Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat olleet määräaikaishaastattelut/keskustelut, joita olet käyntyt TE-toimiston kanssa?

Vierailija
05.09.2025 |

Omalla kohdallani ne ovat aina hirveää huutoa puolin ja toisin. Tivaan raivoisasti virkailijalta, että eikö se ymmärrä, ettei kaikille riitä työpaikkoja, koska työttömiä on valtaisa määrä suhteessa avoimiin työpaikkoihin ja piilotyöpaikkojen löytäminenkin on niin haastavaa. Myös sopivasta työmatkasta (eli kotoa töihin) käymme raivokkaita huutoväittelyitä. Usein väittely ajautuu siihen, että virkailija uhkaa katkaista puhelun ja ottaa yhteyttä poliisiin, jos en ala keskustelemaan asiallisesti. Välillä olen havaitsevinani, että virkailijan ääni on sortumassa itkuun. Haistatan paskat ja lyön luurin korvaan. Käyn laittamassa rastin ruutuun, että suunnitelma on hyväksytty. Ja lähetän taas enemmän työhakemuksia sinne tänne tonne ja vielä tuonnekin, kuin minun tarvitsisi, enkä taaskaan saa edes kaikkiin automaattista kiitosviestiä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut tuollaisia, mutta muistan ensimmäisen käyntini te-toimistossa. Olin hakenut työpaikkaa te-toimiston kautta, mutta olin työssä tuolloin. 

Siellä varsin ystävällisen oloinen ja varsin  puhelias matami keskusteli niitä näitä.

No en tullut valituksi työpaikkaan. Jotkut lauseet jäävät välillä mieleen ehkä  koska vaistoan, että niissä on jotain, vaikka silloin en tiedä mitä. Myöhemmin vaistoni osoittautunut todeksi eli sen että liittyvöt erääseen vuosikymmenten sairaaseen gang stalkingiin! 

Tuokin matami naureskeli kuinka sinne tulee jengiä joskus vaatimaan johtajan paikkaa, vaikka ei ole koulutusta tai työkokemusta. Laskevat oikeun kännykän pöydälle reteesti. 

Silloin ei ollut vielä kännyköitä kaikilla. En ollut Lyllä itse tuolloin hakemassa johtajan paikkaa, mutta vähän parempaa paikkaa, mikä ei taatusti olisi ollut liian haastava itselleni. 

Vierailija
2/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut puoli vuotta että joku ottaisi yhteyttä. Minulla on te-toimistossa nimetty virkailijakin, ja olen koittanut soittaa hänelle 4 kertaa mutta hän ei ole ollut tavoitettavissa. Olen tavoitellut myös sähköpostitse enkä ole saanut vastausta. Eipä tosin kukaan ole millään korvauksen supistamisellakaan uhkaillut, ei sen puoleen, työttömyysrahat tulevat entiseen tapaan entisen suuruisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomainen soitti puhelimella ja palpatti 10-15 min.

Vierailija
4/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesimme "uravalmentajani" kanssa yhteisymmärryksessä, että näytelmäähän tämä on. Mutta - kiitos Petteri/Purra - on oltava tässä farssissa mukana. Haen siis yli kuusikymppisenä työpaikkoja, joita en varmasti saa. Mutta Petskun mielestä me olemme vain laiskoja loisia, jotka emme haluan tehdä työtä, vaan nauttia ruhtinaallisesta 595/kk tuesta. Vain hieman enemmän, kuin kansanedustajien palkankorotus... 

Vierailija
5/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uutisoidaan, että muutaman vuoden kuluttua tulee olemaan valtava vajaus siivoustyön tekijöistä, niin paljon jää eläkkeelle lähiaikoina. lähde karjalainen

Voisi harkita vaikka perustaa pieni yritys puolison kanssa.

Ja ei, nykyisin ei kotnttaamall siivota vaan usein koneilla.

Vierailija
6/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietimme kiihkeän kaksituntisen työhuoneessa ja jatkoimme hotellihuoneessa.

Vierailija
7/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias ja te-toimiston työvoimaneuvoja sanoi heti ensi keskustelussa, etten tule saamaan oman alani työpaikkoja koska olen työnantajien mielestä liian vanha. Totesi myös, ettei minua samasta syystä oteta mihinkään alanvaihtajien työvoimakoulutukseenkaan. Pyysi kuitenkin, että lähettäisin tarvittavan määrä hakemuksia jotta "muodollisuudet täyttyvät" enkä menetä työttömyyskorvausta tai muita mahdollisia tukia. Sanoi, että voi hyvin kopioida hakemuksen eri paikkoihin kunhan muistan vaihtaa sitten sen tahon nimen, josta työpaikkaa haen. Kuulemma "pikku fiksaus riittää, ei siihen montaa minuuttia mene". Tämän henkilön titteli oli muuten asiantuntija, joten ei ole mitään syytä olettaa, etteikö hän tietäisi parhaiten tämän asian.

Kyllähän tuosta näkee että alan ammattilaisetkin on jo heittäneet pyyhkeen kehään.

Vierailija
8/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä ole mitään huutamista tarvinnut, kyllä sulla on joku ongelma kun sun pitää huutaa. Todettu puolin ja toisin, että työllisyystilanne on nyt hyvin heikko mutta tämä on suunnitelma ja sillä mennään.

