Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Vauvahaaveilija345 kirjoitti:
Anculi, minkä ikäinen oot siis?
Lumikko, mulla kans oli syksyllä joku kierto samantyyppinen kuin sulla. Parina päivänä oli iiiihan ministi vuotoa ja sit menkat alkoi ehkä 3pvää myöhässä. Epäilen ite stressiä syyksi.
Omaa napaa: miten sitä jaksaa odottaa torstaohin, et vois ekaa herkkää testiä tehä?? Toivottavasti aika menee äkkiä! Minä oon just sellainen, et testaan sata kertaa jo ennen menkkoja😅
Olen 31 v. :)
Tässä silloin edellisenä iltana tehty raskaustesti. Väriä näkyy ihan vähän tikun alkupäässä, ja muutenkin tosi hailakan värinen. Seuraavana aamuna kuitenkin jo selkeät viivat testissä. :)
Kieltämättä vähän jo haluaisi päästä testailemaan, mutta vielä melkein kaksi viikkoa olisi odoteltava ennen kuin tuloksia alkaa näkyä. Olen kyllä vähän miettinyt, miten sen mahtaa ottaa jos ei nopeasti tärppää. Esikoinen lähti niin helpolla tulille, että tavallaan sitä odottaa samaa, vaikka tietenkin tiedän, ettei se niin ole.
Minäkin taidan ilmoittautua, vaikka ei vielä niin ajankohtaista olekaan.
Meillä minä 33v ja mies 32v. Häät kesällä ja loppuvuodesta sitten tarkoitus alkaa "tositoimiin". Vähän oma ikä huolettaa, mutta onneksi ympärillä on minua vanhempia tuttavia, jotka myös raskautuneet vielä minua vanhempina. Varsinaista kuumetta ei ole, mutta kyllähän se mahdollisesti muuttuva elämäntilanne pyörii päässä sitä enemmän, mitä lähemmäksi ajankohta tulee :)
Itselläni on kyllä astma lääkityksineen, ja se vähän huolettaa. Täytyy ehkä vielä käydä keskustelemassa tästä neuvoltasta, ennen kuin alamme yrittämään.
Taisi olla tutkimusten mukaan 35 v naisella, kun hedelmällisyys lähtee rankempaan laskuun. Ei voi tietää omalta kohdalta kuin kokeilemalla. Onneksi tärpit on tulleet nopeasti, mutta sitä ei voinu tietää. Parempi siis näin päin, kuin lykkäisi vuosi vuodelta eteenpäin perheellistymistä. Toiset haluaa tiettyjä ikäeroja, mutta en tiiä sit onko tällä iällä enää niin varaa isoihin ikäeroihin (ikää kohta 32 v.)
Huutelen takavasemmalta...
Kojootti, minulla on astma ja lääkitys siihen. Ei ole vaikuttanut raskauksiin millään lailla. Alkuraskauksissa tehtiin pef-seuranta että lääkkeet saatiin oikealle annostukselle ja tietenkin oireita täytyy seurailla. Toisilla astmaoireet voivat pahentua raskauden aikana, toisilla jopa helpottaa.
Mutta pointti on siis, että astma lääkityksineen ei ole este raskaudelle 😊
Astmaatikko täällä myös! Hyvin pärjäsin raskausajan. Jotkut lääkkeet ei käy raskaana olevalle, ne kannattaa tarkistaa. Tai siis oliko niin, että ei ole tutkittu kaikkia tarpeeksi. Nykyinen lääkkeeni käy.
Mulla täällä piinapäivät.. Tänään ehkö dpo10 ja negan testasin. Viime päivinä on päätä särkeny, AIVASTUTTANUT paljon, mahaa juilinu, palellu ja hieman huono olo. Saapa nähä kumpaa enteilee. Menkkojen pitäis alkaa ma tai ti. Ovis on bongattu ja hyödynnetty tässä kierrossa..
