Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Ikävää binaari. Mulla ovis lähestyy (okei, viikko vielä). Yllättävän nopeaa menny nyt aika. Viikon päästä taitaa ajankulku taas hidastua tosissaan, kun alkaa piinapäivät. Toivottavasti tän kevään aikana plussa tulis❤️
Seitsemän päivää putkeen tikutellu eikä täällä kyllä mitään ovista oo bongattu... alkoi mietityttää pitäiskö mennä hedelmällisyyskatsastukseen ihan vaan mielenrauhaa saadakseen. Tää kaikki epätietoisuus tuppaa aiheuttamaan mulle stressiä vaikkei tässä vaiheessa kai tarvis mitään stressatakaan.
N30 (& M30). La 27.10.2021.
Lumikko, onko sulla miten säännöllinen kierto? Minä oon saanu vasta yhessä kierrossa ovisplussan. Luulen silti, et niitä on ollu kyllä aiemminkin. Minulla pitäis olla ehkä sunnuntaina tai maanantaina ovis. Sitten alkaakin taas piinapäivät..
Vauvahaaveilija345 kirjoitti:
Lumikko, onko sulla miten säännöllinen kierto? Minä oon saanu vasta yhessä kierrossa ovisplussan. Luulen silti, et niitä on ollu kyllä aiemminkin. Minulla pitäis olla ehkä sunnuntaina tai maanantaina ovis. Sitten alkaakin taas piinapäivät..
Säännöllinen, mutta vaihteluväli on luokkaa 24-28pv niin en osaa juuri ihan tarkalleen sanoa missä kohtaa olis ovis. Olis tosi ihanaa jos osaisin mennä sillä tulee jos on tullakseen asenteella, millä miehen kanssa ajateltiin mennä syksyn häiden jälkeen, mutta on se tosi vaikeaa kun takaraivossa kolkuttelee kierron loppuvaiheilla että oiskohan nyt mitään aluillaan.
N30 (& M30). La 27.10.2021.
Tsempit kaikille kenellä kuukausittainen ei toivottu vieras saapui 😞
Vauvahaaveilija, mäkään en joka kierrossa saanut ovistestillä plussaa vaikka selkeät oireet oli. Esikoisen raskautta edeltävässä kierrossa sain vahvan ovisplussan testiin, en kuitenkaan siitä kierrosta raskautunut. Kun taas seuraavassa kierrossa josta raskauduin, en saanut taas selvää plussaa ovistestiin. Joten toivoa on, vaikka ovistesti ei näyttäisi selkeää plussaa 🤞🏻
Täällä kp 25 ja ehkäpä dpo 8 tai 9? Ja perus PMS-oireet, eli migreeni, kiukkuisuus ja turvotus. Odottelen menkkoja alkavaksi tässä viiden päivän sisällä. Odotukset raskauden suhteen siis tässä kierrossa olemattomat 😬
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
Hei, minäkin voisin tänne liittyä sillä vertaistuki olisi tarpeen. Yritys ei kuitenkaan ole julkista eli esim. facebook ryhmät eivät ole vaihtoehto... :(
Meillä on vauvatoive ollut jo hyvän tovin sillä kierukka poistettiin 04/20. Kuitenkin minulla on pcos eli tiedossa oli ettei välttämättä hetkessä tärppää ja näinhän se meni. Kiertoa ei ollut paitsi teroluteja syömällä tuli vuoto. Käytännössä en siis ovuloi ollenkaan eli ei ole edes mahdollisuutta raskautua ja sekös turhauttaa! Nyt ollaan joulukuusta asti oltu hoidossa HUS:lla. :)
Ensimmäinen letro kierto lopuillaan ja todella sekavat fiilikset. En nimittäin missään vaiheessa saanut tikutettua ovista, mutta nyt proge testi näyttäysi ovulaation ehkä kuitenkin tapahtuneen(?) Seuraavaan kiertoon sain tueksi letrojen rinnalle metformiinin, senkin aloitus hieman pelottaa.
Nyt siis tosiaan odotellaan alkavaksi vuotoa tai plussaa, mutta koska niin se onkin kysymysmerkki.
Pcos, yritys alkanut 04/20, hoidot HUS 12/20
Hei kaikille!
Haluaisin tulla mukaan seurailemaan yrittämistä ja päivittämään omia kuulumisia. Esittelen itseni sekä tänne että tuonne 2020-21 ketjuun.
Meillä on ihana kolmevuotias, jota edelsi aikoinaan luomuyritys ja sitten pitkät lapsettomuushoidot. Kaikenlaiset kuumeilun muodot, ja lapsettomuuden synkemmätkin tunteet ovat siis aiemmasta tuttuja.
