Miesten mieltymys vs oma kumppani
Osaisiko joku avata tätä asiaa? Jos mies on mieltynyt esim. Punapäihin, isoihin pepuihin, pieniin tisseihin tai mitä näitä kaikkia nyt kenellä onkin. Mutta MIKSI sillä omalla kumppanilla ei ole sitä ominaisuutta välttämättä? Voiko tämä vaikuttaa siihen ettei se oma kumppani oikein riitä silloin kiihoittamaan? Tai miksi lähdetään valitsemaan sellainen joka ei vastaa omia toiveita
Mielipiteitä ja kokemuksia, kiitos
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki elämäni naiset ovat olleet jollain tapaa toistensa vastakohtia. Me miehet kiihotutaan ja innostutaan monen näköisistä naisista. Ei itselläni ainakaan ole mitään tiettyä ulkonäkö kriteeriä naiselle. Yhteensopivuus monessa muussa asiassa ratkaisee enemmän. Mm. toimiiko seksi, saako toisen nauramaan, onko hänen kanssaan arjessa hyvä olla jne.
Eli jos mies tykkää hoikista naisista, onko minulla punkerona silti mahdollisuus viehättää häntä jos rakastuu minuun ihmisenä? Voiko silloin antaa mulle punkeruuteni anteeksi, vai onko se ehdoton nou koska ei peenis nouse? Miehet aina sanoo tota, että me miehet ihastumme monenlaisiin naisiin, mutta sitten ne kuitenkin aina valitsee sen nuoren ja hoikan jos on siihen mahdollisuus. Esimerkiksi julkkismiehillä ei juurikaan näe mitään tanakoita tavis Tiinoja kumppaneina, koska heillä on varaa valita. Ei näytä kovin vaihtelevalta se naismaku muuta kuin pakon sanelemana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista mikään ei ole edellytys toimivalle parisuhteelle. Eivätkä ne siinä kontekstissa merkitse mitään.
No mutta jos oikeasti pidät vaikka pieniä rintoja super kiihottavina ja omalla naisella on isot rinnat, niin kyllähän se väistämättä heijastuu parisuhteeseen kun toisella ei ole tarjota sitä sinua kiihottavaa asiaa.
Minuakin yksi mies jahtasi, mutta hän sanoi, että tykkää sen ja sen näköisistä naisista. Sanoin, että jahtaa toki heitä sitten. Mitäpä suotta minun housuihini yrittää tunkea? Yrittäisi niiden jotka viehättää :D
Tämä on hyvin tyypillistä. Kiinnostutaan seksin takia, mutta sitten yritetään muuttaa sitä naista omaa mieltymystään viehättävämpään suuntaan. No mitä v***ua sitten teet mun kanssani? En mäkään ensin hommaa miestä ja sitten ala muokkaamaan sitä mieleisekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki elämäni naiset ovat olleet jollain tapaa toistensa vastakohtia. Me miehet kiihotutaan ja innostutaan monen näköisistä naisista. Ei itselläni ainakaan ole mitään tiettyä ulkonäkö kriteeriä naiselle. Yhteensopivuus monessa muussa asiassa ratkaisee enemmän. Mm. toimiiko seksi, saako toisen nauramaan, onko hänen kanssaan arjessa hyvä olla jne.
Eli jos mies tykkää hoikista naisista, onko minulla punkerona silti mahdollisuus viehättää häntä jos rakastuu minuun ihmisenä? Voiko silloin antaa mulle punkeruuteni anteeksi, vai onko se ehdoton nou koska ei peenis nouse? Miehet aina sanoo tota, että me miehet ihastumme monenlaisiin naisiin, mutta sitten ne kuitenkin aina valitsee sen nuoren ja hoikan jos on siihen mahdollisuus. Esimerkiksi julkkismiehillä ei juurikaan näe mitään tanakoita tavis Tiinoja kumppaneina, koska heillä on varaa valita. Ei näytä kovin vaihtelevalta se naismaku muuta kuin pakon sanelemana.
Ymmärrän ajattelutapasi. Mutta ei se noin ihan mene. Ajattelet liikaa kiloja tai nuoruutta. Älä laita meitä miehiä liian tiukkaan muottiin. Jos joku halajaa vain nuoria ja hoikkia, niin ei se ole kaikkien miesten mieltymys automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täältä on poistettu kommentti jossa sanottiin että naiset luulee että miehet on yhtä ulkonäkö keskeisiä kuin naiset itse?
En tiedä, mutta melkoinen yleistys tuossa väitteessä on.
Oma eksäni (mies) oli paljon ulkonäkökeskeisempi kuin minä (nainen). Kumpikaan meistä ei pitänyt toista hyvännäköisenä, mutta ainoastaan eksälle se oli ongelma. Ja iso ongelma olikin.
