Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

101/1576 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acaia, sehän on hienoa jos ovulaatio tapahtui heti letrojen tuella! : )

Seurataanko munarakkulan kasvua tarkemmin ultralla sinulla tulevissa kierroissa?

Itselläni oli myös pitkään letrot käytössä. Nyt esikoisen jälkeen kierto on toiminut ihan itsestään.

102/1576 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acaia kirjoitti:

Lorna kirjoitti:

Onko kukaan muuten mittaillu lämpöjä ovulaation seuraamiseks tikutuksen sijaan? Ostin keväällä liuskoja ja olin ihan maaninen niiden kanssa ja tulin vainoharhaseks ku en koskaan positiivistä saanu epäsäännöllisen kierron takia...

Suosittelen mittaamaan se oikeasti kyl vähän toimii ja hauska nähdä miten se kaartuu kun pitkään mittaa. :) Hyvä ilmainen sovellus siihen on fertility friends. Ne lämmöt saa toki myös flohon mutta se ei näytä ovista samoin kun toi toinen. 

Mä lopetin mittailun kun lähdettiin hoitoihin, mutta nyt se harmittaa koska luultavasti lämmöillä olisin sen oviksen bongannut. Pitää siis aloittaa se uudelleen tikutuksen rinnalle ens kiertoon. 

Kokeilinkin ladata sen fertility friend -sovelluksen mutta vaikutti niin hankalalta että päädyin käyttää Kindaraa 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/1576 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariadne kirjoitti:

Acaia, sehän on hienoa jos ovulaatio tapahtui heti letrojen tuella! : )

Seurataanko munarakkulan kasvua tarkemmin ultralla sinulla tulevissa kierroissa?

Itselläni oli myös pitkään letrot käytössä. Nyt esikoisen jälkeen kierto on toiminut ihan itsestään.

Tosiaan siis en tiedä tapahtuiko vai ei. Tilanne oli seurantaultrassa kp12, että toisella puolella oli 14mm johtofolli, mikä siis tosiaan oli tosi ihana ja hyvä asia, sillä söin pienintä annosta letroja (2,5mg kp 3-7). Valitettavasti ovistesti ei tosiaan koskaan vain muuttunu hymynaamaksi. Mulla käytössä Clear Bluen digitaaliset ja ite sit luovuin jo toivosta et ovista ois tapahtunutkaan. Mutta sit kävin kp22 labroissa klinikan ohjeistuksen mukaan jokatapauksessa ja Labrassa progearvo oli 30,2 mikä viittasi lääkärin mukaan siihen, että ovis oiskin tapahtunut! :) Mutta se kuuluisa mutta.. mulla ei missään vaiheessa oo ollut mitään tuntemuksia eli ei mitään hajua milloin se olisi sitten tapahtunut niin en osaa edes arvioida oliko silloin mahdollisuuksia vai ei. Eli nyt sit vaan odotellaan ja sekös onkin turhauttavaa! :D

Nyt kun sain lisäksi metformiinit täytyy vielä ensi kierrossa käydä ultrassa kattomassa miten vaikuttaa se 2,5mg letroissa. Jos sillonkin on vaan yks kaks rakkulaa kasvamassa saa yrittää ilman ultraa kotona 6 kk eli joka kierto ei oo pakko käydä. Mulla ei siis ilman lääkkeitä toimi kierto lähes ollenkaan. Kaikkea välillä 28-150 ollut. 

Pcos, yritys alkanut 04/20, hoidot HUS 12/20

Vierailija
104/1576 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Onko muita joiden puolisot tekevät epäsäännöllistä työaikaa / reissutyötä tai olette itse esim. kolmivuorotyössä? Meillä useinkin saattaa olla niin, että mies on työvuorossa kun sovellus ilmoittelee otollisista hetkistä. Tämä tuo kieltämättä pieniä haasteita yritykseen.

Hep, kolmivuorotyöläisiä ollaan molemmat, ja mies tekee päälle vielä pitkiä työvuoroja. Tällä viikolla esim. ei olla paljoa toisiimme törmäilty, mutta onneksi oli menkat niin ei haittaa yrityksen kannalta. Mitä nyt sosiaalinen elämä vähän kärsii. 😅 Itse kyllä yritän nyt karsia yöt minimiin, valvominen on nykyään niin raskasta itselleni etten meinaa toipua niistä millään.

105/1576 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt tikutellut tämän viikon ja flo:n mukaan pitäisi tänään olla ovulaatio. Tähän asti on testi ollut selvästi negatiivinen mutta hetki sitten tehty testi alkoi vaikuttaa jo vähän positiiviselta! Ei ollut vielä täysin selkeä mutta toinen viiva oli selvästi tummempi kuin muina päivinä.

106/1576 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin unta, että tein positiivisen raskaustestin uudestaan ja uudestaan.. 🥰 Olisipa enne...

