Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET ALKUVIIKKOON (ma-ke)***

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI VOI OLLA TOTTA.. Meitä ei yleensä onnista mutta nyt voi jes!!! siis fiilikset on tuolla tosi korkealla :)))

vähän sen jälkeen kun laitoin viestin niin soi puhelin ja siellä tämä tuleva vuokraemäntä soitteli :)) kyseli josko voitas muuttaa 1.8.2006 no siihen minä että täytyy vuokraisännälle soitella.. no tämän meidän nykyinen vuokraisäntä on todella ymmärtävä.. maksetaan 1/2 kuukauden vuokra:)

ollaan asuttu tässä jo yli 4 vuotta eli ilmeisesti meistäkin on pidetty ja valittamista ei minulla kyllä ole vuokraisännästä..

siis nyt on voittaja fiilis.. :)

mutta täytyy alkaa tässä pikku hiljaa pakkaileen..

voi jees!

palaillaan..

tikunen ja sara ja eetu

Vierailija
22/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppu, ymmärrän hyvin haikeudun töihin lähdön suhteen. Mä nyt suosiolla olen sit vielä koko lukuvuoden kotona ainakin. En malttais jättää Elsaa vielä marraskuussa, kun vanhempain vapaa loppuu ja ei ole open silloin järkevää oppilaidenkaan kannalta töihin mennä (opetan siis ekatokaa). Mut kyllä se siitä helpottaa ja uskon, että teidän neiti pärjää hyvin, koskee siis suhun enemmän varmasti.

Joku puhui (viljaa vissiin) siitäm, että mies on alkanu nyt innostumaan ja osallistumaan vauvan hoitoon enemmän. Niin meilläkin. Hauska huomata, että mies tosiaan nyt innostuu kun jotenkin neitiä voi käsitellä paremmin aj se ei ole niin kiinni mun tississä. Mies siis oikein innostuu kun onnistuu. Oli ihanaa kun tossa yks ilta mies käski mut omiin hommiin rentoutuun ja halus nukuttaa Elsan. Ja onnistui siinä ihan yhtä nopeasti kun mäkin ja hyvin siis. Tuli sit hetken päästä vitsillä sanoon mulle, ettei onnistu millään, tuu auttaan loppuun. Tajusin kyl virneestä, että oli onnistunu, mut sen iloks menin kuin meninkin katsomaan ja neiti nukkui tyytyväisenä.

Mua vaivaa vauvakuume... Ihan sikana. Jotenkin neiti on nyt silmissä kasvanu (en tiedä onko osasyy toi kiinteiden aloitus, kun neiti syö ilolla ja halulla..) ja mull aon ikävä sellaista pientä vaavia ja sit sitä masua. Tosin toivon, ettei tulis huonoa oloa niin paljon kuin viimeks. Ja mun täytyy nyt malttaa mieleni niin kaun kun ne mun sappikivikohtaukset on hoidettu alta pois, siis leikkaus ilmeisesti tulossa. Ja asiaa ei yhtään auta se että miehellä on yhtä kova vauvakuume kun mullakin.

No sen jälkeen sit tulee jos on tullakseen linjalla...

Meidän Elsa harjoitteli tänään oikein urakalla kääntymistä. Tai se on kääntynyt jo aika kauan mahalta selälle, varmaan kaks kuukautisesta, mut vasta tossa heinäkuun alussa käänty kaks kertaa selältä mahalle. Ja sen jälkeen pitkä tauko. Nyt sit taas hokas sen ja sit oltiinkin kieppumassa koko ajan. Harjoiteltiin sit yhdessä jo toiseenkin suuntaan ja neiti alkoi tajuta hiukan kierimistä.

No niin mua kiinnostaa kamalasti ensi viikolla oleva neuvola. (5kk) neitihän on nyt kolme viikkoo syöny kiinteitä ja jos kuvainnollisesti sanotaan, niin on kasvanu silmissä, kun suurin piirtein kaksin käsin lappaa soseita naamariin. Eli tykkää todella ja oli tarpeen aloittaa kiinteät nyt. Huomenna tulee täyteen se 5kk. Mun mielestä on kasvanu tosi paljon siis. No sitpähän sen näkee. Pitää vissiin sit lisätä viljat ja/tai liha ruokavalioon, mut odottelen nyt sit neuvolan ohjeita siihen.

Mutta tällasta tänne...

