Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Täältäkin vähän kuulumisia.. Edellinen kierto oli vähän alle 40 päivää ja nyt mennään uuden kierron ekaa viikkoa. Saas nähdä mitenkä ovis osuu tässä kierrossa, haluja on jo jotenkin tosi aikaisin.
Huomaan että kevät tuo vauvakuumetta. Kovasti olen tässä taas puntaroinut ikäeroasioita. Olen nyt kymmenennen (😆) kerran tullut siihen lopputulokseen, että haluaisin pienellä ikäerolla lapset, vaikka helppoa se ei aluksi tule olemaan. Kuitenkin itseni tuntien, jos siirtäisimme yrittämisen esim viiden vuoden päähän, en ehkä enää haluaisi aloittaa kaikkea alusta. Elämä voisi olla sujuvaa arkea yhden pienen eskarilaisen kanssa.
Joten katsotaan josko saataisiin tässä kierrossa tammivauva aluilleen! Toivon että tärppi kävisi viimeistään syksyllä. Esikoinenkin antoi odotuttaa kauan..
Tervetuloa uusille ja plussatuulta kaikille! 🌺
Täällä yk 1 ja kp 29/35...
Ovis tikutettu sunnuntaina 28.03, eli tuleva viikko jännitellään. Uskaltaisikohan tommosen herkän 10 testin tehdä alkuviikosta.....
Päätin kirjotella pitkästä aikaa. Meillä siis yk 6 takanapäin ja nyt on kp 25/27-29. Onko kukaan nähnyt unta että olisi raskaana tai että olisi saanut vauvan ennen plussaa? Mä näin semmosen oudon todentuntuisen unen ja sen jälkeen tuntunut siltä, että nyt muuten tärppäs. :0 Sekä tänään ollut tosi vahvaa etomista, mitä ei oo koskaan ennen ollut.. Ja vaikka tein eilen varhaisen testin (nega), epäilen silti raskautta, mitä mieltä ootte?:D
Tervetuloa tosiaan vielä kerran kaikille uusille (itsehän olen täällä jo tosi pitkään ollut :D), tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja tyyneyttä piinailijoille!
Täällä on nyt tilanne se, että ämmä on aivan äimänä eli kp 28 vaihtui rv 4+2 😱🙈 Mitä tahansa voi tietenkin vielä tapahtua, mutta ihan noin vahvoja viivoja näin varhain en ole kyllä ikinä saanut (kuva todisteena kiinnostuneille).
Hillun varmaan täällä taustalla vielä siihen asti, että nään sykkeen ultrassa, sitten uskallan ehkä harkita jotain plussanneiden ketjua. Paljon tsemppiä teille kaikille, olette mahtavia! 🖤 Toivon kaikille lapsitoiveen täyttymistä mahdollisimman pian ✨🌱✨
Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.
neilikka_3 kirjoitti:
Päätin kirjotella pitkästä aikaa. Meillä siis yk 6 takanapäin ja nyt on kp 25/27-29. Onko kukaan nähnyt unta että olisi raskaana tai että olisi saanut vauvan ennen plussaa? Mä näin semmosen oudon todentuntuisen unen ja sen jälkeen tuntunut siltä, että nyt muuten tärppäs. :0 Sekä tänään ollut tosi vahvaa etomista, mitä ei oo koskaan ennen ollut.. Ja vaikka tein eilen varhaisen testin (nega), epäilen silti raskautta, mitä mieltä ootte?:D
Esikoisesta oli, mutta sillon se vauvan kaipuu oli niin mahdoton, että korostu unissa varsinkin lähellä menkkojen alkua! Yritettiin kyllä sillon pitkään tuota ekaa..
Nyt toisen yritys ja yhden unen näin, mutta se ei ollut kiva. Vauvalla oli unessa syöpä ja mitään toivoa ei ollut. Ihan kamalan todentuntunen. 😩 Toisen kohdalla päätettiin, tai siis minä päätin, etten mieti yritystä niin paljon, mutta täällä sitä vaan taas keikutaan. 😂
Siiis voiko tossa olla viiva 😮
En joutunut edes tirkistelemään livenä. Näkeekö muut vai onkohan viivan paikka?
Laskin että oikeesti ois kannattanut vasta to-pe aikasintaan testata mutta mutta...
