Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET ALKUVIIKKOON (ma-ke)***

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi tosi väsynyt! En tajua mikä Eetua on ruvennut " vaivaamaan" , nyt viimeisen viikon verran on herännyt kuudelta tai seitsemältä, kun ennen heräs kahdeksalta! Ja eilen yritti jopa VIIDELTÄ nousta! Mulla meinas hermo mennä! Pidin Eetua sitten pyllystä ja päästä (varmaan tosi kivaa Eetun mielestä!!!) kiinni patjassa (siis en tietenkään mitenkään lujaa ja puristaen vaan niin että pysy paikallaan!) ja onneksi sitten vielä simahti!!! Ja uudelleen ylös klo 8.30!

Me ainakin liitytään tuohon " lököily" kerhoon! Meillä saattaa joskus mennä tuntikin, mutta yleensä sellainen puoli tuntia kestää ennenkuin noustaan uuteen päivään. Tosin koirat on päästettävä HETI niiden herättyä pihalle, mutta minä menen sitten kyllä takas sänkyyn... Saa nähä miten hyvin tuo rytmi jää päälle... On varmaan pikkasen vaikeaa sit kun palaan takas töihin!!! :=?

Ihanaa huomenna lähetään sinne mökille!!! (Tosin se tarkoittaa että " joutuu" nettipimentoon!) Mä olen ollut siitä niin täpinöissäni että. Nytkin pitäis olla pakkaamassa, onneksi ei mukaan lähe kuin puoli asuntoa... Hommattiin kattokaiteetkin autoon, saatiin miehen serkulta, kun heillä oli " sopivasti yhdet ylimääräiset" , jotka eivät sopineet heidän tän hetken autoon, mutta meidän sopi. Maksettiin niistä jopa 30e, kun kaupassa varmaan maksoivat 150-200e!!! Miehen serkku vaan totesi että tervetuloa uudelleen, hän kattoo jotain muuta vanhaa seuraavalla kerralla mukaamme =)

Eilen käytiin uimassa tuolla Tammelassa, vitsi kun se on ihana paikka!!! Suosittelen lämpimästi kaikille, jos vain satutta Forssan suunnalla olemaan, niin ei muutakuin Saaren kansanpuistoon polskimaan!!! Siis siellä on oikein kunnollinen lasten ranta!!! Sais varmaan kahlata puoleen järveen ennen kuin olis aikuista kaulaan saakka. Mutta löytyy sieltä myös aikuisillekin ja uimataitoisille " oma" uintipaikka. Meidän piti vaan käydä eilen siellä, mutta kuinka ollakaan meni vissiin kolme tuntia, kun oli eväätkin kerran laitettu mukaan.

Mutta jospa sitä lähtis pakkaamaan, niin sais senkin sitte tehtyä...

Napero ja Eetu 5,5kk

Vierailija
2/25 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viellä täällä Rovaniemellä ja kas kas Osku on nukkunut 2 yötä tosi hyvin. Eli viime yön saldo -nukkumaan klo 20 eka syöttö 01 ja toka syöttö 05 ja edellinen yö meni samaan tahtiin :)

No katsellaan kun kotiin päästään miten sitten mennään. Edelleen tooosi paljon univelkaa -eihän se parissa päivässä parane jos on valvottanu hmmm puoli vuotta jo !

Loikoilukerhoon liitytään mekin eli menee jopa puoli tuntia ennenkui aamulla pääsee sängystä ylös -tosin sekin on riippuvainen monelta noustaan. Jos lähempänä 8 niin sitten ei mut jos jo 6 aikaan pitää nousta niin sitten loikoillaan !

Hyvää on tehnyt olla kaukana kotoa ;) esikoinen on nauttinu mummin antimista ja kieltämättä minäkin -on rentouttavaa ollu kun ei tarvitse tehdä niitä kotihommia koko ajan. Tosin mies jo oottaa meitä kotiin -kyseli josko jo tultais :)

Rattaista oli kerran puhe -meillä on nuo Emmaljungan Croswayt ja on tois loistavat -ainakin täällä reissussa ja junassa kun on kevyet ja sitten mahtuu tavaraa sekä Oskari on nukkunu siinä pehmeässä kantokopassa tooosi hyvin... Tänään kaupungilkla käydessä Osku ihan istuikin jo niissä kui iso mies konsanaan ;)

Mutta nyt kahveelle

Minkki kera katraan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies meni tänään taas töihin ja mulla pukkaa taas hikee näiden kahden kaveruksen kanssa. Meillä ravaa nyt hirveesti yövieraitaki, saa nähdä miten loppu sitä on kun viikko on ohi.