Nyt varovasti kuumeilemme toista lasta, mutta olemme kumpikin jo 36 v, joten voi olla että mitään ei ole hetkeen tapahtumassa.
Minulla on säännöllinen kierto. Ovulaatio oli tuntemusten mukaan muutama päivä sitten, luulen että se myöhästyi hieman tavallisesta. Nyt huomaan yllättäen seuraavani kehon tuntemuksia silmä kovana, aivan eri tavalla kuin viime kierrot muuten. Jännittää, ja huomaa että mahdolliset pettymykset pelottavat, kun tie esikoisen saamiseen oli aika rankka.
Ariadne kp 23/ (28-30)
Hei vaan uudet kuumeilijat! Toivottavasti saamme vauvauutisia jokaiselta viimeistään ensi vuoden aikana💕
Mikäs tilanne VivalaVidalla? Ai et muuten tykkään sun nimimerkistä, tulee se biisi aina mieleen😂
Mulla pitäisi apin mukaan menkat alkaa viiden päivän päästä. Eiliseen asti olin melko varma etten ovuloinut tässä kierrossa koska en huomannut selkeitä oireita. Oireita oli, mutta ei niin päivänselviä. Tänään kuitenkin tuntemuksia alavatsalla, mitä yleensäkin ennen menkkoja. Tässä kierrossa ei kuitenkaan plussan mahdollisuutta joten jännäilen teidän muiden puolesta🙏
Uusille ja muillekin vinkki, allekirjoitukseen voi lisätä yrityksestä pari sanaa niin jäätte paremmin mieleen. Allekirjoitus kulkee joka kommentissa mukana.
Moikka kaikille! Yks vauvakuumeilija änkee joukkoon mukaan 😊
Me ollaan miehen kans molemmat 31v ja meillä on yks yhteinen 09/19 poika. Mulla on kaks lasta edellisestä suhteesta ja miehellä yksi. Isommat on jo kouluikäisiä. Haaveillaan ja kuumeillaan toisesta yhteisestä. Mun kuumeilu alkoi jo kuopuksen raskausaikana, mies on syttynyt ajatukselle pikkuhiljaa. 😁 Tähän mennessä ollaan menty keskeytetyllä tietäen et tärppi voi käydä koska vaan, nyt kuitenkin päätettiin "antaa mennä loppuun asti".
Nyt on kp 23, kierrot on ollu vaihtelevasti 28-30 päivää. Ekaa kertaa ikinä odotan menkkojen alkavan ni päästään aloittamaan yrittäminen. 🙈
Moikka! Täällä 34-vuotias ihan pian esikoista yrittävä. Itse olen vauvasta haaveillut on-off jo useamman vuoden, ja ehdin jo lähes luopua koko ajatuksesta, kun miehen vastaus oli aina "ei vielä". Mies kuitenkin itse otti lapsiasian esille joulun alla ja totesi nyt olevansa valmis. Siispä päätettiin, että en e-pilleripaketin loppumisen jälkeen enää uusi reseptiä, vaan vauva saa tulla jos on tullakseen. Liuska loppuu huomenna, eli ihan kohta virallisesti yritämme :) Jännittää!
Onko muita "vanhempia" ensimmäistään yrittäviä?
N34+M34. Esikoisvauvan yritys 02-2021 alkaen
Heippa!
Uskaltauduin kirjottelee ensimmäistä kertaa... oon pitkäaikanen lukija mutta kuumeilevien palstoille ei ole ollut vielä oikein ajankohtaista kirjoitella - ei ole nytkään joten katsotaan montako ketjua joudun käymään läpi ja katsella vierestä kun muut raskautuu 😄
Ollaan miehen kanssa 28v, työkuviot alkavat viimein olla tasottumaan päin ja pian myös talo omistuksessa.
Miehen kanssa ollaan oltu vähän jahkailijoita lapsiasiassa, mutta viime vuonna kerroin sitten että olen alkanut hieman asiaa miettimään ja kärsimään jopa vähän ”vauvakuumeesta”. Mies sitten totesi että pitäisikö se sitten parin vuoden sisällä... 😄 (miehet...)
Ei olla paljoa asiasta puhuttu sen jälkeen, ainakaan suunnittelumielessä. Luulen että mies on sitä tyyppiä joka ajattelee, että raskaaksi tullaan sormia napsauttamalla.