Terkkuja Minnalta ja Elsalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina silloin tällöin lueskellut näitä pinoja, ja ajattelinpa itsekin tulla mukaan kirjottelemaan, helmikuisiin kun kuulutaan. Meillä tyttö täytti viime viikolla 5 kuukautta ja kovin on touhukas. Ekat kuukaudet meillä kärsittiin koliikista, joten nyt tuntuu todella helpolta tämä vauva-arki, kun puuttuu ne kiukuttelut ja huudot kokonaan. :)

Olisin mielelläni kuullut teiltä muilta kokemuksia ja kommentteja kiinteiden aloitukseen. Meillä tyttö on ollut täysimetyksellä tähän asti, ja nyt sitten 5 kuukautisena aloiteltiin maistelemaan bataattia ja ollaan sitä nyt muutama päivä vähän yritetty tarjota, mutta eipä tuo tyttö juurikaan näytä siitä mitään ymmärtävän. :) Ei tässä sen tietenkään mikään kiire olekaan, kun tyttö on kasvanut ihan hyvin maidollakin, mutta vähän kaipailisin muilta tietoa aiheesta kuitenkin. Olen ajatellut kokeilla tarjota jotain muuta, esim kurkkua palana käteen, tai mahdollisesti jotain hedelmäsosetta, jos vaikka tyttö tajuaisi ton nielemisen... Vinkkejä? Oon ymmärtänyt että kiinteiden aloitus saattaa olla hyvinkin pitkä prosessi joskus...

Manna kyseli PegPeregon Pliko 3 -matkiksista. Meillä on sellaset ollut jo jonkun aikaa käytössä ja mä oon tykänny kovasti. Menee tosi pieneen tilaan ja tosi näppärästi kasaan. Lisäksi on hyvä kun saa ihan makuuasentoon, pystyy päikkäritkin nukkumaan niissä kun ollaan reissussa. Ja se on myös meillä ollut hyvä, kun se kuomu tulee niin eteen, että vauvalla on siellä tosi hyvä suoja ja myös suht pimeetä. Mulla ei oo kokemusta muista matkarattaista, eli voi olla että samantyyppisiä löytyy muiltakin valmistajilta. Mutta kuten totesit, ne värit on aivan ihania... :)

Tulipas tässä nyt tätä yhdelle kerralle.

Minzy

Vierailija
24/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menty tukka putkella viime päivät, nyt maltoin istahtaa vähäksi aikaa tähän koneelle. Raksalla on ollu täysi tohina päällä, lattianvalua ym. Mulle se taas on tarkottanu ruuanlaittoa ja kahvitusta. Mä en ole todellakaan mikään kokki niin meinaa aina hikeä pukata kun pitää kokkailla isommalle porukalle. No, hyvin on sapuskat tähän mennessä uponnu! :)

Minzy kyseli jotain kiinteistä.. Meillä niitä siis syöty jo 3,5 kk ikäisestä. Nyt menee kasvis- ja hedelmäsoseita kaksi kertaa päivässä ja velliä lisäksi illalla. Tällä viikolla ajattelin aloittaa lihan, kun tulee 5 kk neidille ikää. Siitä pitikin kysyä, että minkä lihan (siis porsasta vai nautaa vai mitä) olette aloittaneet ekaksi? Meille ei neuvolassa sen kummemmin siitä sanottu. Iitalle on tähän mennessä maistunu melkein kaikki mitä on tarjottu. Peruna-parsakaali ei ollu suosikki ja maissikaan ei paljaaltaan oikein menny, mutta muut on kelvannu. Hedelmäsoseet on herkkua! Yllättävän hyvin on meillä tuo kiinteiden aloitus siis sujunu, odotin että olis ollu takkusempaa. Pari ekaa kertaa meni niin että Iita sylki kaiken ulos mitä tarjosin, mutta kun hokasi mistä on kyse niin johan rupesi suu aukeemaan! :)

Jeps, täytyy vissiin lähtee nukkumaan että jaksaa taas huomenna. Joo ja meilläkin harrastetaan aamuisin sängyssä pötköttelyä. Nostan Iitan aina viimestään aamulla viereen ja saatetaan höpötellä siellä pitkät tovit. Ne on musta aivan ihania hetkiä..

Ai niin, sitä piti kysyä että kuinkahan säännöllliset menkat teillä on ollu synnytyksen jälkeen...? Täällä jännityksessä eletään...