Täällä kanssa yksi yrittäjä, ikä pian 39v. ja miäs 42v. Molemmille olisi ensimmäinen. Hoitojonossa jo ollaan, koska yritystä takana yli vuosi 😢, vielä ei siis edes tietoa onko jotain ongelmia vai eikö muuten vaan ole vielä tärpännyt (yritystä kyllä on ihan tarpeeksi usein 😉 vaikka ei tikutella tms.), kun ikäkin tekee raskautumisesta vaikeampaa. Pelottaa ja stressaa, vaikka tiedän, että stressi vain pahentaa tilannetta.
Olen aina tiennyt että haluan lapsia, mutta aiemmin ei ole ollut tilaisuutta edes yrittää (ex viivytti ja viivytti kunnes lopulta totesi ettei halua, sen jälkeen ero ja nykyisen kanssa ollaan oltu yhdessä vasta reilu 2v. Nykyisen kanssa on siis aloitettu yritys oikeastaan heti kun uskalsi luottaa, ettei ole enää suhteen alkuhuumaa...). Joka kuukausi odotan pelolla menkkojen alkamista ja kun ne alkavat, olen niin pettynyt, että itken. Ympärillä kaverit raskautuvat ja on todella vaikea koittaa iloita heidän onnestaan, kun itsellä ei onnistu 😞.
Tsemppiä kaikille muille yrittäjille, kannattaa muistaa että se muutama kuukausi tai puolikaan vuotta ei ole pitkä aika yrittää 👍🏻. Ja kuumeilijoille tsemppiä myös ❤️.
Minä ilmoittaudun myös tänne mukaan!
Olen huhtikuussa 31 täyttävä ja mies täyttää kohta 34. 5-vuotias löytyy jo entuudestaan ja pitkään oltiinkin sitä mieltä että toista ei tule. Kesän lopulla jätin pillerit pois koska lähes koko vuoden oli tullut tosi kipeitä finnejä leuan alueelle ihan jatkuvasti ja halusin kokeilla johtuuko pillereistä. Käytimme kondomia jonkin aikaa kunnes jotenkin vain molemmille tuli sellainen olo että voisihan se vauva ehkä sittenkin tulla. Nyt 3 kk menty ilman ehkäisyä.
Luulin jo että nyt tärppäsi, menkat olivat 5 päivää myöhässä vaikka tähän asti ovat tulleet ihan ajallaan. Eilen jo sanoin miehelle että mahtaisko nyt mutta sitten illalla alkoi vähäinen rusehtava vuoto ja tänään on tullut enemmän :( Ei kuitenkaan normaalien menkkojen verran mutta kyllä tässä tais saada heittää haaveet roskiin. Olin ajatellut että töistä päästessä haen testin mutta menikin tampoonien hakemiseksi.
Mietin että pitäisköhän ostaa ovulaatiotesti.. Tähän asti en ole edes laskeskellut sen enempää ovulaatiopäiviä vaan ollaan harrastettu seksiä silloin kun on huvittanut. Nyt harmittaa niin paljon kun luulin jo että olisin ollut raskaana kun noin paljon olivat myöhässä.
Maaemo82 kirjoitti:
Täällä kanssa yksi yrittäjä, ikä pian 39v. ja miäs 42v. Molemmille olisi ensimmäinen. Hoitojonossa jo ollaan, koska yritystä takana yli vuosi 😢, vielä ei siis edes tietoa onko jotain ongelmia vai eikö muuten vaan ole vielä tärpännyt (yritystä kyllä on ihan tarpeeksi usein 😉 vaikka ei tikutella tms.), kun ikäkin tekee raskautumisesta vaikeampaa. Pelottaa ja stressaa, vaikka tiedän, että stressi vain pahentaa tilannetta.
