Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2021-2022

21.10.2020 |

Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.

Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3

Kommentit (1576)

Vierailija
481/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee nyt yksi kierto taukoa, kun saan koronarokotteen ja ehkä lähinnä oman mielenrauhan takia näin, vaikka THL mukaan varoaikaa raskaudelle ei tarvitsekaan enää pitää. Rokote annetaan semmoisena päivänä, että jos tärppi kävisi niin voisin periaatteessa olla hyvin alkuvaiheessa raskaana, ja sitten varmaan stressaisin asiaa hirveästi, niin ehkä parempi näin.

Ärsyttää kyllä, että jos olisin ottanut rokotteen silloin kun siihen oli eka mahdollisuus, olisin nyt jo saanut kaksi annosta. Mutta silloin tieto oli se, että varoaikaa suositellaan, joten jätin ottamatta. 😐

482/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen palstalla ensimmäistä kertaa ja olisi vihdoin kiva alkaa jakamaan tuntemuksia muidenkin kuin oman miehen kanssa! Olemme yrittäneet esikoista n. 1,5 vuotta. Molemmat testattu ja kaikki kunnossa, eli ei tiedetä syytä, miksi ei ole tärpännyt. Nyt ensimmäistä kertaa aloitetaan varovaisesti hoitoja, sain ovulaatiokäynnistyspiikin, mikä on tarkoitus pistää perjantaina ja lauantaina sitten tositoimiin. Ajateltiin pari, kolme kertaa yrittää tällä tavalla, sitten kokeillaan inseminaatiota. Vaikka monta pettymyskiertoa jo takana niin kummasti nyt on taas uutta puhtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
483/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan varmaankin lähiaikoina tikuttelemaan ovista, viimeistään kun vauva puoli vuotias, vaikka menkat tuskin alkavat imetyksen takia. Itse haaveilen pienestä ikäerosta sisarusten välille ennenkaikkea siksi että itsellänikin on 2 ja 3 vuotta nuoremmat sisarukset. Ainakin lapsen näkäkulmasta se oli ihanaa kun on saman tasoisista leikeistä innostuvia leikkikavereita kotona. Vanhempien näkökulmasta on myös varmaan kätevää, kun eri ikävaiheet tulee peräkkäin. Silloin ne ovat vielä tuoreessa muistissa ja toisaalta sitten nopeammin myös ohi. Ja vaatteet siirtyy kätevästi isommalta pienemmälle. :)

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

484/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi kirjoitti:

Alan varmaankin lähiaikoina tikuttelemaan ovista, viimeistään kun vauva puoli vuotias, vaikka menkat tuskin alkavat imetyksen takia. Itse haaveilen pienestä ikäerosta sisarusten välille ennenkaikkea siksi että itsellänikin on 2 ja 3 vuotta nuoremmat sisarukset. Ainakin lapsen näkäkulmasta se oli ihanaa kun on saman tasoisista leikeistä innostuvia leikkikavereita kotona. Vanhempien näkökulmasta on myös varmaan kätevää, kun eri ikävaiheet tulee peräkkäin. Silloin ne ovat vielä tuoreessa muistissa ja toisaalta sitten nopeammin myös ohi. Ja vaatteet siirtyy kätevästi isommalta pienemmälle. :)

Meillä oli myös pieni ikäero haaveissa. Jos tästä kierrosta tärppää, niin ikäeroksi tulee melko tasan 2v. En ole ikinä ennen tajunnut, miten ”vaikeaa” voi pienen ikäeron järjestäminen olla, kun vasta nyt tässä kierrossa on edes mitään mahdollisuutta onnistua (oviksia ei ole ollut ja kierto mitä sattuu). Imetin esikoista 9kk asti, ja silti jotkut vaan imetyksestä huolimatta pamahtelee raskaaksi, vaikka itsellä menee ikuisuus saada edes mahdollisuutta siihen. :D

Updatena fiiliksistä, tänään on ollut pistosmaista kipua molemmissa munasarjoissa. Jännittävää! Noin viikon päästä pääsee testailemaan. Yritän pitää ajatuksia muualla, mutta heikoin tuloksin.

Vaikka tuleva raskaus olisikin ihana asia, jännittää se, miten pärjää esikoisen kanssa raskausajan. Viime raskaus oli muuten helppoa, mutta pitkiä sairaalajaksoja tuli välillä hulluista kipukohtauksista johtuen (syytä ei löytynyt). Tuollaisia pitkiä sairaalajaksoja en tietenkään nyt haluaisi, kun pitäisi olla äitinä myös tälle jo syntyneelle lapselle.