Ps. työnhakualue määritellään laissa, että siitäkin on ihan turha huutaa.

Vierailija
9/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt uutisoidaan, että muutaman vuoden kuluttua tulee olemaan valtava vajaus siivoustyön tekijöistä, niin paljon jää eläkkeelle lähiaikoina. lähde karjalainen

Voisi harkita vaikka perustaa pieni yritys puolison kanssa.

Ja ei, nykyisin ei kotnttaamall siivota vaan usein koneilla.

Kun pistätte yrityksen toimintaan oikealla hetkellä, olette parissa vuodessa miljonäärejä. Joku isompi firma sen haluaa teiltä ostaa, niin sen jälkeen saatte huilia loppuelämän.

Vierailija
10/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntien ja kaupunkien palveluksessa olevat työttömyysasiantuntijat eivät ole suinkaan etsimässä työpaikkoja työttömille vaikka niin voisi kuvitella. Heidän tärkein tehtävä on saada säästöjä yhteiskunnalle eli etsiä karensille perusteita, edes kevyitä sellaisia.

Vierailija
11/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totesimme "uravalmentajani" kanssa yhteisymmärryksessä, että näytelmäähän tämä on. Mutta - kiitos Petteri/Purra - on oltava tässä farssissa mukana. Haen siis yli kuusikymppisenä työpaikkoja, joita en varmasti saa. Mutta Petskun mielestä me olemme vain laiskoja loisia, jotka emme haluan tehdä työtä, vaan nauttia ruhtinaallisesta 595/kk tuesta. Vain hieman enemmän, kuin kansanedustajien palkankorotus... 

Ainakin 10v töitä vielä edessä! 

Mee töihin!

Vierailija
12/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyyspalveluista soittivat juuri ensimmäisen kerran. Hyvässä hengessä sujui keskustelu, kyllähän nämä sielläkin tietävät millainen on tilanne. Olen nelikymppinen, yliopistokoulutus ja monipuolista työuraa takana, voisin tehdä melkein mitä vaan hommia, mutta en pääse edes haastatteluihin. Yritän silti hakea, ja opiskelen tässä samalla sen verran mitä saa, että pysyisi mieli virkeänä ja taidot ajan tasalla. Josko joskus koittaisi paremmat ajat.

Vierailija
13/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossula se on nykyisin. Ei sillä ole työelämän kanssa mitään tekemistä.

Viinereiden turvottamia tanttoja, jotka eivät ole tehneet päivääkään oikeita töitä.

Vierailija
14/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ääliö yrität tämän ongelman Orpo & co niskaan kaataa kun kyseessä on demareitten keksintö (Filatov). Kunnia sille jolle se kuuluu! Marinkin olisi voinut poistaa varsinkin koronan aikaan hakupakon mutta hänen hallitus määräsi että ei, se on neljää poaikkaa haettava oli niitä taikka ei. Sellasia duunarin kavereita nämä sospulat-

Marinilla on muutakin vastattavaa kuten ikääntyneitten ansiosidonnaisen lisäpäivien poisto. kiva tässä odotella peukkuja pyöritellen eläkettä lähes kymmenen vuotta työttömänä. Tiedossa kiva vanhuus - NOT. 

Mitä työkkäriin tulee niin ei ole sitten tammikuun mitään kuulunut ja silloinkin soitin itse sinnepäin. Työllistymissuunnitelmaa ei ole ollut puoleen vuoteen. Olen hakenut paikkoja  ja onneksi sain pariksi kuukaudeksi pätkän joka loppuu tämän kuun lopussa. Mietin ottaisko yhteyttä uudemman kerran mutta se on työkkärin lakisääteinen velvollisuus huolehtia toi asia. Mun tiedoissa lukee että olen ottanut yhteyttä asiasta ja siellä lukee myös että minuun otetaan yhteyttä viikon kuluessa. Tämä siis tammikuussa. Täytin alkukesästä 60v mikä selittänee. Tässä ehtisi töitä tehdä vielä useamman vuoden ennen eläkettä mutta mennään näillä. tulis uusi lex Lindström ja siirätisivät 60v täyttneet eläkkeelle. Tekemistä löytyisi ja voisi opiskella vapaasti, nythän se ei ole mahdollista. Säästöjä ei enää ole ja eläke tulee olemaan luokkaa takuueläke.

Vierailija
15/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, Petosjytky hallitus on täys floppi. Ja kasattu petturipurran lupauksella, "Se ei meille käy"

Vierailija
16/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa ole työpaikkoja.

Vierailija
17/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Petosjytky hallitus on täys floppi. Ja kasattu petturipurran lupauksella, "Se ei meille käy"

Demarit teidät on pettäneet ja kusettaneet keksiessään työttömien pakkohaut.

Vierailija
18/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä mikä tuo toimisto on. 

Vierailija
19/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivohullu ap, toivottavasti kukaan ei palkkaa. 

Vierailija
20/24 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tyhjän kanssa. Kysellään, oletko hakenut töitä, oletko päässyt haastatteluun, keksitkö mitään kuinka voisit työllistyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi