***HUHTIKUUN HELISTIMET***viikko 30
Kommentit (60)
Kuvittelin, että O olisi ollut jo maanantaina, mutta mutta, eilen illalla oli sellainen kipuilu oikealla, ja tänä aamuna kunnon lämpöjen nousu, että ilmeisesti se O olikin eilen illalla..hmmm, pitäisi saada tuo mies kammettua petipuuhiin vielä tän päivän aikana...eikös se munis ole hedelmöityskelpoinen 24h irtoamisen jälkeen??
Iisabell kp15
Tervetuloa joukkoon mukaan kaikille uusille! Kiva kun joukkomme kasvaa. Kovasti plussatuulia kaikille ja tärppionnea niille joilla ovisajat edessäpäin.
Itsellä ei oikeastaan mitään kummallista. Nyt vain odotetaan. Onneksi tämä viikko menee nopeasti tuossa uimakoulussa ja ensi viikolle täytyy sitten keksiä kovasti ohjelmaa ettei hirveesti ehtisi oireita tai niiden puutetta miettiä.
Mattopesua voisi ensi viikolle suunnitella. Siinähän aika menisi mukavasti:) Mulla on muuten siskon polttarit lauantaina. Onneksi on sen verta aikainen vaihe kierrossa että vähän aion kuppiakin kallistella. Hiukan tietty pääkopassa naputtaa että mitä jos oliskin raskaana...
Nyt kotitöiden pariin
Medison ja kp17/28
...kuulumisia ei nyt ole sen kummempia kp 20/30??...ovikset oli ja meni...aika vähän tuli niitä hyödynnettyä...että jos tästä tärppää niin se on kyllä TODELLA suuri ihme...Mutta ekaa kertaa taisin pongata ne valkuaista muistuttavat limat parin päivän aikana.
Mutta mitäs tässä muuta...Larun kanssa olen samaa mieltä että minuakin jo vähän lannistaa tämä kuukaudesta toiseen hyppiminen... hitto vie, että miksei se voi osua minunkin kohdalle että voisi ruveta pysymään yhdessä pinossa ja tuolla ODOTUS puolella...
Mutta ei muuta, minä jatkan vielä surffailua kun tyttökin vielä on " yö-unilla" ...
Ja plussaneille onnea ja meille testausta odottaville lisää onnea...
Terkuin Nyyssönen
täällä mennään kp 20, kierto oli viimeksi sen 40 et en nyt tiiä millon menkkoja odotella...en tiiä onko ovis nyt hyödynnetty kunnolla aika hiljasta on ollu enkä kyllä tiedä millon edes oli....no nyt vaan odolaan ja odotellaan...
on:Täällä menossa kp. 32/25-32. Ei ole tätiä näkynyt vielä, mutta vielähän tuolla on aikaa tulla. Ajatuksiin ei mahdu nyt oikein muuta kuin tämä hemmetin piinailu! Jotain tekemistä pitää varmasti yrittää keksiä tällepäivälle. Vessassa olen käynyt tänään jo varmaan sata kertaa enkä minkään muun vuoksi kuin tarkistamassa joko täti on tullut.
MAhaa jomotta hyvin menkkamaisesti kokoajan.
Minun tuurillanihan koko kierto on taas jostain syystä niin sekaisin , että täti ei tule vaikken raskaana olisikaan. Vaikka pitkään(yli vuoden) kierto on jo melko tasainen ollut.
Jotenkin en vain ollenkaan uskalla toivoa mitään, niin pessimisti minusta on tässä ajan kanssa tämän raskautumis asian suhteen tullut.
Mutta nyt lähdettevä keksimään jotain ajatuksia vievää tekemistä. (helpommin sanottu kuin tehty)
Tervetuloa uusille ja plussa onnea kaikille+++!
Hmm.. eilen illalla innostuin testaamaan vaikka vasta 24/28-31, tuli mammaksi testillä heti näkyviin sellainen vaalea " haamu" . Mites tarkkoja ne mammaksi testit on? Lauantaina pitäs tädin tulla, mutta toivottavasti ei. Lähden huomenna porukoille ja palaan vasta sunnuntai iltana, jos vaikka malttais ja testailis lisää maanantai mikäli jotain testattavaa. Eilen illalla tuntu kipua, ei siellä alavatsassa missä yleensä menkkojen tullessa vaan ylempänä. Kertokaas niistä liitoskivuista, millon niitä voi tulla tai mitä kipua mulla sit olikaan. Greippimehua on tullu tämän palstan ansiosta litkittyä nyt ahkerasti joka päivä. ;-)
Medison; matonpesu kuulostaa hyvältä, taidan minäkin nuo 4 vaivaista mattoa raahata viikonlopppuna mukaan ja pestä ne niin on sitten muuta ajateltavaa ja puuhaa..