485/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakille onnea omiin tilanteisiin ja toiveisiin🙏💕

Ikäeroa ajatellen, on tässä tilanteessa aika merkityksetöntä, kunhan lapsi vaan tulisi💕💕

Olen nähnyt, että esim. n. 5v ikäiset lapset leikkivät eri ikäisten kanssa ihan mielellään vaikka ikäero olisi laajakin esim. 2-10v..

Meillä 4v. leikkii tosi miellelään 1,5v- 9v. ikäisten kanssa ja leikit on hyvin erilaisia iästä riippuen😊 Ikäero ei ole täysin se juttu, vaan kemiat ja se miten synkkaa😘

Minä äitinä leikin myös kuin lapsi ja tehdään mitä erilaisempia juttuja yhdessä😊

Olen kuullut, että kaikki aikuiset eivät leiki ollenkaan lastensa kanssa, mutta minusta se on vaan tosi kivaa ja pidän siitä😅 Toive yhä on saada sisarus ja pienin ikäero, joka on mahdollista, niin vajaa 5-vuotta.....jospa🙏💕

Tähtitaivas☆

Vierailija
486/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tosi pieni ikäero ei ole ehkä siksi ollut tavoite/haave, kun olen sivusta katsonut esim. omien vanhempieni lapsettomuushoitoja niin tiedän, ettei asiat mene aina niin kuin suunnittelee. Toisaalta myös esikoisen kanssa ensimmäiset vuodet olivat niin haastavia, etten olisi jaksanut toista kierrosta tätä aikaisemmin.

487/1576 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep hep, täällä yksi lyhyestä sisarusten välisestä ikäerosta haaveillut... Ja tosiaan ei tullut mieleenkään että se 2v ikäero ei tosiaan ole mikään itsestäänselvyys, jos imettää pitkään ja menkat pysyy poissa. Täällä sormet ristissä, että mentäisiin edes alta 3v ikäeron! Ymmärrän, että tilanteita on monia ja joillekin sopii paremmin isompi ikäero. Itse hurahdin täysin mammakuplaan ja haluasin vaan olla lasten kanssa kotona ja haaveissa meillä on kolme lasta (ainakin nyt tuntuu siltä 🤭) ja kun jo yhden, saati kahden alulle saaminen on niin hitsin vaikeaa, niin mites se kolmas sitten (hyvä ottaa jo nyt stressiä siitä ja silleen 😏). Tulen siis pyörimään näillä palstoilla vielä pitkään...

Mutta joo, täällä kp 23/28, ehkäpä alkuviikosta voisi testailla... Ovis oli ja meni, en saanut sitä tarkkaan napattua. Ei oo mitään oireita, tosin siinä ei oo mitään uutta. Ei oo kovin toiveikas olo, ajatukset jo seuraavassa kierrossa, sinne otettava greippimehut ym mömmöt käyttöön, jos napsahtaisi tammivauva kohdalle 🤞

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

488/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä ollaan kohta oviksessa! Flo näyttää jo, et hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi. Ens ma tai ti ovis. Tietää taas, mitä vkl tehdään! 😄

Ootan kyllä taas kierron loppua niin kovasti! Joko nyt ois oma vuoro 🤩

489/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaave, jospa nyt olisi sinun vuoro👍🙏🙏💕💕

Toivpn kaikille pikaista omaa vuoroa👍🙏🙏💕💕💕

Omaani on tosin vaikeahko uskoa, mutta jospa kuitenkin🙏🙏💕💕💕

Ovista kohden kp 8/29

Tähtitaivas☆

490/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa täällä elellään ovis viikkoa ja taas niin toivoa täynnä 🙈 kyllä tää on yhtä vuoristorataa kun vasta olin niin maani myyneenä täällä itkemässä!

Nuo hymynaama ovistestit on minusta ihania kun siitä saa jotenki virtaa kun se alko vilkkumaan et tietää että ovulaatio on tuloillaan sieltä.

Kävin verikokeissa kilpirauhasarvot mittaamassa ja siellä oli kyllä niin hyvin viitearvoissa lukemat ja muutenkin mulla menkat ja ovikset on niinku pitääkin että kyllä mulla on sellainen tunne että kaikki on hyvin, tässä tärpissä vaan yksinkertasesti kestää! Toki mahdollista että miehessä sitten ”vikaa” mutta päätettiin kuitenkin että sitte jos kesän jälkeen vielä ollaan tässä tilanteessa niin sitten vasta lähdetään tutkimaan! Eli nyt jos vähän armollisemmin ja rauhallisin mielin yrittäisi olla ❤️

Ps. Voi myös olla että ens viikolla taas täällä itken ja mietin että missä vika ja sen toivottavasti sallitte 🙊😂

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

491/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Joo todella toivon jo, et tää ois meiän kierto! Vaikka usko alkaa mennä jo.. 🙄 Jatkakko sää niitä letroja? Moneenko kiertoon niitä riittää? Aiokko edelleen puolikkaalla annoksella koittaa?