Ne yöheräilyt alko meillä uudestaan kun palasin makkariin. Viime yönä 1,5 -2 tunnin välein, eikä mikään auta. Ens yön nukun taas sohvalla. Kun vierailijat vähenee, pistetään Aaro Veikon kanssa lastenhuoneeseen nukkumaan.

Kysykö joku rattaista? Meillä on Brion syskonclassic, tykkään kovasti.

Aamuista: meillä esikoinen tahtoo heti ' ikkimää, ikkimää' ja eipä siinä auta oikeen mikään... Aaron kanssa voi kyllä loikoa jos joku muu vahtii esikoista.

Fassiloora: mullakin tuli just samanlaisessa tilanteessa syvä haava sormeen kun kummivanhemmat oli just tulossa kylään. Mun haava tuli vaan ananaspurkin kannesta. Ei meinannut millään loppua se veren tulo ja meinasin ihan pökrätä vaikka oon vanha verenluovuttaja enkä oo koskaan pökränny. Ne vieraat yritti patistaa lääkäriin, mutten sitten lähteny. Toisen kerran leikkasin veitsellä luuhun asti. Ostettiin uudet veitset viime talvena. Sitäkään en käyny näyttämässä. ONhan nuo parantunu, mutta ikuiset arvet varmasti jäi.

Vihdoin sain Aaron päikkäreille, naapurit herätti sen puoli tuntia nukahtamisen jälkeen edellisellä kerralla ja eihän siitä sitten mitään tullu enää. Pukkasin poikaa tuolla pihalla koko sen ajan kun esikoinen nukku. Nyt piti ottaa jo Peppi Pitkätossu apuun että sai vähän hengähtää. :)

Minä alan nyt leipomaan suppispiirakkaa seuraavalle vierasporukalle. Mukavata maanantaita!

Vilja

Vierailija
4/25 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loikoillaan myös aamuisin pitkään. Piiperön herättyä imetän makuulla ja loikoilu jatkuu. Yleensä meidän sänkyyn tulee vielä vanhemmatkin lapset, joten tungosta on :)) Mutta se on tosi kiva hetki! Minä yleensä menen sitten käväisee suihkussa ja lapset pötköttelee siellä keskenään. Sitten kun ylös noustaan niin menoa riittääkin iltaan asti.

Mies aloittaa huomenna työt, joten tulee paluu arkeen. Tosin vain väliaikaisesti, sillä lomia on vielä 2 viikkoo jäljellä. Mies tekee kolmivuorotyötä, joten arki on hieman erilaista kun ns. normaaleilla perheillä. Paljon ilta- ja yötyötä :(

Muikkis ja Piiperö kohta 5kk

Vierailija
5/25 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna se sitten ratkeaa josko saataisiin se kolmio kun mennään kattoon tänään puhuttiin " vuokraemännän" kanssa ja hyvin juttu luisti siihen puhelun päätteksi sanoi kun sovittiin että tullaan siinä 16.30 niin sanoi että sopii ja sitten heitti loppuun että joku muu tulee katsomaan 18.30 kun oli kuulemma vaatinut saada nähdä asunnon no kuitenkin äänen sävystä voisi päätellä että joskopa (pakko toivoa) hän olisi alkanut kallistua meidän puolelle.. nooh huomenna sitten täytyy ristiä kädet ja varpaat että saatais se..

Tänään oltiin koko päivä muksujen kanssa kylässä minun eno luona.. minun äiti oli kans siellä kun olivat käyneet hillassa.. tosi hyvin viihtyivät muksut..

meillä loikoillaan sellainen 15-30min riippuen päivästä sängyn pohjalla kun ollaan herätty että näin.. sitten täytyy alkaa aamupesuille ja keittelemään puuroa..

no tällaista tänne pitäkäähän peukkuja meidän perheelle huomenna :)

positiivisin toivein

tikunen ja sara sekä eetu

Vierailija
6/25 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat juhlittu ja sillee... eli oli tosiaan lauantaina miehen kolmikymppispirskeet ja kivaa oli! Sattui tosi lämmin ilmakin eli sitä sitten uitiin iltasella meressä ihan tohinassa.

Käytiin tänään siellä ravitsemusterapeutilla. Katseli vain paljonko poika saa maitoa, velliä ja soseita eikä sillä oikeastaan ollut mitään lisättävää eikä meillä pahemmin kysyttävää. Se asia selvisi, että jos maitoa+velliä menee yli 800 ml päivässä (en tiedä onko ihan yleisohje) niin d-vitamiinia ei tarvitse silloin antaa ollenkaan, muuten 1-2 tippaa. Poika painaa noin 8 kiloa. Maidon+vellin tarve päivässä 120ml painokiloa kohden eli meillä siis noin 960ml. Poika suurinpiirtein sen syökin plus sitten soseet päälle.

Tänne siis ei kummempia, pikkuhiljaa aletaan siirtymään siihen apteekin maitoon kun saatiin nyt se lääkärinlausuntokin. Kertarysäyksellä maidon vaihtoa tuskin kannattaa ajatella...Pojan ihokin on nyt ollut tosi hyvä, ihan vähän kuivaa polvissa, päivittäinen suihkussakäynti kaiketi ollut avuksi.

Niin, meillä monesti aamusella haetaan poika viereen hetkeksi ja sitten vasta aletaan aamutoimille, eli täälläkin vietetään aamua makoillen :)

Sasuliini ja Eetu, kohta 6kk :)

Vierailija
7/25 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö sohvalla ja Aaro heräsi vasta kolmelta syömään ja se jäi yön ainoaksi ateriaksi! Seuraavan kerran oli nälkäinen vasta kahdeksalta! Vähän itkeskeli neljältä ja kuudelta, mutta tyytyi tuttiin. Meidän Aaro muuttaa sitten isoveikan huoneeseen kun yövieraat lähtee. Se on melkein koko päivän aina mun sylissä, sen pitäisi riittää läheisyyden tarpeeseen. Neuvolasta sanottiin että kuusikuisen pitäisi selvitä yöstä syömättä.

Meilläkin on nyt maisteltu vähän perunaa, porkkanaa, banaania ja vadelmaa. Vadelma on näistä suosituin, sitten banaani. Porkkanasta Aaro tykkää selkeesti enemmän ku perunasta. No, tuonikäisen kanssa voi olla kyllä pelkästään siitäkin kiinni että olen onnistunut antamaan sen vadelman sillon kun sillä on suurin nälkä. Kiva on ottaa pihalta suoraan puskasta marja ja pistää pikkupalasia kaverin suuhun. Ei kakistele yhtään, perunan pikkupikkupikkumurutkin saa kakistelemaan. Meillä kyllä tosiaankin vaan maistellaan, ihan pikkuhippuja menee kerralla. En uskalla paljon antaa kun Aaro ei oo taas kakannu yli viikkoon.

Meillä isukki kävi kans hillassa, kyllä maistuu tuoreet marjat nyt! Hillat ei kyllä lapsille tahdo mennä, mutta meille jää sitten sitäkin enemmän :)

Onpas taas kuuma, Aaro nukkuu ulkona pelkässä vaipassa. Minäkin taidan mennä vähän aurinkoa palvomaan...

Vilja & Aaro, tänään 5kk, onnea myös Wilmalle! :)

Vierailija
8/25 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se on sit 5kk mittarissa, että aika rientää...

Meillä oli viikonloppuna miehen siskon häät ja hyvinhän ne neidin kanssa sujui. Wilma lähti äitini ja isäni kanssa sieltä nukkumaan niin me saatiin miehen kanssa juhlia. Oli oikein mukavaa.

Ja viikko sit oli polttarit ja Wilma oli isin kanssa, hyvin oli niillä mennyt ja äipälläkin oli kivaa vaikka en montaa siimeriä ottanutkaan, suosittelen lämpimästi käymään vähän " ulkona" pistäytymässä, se virkistää kummasti.

Tällä vkolla alettiin sit perunaa harjotella tosissaan, vaikka kuinka sen hienonnan niin neiti sihtikurkku meinaa kakoa.(viime vkolla kun annoin, oksensi) Peruna taitaa itessään olla vähän raemaisempaa. Päärynä maistuu.

Wilma on nyt päättänyt lopettaa tissittelyn vallan. Kauheet huudot tulee, kun otan syliin ja kaivan tissin esiin. Enpä oo toista enää tällä vkolla viitsinyt kiusata. Ainoo hyvä puoli tässä on, et iskä on ruvennu syötteleen ja muutenkin omatoimisesti Wilmaa hoiteleen, kun ei oo enää äidin tisseissä tyty kiinni! Yöt tuntuu ikäviltä, kun tarvii keittiöön könytä maitoa lämmittelemään ja pulloja pesemään.

Onko teillä muilla selviä eroja maidon menekissä päivittäin? Meillä on päiviä, et menee tosi paljon ja sit taas toisinaan saa vähän pakottaa ja tuntuu ettei neiti syö...