Kivastihan täällä on porukkaa, kiva lukea muidenkin tuntemuksia ja ajatuksia!
Nyt pihalle aurnkoa ottamaan!
~ kettu-äiti 25/28-31 ~
Mmimmalle paljon plussatuulia!!
Iloisia uutisia odotellaan!! =)
Tuskin täällä kukaan muistaa toistensa tarinoita kun ihmiset vaihtuvat koko ajan ja muutekin paljon ihmisiä, eli pikana ensin mun taustat ja sitten tän päiväsestä lääkärikäynnistä...
Lopetin pillerit 19.6 ja 21.6 mulla oli menkat. Ja kovasti pupuiltiin raskauden toivossa, niinkuin me kaikki täällä... MInulle alkoi tulla noin kahden viikon jälkeen vatsakipuja, ajattelin heti että jotain ihanaa on vatsassani tapahtumassa :) muutenkin oli sellanen olo että olen raskaana, teinpäs sitten viime perjantaina testin josta tuli haamu... Maanantaina tein uuden testin joka oli nega. Vatsakipua ilmenee vieläkin yhdynnässä ja se on erittäin " viiltävää" . Tänään sitten olin lääkärissä...
Sain huomiseksi lähettee kynegologiselle osastolle jossa minulle tehdään ultraääitutkimus koska epäillään kohdun ulkopuolista raskautta... ;(
Luin netistä äsken tietoa siitä, hui... Pelottaa ihan kauheesti :(
Ja lääkäri mulle sanoi ettei ikinä sais alottaa raskautta vielä ekasta kierrosta pillereiden jälkeen koskaon niin isot riskit... tuli paha mieli jos olen itse tämän kaiken aiheuttanut, en ole meinaan tiennyt ettei saisi...
auttakaa!
Mie oon pahoillani, että sait lääkäristä noin ikäviä uutisia. :(
Ei sun kuitenkaan kannata itteäs syyttää, en minäkää oo koskaan kuullu, että pillereitten lopettamisen jälkeen ei saisi heti yrittää tulla raskaaks. Johan tommosista riskeistä pitäs laittaa niihin pakkausselosteisiin varoitus tai ainakin lääkäreiden tulis varottaa asiakasta aina, kun kirjottavat pillerireseptin!
Voimia ja jaksamista äitälle=)
Paljon onnea plussaneille=) Toivottavsti tullaan perässä ja lujaa;) Tsemppiä seuraavaan kiertoon joilla testi ollut nega..
Minulla kp 21/28-30 ja piinaviikko sen kun lähenee, en millään malttaisi odottaa ens viikkoon ja vieläpä loppu viikkoon pitäisi jaksaa.. Mutta mutta, pakko malttaa, ovis taisi olla tuossa kp 15-16 ja jos ei nyt tärppää niin taidan mammaksilta tilata noita ovis tikkuja, kun nytkin ovis kai (?) oli tuolloin 15-16, oireet oli tosi lievät verrattuna edellis kuukauteen, joten en sit oo varma tuosta oikeesta ajankohdasta.. Katotaan onko tarvis tilata (toivottavsti ei kuitenkaan vaan mieluummin tilaisin ajan neuvolaan;) )
Jäde
En ole kirjoitellut pitkään aikaan näihin pinoihin, mutta lueskelen kyllä päivittäin kuulumisenne. Viime vuoden lokakuusta tuli puolisen vuotta kierrettyä pinosta pinoon, mutta sitten jäin täältä tauolle.
Nyt ehkä pikkuhiljaa palailen kuvioihin mukaan. Kotona on jo kaksi pientä lapsukaista, mutta kaipuu kolmanteen ja viimeiseen on kova. Ei tosin niinkään miehelläni.