Olen aina tiennyt että haluan lapsia, mutta aiemmin ei ole ollut tilaisuutta edes yrittää (ex viivytti ja viivytti kunnes lopulta totesi ettei halua, sen jälkeen ero ja nykyisen kanssa ollaan oltu yhdessä vasta reilu 2v. Nykyisen kanssa on siis aloitettu yritys oikeastaan heti kun uskalsi luottaa, ettei ole enää suhteen alkuhuumaa...). Joka kuukausi odotan pelolla menkkojen alkamista ja kun ne alkavat, olen niin pettynyt, että itken. Ympärillä kaverit raskautuvat ja on todella vaikea koittaa iloita heidän onnestaan, kun itsellä ei onnistu 😞.
Tsemppiä kaikille muille yrittäjille, kannattaa muistaa että se muutama kuukausi tai puolikaan vuotta ei ole pitkä aika yrittää 👍🏻. Ja kuumeilijoille tsemppiä myös ❤️.
Moikka!
Täällä kesällä 38 täyttävä, nyt viikolla 20 raskaana oleva neitonen. Kolmisen vuotta yritettiin, viime keväänä 2020 tutkittiin, että miksi raskaus ei vaan ole alkanut. Kummastakaan ei löytynyt mitään syytä, miksen raskautuisi. Yli puoli vuotta tikuteltiin tutkimusten jälkeen ovulaatioita, kunnes viime lokakuussa jäi menkat ekan kerran väliin, ja nyt tosiaan mennään vko 20. Raskaus alkoi ilman mitään hoitoja.😊
Eli sen mitä halusin sanoa on se, että tälläkin iällä raskaus sai alkunsa täysin luonnollisesti. Syytä siihen, miksi siinä kesti, ei varmaan kukaan osaa tarkalleen kertoa 😊
Tsemppiä sinne ja kaikille raskautta aikoville, yrittäville ja raskaana oleville ♥️
Onnea JadedF! Ihanaa että lopulta yritys onnistunut. Hirmuisesti tsemppiä Maaemo82, toivotaan parasta.
Hankin eilen ovistestejä, ei ole tosiaan tullut käytettyä minkäänlaisia testitikkuja aiemmin niin ajattelin myös uteliaisuudesta tutustua prosessiin :D kattellaan tuleeko bongailtua ovista, vielä ei näkynyt muuta kuin kontrolliviivoja, tänään kp13.
N30 (& M30). La 27.10.2021.
Heippa kaikille!
Pakko nyt viimein kirjottaa tänne vertaistuen toivossa, kun ajatukset pyörii vain vauva-asian ympärillä.
Minulla siis toiveissa toinen lapsi, esikoinen on pian 2-vuotias ihana ja helppo lapsi. Mies myös haluaa toisen lapsen, mutta ei vielä. Minua tämä tilanne raastaa, kun itse kuumeilen ja toivon yllätysraskautta. Meillä on siis edelleen kondomi käytössä. Välillä mies on jättänyt kumin pois ja olen tulkinnut, että olisi sitten valmis yrittämään vauvaa. Kun olen tästä hänelle puhunut, on hän sanonut ettei ole vielä valmis, mutta jos "yllätysraskaus" tulisi, niin sitten tulisi. Olen nyt yrittänyt olla puhumatta vauvasta ja huomannut, että mies tuo asiaa itse välillä esille, esim. puhuu mieleisistään nimistä, kavereitten lapsista joita on perheessä enemmän kuin yksi jne. En tiedä mitä hänen päässään liikkuu ja tilanne turhauttaa meitä molempia. Olen yrittänyt keskustella asiasta, mutta tuntuu, että hän vain keksii aina uusia syitä miksi nyt ei ole hyvä hetki. Tuntuu, että