Juulia mikä kp sulla? Ja millon pitäs oviksen olla? Kohta päästää jännittämään!

492/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Tähti: Joo todella toivon jo, et tää ois meiän kierto! Vaikka usko alkaa mennä jo.. 🙄 Jatkakko sää niitä letroja? Moneenko kiertoon niitä riittää? Aiokko edelleen puolikkaalla annoksella koittaa?

Mennäänkö aika samoissa? Mulla kp11 ja flo näyttäs sunnuntaille ovista. Vilkkunaama testissä tänään, mut sehän voi tosiaan näyttää usealle päivälle sitä vilkkuvaa.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

493/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia, nyt isot tsempit tähän kiertoon👍❤💕💕💕💕

Kaikki taikavoimat mukaan, että plussa tulisi👍🙏🙏💕💕💕

Tähtitaivas☆

494/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulisi kaikille jo plussaa. Ja alkuvuoden vauvoja.

Nyt syönyt tähän kiertoon letrokuurin ja tämän vuoksi huomenna ultra. Nyt vain jännitän että meneekö tämä kierto ohi kun ovis voi osua viikonlopulle ja silloin ei voi inseminaatiota tehdä. Nyt tulossa 5.kerta. Niin ja tänään kp 10

495/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset inseminaatioon Yuna! Mulla on nyt eka letrokuuri menossa. Meillä mennään ovulaation induktiolla.

496/1576 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Vauvahaave, ei ole letroja tässä kierrossa mukana. Oli virhe ottaa 1/2, eli puolittaa 1 tabletti. Määrätty ois tavallaan 2 tbl/vrk.

Mä vihaan lääkkeitä, mutta tosi pientä vajaata annosta tuli kokeiltua.

En koe, että letroista oli hyötyä ollenkaan ja onhan noita inssejä tehty lukematon määrä ihan ilman letroja - luonnolliseen kiertoon❤💕

En siis ole letroja käyttänyt ollenkaan, vaan sain tuon reseptin ihan kotiin, viimeiseksi oljenkorreksi, koska hoitoja ei enää iän takia saa, edes yksityiseltäkään😪

T. Tähti -48v.

Tähtitaivas☆

497/1576 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille tilanteisiin <3 Kevät tuo mukanaan plussa-aallon, olen siitä varma!

Täällä starttasi kuudes raskausviikko so far so good eli hyvin raskausoireita eikä vuotoa, mutta nuppi on kovilla: panikoin koko ajan uutta keskemenoa. Tiedän kaikki faktat ja yritän niillä rauhoitella itseäni, mutta hyvin vaihtelevalla menestyksellä.  Vielä pitäisi ikuisuudelta tuntuva aika sinnitellä ar-ultraan, jolloin toivon mukaan näkyy syke. Vaikka senkin jälkeen voi tietenkin tapahtua vielä mitä vaan, yritän nyt jotenkin hengitellä itseni sinne asti.

Tää oma paniikkireaktio tuli ihan puskista :( Paniikkia lisää tietenkin se, että raskaana ollessa ei saisi stressata (joka on ylipäänsä täysin kohtuuton vaatimus); on siis kiva psykologinen noidankehä päällä jatkuvasti. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa, neuvoja mielen tyynnyttämiseksi?

Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.

498/1576 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rhododendron kirjoitti:

Hei, olen palstalla ensimmäistä kertaa ja olisi vihdoin kiva alkaa jakamaan tuntemuksia muidenkin kuin oman miehen kanssa! Olemme yrittäneet esikoista n. 1,5 vuotta. Molemmat testattu ja kaikki kunnossa, eli ei tiedetä syytä, miksi ei ole tärpännyt. Nyt ensimmäistä kertaa aloitetaan varovaisesti hoitoja, sain ovulaatiokäynnistyspiikin, mikä on tarkoitus pistää perjantaina ja lauantaina sitten tositoimiin. Ajateltiin pari, kolme kertaa yrittää tällä tavalla, sitten kokeillaan inseminaatiota. Vaikka monta pettymyskiertoa jo takana niin kummasti nyt on taas uutta puhtia.

