Öööö... Tuo lainaturvajuttu oli kyllä älyttömin ikinä, siis miksi lihava ei saa lainaturvaa??
Enpä olisi uskonut todeksi noin absurdia asiaa, jos en olisi nähnyt kuvakaappausta.
Kommentit (53)
Eiköhän nämä ylipainon terveyshaitat tule siinä 60+ iässä. Silloin työnteko loppuu muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nämä ylipainon terveyshaitat tule siinä 60+ iässä. Silloin työnteko loppuu muutenkin.
Niinkö oikeasti kuvittelet? Tämänkö takia monet nuoret eivät piittaa ylikiloistaan? Että oiekasti kuvittelevat, että riskit tulee vasta, kun ollaan muutenkin toinen jalka haudassa? Kyllä ne riskit kasvaa jo ihan niillä nuorillakin. Ei siitä ole kauan, kuin kehopositiivisuuden puolesta puhunut bloggaaja Eveliina https://queenofeve.vaikuttajamedia.fi/ menehtyi nukkuessaan. Kyllä se lihavuus on riski terveydelle jo nuorellakin - huonolla ruutilla henki voi lähteä ennen kuin ehtii 40 täyttää ihan niiden ylikilojen seurauksena.
Toi romuautolle täyskasko on muuten hyvä vertaus. Ei saa ei ja kaikki tietää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö oikeasti kuvittelet? Tämänkö takia monet nuoret eivät piittaa ylikiloistaan? Että oiekasti kuvittelevat, että riskit tulee vasta, kun ollaan muutenkin toinen jalka haudassa? Kyllä ne riskit kasvaa jo ihan niillä nuorillakin. Ei siitä ole kauan, kuin kehopositiivisuuden puolesta puhunut bloggaaja Eveliina https://queenofeve.vaikuttajamedia.fi/ menehtyi nukkuessaan. Kyllä se lihavuus on riski terveydelle jo nuorellakin - huonolla ruutilla henki voi lähteä ennen kuin ehtii 40 täyttää ihan niiden ylikilojen seurauksena.
Onpa todella hyvä esimerkki. Itseään leikellyt ja useissa rasvaimuissa käynyt nainen, jonka kuolemaan edellä mainittu todennäköisesti oli vaikuttamassa.
Meille taas kiireellä kaupattiin se, jotta sitten ehtojen tullessa kotiin saatoin perua - ei oltiaisi saatu työttömmyyden sattuessa mitään, kun työskennellään molemmat perheyrityksissä työntekijän asemassa.
Olin ylipainoinen reilusti, kun sain asuntolainen 15 vuotta sitten ja pakolla myivät kylkeen osaksi lainaa lainaturvan, joten kysehän on vakuutusyhtiöiden mielivallasta! Joku saa, joku ei.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noissa pankkien bisneksissä saa ihan rauhassa erotella ja syrjiä sellaisten seikkojen perusteella joilla normaalisti lailla kielletään syrjimästä.
Lihavuutta ja riippuvuutta syömisen aiheuttamaan mielihyvään voi helposti verrata esimerkiksi huumeiden käyttöön. Molemmat tuhoavat tehokkaasti terveytesi ja lyhentävät elinikää. Totta kai liiketoimintaa tekevät yritykset saavat nämä asiat ottaa huomioon.
Kuinka moni on lainaneuvotteluissa punnittu ?
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään lainaturvaa ei kannata ottaa. Hirveää ihmisten rahastusta...
Jep ja sitten jos jäätkin työttömäksi tai sairastut, löytyy kyllä joku porsaanreikä ettei sinulle makseta mitään.
Koska lihavat ja bodarit on usein riskejä.
Lainaturva on silkkaa huijausta. Kuka edes on niin tyhmä että menee sellaisen ottamaan??!!!
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään lainaturvaa ei kannata ottaa. Hirveää ihmisten rahastusta...
Niin, mutta olen kuullut että lainaturva voi olle ehto, että saa ylipäätään lainan. Varsinkin isomman lainan, jos vakuudet ei riitä
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että nyt on korona jossa suuri BMI on SUURI riski, isompi kuin astma tai diapetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noissa pankkien bisneksissä saa ihan rauhassa erotella ja syrjiä sellaisten seikkojen perusteella joilla normaalisti lailla kielletään syrjimästä.