En silti luule, että kaikki miehet on yhtä ulkonäkökeskeisiä kuin eksäni oli. Toivon heidän olevan yhtä ulkonäkökeskeisiä kuin minä (nainen) olen, eli tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täältä on poistettu kommentti jossa sanottiin että naiset luulee että miehet on yhtä ulkonäkö keskeisiä kuin naiset itse?
En tiedä, mutta melkoinen yleistys tuossa väitteessä on.
Oma eksäni (mies) oli paljon ulkonäkökeskeisempi kuin minä (nainen). Kumpikaan meistä ei pitänyt toista hyvännäköisenä, mutta ainoastaan eksälle se oli ongelma. Ja iso ongelma olikin.
En silti luule, että kaikki miehet on yhtä ulkonäkökeskeisiä kuin eksäni oli. Toivon heidän olevan yhtä ulkonäkökeskeisiä kuin minä (nainen) olen, eli tosi vähän.
Niin, jotkut vaan on ulkonäkökeskeisiä eikä sille mitään voi. Heidän pitää sitten vaan antaa kuherrella kaltaistensa kanssa. Itselleni on aina ollut tärkeintä henkinen puoli. Siksi moni mieheni on ollut suorastaan karun näköinen tapaus koska en ikinä heidän ulkonäköönsä ihastunutkaan, vaan johonkin muuhun piirteeseen. Ja samaa toivon itselleni.
En edes tykkää sellaisesta, että mies koko ajan kehuu ulkonäköäni, mulla menee maku sellaisiin miehiin heti alussa jo jotka on ihan oooooh, oot niin hottis wau. Haluan että mies osoittaa kiinnostusta minuun ihmisenä. Pidän paljon suurempana kohteliaisuutena jos mies kehuu jotain luonteenpiirrettäni kuin ulkonäköäni.
Veikkaan, että näillä miehillä ei ole kokemusta oman ihanteen kanssa seurustelusta.
Sillä kun on kerran päässyt kokeilemaan, minkälaista se on, ei ole oikein enää mieltä tyytyä vähempään.
Olen itse suhteessa naiseen, jonka kroppa on täysin ihanteeni mukainen, ja siitä tulee uskomattoman hieno fiilis joka päivä. Kumppanikin tykkää, kun palvon hänen kehoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan pääse siihen vaiheeseen, jossa "rakastutaan toiseen ihmisenä", ellen pidä häntä seksuaalisesti viehättävänä ja harrasta seksiä hänen kanssaan. Ja koska en ole ainakaan tähän mennessä koskaan tuntenut vetoa ylipainoisia naisia kohtaan, tuo tuntuu aika epätodennäköiseltä kohdallani.
Ja mitä nyt kavereiden ja sisarusten kumppanivalintoja on vuosien mittaan seurannut, useimmilla meistä taitaa olla se oma tyyppi, jonka sisältä kumppanit valikoidaan.
No, vastaan nyt näin naisena oman kantani. Minä olen aina ollut ihan sekaisin miehistä joilla on punaiset hiukset, pisamia ja punainen parta, samoin miehistä joilla on samanlainen huumorintaju kuin itselläni, jotka ovat älykkäitä ja ehkä jollain tapaa ujoja.
Päädyin naimisiin miehen kanssa jolla on mustat hiukset, musta sänki, eikä pisaman pisamaa. Eikä ole ujokaan. Mutta rakastan häntä ihan älyttömästi, hän on komea ja seksikäs.
Mieheni taas ilmeisesti valitsi omien ulkonäköpreferenssiensä perusteella ja päätyi naimisiin koska satuimme sopimaan luonteiltamme yhteen. Joskus näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni taas ilmeisesti valitsi omien ulkonäköpreferenssiensä perusteella ja päätyi naimisiin koska satuimme sopimaan luonteiltamme yhteen.
Minulle tuli aikanaan yllätyksenä, että jotkut EIVÄT tee näin.
Minulla on hyvin selvä naistyyppi. Aina kun yritän käydä treffeillä aivan toisenlaisen kanssa, homma ei vain toimi. Parempi olla yksin kuin stressata omista tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni taas ilmeisesti valitsi omien ulkonäköpreferenssiensä perusteella ja päätyi naimisiin koska satuimme sopimaan luonteiltamme yhteen.
No, minä en saanut ulkonäköpreferenssiäni, mutta komean ja seksikkään miehen silti joka sai sukat pyörimään jaloissa. Olisiko minun pitänyt jäädä odottamaan että samanlainen 10- mies tulee vastaan punapäisenä?