Alkaa ärsyttää pitkittyny kierto, menkat monta viikkoa myöhässä.. 😠

107/1576 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorna kirjoitti:

Viime yönä näin unta, että tein positiivisen raskaustestin uudestaan ja uudestaan.. 🥰 Olisipa enne...

Olisipa enneuni! 🤩 oletko kuitenkin nyt testaillut jo useamman kerran jos kierto on noin pitkittynyt?

Täällä elellään kp 30, menkkoja ei vielä näy. En osaa kuitenkaan vielä innostua, sillä kierto on ollut vasta parisen kuukautta edes jotenkin säännöllinen. Testailen ensi viikonloppuna jos ei siihen mennessä ole alkaneet 😊

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

108/1576 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Lorna kirjoitti:

Olisipa enneuni! 🤩 oletko kuitenkin nyt testaillut jo useamman kerran jos kierto on noin pitkittynyt?

Täällä elellään kp 30, menkkoja ei vielä näy. En osaa kuitenkaan vielä innostua, sillä kierto on ollut vasta parisen kuukautta edes jotenkin säännöllinen. Testailen ensi viikonloppuna jos ei siihen mennessä ole alkaneet 😊

Joo ei se ollu enneuni, testasin tänään vaikka tiesin että negahan se on 😄 raskauskeijun liuskat on jotenki ihmeellisiä, se viivanpaikka on jotenki selkeämpi kun joka kerta olen muka näkevinäni jonkun haamuviivan siinä ja se sitten taas aiheuttaa testailukierteen 😄

Ai vitsi, toivottavasti on tärpänny! 🥰 Ja kerro ihmeessä kun olet testannu! 😊

109/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivanpaikat liuskatesteissä on kyl kuumeilijalle piikki lihassa. Mä oon todennut niiden kans et viivan pitää olla punainen ja sen pitää näkyä kääntelemättä että siihen viivaan voi luottaa😆 mä joskus kesken kierron kokeilin hcg liuskatestiä todistaakseni itselleni että kuvittelen haamuja.. Niin vaan siihen liuskaan tuli viivan paikka josta sain vielä kuvankin. Laitoin sen kuvan silloin tänne johonkin ketjuun.

Mulla kaapissa sekä liuskoja että pari puikkoa. Liuskoilla on kiva kuvitella kaikenlaista 😂

110/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Vieläkö kerkee hyppää tähän kelkkaan mukaan? 😅

Meille iskeny vauvakuume(tai no miehellä se on ollu jo kauan mutta itelle vasta hetki sitten iski ihan tosissaan). Kierukka vielä paikallaan mutta sen poistoa tässä suunnitellaan jo ☝️ Raskautta ajateltu niin et jos hyvä munkki kävis et samoin tein onnistuis kierukan poiston jälkeen(niin kuin itsellä on aikalailla tähän mennes napannu heti aijemmatkin) niin ensvuoden alkupuolella olis uus nyytti kotona. TOKI erimies kun ennen ja hällä ei lapsia ole niin voihan olla että joudutaan pitkäänkin yrittämään (jos edes onnistuukaan) ja itelläkin viimesimmästä jo 6vuotta että tuskin itsekkään enään niin herkillä tuon lisääntymisen osalta. Mutta toiveet on korkeella 😅

Molemmat ollaan himpan vajaa 30v :)

111/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Mennnään Viva näköjään aika samoissa sillä, täällä sama kp30, mutta vielä en innostu. Tarkoitus kans malttaa viikonloppuun ja testata sitten.

Metformiinia syöty kohta viikko ilman oireita! torstaina pitää nostaa annosta.. toivottavasti sekään ei toisi oireita. 

112/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan kuumeilijoihin! Meillä on 1/20 syntynyt lapsi (raskaus alkoi suoraan km jälkeen, mitä edelsi neljän kierron yritys), ja olen siitä lähtien kuumeillut uutta raskautta. Puolison toiveesta käytettiin ehkäisyä elokuulle asti, mutta ilmeisesti imetyksen vuoksi kuukautisia ei kuulunut. Joulukuussa oli pari niukkaa vuotopäivää, ja niistä alkanut kierto on kestänyt nyt 69 päivää. Testit näyttäneet negatiivista vaikka ehdin jo innostua että olisi heti tärpännyt, imetyksen vähentäminen kun aiheuttaa alkuraskauden kaltaisia oireita. Tänään tuli punertavaa vuotoa pyyhkiessä, toivottavasti nyt saisin kunnolliset kuukautiset ja ovulaatiokierron!

113/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Riddix ja Eugenie. :) Täällä on vielä vähän hiljaista, mutta eiköhän se tästä. 

Riddixillä on vähän samanlainen tilanne ku meillä. Eli uusi mies ja raskaustoive :D Ikäkin melkein sama. Mun esikoinen edellisestä suhteesta täyttää nyt 10 eli aika iso ikäero tulee väistämättä.