Lihavuutta ja riippuvuutta syömisen aiheuttamaan mielihyvään voi helposti verrata esimerkiksi huumeiden käyttöön. Molemmat tuhoavat tehokkaasti terveytesi ja lyhentävät elinikää. Totta kai liiketoimintaa tekevät yritykset saavat nämä asiat ottaa huomioon.
Asiantuntemuksesi näyttää perustuvan palstatrollin tutkintoon.
Vierailija kirjoitti:
Lainaturva on silkkaa huijausta. Kuka edes on niin tyhmä että menee sellaisen ottamaan??!!!
Nyt korona-aikaan kannattaa ottaa. Jos joudut työttömäksi vaki työst etkä millään saa uutta työtä pankki maksaa lainaerät sun puolesta vuoden ajan. Sama jos joudut pitkälle saikulle ja pieni työkyvyttömyyssummakin on. Nuorelle msksaa noin 300-450 e/v. Ei paha kun on hyvä turva katastrofin varalta.
en tajunnut minäkään miten ylipaino voisi estää LAINAturvan.
asiasta toiseen:
sisko sai kielteisen henkivakuutuksen vakuutusyhtiön mielestä liian pahan (10 kiloa) ylipainon takia. oli tuolloin raskaana, ei vain huomannut sitä kertoa. Kun sanoi raskaudesta vakuutusyhtiölle, asia muuttui, mutta siskoni sanoi siinä vaiheessa, että kiitos, mutta ei kiinnosta teidän yhtiönne enää, löysin paremman.
vakuutusyhtiöidenkin luulisi osaavan lähettää ylipainoiset asiakkaat tutkimuksiin tyyliin "saat henkivakuutuksen, jos sinulla ei todeta ylipainoon liietettyjä sairauksia". Sitä ihmettelimme, että miksi sitten kaikki röökääjät ja alkoholistit ja jopa narkkarit saavat henkivakuutuksia eikä niitä seulota mitenkään. kertoo vain siitä, että kannattaa kiertää tuollaiset vakuutusyhtiöt kaukaa.
Mun ja puolison oli aikoinaan pienten tulojen ja puolison aikaisemman asuntolainan maksulaiminlyöntien vuoksi pakko ottaa lainaturva. Muuten ei olis lainaa saatu eikä kilpailutus auttanut, ei olis kaks muutakaan pankkia lainaa antanut.
Mä sain potkut ja olin työtön 3 v lainanoton jälkeen ja kaikkiaan olin työtön 1,5 vuotta. Lainaturva maksoi mun osuuden lainasta koko sen ajan.
Mies taas on ollut kahdesti pitkällä sairauslomalla sinä aikana kun on lainaa maksettu ja molemmilla kerroilla lyhennykset meni vakuutuksesta ilman pienintäkään ongelmaa.
Epilepsia esti tuon myös sekä henkivakuutuksen. Kivakiva....
jos lainaturva evätään ylipainoisilta, se tulisi evätä myös tupakoitsijoilta, alkoholisteiltä, lääkkeiden väärinkäyttäjiltä, muilta nisteiltä, syöpäpotilailta ja muiltakin kroonisesti sairailta, koska nekin aiheuttavat liian suuren riskin maksukyvyttömyydelle.
Siten, että tiettyjen asiioden myöstämiselle on olemassa tietyt kriteerit, jotka perustuvat siihen, kuinka suuri riski kyseisen henkilön syystä tai toisesta johtuvaan maksukyvyttömyyteen on olemassa. Kyllähän se sattuu, kun lihavuuden aiheuttamat riskit tällä tavalla konkretisoituvat, eikä voi enää elää siinä satumaailmassaan, jossa "Mun kilot ei muille kuulu, kun ne itse kannan", mutta ehkä asiasta kitisemisen sijaan voisi miettiä, kannattaisiko niille elämäntavoilleen tehdä jotain ihan jo senkin takia, että se oma sairastumisen riski pienisi. Saisi sen halumansa lainaturvankin sitten ehkä seuraavalla kerralla.