Minkäänlaista säännöllistä ehkäisyä ei ole käytössä vaan aina välillä ehkäisynä toimii keskeytys. Usein kuitenkin homma pelataan loppuun saakka. Täten odottelisin jossakin vaiheessa raskautuvani. Toivon ainakin. Niinkuin me kaikki. :-)
Tässä kuussa kunnon loppuun saakka viety hommailu osui päivää ennen kuin testasin ovisplussan. Eli mahdollisuudet pitäisi olla taas kerran kohdallaan. Jännittelen siis taas vaikka pessimismi alkaakin jo mieltä vaivata. Ilman kunnon ehkäisyä on jo mennyt kolmisen vuotta. Miksi nyt tärppäisi kun ei tähänkään saakka ole tärpännyt...
No mutta piinaa tulossa kuitenkin.
Nyt on menossa kp 22/28-30
Onnea teille muillekin kovasti yritykseen!
babyunelma kp siis 22/28-30
Äittä83:lle on pakko heti vastata, että älä nyt ihmeessä itteäs syytä. Itse kuulin kyllä tosta kuukauden varoajasta sillon kun alettiin edellistä yrittämään ja sillon ymmärsin, että se riski liittyis lähinnä keskenmenoon. Täällä kuitenkin joku kertoi ihan pari viikkoa sitten, että hänen gynekologinsa piti tietoa välin pakollisuudesta täysin vanhentuneena, ja ihmetteli, että miten kyseistä väitettä edelleen levitetään. Pikemminkin tämän kirjoittajan gynegoloki piti pillereiden lopettamisen jälkeistä aikaa parhaimpana mahdollisena hedelmällisyytensä vuoksi. Tämä nyt on sitten ihan täältä luettua, joten en takaa väitteiden todenpitävyyttä. Mutta kun on näin ristiriitaisia käsityksiä olemassa, niin miten ihmeessä tavalliset ihmiset voisi näistä asioista sen tarkemmin tietää.
Täällä tosiaan tuli se täti juuri silloin kuin " pitikin" . Eli olen tosiaan valmis taas siirtymään toukokuisten pinoon :)
Nyt pitäsi tilata uusia ovistestejä. Osaako kukaan suositella jotain merkkiä? Viimeksi mulla oli Advanceja. Olin tosi tunnollinen niiden käytössä, mutta kunnon ovisplussaa en niillä löytänyt. En tiedä oliko syy testeissä vai testattavassa :) Ajattelin kuitenkin, että voisin vaihteeksi kokeilla sellaisia joita saa käyttää aamuvirtsasta, kun se olisi käytännössä aika paljon helpompaa.
Tsemppiä kaikille ja paljon plussia muille huhtiksille!
Laru
Äittä83:selle, että toivottavasti uutisesi muuttuvat vielä hyviksi, eikä lääkärissä löydy mitään ikäviä yllätyksiä. Tsemppiä!
L.
Ensin ÄittÄ83: Tsemppiä lääkriin, toivotaan kovasti että kaikki olisi kuitenkin hyvin! Ja tosiaan älä ainakaan itseäsi mistään syytä!
on: Tänään kp.33-25/32, tätiä ei siis edelleenkään kuulu ei näy. Aamulla tein testin joka näyttti ihan puhdasta negaa. Ärsyttää ihan suunnattomasti. tulisi nyt pirulainen jos on tullakseen. Käy hermoille ihan hirveästi tällainen odottaminen! Mahaan jomottaa välillä kovastikkin, on jo viikonverran jomottanut. Yleensä 1-2 päivää ennen tätiä alkaa tuo jomotus. En todellakaan tiedä missä mättää nyt.
No odottavan aika on pitkä eikä tässä mikään muu nyt auta kuin odottaa:/. On tän vauvakuumeen kourissa jo nini kauan tullut painittua joten kait sitä vielä pakko vaan jaksaa. Tosin täti on tullut tähän asi ajallaan joten ei tällaista " ylimääräistä" odottelua ole ollut.
Tänään sitten selvisi että olen ehtinyt hetken olemaan raskaana mutta olen saanut keskenmenon ihan ekoilla viikoilla, voihan... Mutta parempi näin että jos oli tapahtuakseen niin tapahtui näin alussa, etten ehtinyt vielä hehkuttamaan asiasta... Tietty harmittaa, mutta helpotti myös ajatus ettei ollut sitä kohdun ulkoista raskautta. ultrasta näkyi että kuukautiset ovat pian alkamassa niin saadaan aloittaa kaikki alusta.