Jahas tänne ladattaessa kyllä laatu kärsi. Anyway, esikoisesta sain pitkään puhtaita negoja ja harrastin joka kulmassa kääntelyä ja vääntelyä. Tän aamunen tuli kyllä ihan yllärinä, että näin livenä selkeen haamun! Niin kun sanoin, niin liian aikasin testasin, mutta minkä sitä itselleen mahtaa. 😂Menkkojen pitäis sunnuntaina alkaa, mutta katotaan ja odotellaan. Näiden super herkkien testien ongelmahan on noi kemialliset, joten isoa tuuletusta en laita vielä pystyyn. 🙊 Eniten mua järkyttää, jos tuo lähtee vahvistumaan, että todellako ekasta yrityksestä, kun esikoisessa meni pitkään.. 😮
Onnea Lady Lazarus ja varovaiset onnittelut pikkutähti! Toivottavasti viiva vahvistuu!
ON kp 1, yk 16 😢
Lady Lazarus kirjoitti:
Tervetuloa tosiaan vielä kerran kaikille uusille (itsehän olen täällä jo tosi pitkään ollut :D), tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja tyyneyttä piinailijoille!
Täällä on nyt tilanne se, että ämmä on aivan äimänä eli kp 28 vaihtui rv 4+2 😱🙈 Mitä tahansa voi tietenkin vielä tapahtua, mutta ihan noin vahvoja viivoja näin varhain en ole kyllä ikinä saanut (kuva todisteena kiinnostuneille).
Hillun varmaan täällä taustalla vielä siihen asti, että nään sykkeen ultrassa, sitten uskallan ehkä harkita jotain plussanneiden ketjua. Paljon tsemppiä teille kaikille, olette mahtavia! 🖤 Toivon kaikille lapsitoiveen täyttymistä mahdollisimman pian ✨🌱✨
Lady Lazarus! ONNEA❤💕💕💕💕
Wau, UPEET viivat!👍👍
Voi onnea onnea onnea!🙏🙏🙏❤💕💕
Tähtitaivas☆
Onnea Lady Lazarus! ❤
Täällä kapselin poistosta viisi päivää, nyt pari päivää ollut tiputteluvuotoa. Alettiin miehen kanssa heti yrittämään ja jatkossa pyritään "tallettamaan" n. joka toinen päivä. En ajatellut sen kummemmin kuulostella ja analysoida oireita, testi kyllä kertoo sitten, jos/kun olen raskaana. Yritän olla rauhallisin mielin ja tehdä testin esim. kerran kuukaudessa, jos menkkoja ei tule. En kuitenkaan usko, että kovin pian tärppää. Ja koska mun kierto on aina ollut hyvin epäsäännöllinen, olisi nyt ihan kiva nähdä millaiseksi se kehkeytyy useamman vuoden hormonaalisen ehkäisyn päätyttyä. Tästä syystä en alkuun aio ovulaatiokaan tikuttaa, koska se olisi ihan hakuammuntaa 😅
N29
❤️ 1/2022
Oho aika vahvat viivat, onnea lady lazarus!!
ja oho okei pikkutähti, ja kauan sitten yrititte esikoista?
pikkutähti kirjoitti:
Siiis voiko tossa olla viiva 😮
En joutunut edes tirkistelemään livenä. Näkeekö muut vai onkohan viivan paikka?
Laskin että oikeesti ois kannattanut vasta to-pe aikasintaan testata mutta mutta...
Pikkutähti, jospa enteilisi plussaa👍💕💕💕💕
Mulle tuli vähän sellainen fiilis, etten testaa enää etukäteen, koska mun haamut muuttuu vaan menkoiksi...
Tosin on kokemusta esikon kohdalta, että roskishaamusta tulikin plussa😊, Eli siis dpo8 oli nega ja tunteja myöhemmin testissä olikin harmaa haamu, joka sitten dpo9 olikin jo selvä plussa❤
Jospa sullakin tämä enteilisi plussaa❤🙏 Missä kp/dpossa menet?
Tähtitaivas☆
Hei kaikki,
taas täältä vähitellen ylös kömmitään ja kerätään voimia, sekä uskoa.....
Menkoista on kohta selvitty, huohh....että seuraavaksi suunnataan kohti ovista😊💕💕😿
Kaikille superisti tsemppiä ja etenkin plussaa!🙏🙏💕💕💕
Kp 4/29
Tähtitaivas☆
Paljon onnea plussanneille❤️
Täällä sama tilanne kuin Tähti kertoi: kp7 ja uutta ovista kohti. Jotenkin tänään ollut huono päivä.. Sellainen masennus, että ei koskaa saada lisää lapsia. Meillä siis yks ennestään. Vaa ei kait se auta kuin jatkaa yrittämistä. 👍
Ai että kun mä en malttaisi odottaa.
Nyt on kp23 ja viikon päästä on kierukan poisto. Kuparikierukan ehkäisyteho vissiin loppuu siihen ku se poistetaan.
Eli periaatteessa vois jo seuraavassa kierrossa tulla raskaaksi.
37v. haaveilee iltatähdestä.
