sellainen olo et jospa nyt?! Ei millään malttaisi ventata vielä viikkoa testaukseen. Kierto ollu epäsäännöllinen 28-32 etten edes tiedä mitä tällä kertaa odottaa. Haave on molemmilla mutta mies ei ihan samalla tavalla hormonihuuruissa kuin minä.. 😍

980/1576 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuro; mun silmään tossa tikussa kyllä haalee punainen on. Toivottavasti vahvistuis vielä! 😊