Itselle on nyt alkanut tulemaan kiertohäiriöitä yllättävän paljon ja olen pistänyt sen ylipainon piikkiin sillä opiskeluaikana lihoin n. 20kg 🙈 joten en ole sen enempää lähtenyt syytä tutkimaan. Toki nyt olen suorastaan pakkomielteinen asian suhteen koska painonpudotus ei meinaa työstressin takia onnistua koska olen pahimman luokan tunnesyöppö 😅
Yritän nyt lähinnä saada säännöllistä kiertoa takaisin ennen raskaaksi yrittämistä 😊
Toivottavasti täältä löytyy juttuseuraa, etten aiheuta miehelle hermoromahdusta kun en malta rauhottua tämän asian suhteen 😄
Nyt sitten piinaillaan. Tosi rasittavaa, koska olin jo ajatellut, että tästä kierrosta ei voi tärpätä, mutta nyt lääkäri oli tosiaan ton progen takia sitä mieltä, että ovis on tapahtunut. Milloin onkin sit täys kysymysmerkki.
Nyt siis odotellaan tuleeko vuoto ja jos ei kolmessa viikossa ala ja raskaustesti negatiivinen niin teroluteilla sit käynnistys. Kuitenkin oviksen takia pitäisi käynnistyä luomuna, mutta tiedä sitten.
Tänään kp25 ja dpo ties mitä... Ja tosiaan metut joudun aloittamaan nyt heti vaikka ei tiedä onko plussaa ylipainoa on eli senkin takia ilmeisesti. Toivon ettei tulis pahoja oireita.
Hei huippua, kun täällä on uusia kuumeilijoita! Minua meinasi turhauttaa, kun tänne (tai 20/21 ryhmään) ei tullut kovin usein kommentteja😄 Eli saa olla aktiivinen täällä, vaikka tuntuiskin, et samaa kehää menee aiheet. Mulla vkl ovis ja miehelle oon sanonu, et sillon ei sit saa olla muuta ohjelmaa😅
Vau, olipa täällä uusien tulva, tervetuloa kaikille! 🤩 ja ennenkaikkea plussatuulta!
Mannapuuro kirjoitti:
Hei vaan uudet kuumeilijat! Toivottavasti saamme vauvauutisia jokaiselta viimeistään ensi vuoden aikana💕
Mikäs tilanne VivalaVidalla? Ai et muuten tykkään sun nimimerkistä, tulee se biisi aina mieleen😂
Mulla pitäisi apin mukaan menkat alkaa viiden päivän päästä. Eiliseen asti olin melko varma etten ovuloinut tässä kierrossa koska en huomannut selkeitä oireita. Oireita oli, mutta ei niin päivänselviä. Tänään kuitenkin tuntemuksia alavatsalla, mitä yleensäkin ennen menkkoja. Tässä kierrossa ei kuitenkaan plussan mahdollisuutta joten jännäilen teidän muiden puolesta🙏
Uusille ja muillekin vinkki, allekirjoitukseen voi lisätä yrityksestä pari sanaa niin jäätte paremmin mieleen. Allekirjoitus kulkee joka kommentissa mukana.
Heh, täytyy myöntää että itselläkin alkaa aina melodia soimaan päässä kun kirjaudun tänne 🙊 yksi lempparibiiseistäni ja bändeistäni, lisäksi jotenkin sopiva merkitys näin uuden elämän alkuun saattamista ajatellen; eläköön elämä 😍
Tänne ei mitään uutta, PMS-oireet jyrää vahvasti! Flo ennustelee huomiselle menkkoja, niitä odotellessa 😅 menikö teillä tärppipäivät ohi? Meillä todennäköisesti meni, mikäli Flo:ta on uskominen. Luulen että ovis oli myöhemmin oireiden perusteella. Ja veikkaan että viimeistään maanantaina alkaa uusi kierto.
Onko muita joiden puolisot tekevät epäsäännöllistä työaikaa / reissutyötä tai olette itse esim. kolmivuorotyössä? Meillä useinkin saattaa olla niin, että mies on työvuorossa kun sovellus ilmoittelee otollisista hetkistä. Tämä tuo kieltämättä pieniä haasteita yritykseen.
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
VivaLaVida kirjoitti:
Vau, olipa täällä uusien tulva, tervetuloa kaikille! 🤩 ja ennenkaikkea plussatuulta!
Mannapuuro kirjoitti:
Uusille ja muillekin vinkki, allekirjoitukseen voi lisätä yrityksestä pari sanaa niin jäätte paremmin mieleen. Allekirjoitus kulkee joka kommentissa mukana.Heh, täytyy myöntää että itselläkin alkaa aina melodia soimaan päässä kun kirjaudun tänne 🙊 yksi lempparibiiseistäni ja bändeistäni, lisäksi jotenkin sopiva merkitys näin uuden elämän alkuun saattamista ajatellen; eläköön elämä 😍
Tänne ei mitään uutta, PMS-oireet jyrää vahvasti! Flo ennustelee huomiselle menkkoja, niitä odotellessa 😅 menikö teillä tärppipäivät ohi? Meillä todennäköisesti meni, mikäli Flo:ta on uskominen. Luulen että ovis oli myöhemmin oireiden perusteella. Ja veikkaan että viimeistään maanantaina alkaa uusi kierto.