114/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin hypätä ketjuun mukaan. Täällä ollaan tästä kierrosta yritetty ensimmäistä kertaa toista lasta. Esikoinen syntynyt 12/2015. Nyt KP 14/25. Esikoista edelsi 4 kpl keskenmenoa joten jännittää kauanko menee että saadaan toinen lapsi ”maaliin asti”. Miehen kanssa ollaan molemmat just vähän päälle 30.

115/1576 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acaia kirjoitti:

VivaLaVida kirjoitti:

Mennnään Viva näköjään aika samoissa sillä, täällä sama kp30, mutta vielä en innostu. Tarkoitus kans malttaa viikonloppuun ja testata sitten.

Metformiinia syöty kohta viikko ilman oireita! torstaina pitää nostaa annosta.. toivottavasti sekään ei toisi oireita. 

Jännittävää, tulehan sitten koodailemaan miltä näyttää! 🤩 saanko kysyä, on mennyt multa varmaan ohi, mutta oliko sulla PCOS diagnoosi jo ennen kuin aloitte yrittämään?

Täällä päivät matelee, kp 31, ei menkkoja eikä mitään oireita suuntaan tai toiseen. Jos vielä torstainakaan ei menkkoja näy niin alkaa pieni toivonkipinä raskaudesta heräämään. Maltan kuitenkin vielä viikonloppuun ennen kuin testailen.

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

116/1576 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kun uutta porukkaa täällä😍 Mulla jotenkin vähemmän stressinen olo tällä hetkellä. Ehkä sitä on niin kauan yrittänyt, et välillä seesteisempää. Toki loppukierto varmasti taas muistuttaa siitä, et tarkkailu voi alkaa. Mulla ehkä dpo3 tällä hetkellä.

Onko kellään positiivisia kokemuksia (esim ystäväpiirissä) mistään vaihtoehtohoidoista? Siis tyyliin akupunktio tai vyöhyketerapia?

117/1576 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jo itsekin osallistua keskusteluun, tähän asti epäsäännöllisesti seuraillut eri keskusteluita. Nyt tilanne se itsellä, että 3.inseminaatio tehty 15.2.

Ensimmäinen yritys tuli hailakkaa haamua ja kuukautiset tuli ajallaan. Toisella ei mitään, eli joskos nyt onnistaisi. Hoito luovutetuilla siittiöillä eli seuraavaksi olisi donorin vaihto, koska heti alkuun ollut puhe lääkärin kanssa, että vaihdetaan jos ei kolmella yrityksellä ala raskaus

118/1576 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä aikoja täällä monella. Pitelen teille peukkuja.

Avasin tuossa Flown ja huomasin että tänäänhän on jo kp34 eikä erityisemmin fiiliksiä että vuoto alkais. Ehdin jo ilakoida säännöllisestä kierrosta, mutta ilmeisesti imetys kuitenkin vaikuttaa kiertoihin. Tärkeämpää mulle on vielä se että vauva saa riittävästi maitoa (muun ruoan lisäksi) ja imetys saakin jatkua niin kauan kuin se tuntuu luontevalta. Koska se sujuu niin hyvin, olen alkanut miettimään että jos uusi vauva ilmoittaa tulostaan lähi kuukausina, voisin ehkä hyvinkin imettää mahdollisimman pitkälle raskausajan. Tällaisia ajatuksia täällä 😄

119/1576 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on lupaavan oloisia loppukiertoja, jännitän puolestanne, ainakin Acaia, Mannapuuroja ja VivaLaVida!

Itsellä kp 29 myös, mutta ovulaatio oli tuntemusten perusteella vasta kp 20 tai 21., eli aikaista on vielä kuulostella. Meillä ei yhdynnän ajankohtakaan mennyt ihan täysin nappiin. Todella jännittävää kuitenkin tämä piinaila. Tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei ole, vähän on kipuillut menkkamaisesti.

120/1576 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VivaLaVida kirjoitti:

Jännittävää, tulehan sitten koodailemaan miltä näyttää! 🤩 saanko kysyä, on mennyt multa varmaan ohi, mutta oliko sulla PCOS diagnoosi jo ennen kuin aloitte yrittämään?

Mä oon alunperin käynyt ns. hedelmällisyyslekurissa v. 2018, kun halusin tietää uskaltaako vielä hetken odotella. ( Olin sillon 28 vuotias) Siellä mehiläisen gyne sitten totes nää monirakkulaiset munasarjat (toises 26 & 32 tms rakkulaa) Hän sanoi suoraan, että sit kun raskaustoive ni ei kannata vuotta kotona kokeilla vaan herkästi yhteyttä jos kierto ei ala. Mulla siis oli kierukka melkeen 9 vuotta ja ei menkkoja koko sinä aikana. :) Myös jo ennen ensimmäistä raskautta mun kierrot oli ollut mitä tahansa 25-150 väliltä, mutta sillon sitä ei tutkittu mitenkään. Eli varmaan mulla on ollut tää pcos aina. 

Tänäänkään ei mitään tuntemuksia et menkat alkais, mutta ei kyllä raskausoireitakaan. :D kp31 mutta en uskalla vielä testata.