Meillä kanssa lökötellään aamusta ennen kun noustaan, ollaan miehen kanssa molemmat sellasia, et ei osata koskaan nousta ekaan herätykseen, torkutetaan siis...

Wilmakin tuntuu aamusta viihtyvän meidän välissä, tutkii äidin ja isin nassuja ja juttelee huulet töttöröllä, ihan tosissaan, IHANA!

Että sellassii, taidan lähteä herne ostoksille, ovat meidän herkkua!

Terkuin ylöjärven eukot

Vierailija
9/25 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut ihanan lämpöinen päivä tänään! Piti ihan käydä ostamassa shortsit vaikka en aikonut hankkia semmoisia ennen kuin laihdun... Vaikka toisaalta, olenhan mä laihtunutkin kokonaiset 2kg! =)

Meillä myös menee aamut yleensä makoillessa. Onni potkii minua selkään ja " juttelee" ja minä torkun siinä samalla. Syömään ei ole kiirettä, kun yleensä syö siinä klo 7 tienoilla ja jatkaa uniaan klo 10-11 ja seuraavan kerran Onni syö vasta klo 12 maissa.

Maruzella77 : Meilä on myös noita eroja siinä miten maito/velli jätkälle uppoaa! Tuntuu, että tänäänkään ei ole syönyt mitään!!!! No, täytyy toivoa, että huomenna uppois paremmin.

Onni on maistellut viime viikosta saakka lihaa. Ensin ostin jotain missä oli tilliä seassa ja se oli virhe! =) Onni-raukka yökkäs hartaasti joka kerta kunnes hoksasin vaihtaa maustamattomaan versioon! Se on kelvannut paremmin.

Viljatkin aloitettiin eilen. Mummon luona poika sai imeskellä ruisleivän kantaa! =) Hyvältä näytti maistuvan... Ja tänään pappa oli tunkemassa jo mansikkaakin suuhun mutta mummo sai sen estettyä. =)

Tietääkö joku minkä ikäisenä saa syödä tuoretta mansikkaa?

Eipä taas ajatus kulje. Siirrympä siis sohvalle loikoilemaan.

Vierailija
10/25 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh ja puuh ja prkl!!! Simppu on ollut taas ihan mahdoton. Nukkui yöunia vain 7,5h (yleensä 10h) ja ei nukkunut päiväunia kuin puoli tuntia -senkin kahden tunnin nukuttamisen seurauksena. Yleensä siis nukahtaa pomminvarmasti vaunuihin aamu-unille kun lähdetään koiraa ysin maissa käyttämään aamulenkillä. Siis uskomaton jätkä!

Lähdettiin sitten kahden aikaan Suomenlinnaan piknikille kavereiden kanssa hieman pelko takapuolessa, että mitähän mahtaa reissusta tulla kun pikkumies ei nuku. Se tappeli unta vastaan neljään asti! Sitten vihdoin nukahti pariksi tunniksi ja me saatiin rauhassa grillata eväitä (kertisgrilli) ja juoruta. Nukahti kyllä viimeisellä mahdollisella hetkellä -sen verta kireinä alettiin miehen kanssa olla... oltiin jo tiuskittu koko ajomatka Stadiin kun kumpikin hermona ja Simppu vaan kiljuu istuimessaan.

En todella tiedä, mistä tämän päivän itkut ja raivarit voi johtua? Jotenkin olen ajatellut, että yrittää muuttaa unirytmiään -eikös se puolivuotiaana pitäisi asettua? Ja ehkä siihen liittyy, että yrittää jättää aamupäikkäreitä väliin? Napero muuten -meilläkin muuttui unet niin, että poitsu alkoi heräilemään viideltä ja kuudelta! Oli kyllä ihan arsesta. Aiemmin nukkui seiskaan ja siihenkin verrattuna oli rankkaa -voin kuvitella, millaista on kun olette tottuneet nukkumaan kasiin. Se olisi juhlaa meillä!

Nyt poitsu meni unille ysiltä (ollaan yritetty myöhentää nukkumaanmenoa kasista ysiin) ja toivon hartaasti, että univelka pakottaa sen nukkumaan ensi yönä sikeästi. Meillähän on yöt ihan mahdottomia kun Simppu pyörii ja hyörii sängyssä ja se pitää 2-3 kertaa yössä pelastaa pinnojen välistä milloin mistäkin päin sänkyä. Todella raivostuttavaa. Syöttää ei yöllä onneksi tarvitse enää.

Noh, nyt syömään -mies teki pastaa ja tuoksuu ihanalle!