pitää nyt vain olla asiasta hiljaa ja odottaa, että hän keksisi itse että olisi hyvä aika alkaa yrittää toista. Mies myös elää tällaisissa asioissa varman päälle, haluaa että kaikki palikat on kunnossa ennen kuin toinen lapsi tulee. Minä taas elän enemmän hetkessä ja siten kuin parhaalta tuntuu. Ja kyllä meillä asiat onkin melko hyvin, talous kunnossa ja tukiverkosto saatavilla. Parisuhde nyt tuntuu vähän kärsivän tästä erimielisyydestä. Kovasti toivon, että tämän vuoden aikana mieskin haluaisi alkaa yrittää vauvaa. Esikoinen tärppäsi ekasta yrityskierrosta, ja mies tuntuu ajattelevan, että mahdollinen toinenkin lapsi tulisi samantien kun aletaan yrittää. Itse tiedän, ettei näin todellakaan välttämättä ole. Mies on todella hyvä ja omistautunut isä esikoisellemme. ❤ minulla pitäisi tänään kuukautisten alkaa, ja tässä nyt piinailen että olisiko käynyt sellainen ihme, että olisin raskaana vaikka olemme käyttäneet kumia. Tähän en kyllä usko vaan eiköhän ne kuukautiset kohta ala. Siitä huolimatta olen tehnyt tänään päivällä kaksi testiä ja varmaan kuvittelen niihin jotain haamuja.
Onko täällä kohtalontovereita, joilla itsellä järjetön vauvakuume, mutta puoliso on vain kertonut haluavansa vauvan joskus? Kuinka jaksatte?
Käyttäjä38016, mulla vähän samanlainen piina menossa. Itsellä kauhea vauvakuume ja olisin valmis, mutta mies vielä jahkailee. Sanoo, että katsotaan kesällä.. ei tosin, että silloin alkaisi yritys vaan vasta tarkempi pohtiminen..? 🙄 Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Mies jatkuvasti ruokkii mun vauvakuumetta heittelemällä nimiehdotuksia jne.
Onpa hankalaa jos mies ei varsinaisesti vielä ole valmis isäksi, mutta kuitenkin heittelee ilmoille vauva-asiaa ja pahentaa tietysti tällä vauvakuumetta. 😔 voisiko silloin vaan sanoa hänelle, että jos et aidosti nyt halua vielä lasta niin älä puhu aiheesta nyt tässä hetkessä? Mikäli siitä tulee vaan itselle huono mieli.
Meilläkin mies suurinpiirtein vuoden verran jarrutteli vauvahaaveita, koska ei ollut vielä valmis. Sitten sen vajaan vuoden jälkeen ehdotin, että jätettäiskö nyt vaan se ehkäisy pois kun ei voi tietää kauanko menee raskautumisessa ja lähestyvä 30v kolkutteli mielessä. Tuolloinkin oli vielä vastahakoinen, mutta ehkäisy jätettiin kuitenkin pois ja siitä menikin se reilu puolisen vuotta kun plussa tuli. Aika moni mies tosiaan tuntuu ajattelevan, että raskaaksi tulee heti kun ehkäisy jää pois. Ja varmasti jokunen tuleekin, mutta fakta on se että raskautumisen mahdollisuus on vain 20-30% vaikka kuinka olisi tähdet kohdillaan ja ”oikeaan aikaan liikkeellä” ovulaation aikana.
Tätä sanoin tälläkin kertaa kun keskusteltiin pikkusisaruksesta, että kun ei voi tietää kauanko raskautuminen vie. Nyt ollaan tosiaan sieltä marras-joulukuusta asti oltu ilman ehkäisyä.