Onko muita joiden puolisot tekevät epäsäännöllistä työaikaa / reissutyötä tai olette itse esim. kolmivuorotyössä? Meillä useinkin saattaa olla niin, että mies on työvuorossa kun sovellus ilmoittelee otollisista hetkistä. Tämä tuo kieltämättä pieniä haasteita yritykseen.
Joo täällä mies tekee reissuhommia ja saattaa olla viikonki poissa niin vähän jo jänskään etukäteen miten meillä päivät menee sitten kun yrittäminen alotetaan 🙈 en malttais kyllä odottaa.
Onko kukaan muuten mittaillu lämpöjä ovulaation seuraamiseks tikutuksen sijaan? Ostin keväällä liuskoja ja olin ihan maaninen niiden kanssa ja tulin vainoharhaseks ku en koskaan positiivistä saanu epäsäännöllisen kierron takia...
Harkitsin sitten jopa lady-compin ostoa mutta joku jossakin keskustelussa sanoi että sen voi periaatteessa korvata kuumemittarilla ja taulukolla 😅
Meillä ei tässä kuussa lempeä ehditty harrastaa🙈 Kun kiireisen päivän päätteeksi ollaan vihdoin kahden, untenmaat vievät voiton!
Lorna kirjoitti:
Onko kukaan muuten mittaillu lämpöjä ovulaation seuraamiseks tikutuksen sijaan? Ostin keväällä liuskoja ja olin ihan maaninen niiden kanssa ja tulin vainoharhaseks ku en koskaan positiivistä saanu epäsäännöllisen kierron takia...
Suosittelen mittaamaan se oikeasti kyl vähän toimii ja hauska nähdä miten se kaartuu kun pitkään mittaa. :) Hyvä ilmainen sovellus siihen on fertility friends. Ne lämmöt saa toki myös flohon mutta se ei näytä ovista samoin kun toi toinen.
Mä lopetin mittailun kun lähdettiin hoitoihin, mutta nyt se harmittaa koska luultavasti lämmöillä olisin sen oviksen bongannut. Pitää siis aloittaa se uudelleen tikutuksen rinnalle ens kiertoon.
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Hassua, miten paljon tämä yrittäminen valtaa taas ajatukset! Olen ostanut raskaustestejä valmiiksi, vaikka ajatukseni testaamisesta on, että odottelen rauhassa (?) kuukautisten alkua.
Esikoisen luomuyrityksen ja lapsettomuushoitojen aikana minulla oli todella paljon kemiallisia raskauksia ja myös joitakin viikkoja kestänyt raskaus, joka meni kesken. Siksi on jäänyt todella ristiriitaiset tunnelmat positiivisista raskaustesteistä, jotka usein tiesivät suurta surua toiveiden noustua ensin korkealle.
Nyt tahtoisin suhtautua asiaan tyynemmin, mutta saapa nähdä miten onnistuu!
Tässä kierrossa ovulaation merkkejä oli niin pitkään, että en ihan hahmota milloin se tapahtui. Minulla ovulaatiotestitkään eivät ole koskaan olleet kovin hyödyllisiä, ainakaan viime yrityksen aikana, siihen vaikuttaa, että mulla on lievää monirakkulaisuutta.
Tunnistatteko te muut ovulaationne hyvin?
Luulen kipujen perusteella, että ovulaatio tapahtui tässä kuluvassa kierrossa myöhemmin kuin yleensä, joten senkin takia olisi nyt syytä malttaa mieleni. :)
Täällä kp4 menossa. Alkoi siis menkat.. Kyllä tosissaan petyin. En tiedä, mitä keinoja sitä ottais käyttöön, et joskus tulis raskaaksi. Yritystä takana jo pidempään. Lohduttaa kyllä nuo kertomukset, et spontaanisti raskauduttu pitkän yrittämisen jälkeen❤️
Mulla on viel ovistikkuja jäljellä, niitä ajattelin käyttää tässäkin kierrossa, vaikka oletettavasti mulla ovis tuleekin aina samoihin aikoihin. Onko joku kokeillut jotain apukeinoja? Luontaistuotteita? Jotain akupunktiota, vyöhyketerapiaa tms?