Vierailija
11/25 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 3,5 viikkoa mun porukoilla ja siellä ei tullut käytyä palstailemassa. Nyt oon saanu luettua kaikki vanhat pinot läpi ja vastailen ja kommentoin oikein urakalla tänä aikana olleisiin puheenaiheisiin. Tai edes osaan niistä.

Ensin kuitenkin myöhästyneet onnittelut minkille kihlauksesta ja tervetuloa joukkoon kaikki uudet tyypit!

Erilaisista taidoista:

Vilma oppi aika tarkkaan 5 kk iässä kääntymään mahalleen. Yritys eteenpäin on aika ajoin kova. Välillä on päiviä, että pelkkä mahallaan pötköttely riittää. Jännää, että mahalleen kääntymisen jälkeen se takaisin selälleen kääntyminen on melkein unohtunut. Välillä käännytään itse takaisin, mutta useinmiten huudetaan äiti tai isi pelastamaan.

Meillä leluihin tarttuminen on ollut varmaa jo pitkään ja muutenkin Vilman käsien käyttö on minusta jo varmaa ja taitavaa. Vilman bravurit jo noin kuukauden ajan ovat olleet sätkyukolla leikkiminen ja pehmokirjan tarraosien irrottaminen. Siis Vilma nykkii sätkyukkoa siitä narusta, mistä sen saa sätkimään! Heti, kun ukko otettiin esille ja tuotiin Vilman ulottuville, käsi nappasi narusta kiinni ja tyttö tempaisi oikein olan takaa... Aika vekkuli tenava.

Peilin kans me ollaan seurusteltu ihan alusta saakka, kun se on matkalla hoitopöydältä (makkarissa) pyllyn pesupaikalle (wc). Välillä peilille juttelu on ihanaa ja omalle kuvalle naureskellaan, mutta aina ei jaksa siitä innostua.

Varpaat meillä löytyi tossa reilu viikko sitten. Erityisen kiinnostavat ne eivät ole vielä olleet, mutta aina välillä niitä vähän aikaa keskittyneesti tutkaillaan.

Mulla menkat alkoi Vilman ollessa 3 kk ja täysimetyksellä olimme silloin. Nyt ne on sit tulleet jo pari kertaa ja väli on siis melko pitkä, mutta lyhenemään päin. Jospa se kierto tästä tasoittuisi, sillä pientä vauvakuumeen poikasta on täällä(kin) taas ilmassa. ;) No, kyllä me se vuosi koitetaan malttaa odottaa, sillä sitähän lääkäri leikkauksen takia suosittelikin.

Meilläkin muuten rakennetaan kuten niin kovin monilla muillakin. Meillä tosin on projekti vasta aivan alkuvaiheessa ja paketti tulee tontille loppusyksystä. Muuttamaan pääsemme siis varmaankin jo ensi kesäksi uuteen kotiin. Me emme itse tee rakennuksella juurikaan hommia, kun emme niitä osaa. Keskitymme siis omiin töihimme, jotka osaamme ja maksamme sitten ammatti-ihmisille talomme rakentamisesta. Toivomme myös, että tällä tavoin rakentaminen ei ole ihan niin stressaavaa¿

Vilma on vierastanut jo melko pitkään. Ilmiön alkaessa se oli melko ¿pahaakin¿ eli oudon ihmisen läsnäolo saattoi saada pahimmillaan kovan ja vaikeasti tyynnytettävän huudon aikaiseksi. Nyt tilanne on helpottunut siinä määrin, että usein vieras ihminen saa tytön totiseksi, mutta enää harvoin tarvitsee huutaa kovin paljoa. Jos tyttö on minun tai mieheni sylissä, niin silloin ei ole mitään hätää. Usein vaan vieraat tahtovat tytön syliinsä ja itse selkärangattomana ja vielä muiden vaikutteille ja mielipiteille alttiina sekä muiden hyväksyntää hakevana esikoisen äitinä annan sen, vaikka tiedän tilanteen. :/

Tunne-elämän kiemuroihin palaan myöhemmin, sillä muuten tästä viestistäni tulisi ihan liian pitkä, mutta niistä käymänne keskustelut olivat mielestäni todella mielenkiintoisia ja antoisia.

Sit kuulumisiimme. Mieheni on nyt vanhempainvapaalla ja minä kesälomalla. Palaan töihin ENSI MAANANTAINA, jolloin Vilmalla tulee 6kk täyteen. Sniif! Toisaalta on ihan kivaa mennä töihin (melko uusi ja mielekäs työ), mutta toisaalta on ihan kamalaa, että joutuu olemaan Vilmasta päivät erossa¿ Monet itkut tässä kuitenkin viikonloppuna varmaan itketään...

Olemme hyvissä ajoin valmistautuneet ruokailun suhteen töihin paluuseeni. Tällä hetkellä imetän aikaisin aamulla sekä illalla (yleensä 2-3 krt) sekä yöllä kerran. Sit muut ruokaulut: aamupuuro, lounas (lihakasvissose) ja välipala (marja-/hedelmäsose) sekä korviketta. Toinen soseateria ja iltapuuro otetaan kuvoihin mukaan sit jonkin verran töihin paluuni jälkeen, että ehtii Vilma tottua uusiin juttuihin rauhassa.

Aluksi imetyksen vähentäminen oli minulle todella kova paikka, mutta nyt olo on hyvä, sillä tiedän, että mieheni pärjää päivisin takuulla Vilman kanssa ainakin ruokailujen suhteen. ;) Jotenkin vaan olis kuitenkin kiva, että tämä ¿imetys-valttikortti¿ säilyisi vielä pitkään. Olenpahan edes jotain kautta lapselleni korvaamaton. Tiedän, että olen äitinä sitä muutenkin, mutta imetyksen kaltainen ¿pakottava etulyöntiasema¿ (= minun on oltava lapseni saatavilla eikä lastani voi jättää muille hoitoon kovin pitkäksi aikaa) on huonolle itsetunnolleni nannaa päällepäsmäröivän, alistavan ja minua sekä kasvatusperiaatteitani kyseenalaistavan anopin seurassa (joka siis asuu tässä lähellä toisin kuin omat sukulaiseni). Ja tämän ihmisen hoitoon minun pitäisi kyetä antamaan lapseni joulukuussa¿ Huoh. No, tämä tästä.

Huomenna pitää mennä aamusta pesemään mattoja ja sit jäämme yöksi mökille (ah niin ihanan anoppini luo :) ), joten palaan seuraanne taas torstai-iltana.

Anteeksi megaviesti, mutta melkein kuukaudessa sitä asiaa tuppaa kertymään ;D

kirppu ja Vilma kohta 6 kk (apua, vastahan se syntyi!)

Vierailija
12/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu nämä aamut olevan ainoita hetkiä kun meikäläiselle jää hetki aikaa kirjoitella =)Toisin kuin suurin osa tuntuu olevan, minä en osaa jäädä sänkyyn makoilemaan, mahdollisuuksien mukaan nousen aina ennen muksuja että saan edes hetken aikaa rauhassa tehdä omia juttujani ja syödä aamupalaa. Nytkin Eveliina nukkuu vielä, Niklas tosin heräsi jo vartin yli kuusi, taitaa Puuhamaa-retki jännittää, mummi lupasi viedä pojat tänään sinne. Anyway, mä pyrin viikolla heräämään viimeistään puoli seitsemän, viikonloppuisin saatan sitten venyttää tunnin, pari pitempään. Mieshän meillä herää jo viiden aikaan.

No joo, sitähän mä oikeastaan lähdin Hämeenlinnalaisilta kyselemään, että voitaisiinko tapaaminen kuitenkin siirtää seuraavaan viikkoon, meille kun tuntuu tuota tapahtumaa kuitenkin kerääntyvän ensi viikolle, sinne Muumimaailmaankin pitäisi vielä ehtiä, tuntuu tämä kesä loppuvan taas kesken. Autokin menee (taas vaihteeksi) korjaamolle jossain välissä joten en edes tiedä onko mulla kulkupeliä käytössä. Mutta ilmoitelkaa käykö tapaaminen seuraavalla viikolla!

Mitähän mun oikein piti kirjoitella... Eveliina kääntyi eilen ponnistelujen jälkeen selältä mahalleen, on siis tehnyt sen jo kuukausi sitten ekan kerran, mutta tyttö tuntuu unohtavan kääntymiset saman tien kun saa kerran onnistumaan, sen jälkeen ei kiinnosta enää edes yrittää =) Jäntevä tyty kyllä on, kiskoo itsensä istumaan jos saa esim. sitterin lelukaaresta kiinni. Lattiallakin välillä pää kolisee kun tyttö on tehnyt vähän vatsalihasjumppaa ja muksahtaa sitten takaisin lattialle.