Alan huomaamaan, että on taas vaikeaa pysytellä rauhallisena ja olla mukamas sillä asenteella että tulee jos on tullakseen. Kestihän sitä se yksi vai kaksi kuukautta 😂 pyörittelen jo mielessä kuinka olisin esikoisen 1v synttäreillä (toukokuussa) raskaana turvallisilla viikoilla, jotta voitaisiin tuolloin julkistaa raskaus läheisille.. ja kovastihan taas polttelisi tilata ovulaatiotestejä. Mutta koitan malttaa mieleni, viime päivät on vauvakuumetta sumentanut esikoisen seisomaannousuharjoittelut öisin pinnasängyssä, viime yönä rapiat 3,5h unta😅
Täällä kp 17 ja oletettavasti oireiden perusteella dpo 3. Viime yönä valvotti esikoisen lisäksi myös kummallinen kova alavatsakipu, heti heräsi pieni toive raskaudesta. Tsemppiä kaikille! 💗
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
VivaLaVida, meil lähinnä on se, et hän on jo isä kahdelle ja mun mukana tuli hänelle bonus 😁 Punnitsee, että onko neljä lasta tässä kohtaa liikaa. Haluaisi odottaa, että omat lapsensa olisi vanhempia (nyt 8 ja 10v). Veikkaampa vaan, että kun heillä alkaa teinivuodet, ei paljoo kiinnosta tehdä lisää 🙈
Tuma kirjoitti:
VivaLaVida, meil lähinnä on se, et hän on jo isä kahdelle ja mun mukana tuli hänelle bonus 😁 Punnitsee, että onko neljä lasta tässä kohtaa liikaa. Haluaisi odottaa, että omat lapsensa olisi vanhempia (nyt 8 ja 10v). Veikkaampa vaan, että kun heillä alkaa teinivuodet, ei paljoo kiinnosta tehdä lisää 🙈
Aah, ymmärrän 😩 mutta kuulostaa kuitenkin, että mies olisi kuitenkin myöntyväinen asialle jos on väläytellyt tuota ensi kesää? Eikä ole ehdottomasti sitä mieltä, että ei nyt. Jos olisi, niin tuskin puhuisi asiasta ja väläyttelisi kesää että silloin voisi mahdollisesti alkaa yrittämään. Ja hän varmastikin tiedostaa senkin, että jos hän haluaa odottaa lasten teini-ikään saakka niin raskautuminen vaikkapa viiden vuoden päästä voi olla jo hankalampaa.
Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.
JadedF kirjoitti:
Moikka!
Täällä kesällä 38 täyttävä, nyt viikolla 20 raskaana oleva neitonen. Kolmisen vuotta yritettiin, viime keväänä 2020 tutkittiin, että miksi raskaus ei vaan ole alkanut. Kummastakaan ei löytynyt mitään syytä, miksen raskautuisi. Yli puoli vuotta tikuteltiin tutkimusten jälkeen ovulaatioita, kunnes viime lokakuussa jäi menkat ekan kerran väliin, ja nyt tosiaan mennään vko 20. Raskaus alkoi ilman mitään hoitoja.😊
Lohduttavaa kuulla, että on myös niitä, jotka ovat luonnollisesti raskautuneet pidemmän yrityksen jälkeen jo vähän vanhempana. Tosi usein tuntuu vaan kuulevan niitä "hups tulin samantien raskaaksi" tai "tultiin lopulta raskaaksi puolen vuoden yrityksen jälkeen" juttuja tai sitten ollaankin jo hoidoissa ja vikaa on löydetty vaikka mitä. Onnea teille odotukseen 💖
Näin viime yönä unta, jossa tein positiivisen raskaustestin, mutta toisaalta heti perään alkoi zombiapokalypsi, että mitäköhän tästä nyt pitäisi ajatella. 😁
Anculi, minkä ikäinen oot siis?
Lumikko, mulla kans oli syksyllä joku kierto samantyyppinen kuin sulla. Parina päivänä oli iiiihan ministi vuotoa ja sit menkat alkoi ehkä 3pvää myöhässä. Epäilen ite stressiä syyksi.
Omaa napaa: miten sitä jaksaa odottaa torstaohin, et vois ekaa herkkää testiä tehä?? Toivottavasti aika menee äkkiä! Minä oon just sellainen, et testaan sata kertaa jo ennen menkkoja😅