Kovasti toivon, että nyt on apu löytynyt! Itsellä ainakin ongelma oli juuri tuo munasolun irtoamattomuus, ei niinkään follin kasvu. Mitä olen lueskellut, niin irrotuspiikkejä ei aina lääkäritkään tajua määrätä, vaikka ihminen kertoisi, ettei ole testeillä saanut ovulaatioita kiinni kuukausiin. Toki munasolu voi irrota vaikkei testi plussa olisikaan ja jos altistuu siittiöille säännöllisesti, ei välttämättä tartte edes testata, jos tulosta tulee omaan makuun sopivasti. Jos yritys kuitenkin pitkittyy ja ovistestit vippaa, juuri irrotuspiikki voi olla se juttu. Jos on käytössä muuta buustia kuten letroja ja ikää eli munasolujen laatu muutenkin heikkenemään päin, kannattaa optimaalinen irrotuspäivä tsekata aina ultralla: olisi hyvä, jos irtoais 18-20 millisenä (ainakin itsellä letrot kasvatti follit nopeasti ja hyvin suuriksi, eivätkä edes 30 millisenä itekseen irronneet).   

Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.

499/1576 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Lady Lazarus kaikki menee hyvin, tsemppiä sinulle ja onnittelut vielä! 😊❤️

Täällä kp 27 vaihtui kp 1, niin kuin jo tiesinkin. Tämä kierto on nyt oikeastaan ensimmäinen kierto kun päästään oikeasti yrittämään. Viime kierrossa tosiaan ovis oli ja meni just kun mies oli viikon töissä toisella puolella Suomea.

Nyt on jotenkin ihan sekavat fiilikset. Oon todella innoissani lapsen yrittämisestä mutta samaan aikaan stressaa että osaanko olla hyvä äiti...

N26. Esikoisesta plussattu 5/21, la 2/2022.

500/1576 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yuna kirjoitti:

Voi kun tulisi kaikille jo plussaa. Ja alkuvuoden vauvoja.

Nyt syönyt tähän kiertoon letrokuurin ja tämän vuoksi huomenna ultra. Nyt vain jännitän että meneekö tämä kierto ohi kun ovis voi osua viikonlopulle ja silloin ei voi inseminaatiota tehdä. Nyt tulossa 5.kerta. Niin ja tänään kp 10

Yuna, toivotaan, että ajoitus osuisi just ennen tai jälkeen viikonlopun🤗💕💕💕

Plussaa sinne!❤🙏🙏💕💕

Saman asian kanssa tuli tuskailua, kun vielä klinikalla käytiin, sillä aina näytti ovis osuvan viikonlopulle....🙄😥

Lisäksi oli työkiireet ja miehellä sama juttu, ettei sitten päässyt töistä kesken päivää karkaamaan omaa osuuttaan klinikalle hoitamaan.

Jonkun kerran kiikutin siittiöitä purkissa miehen puolesta Klinikalle, koska siittiöt pitää olla klinikalla viim. 2tuntia ennen inssiä. No, paljon mahtuu koomisia tilanteita näihinkin juttuihin mukaan🤣😅

Mutta siis inssin kanssa ajoitus on kaikki kaikessa, koska siittiöt pesun jälkeen eivät ole enää yhtä pitkään hedelmöittämiskykyisiä, kuten olisivat luonnollisesti.

Esikon kohdalla kävi niin, että sain plussan ovistestiin keskellä työpäivää🤪🤣 Hädissän soitin klinikalle, että nyt "on tilanne päällä😅"...sekä ilmoitin miehelle, että on tulipalo kiire!😆😅

Yhteisestä päätöksestä karattiin selitysten kera omista töistämme inssiä varten. Molemmille taisi nousta kuume keskellä työpäivää😅....

No ajoitus osui nappi hyvin, koska olin samantien raskaana❤

Siinä tilanteessa klinikkakin halusi joustaa, koska vanhoilla päivillä ekaa yritettiin. Aikataulut, sekä matkat kiireessä ovat joskus varsin hankalia järjestellä.

Inssejä voidaan tehdä kyllä paljon enemmän, kuin saa lukea, aina puhutaan siitä, että kannattaa kokeilla vain 3 kertaa ja sen jälkeen heti harkita IVF-hoitoa. Mulle tehtiin tokaa yrittäessä inssejä n. 20-kertaa ja välissä oli yksi IVF.

IVF -hoitoja olisi tarjottu lisää (46-vuotiaana), mutta ei lähdetty enää yrittämään enempää, vaan mentiin insseillä 47-v. saakka.

Jospa teillä Yuna nyt onnistaa ja ajoitus sekä kaikki tähdet ovat kohdallaan👍🙏🙏💕💕💕

Tähtitaivas☆