Viime yönä Eveliina ähisi jotain kummallista sängyssänsä, olin syötön jälkeen nostanut omaan sänkyynsä niin ei nukahtanutkaan heti, kävin katsomassa mitä tyty siellä ähisee niin siellä heilui jalat suorina pylly pystyssä, aika ovelan näköinen asento =)

Joku puhui vauvakuumeesta... mulla myös pikkuisen, mutta pitäisi malttaa odottaa ainakin puoli vuotta vielä, saisi sen päättötyön valmiiksi ja kiloja vähän karistettua ja miehen suostuteltua... Tosin eilen juuri tein raskaustestin varmuuden vuoksi, mä kun tunnun tyystin vieroittuneen tuosta pillerihommasta, jatkuvasti meinaa unohtua ja kun noita minipillereitä pitäisi vielä ottaa samaan kellonaikaan. No ei mulla kyllä ole menkatkaan vielä alkaneet ja täysimetyksellä mennään, joten sikäli olen huoleton, varsinkin kun ei se uusi raskaus mikään katastrofi olisi. Mulla olisi nimikin jo valmiina pienelle tytölle.... =)

No joo, pitäisköhän alkaa pakata pojalle kampetta Puuhamaa-reissua varten. Palaillaan asiaan taas, mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Manna ja Eveliina 4,5kk

Vierailija
13/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin ollan täällä !

Mun mies ajoi eilen tänne 700 km kun tuli jo kuulemma niin kova ikävä ;) ihan oli nähdä oma mies melkein viikko ollan oltu erossa.

Piti pikaiseen kommentoida :

Kumppari : en anna tuoretta mansikkaa oskulle kun vasta ens kesänä, pelkään sitä allergia riskiä yms. Esikko sai kans vasta sinä kesänä kun oli 1v7kk ja ei ole tullut mitään. Meidän tyttöhän on terve kuin pukki ! ei alergioita ei nuhia ei korvatulehduksia yms.

Oodille : Meillä kans nuita päiviä kun teillä eli mikään ei kelpaa ja kaikki on yhtä tanssia ja juhlaa ja vanhemmat hermoo yms. Mä oon vaan koittanu kärsivällisesti että se on vain tänään ja yrittäny sitten vaan olla. Varsin vaan rasittaavaa kun se on just sinä päivänä kun pitäisi tehdä jotain muuta yms. Voimia simpulle :)

Meen aamukahveelle , täällä pohjoisessa on jo kylmä, hyrrrrrrr

Minkki ja Oskar poika 5kk+

Vierailija
14/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niklas lähti sinne Puuhamaahan ja Eveliina nukkuu, mitäpä sitä äiti muuta tekisi kuin surffaisi netissä =)

Ei vaiskaan, asialla olen, eli huhuilen tällä Ruu77, " viimeinen kaverini" helmimammojen odotuspuolella!!! Huomasin että olit tietoja laitellut tuonne helmivauvojen kasvu-pinoon, kerropa kuulumisia tälläkin osastolla. Katselin että tyttösi syntyi meidän Eveliinaa seuraavana päivänä, taitaa sitten olla vihonviimeinen helmivauva?

No joo, se siitä asiasta taas, pidänpähän pinoa korkealla! Jospa sitten vaikka huuto.netissä piipahtaisi....ai joo, onko kellään kokemusta PegPerego Pliko P3 matkarattaista, mua himottaisi sellaiset pinkit...

Manna taasen

Vierailija
15/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Aika kuluu siivillä varsinkin kun tässä helteessä ei jaksa tehdä mitään ja olisi paljonkin hommia - siivoilua yms. tylsää.

Ville-mies on jo aika poika. Painaa reilut 9 kiloa ja äitinsä odottelee että jo kohta kävelisi kun ei selkä, varsinkaan hartiat, kestä enää nostelua ja kantelua. Onneksi on tyytyväinen vauveli.

Ville pyörii, kierii ja vähän ryömiikin paikasta toiseen. Eli kirjahyllyn alanupit on taas meillä poistettu. Ne ovat kummia vauvamagneetteja... Istuu jo melkoisen hyvin pienellä tuella. Villen juttelussa on ollut jo muutaman viikon mukana konsonantit eli odottelen mielenkiinnolla sanoja. Isä jo nimitteli poikaansa narsissiksi kun oli hokenut Villevilleville =) Hauska sattuma sekin.

Olimme reilun viikon reissussa pari viikkoa sitten. Kävimme Suomussalmella ja esikoinen kävi hotellin yhteydessä olevassa ihanassa kylpylässä uimakoulun. Se oli loistava paikka: uimaope oli aivan ihana ja kylpylä niin siisti, että Villekin pääsi uiskentelemaan porealtaisiin ja lasten altaaseen.