Ja tämä lääkäri sanoi ettei pidä paikkansa että pillereitten lopettamisen jälkeen ei saisi tulla raskaaksi, että kuulemma 20 vuotta sitten on ajateltu näin, olo vähän helpottui etten ole " tahallani" tehnyt jotain väärin...
Plussa onnea teille kaikille, ja malttakaa odottaa testin tekoa ettette joudu kokemaan mitä minä koin. Raskasta olla iloinen ja surullinen ja kaikkea pienessä ajassa.
Uskomatonta mutta totta. Puolesta välistä kiertoa joka päiväinen tikutus ja ei näytä ovista ollenkaan. Nyt tein sitten huvin vuoksi testin kun niin paleltaa ja oksettaa niin plussaahan tuo näyttää,vaikka aika haamu onkin. Mutta niin se oli kaksosistakin haamu sillo 3 vuotta sitten. Voi että,mitenhän tämä onkaan mahdollista,mitään oireita ei ole ollut,paitsi tämä palelu ja pahaolo tuli töissä puolenpäivän aikaan vasta...
Tänään piti menkkojen alkaa,toivottavasti pysyvät nyt pois kuitenkin ainakin vuoden:)
martina ja hailakka plussa ja 2x 2v2kk
Ja Äittä83: Parempi kuitenkin noin, ettei ollut kohdunulkoinen!
Kisuli pikaisesti
ja ihan selvä negahan tuo oli.
Hiukan täytyy myöntää, et toiveita oli, koska mahassa on nippaillut pari päivää. Tunnin kuluttua katselin testiä ja aika selkeä viivanpaikka siihen oli tullut. Toiveissa olisi et ensiviikolla viivanpaikka saisi hiukan väriä... :-)
Onnea Martina1!!
babyunelma kp 24/28-30
Ja pidän myös peukkuja babyunelmalle, että se viivanpaikka tietäisi plussaa! :)
Mie oon kyllä semmonen omien oireitten kyttääjä ollu nää viimiset pari päivää, et meinaan sitte vissii tekemällä tehä itelleni sitä raskaana oloa.. ;)
-Muutaman päivän on jo alavatsa ollu oudon tuntunen, nippaillu ja semmosta menkkamaista paineen tunnetta (voi myös tietysti johtua kipeistä vatsalihaksista, kun oon pitkästä aikaa päässy kunnolla treenaamaa..).
-Sitten mulla oli tänä aamuna todella oksettava ja etova olo, samoin eilen iltapäivällä (voi tosin johtua työstressistä).
-Alaselkää on myös pakottanu jonki verran (istumatyö 4 vkon loman jälkeen voi myös kipeyttää selän).
-Minuu paleltaa ja olo on ku olisin tulossa kipeeks (oon tosin pitäny ikkunoita auki yötäpäivää vaikka ulkona on ollu välillä vaan 10-15 astetta lämminta)
-ja eilen mies vielä lisäs vettä myllyyn sanomalla, että mun rinnat olis kasvanu! (no miehet on miehiä!)
Huhhuh, ja viikko vielä pitäisi odottaa...
-Sanna, kp 21/27
ekaa kertaa kirjottelen tänne. Oon tuolla TP:ssä kanssa pyöriny, mut nyt ku tässä kierrossa oikein tosissamme yritettiin saada vauvaa aluille, ni ajattelin, että voisin ihan oikeesti uskaltaa toivoa meille huhtivauvaa. Kp 19/27 nyt menossa, joten viikon verran pitää vielä spekuloida näillä omilla tuntemuksilla ennen ku uskallan testata. Jos siis edes tarvii testata. Meiän huhtivauva vuosimallia -05 sai niin helposti alkunsa, että vähän ehkä nyt luulen itestäni liikoja, kun väkisinki meinaan kuvitella, että seuraavakin raskaus alkaisi yhtä helposti. No, toivossa on hyvä elää.
Kysymys teille viisaammille: missä vaiheessa voi olla mahdollista tuntea niitä kiinnittymiskipuja?
Muistan ekasta raskaudesta, että noin viikko ovulaation (=hedelmöittymisen) jälkeen mahassa tuikki ja nipistely hassusti. No nyt mulla on tietenki ollu jo samanlaisia tuntemuksia vaikka potentiaalisesta hedelmöityspäivästä onki vasta 4-5 päivää...
Tämmöstä omaa napaa täältä :)
-Sanna-