Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
41/1576 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuma kirjoitti:

Aikooko kaikki tikutella oviksia ja laskeskella otollisia päiviä?

En aio tikutella mitään muuta kuin aikanaan sitten raskaustestejä, mutta kuukautiskalenteri ehdottelee hedelmällisiä päiviä, joten niiden kohdalla sitten enempi yritystä.

42/1576 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tuolla 2020-21 ryhmässä kirjoitellu, mutta varmaan tää ryhmä jo parempi😅 meillä yks lapsi ennestään, nyt yritetty jo pidemmän aikaa toista, mut ei oo kuulunu. Oon käyny gynellä tarkastuttaan perusjuttuja ja sen mukaan kaiken pitäs olla ok. Oon ajatellu, et jos tässä kevään aikana ei mitään tapahdu niin sit pyydän lähetettä sairaalaan lisätutkimuksiin. Nyt kp17, dpo 2 (ehkä). Ahkerasti yritetty ja ovulaatiotesti näytti ovulaation.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/1576 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn mukaan kuumeilemaan! Olen 35-vuotias, mieheni 33-vuotias, ja ihana 4-vuotias tytär elämässämme jo on. Toinen ja viimeinen lapsi olisi suurimpana haaveena tällä hetkellä. Meillä tilanne se, että vielä muutama viikko sitten raskaana olinkin ja pikkuista odotettiin syyskuulle. Keskenmeno kuitenkin osui omalle kohdalle jo viikoilla 6+4, ja tästä olisi nyt yritettävä jatkaa eteenpäin. Kysymysmerkkinä nyt tietenkin on, milloin seuraavan kerran pääsemme yrittämään kun nyt kuitenkin odotamme yhdet kuukautiset ennen yritystä, ja km on saattanut murjoa kiertoakin uuteen uskoon (ovistikkuja pitänee varata hyvät määrät seuraavalle kierrolle varmuuden vuoksi).

Nyt siis odotellaan ensimmäisiä kuukautisia keskenmenon jälkeen, tänään ollut ensimmäinen täysin vuodoton päivä keskenmenovuodon alkamisen jälkeen. Viikonloppuna tarkoitus tehdä raskaustesti ja katsoa olisiko km senkin perusteella ohitse. Varovaisen toiveikkaita olemme siitäkin huolimatta että nyt kävi näin, meillä on ollut sikäli isosti onnea matkassa että sekä esikoisen raskaus että nyt kesken mennyt raskaus ovat alkaneet ensimmäisestä yrityskierrosta jossa olen ovistikuilla sopivaa ajankohtaa jäljitellyt. Jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuisi.

Paljon onnea matkaan kaikille kanssakuumeilijoille, oli kuumeilu sitten missä vaiheessa tahansa! Helpottaa kummasti omaa kuumeilun tuskaa kun saa lukea muiden samanlaisia ajatuksia. :)

44/1576 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihilisko, mä aloitin syömään ennen kuin esikoista alettiin yrittämään niin Folirenia ja jatkoin toki myös koko raskauden ajan. Sen lisäksi Minisunin monivitamiini, d-vitamiini 20 mikrog. (vaikka monivitamiinissa se suositeltu 10 mikrog jo onkin) sekä kalsiumlisä. Nää oli olleet käytössä muutoinkin joten foolihappo tuli vain lisäksi kuvioihin kun alettiin haaveilla vauvasta 😊

Nyt aloitin taas uudelleen syömään foolihappoa sekä lisäksi syön rautalisää, ferritiini oli käytännössä olematon keväällä loppuraskaudessa eikä juurikaan ole nyt noussut synnytyksen ja imetyksen jälkeen.

Tuma, itse en toistaiseksi aio alkaa tikuttelemaan ovulaatiota. Puhuttiin miehen kanssa, että jos puolen vuoden jälkeen ei näy tärppiä niin alan taas tikuttelemaan ja seurailemaan tarkemmin kiertoa. Nyt oli tosiaan kolmannet menkat sitten synnytyksen ja kierto oli nyt 30 päivää, joten kyllä tässä siltä näyttää että ollaan palaamassa takaisin siihen tarkkaan 28-29 pv kiertoon 🤩 jännittävää!