Liityn kans tänne kuumeilijoiden joukkoon! Oon 37-vuotias ja ensimmäinen lapsi vasta 4kk. Hulluuttahan tämä on, mutta haaveilen jo nyt toisesta lapsesta. En olisi ikinä uskonut, sillä olin etukäteen ajatellut että yksi lapsi riittää hyvin, mutta tämä on ollut niin miljoona kertaa ihanampaa kuin osasin kuvitella! Koska yrittämisessä saattaa tunnetusti kestää, haluan aloittaa heti, ettei sitten jää kaduttamaan jos nyt lykkäilee ja toista ei sitten kuuluisikaan. Tietääkö täällä kukaan, onko mahdollista metsästää ovulaatiota kun ei ole menkkoja imetyksen takia?
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Helvi kirjoitti:
Liityn kans tänne kuumeilijoiden joukkoon! Oon 37-vuotias ja ensimmäinen lapsi vasta 4kk. Hulluuttahan tämä on, mutta haaveilen jo nyt toisesta lapsesta. En olisi ikinä uskonut, sillä olin etukäteen ajatellut että yksi lapsi riittää hyvin, mutta tämä on ollut niin miljoona kertaa ihanampaa kuin osasin kuvitella! Koska yrittämisessä saattaa tunnetusti kestää, haluan aloittaa heti, ettei sitten jää kaduttamaan jos nyt lykkäilee ja toista ei sitten kuuluisikaan. Tietääkö täällä kukaan, onko mahdollista metsästää ovulaatiota kun ei ole menkkoja imetyksen takia?
Kai se mahdollista on. Minulla on reilu vuosi synnytyksestä nyt ja muistaakseni neljännet menkat oli viimeksi. Kierrot on ollut tosi pitkiä ja selkeästi ovulaatiota ei ole ollut. Varmistus siihen tuli viime viikolla, kun tunsin ovulaation superselkeästi, kuten kuulemma synnytyksen jälkeen usein tuntee. Oli niin kipeä, että meni koko päivä lepäilyyn.
Nyt tuntui, että tärppi kyllä myös kävi. Takana on kaksi raskautta (yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi loppuunsaatettu, onnistunut raskaus) ja minulla kyllä onnistuneen kierron oireet alkaa selkeästi tietyllä tavalla. Eli niin, että tulee selkeä ja kipeä ovis ja huomattavasti normaalia aiemmin (kp 10, vaikka kierto 31pv) ja välittömät kropan oireilut siitä eteenpäin. Eilen poltteli alaselkää niin paljon, ihan kuin olisi tulessa. Aiemmissa raskauskierroissa oli samaa, muutoin ei. Olen yhdistänyt sen kiinnittymiseen, joka ilmeisesti tapahtuu minulla aina todella nopeasti, koska olen saanut selkeät plussatkin testeihin jo reilusti ennen viikkoa odotettuja menkkoja aiemmin.
Mutta! Tänään olo on taas todella normaali ja oireeton. Joten on hyvin mahdollista, että vain kuvittelin... Katsotaan! Toivon kyllä tärppiä nyt niin kovasti. Aiemmin puhuin täällä ristiriitaisista tunteista toista raskautta kohtaan. Nyt kun tässä on kestänyt ja ensimmäinen ovulaatiokin tuli vasta nyt, niin kuume on nostanut kyllä huolella päätään.
Hei, voi todellakin vauvakuume tulla ihan samantien!
Mäkin elän edelleen sitä, se iski jo synnärillä, kun oman pienokaisen sai syliin❤ Sama kävi miehelle❤
Oikeastaan oli yllätys se tunnelataus, joka oman pienokaisen syntymään liittyy. Tiesimme heti, että toinen meni samantien "tilaukseen"... ❤
Edelleen odotellaan "toimituspäivää"😅, tilauksesta tulee seuraavaksi 4vuotta...💕💕💕
Voi että, kun tuntuu olevan jotain toimitusvaikeuksia😥
Jospa toive kuitenkin toteutuisi.
Kaikille tsemppiä ja uskoa!🙏🙏🙏💕
Sekä tietysti pikaista plussaa👍💕💕💕
T. Tähti
Kp 5/29
Tähtitaivas☆
Pikainen päivitys vaan,jälleen uusi kierto käyntiin 🙁 Yritystä takana vuosi 😥
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Tervetuloa kaikki!
Sateenkaariperheen iltatähti toiveissa. Ikää nelisenkymmentä, yritys aloitettu toden teolla 12/2020. Tässä yrityksessä diagnosoitu ovulaatiohäiriö, johon kevyitä hoitoja. La 12/21, takana varhaisia keskenmenoja (1/21 ja 3/2021) ja siksi vaikeaa vielä luottaa tähän raskauteen.