-elmiina ja Iita (perjantaina 5kk!)-

Vierailija
25/25 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pidempi mummolareissu nyt lopultakin takana. Kotiuduttiin mati yönä. Olo ollut vähän väsynyt. Tuo toisten nurkissa päiväkausia notkuminen kun ei ole minua varten, vaikka kyse oli omasta kodistani. Tai no nyt tulee 16 vuotta kun sieltä pois muutin : )

Sekin vähäinen rytmi mitä meillä oli on nyt sitten tipotiessään. Minä kun olen ollut niin onnellinen niistä 10 tuntisista yhtäjaksoista unista niin nyt voin vain huokailla, että ohi on. Toivottavasti syynä on vain tuo reissu ja tilanne normalisoituu. Perillä nukuimme perhepedissä ihan koko poppoo. Tällainen amatööri äiti kun on kyseessä niin unohdin vauvan matkasängyn käyttöullakolle. Voi luoja miten tyhmä voin olla. Niin tuosta perhepedissä = tuplaleveä sänky, jossa molemmat tytöt ja mies nukkuivat sangen lokoisan oloisesti. Minä taas en siihen mahtunut muuta kuin nukkumaan jalkopäädyssä kippurassa kuin lemmikit konsanaan. Niin ja voin vakuutta, että joka kerta kun herra päätti vaihtaa asentoa tuntui potkuina. Mummolasta kun ei minkäänlaista varapatjaa järjestynyt ja ihan pelkällä matolla ei huvittanut nukkua. Esikoisella kun on tapana pyöriskellä niin pitkin yötä se sitten hyörinällään herätti vauvaa. Joka tietty sitten tainnutettiin tissillä. No nyt on sitten keksinyt, että hei palveleluhan pelaa yölläkin. On nyt pari yötä sitten herännyt kotonakin : (

Tuohon heräilyyn kyllä voi olla syynä hampaiden tulokin. Päikkäritkin kun ovat olleet puolen tunnin luokkaa ja herää aina hirveään itkuun. Rauhottui vain purulelulla. Tänään sitten iskin suppoa päivällä ja johan auttoi. Meni päikkäreille kolmen pintaan ja kymmenen aikoihin illalla totesin, että nyt ompi aika herätellä neitiä. Siinä sitten iltatoimet ja syöttö ja takaisin nukkumaan. Saas nähdä mitä yöstä tulee.

Niistä kiinteiden maisteluista joku kyseli. Meillä esikoinen oli sihtikurkku (=suun avaamiseen olisi tarvittu rautakanki) eikä soseet (ruokaisammat) oikein ikinä maistuneet. Hedelmäsoseita söi jonkun verran. Nyt jo hetken luulin, että pienempi olisi sellainen vauva joista olen kuullut legendaa = avaa suun ja nielaisee. Eli meillä on menty lähes imetyksellä vieläkin, soseita olen annellut silloin tällöin (kun olen " muistanut/jaksanut/viitsinyt" ). Aloitin maissilla ja muutama eka päivä meni hyvin kunnes neiti keksi, että ruoan voi oksentaa.Tuo maissi on edelleen suosikki vaikka noita hedelemiäkin olen yrittänyt antaa. Nuo soseet olen jatkanut äidinmaidolla niin että ne ovat melkein velliä, oksentelu vähentyi sitä kautta.

Ai niin tähän täytyy vielä mainita, että meillä neiti on myös maistellut jäätelöä. Kiitos esikoisen, jota on miljoona kertaa kielletty laittamasta vauvan suuhun yhtään mitään. No auton takapenkillä matkaa tehdessämme hän kuitenkin keksi uuden kivan jutun. Syötänpä vauvaa ja hyvin maistui ja olisi varmaan mennyt enemmänkin kunnes äkkäsimme mitä selkämme takana tapahtui. Ei oksentanut ei mutta seuraava yö ja aamupäivä sitten kuunneltiin toisen itkua kun vatsassa väänsi.

Uimisestakin joku kysyi, muistini pätkii... Eli meillä on tarkoitus aloittaa syksyllä vauvauinti ja refleksiä on pidetty suihkuttelemalla yllä. Meillä on tarkoitus mennä uimaan jo ennen tuota aloitusta mutta nyt kesällä nuo kylpylät on niin kansoitettua niin on vain jäänyt väliin. Ei me kyllä vielä ole aloiettu totuttamista viileämpään kylpyveteenkään no josko muistaisi seuraavan kylvyn yhteydessä.

Täytynee tästä vääntäytyä nukkumaan hyviä öitä

Marcel