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

45/1576 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuma]Aikooko kaikki tikutella oviksia ja laskeskella otollisia päiviä? Jotenkin ite mietin, että tulisi kauhea stressi ja paineet mukaan. Me ei siis olla vielä päätetty milloin lopetan minipillerit. Esikoinen tuli ekasta kierrosta, ni sillon pettymyksiä ja turhautumista ei tullut koettua. Nyt sitten mietin, että mitä jos raskautumisessa kestää tai on vaikeuksia 😪"

Vastaus: Itse olen minipillereiden jälkeen yrittänyt bongailla ovista mutta tuntuu olevan turhaa koska kierto ei ole lähtenyt käyntiin mikä on ollut yllättävää että kestää näin kauan! Lopetin siis 26.11.20 ja ei vielä pihaustakaan mistään. Suosittelen lopettamaan pillerit mielummin ajoissa kun ei tosiaan tiedä millon kierto tasaantuu. Itsellä lääkäriaika helmikuun puolessavälissä, sanoivat että odotellaan tavallisesti se 3kk ja sitten voisi kiertoa käynnistellä.. Todella turhauttavaa! tsemppiä :)

46/1576 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompom just tota ole nyt miettinyt, että mitä jos kierto ei siten lähdekään normalisoitumaan nopeasti..

Ajattelin kuitenkin antaa miehelle vielä kuukuden pureskeluaikaa ja sitten kysyn, että mitä tehdään, käynkö hakemassa apteekista vielä minipillerisatsin :D

Se vaan ite ruokkii tätä mun vauvakuumetta, ku joka pv miettii ääneen mitäki vauvaan liittyviä asioita.  "Olisiko tämä kiva nimi, miltäköhän se näyttäis, pitäs järjestää muksut sitten hoitoon, että pääsee synnytykseen mukaan, hän ei sitten yrittäjänä voi oikeen pitää isyyslomaa ja onko toi syöttötuoli tossa jo odottamassa uutta vauvaa yms" Silleen kiitos :D Noei, kiva vaan kun selvästi miettii asiaa. Ollaan siis uusperhe ja ei ole yhteistä lasta :) 

47/1576 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minäkin rohkenen liittyä mukaan keskusteluun. Ollaan vähän reilu kolmekymppinen pariskunta ja tultiin tuossa yhden keskustelun myötä siihen lopputulokseen, että lapsi voisi olla tervetullut. Lapsi olisi meille kummallekin ensimmäinen. Samalla todettiin, että meillä saattaa itseasiassa erinäisistä syistä johtuen olla jo hieman kiire asian kanssa ja niiden syiden vuoksi olen oikeastaan aina ollut ehkä vähän huolissani omasta hedelmällisyydestäni. Tämän vuoksi varasinkin ajan parin kuukauden päähän hedelmällisyysneuvontaan ajatuksena, että saisi keskustella aiheesta läärin kanssa, tehtäisiin perus gynetutkimus ja myös ultrattaisiin kohtu ja munasarjat. Minulta näitä ei ole koskaan ultrattu. Haluaisin myös ainakin AMH-mittauksen.

Toistaiseksi syön vielä yhdistelmäehkäisypillereitä, eikä ajatuksena ole lopettaa niitä ennen kuin yrittäminen oikeasti on tarkoitus aloittaa. Siihen saakka tankkaan edelleen rautaa (kärsin matalasta ferritiinistä), syön terveellisesti, liikun ja yritän samalla hieman tiputtaa ylimääräistä painoa, jotta kroppa olisi paremmin valmis raskautumaan. Hieman jännittää miten oma kuukautiskierto sitten käynnistyy, kun pillerit jättää pois. Olen nimittäin syönyt niitä noin 15 vuotta yhtä soittoa. Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt oman kuukautiskierron käynnistymisessä pillereiden jälkeen?

Vierailija
48/1576 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens kirjoitti:

Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt oman kuukautiskierron käynnistymisessä pillereiden jälkeen?

Mulla on käynnistynyt kierto aina melko nopeasti, tosin en ole noin pitkäkestoisesti käyttänyt mitään ehkäisyä ja viimeisimmäksi mulla oli hormonikierukka, mutta e-pillereistä se käynnistyi muistaakseni aika lailla heti. Ehkä vähän pidempi oli se viimeisen tyhjennysvuodon ja ekojen kuukautisten väli, kuin normaalikierto, mutta ei montaa päivää.

49/1576 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole tarkoitus tikutella ovista ainakaan vielä. Tunnistan ovulaatio-oireet riittävän hyvin ja voidaan myös talletella varmuuden vuoksi useammin, joten siksi ihan tarkkaa aikaa ei tarvitse tietää. Olen kyllä ovistikkuja käyttänyt joissain kierrossa kun esikoista yritettiin mutta raskauduin kuitenkin sellaisesta missä en enää tikutellut. Lähinnä halusin varmistaa että lh nousee.

Mulla nyt käytössä raskaus ja imetys vitamiinit ja lisäksi D (ja rauta kun muistan olla syömättä maitotuotteita, viljoja, teetä..). Foolihappoa noissa taitaa olla sen verran kuin Foliren foolihapossa joten sitä ei lisäksi silloin tarvitse.

Alkaa tuntumaan siltä että ei haittaa jos tärppäis jo aiemmin kuin alunperin suunniteltiin😆 Piinallisia viikkoja ja kuukausia edessä ja vauvakuume kasvaa sitä mukaa kun vauvavuosi lähenee loppuaan❤️

50/1576 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Mannapuuron, Vivalavidan ja vauvakuumeilijan edellisestä ketjusta😊 tervetuloa myös uusille!

Tuli todella haalea plussa, mutta kyllä siinä väriä oli. Kolmannesta kierrosta taisi siis tärpätä, kuten viimeksi oli. Ei kai tikkuun tulisi mitään väriä, jos se ei olisi positiivinen? Teen huomenna uuden testin aamulla. En muista, koska menkat oli viimeksi. Pitäisi aina laittaa muistiin. :)

Palaan vielä asiaan, miltä testi alkaa näyttämään. Oireita ei juuri ole ollut, huimausta lukuunottamatta. Alavatsassa on ollut kyllä jomotusta vasemmalla puolella, todella alhaalla alavatsalla. Tänään nippaili myös oikealle puolelle alavatsaa. Väsymystä on myös ollut, mutta kenellä ei. 😅

Listailen oireita, niin kuumeilijat voi verrata, jos niistä on apua. :)

51/1576 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen viestiin, ensimmäisen lapsen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Tämä toinen (mahdollinen?) Raskaus alkoi kolmannesta kierrosta. Ikää on 31 ja 36 v.

Piinaavat päivät on olleet, kun vielä viikko sitten näytti täysin negatiivista testiä. Mietittiin, kannattaako edes nyt testata. Oli kuitenkin olemassa pieni mahdollisuus, että saattaisi jotain näkyä testissä. :) Niin sit oli, mutta pitää vielä katsoa miten viiva vahvistuu.

Pitäisiköhän ostaa viikkonäytöllinen raskaustesti, vai onko se parempi?

52/1576 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Anculi mahdollisesta plussasta!

Juteltiin tuossa taas miehen kanssa ja todettiin, että kumpikin olisi valmis jättämään ehkäisyn pois vaikka saman tien. Hetken juttelun jälkeen tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että jatketaan ehkäisyn kanssa vielä pari kuukautta, siihen varattuun hedelmällisyysneuvolaan saakka. Minulla on sellainen tunne, että jos nyt aloitetaan yritys ja parin kuukauden päästä saataisiinkin tieto, että raskautuminen ei ole mahdollista tai se on äärimmäisen epätodennäköistä, niin pudottaisiin todennäköisesti vielä nykyistä paljon korkeammalta ja asian hyväksyminen voisi olla hyvin paljon vaikeampaa. Täytyy kuitenkin sanoa, että on tämä käsittämättömän jännää ja vähän pelottavaakin!

53/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla tein testin uudestaan. Kaksi viivaa näkyy selkeästi. Tein testin eilen illalla, silloin näkyi todella hailakka haamu, viivan alkupäässä oli ihan vähän väriä. Nyt on jo näin nopeasti selkeät kaksi viivaa. ♡♡♡♡

54/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Anculi! Valtavan paljon onnea ❤️

55/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Anculi!! ❤️❤️ On kyllä tosi vahva plussa!

Mulla nyt ehkä dpo 6. Miten sitä malttaa odottaa kierron loppuun taas?? Kotona on läjä herkkiä testejä, varmaan loppuviikosta täytyy jo testata. Tässä kierrossa sain plussan ovistestiin ja tallettelut oli tehty ajallaan. Saa nähä, miten käy!

Vierailija
56/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Anculi!

57/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia!😍❤❤❤❤ Pikaisia plussia muillekin!

En olisi yhtään uskonut, että tässä iässä voi tulla nopeastikin plussa. Yleensä kun sanotaan, että yli 30-vuotiaana alkaa jo vaikeutua raskaaksi tulo. Ensin ajateltiin, että pitäisikö olla isompi ikäero (nyt ikäero on ehkä 1.9 kk). Mut sitten ei tarvinnut miettiä enää! 😀

Mietin joskus jaksamista kahden lapsen kanssa, minkälaista se on. Paljonko omaa aikaa jää- ei varmaan paljoa. Meillä ei täällä ole lastenhoitoapua, koska muutimme työn vuoksi kauemmas. Olemme kyllä molemmat onneksi hyvin sitoutuneita perheeseen ja vastuuntuntoisia. Silti on aina hyvä, jos lastenhoitoapua olisi lähellä. Näillä mennään ja ihanaa kun meille on suotu näin lapsia. 😇

58/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Anculi!

Huoh, ei tarvinnut hankkia testiä, perjantaina alkoi kuukautiset parin päivän tiputtelun jälkeen. Tiputtelu oli kyllä outoa, mutta voiko se olla vaan psykosomaattista oireilua kovasta vauvakuumeesta johtuen? :D alkuun harmitti, mutta tosiaan tässä nyt alkoi kolmas yk eli jatketaan vaan. Ovista en jaksaisi tikutella, mutta toisaalta kun kierto vaihtelee jonkin verran niin tuosta voisi oikeasti olla hyötyä...

Jens kirjoitti:

Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt oman kuukautiskierron käynnistymisessä pillereiden jälkeen?

Söin seitsemän vuotta, mulla kyllä käynnistyi kuukautiskierto suurin piirtein heti aikataulussa. Kierron pituus oli alkuun pitkä, jotain 35pv, pikku hiljaa useamman kuukauden myötä vakiintui noin 26 päivään, mutta kuten aiemmin mainitsinkin mulla voi olla siinä useamman päivän vaihtelu. Nyt kun jo viisi vuotta oon ollut ilman pillereitä, lienee isohko vaihtelu mulle vain ominaista.

N30 (& M30). La 27.10.2021.

59/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Anculi, on kyllä vahva plussa! 😍❣️

Toinen haaveissa pienellä ikäerolla, esikoinen 2020.

60/1576 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohta 32 vuotias, mies 40 v, ensimmäistään toivova pariskunta. Miehen oehmittelyun meni muutama vuosi ja sain pyytää päätöstään muutamaan otteeseen ja vihreä valo onneksi tuli.

Plussasin toisesta yritys kierrosta, mutta meni kesken joulukuussa rv5+. Km tuonut pelkoa onnistuuko tämä ollenkaan vaikka järjellä ajateltuna ja tiedon pohjalta katsottuna emme ole toivottomassa tilanteessa ollenkaan. Mutta silti.. Kiertokin näyttää olevan ok ja palaamassa normaaliin. Tällä hetkellä keskustelu palstoja olen kiertänyt fanaattisesti. Voi kun saisikin ajatukset välillä muualle. Oviksen tunnen, mutta myös tikuttelen, aistittavissa pientä suorituspaineita ja arjen väsymystä, joten talletuskerrat on mietittävä mahd tarkkaan. :D parhaaksi taktiikaksi olen huomannut, että ennalta varoitan tulevista puuhista, jotta osaa varautua.

Mutta Onnea kaikille yritykseen, kiva saada ja olla vertaistukena :)