Nirso kirjoitti:
Aloittaessani seurustelun, oli ominaisuuksia, joista en halunnut joustaa. Sitten on niitä, joilla ei ole kummoista merkitystä. Suhteen edetessä ulkonäkö on käynyt merkityksettömämmäksi seikaksi. En minä jättäisi vaimoani, vaikka hän lihoisi esimerkiksi sairauden vuoksi. Tai menettäisi rintansa syövän takia.
Mutta jos hän lihoisi sohvalla maaten ja syöden, en minä asiasta kovin riemuissani olisi. Tai jos leikkaisi hiuksensa. Puhumattakaan, että kasvaisi parikymmentä senttiä pituutta.
Minulle taas sohvalla makaaminen ja syöminen on aivan se ja sama. Ei minua kiinnosta, onko kumppanini menevää vai paikallaan pysyttelevää tyyppiä. Mutta ulkonäkö ja etenkin hoikkana pysyminen on minulle tärkeä asia. Jos en viehäty kumppanini kropasta, seksistä ei tule mitään, ja ilman seksiä ei ole parisuhdettakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista mikään ei ole edellytys toimivalle parisuhteelle. Eivätkä ne siinä kontekstissa merkitse mitään.
No mutta jos oikeasti pidät vaikka pieniä rintoja super kiihottavina ja omalla naisella on isot rinnat, niin kyllähän se väistämättä heijastuu parisuhteeseen kun toisella ei ole tarjota sitä sinua kiihottavaa asiaa.
Se että pitää pieniä rintoja superkiihottavina, ei tarkoita sitä, että keskikokoiset tai suuret rinnat eivät olisi kiihottavat myöskin. Se että punapäät ovat hottiksia, ei merkitse sitä, etteikö tummaveriköt ja vaaleat eloveenanaiset voisi olla myös kuumia tapauksia.
M42
Miksi sitä pitää sitten tuoda jatkuvasti julki ja muistuttaa, että itseä miellyttää enempi se jokin, mitä oma kumppani ei ole?
Esim miksi tarvii tummahiuksiselle jankata pitävänsä enemmän vaaleista, tai pienitissiselle toistaa kiihottuvansa enempi isoista tisseistä?
No mut jos se älyäis sitten hankkia tissit ja värjätä hiukset /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä en saanut ulkonäköpreferenssiäni, mutta komean ja seksikkään miehen silti joka sai sukat pyörimään jaloissa. Olisiko minun pitänyt jäädä odottamaan että samanlainen 10- mies tulee vastaan punapäisenä?
En osaa sanoa. Itse olen mieluummin sinkku kuin jonkun kanssa, joka ei vastaa tyyppiäni. Koska jos sitten suhteessa ollessani ihastun johonkuhun, joka on täsmälleen tyyppiäni, siitä tulee hyvin ikävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa. Itse olen mieluummin sinkku kuin jonkun kanssa, joka ei vastaa tyyppiäni. Koska jos sitten suhteessa ollessani ihastun johonkuhun, joka on täsmälleen tyyppiäni, siitä tulee hyvin ikävä tilanne.
Minä menin yhteen miehen kanssa johon rakastuin korviani myöten. Itselleni tuo preferenssi ei estänyt sitä ettenkö olisi rakastunut tähän mieheen ja olen ollut viimeiset 16v onnellisesti naimisissa. Jos joskus maailmassa sattuisi tulemaan täydellinen mies vastaan, niin tuskimpa mihinkään lähtisin, koska suhteeseen sitoudutaan ja en itsekään ole täydellinen, niin mitäpä minä täydellisellä kumppanillakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitten jos liikutaan jo jossain fetissiasteella että se on lähinnä vain se yksi juttu ylitse muiden mikä kiihottaa.
Normaalilla ihmisellä niitä kiihottavia juttuja on aika paljon, eikä jonkun yksittäisen puuttuminen mitään merkitse.
Minä olen nainen, mutta en osaa kuvitella tuollaista ongelmaa. Aina on kelvannut vaaleat, tummat ja punapäät, ei juuri mitään väliä tuollaisilla jutuilla. Useimmat ihastukseni ovat olleet poikamaisia, hyvän itsetunnon omaavia ja jollain tapaa feminiinisiä. On kuitenkin yksittäisiä tapauksia, joissa olen ihastunut täysin päinvastaiseenkin ihmiseen - esimerkiksi ylipainoiseen kaljupäiseen junttiin. En voi kuvitella, että olisin suhteessa ihmisen kanssa jonka kanssa en halua olla, oli hän sitten sitä tavallista tyyppiäni tai se harvinainen poikkeus.
Ja minua aasialaiset pikkutyttölookit, mutta oma vaimo on persjalkainen, keski-ikäinen mamma :( Ei kiihota ei.