Yövyimme menomatkalla Jyväskylän Scandicissa. Se on ihana hotelli ja varsinkin lapsiperheille. Ravintolassa saa alle kouluikäiset syödä omasta seisovasta pöydästä ilmaiseksi kun vanhempi syö. Lasten leikkihuone on siisti ja mukava. Sigge-siili on aina aamupalalla paikalla. Ilmastoini pelaa ja ravintolassa on loistava kokki ja palvelu. Suomussalmen Scandic jossa yövyimme (Kiannon Kuohut) oli jo vanha ja suht huonossa kunnossa, mutta luonto korvaa sen puutteet. Ruokaa ei voinut kehua, mutta se korosti mukavasti jyväskylän tasoa ja siksi paluumatkalla jäimme taas Jyväskylään kahdeksi yöksi =). Jyväskylän VIhermaailma oli muuten myös ihan mukava paikka. Esikoinen (lokakuussa 6 v) tykkäsi kovasti. Vaikka alue on pieni, tekevät hahmot (Hilarius-hiiri, Arpinaama, peikko, noita, lumikki) tosi hyvää työtä ja ohjelmaa riittää tauotta.

Testattiin muuten rinkkakin (Deuter Comfort II) reissussa. Käytiin katsomassa suopotkupallon mm-kisoja ja Ville oli rinkassa jonkun aikaa. Tykkäsi kyllä kovasti. Törmättiin siellä poislähtiessä metsän keskellä oransseihin pukeutuneeseen Keravalaiseen joukkueeseen, jonka muutama jäsen oli hiukan huonossa kunnossa. Kyselivät josko Ville tulisi mukaan paikkaamaan. Otin Villestä kuvan niiden keskellä. Tosi hauskoja heppuja, joista ainakin 3 oli nimeltään Ville.

Nyt ollaan pidetty esikoisen sukellustaitoja yllä testailemalla eri uimapaikkoja (Turun seudulla). Huonoin on ollut Caribia, jossa on joko liian matalaa tai liian syvää ja paras oli Naantalin kylpylä. Samppalinnan maauimalassa olisi ollut muuten mukavaa, mutta siellä on uimakoulussa aikamoinen vääpeli opettaja ja silloin on kaikkien muiden poistuttava tms. Oli koko ajan vaihdettava allasta uimakoululaisten mukaan (vartin välein).

Mansikoista joku kyseli... Ei kannata tänä vuonna vielä antaa, vasta vuoden ikäisestä eteenpäin. Allergisoivuus taisi olla se syy, jos oikein muistan.

Meillä on yölevottomuutta ollut helteellä silloin tällöin ja hassua kyllä silloin, kun olen antanut riisipohjaista velliä illalla. Villelle tuntuu kelpaavan ihan mikä vain suuhun sattuu. Mihinkään ei laita hanttiin. Nimittelenkin välillä jätemyllyksi, voisi antaa mitä tahansa eikä mies huomaisi mitään =) . Esikoisen kanssa aikanaan oli ihan toista. Muistan tippa silmässä tuputtaneeni jos jotakin. Silloin ekan kanssa otti kyllä kanssa paineita ihan joka asiasta. Nyt on aikatavalla toisin. Ei jotenkin ole vain aikaa pohtia asioita.

Kiva kuulla Kirppu teistäkin. Kyllä se eroahdistus helpottaa ekan työpäivän jälkeen. Muistan kyllä itkeneeni 5 vuotta sitten koko edellisen yön, kun esikoinen oli seuraavana pvänä menossa hoitoon. Totesin sen turhaksi heti seuraavana pvänä. " Valitettavasti" ne vauvelit pärjäävät ilman meitä äitejäkin. Ja vielä tulee sekin päivä kun me äidit ajatellaan että " onneksi" =)

Ihanaa kun syksy ja omenat jo tuoksuvat ulkona illalla. Kohta saan unohtaa kärryilyn kun Ville selviää pidempään jo rinkassakin (jes!). Eilen vaihdoin autoihin jo isommat istuimet kun Ville ei enää mahdu millään siihen kaukaloon (Craco) joka on tehty kyllä ihan muille kuin pitkille vauvoille.

Vaan nyt pitää lähteä nostamaan päivän perunat...

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Mia ja Ville 5 kk

Vierailija
16/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oikein vertaileva tapaustutkimus täällä menossa.... :)

Viime yönä mies maaritteli takas omaan sänkyyn, lupas oikein herätä rauhottelemaan Aaroa ja meni siihen pinniksen viereen nukkumaan. Eipä herännyt poika kuin kerran taas syömään, kahdesti taisi jotain ääntä päästää ja tutti rauhoitti kaverin. Mietin vaan että pitäisiköhän sitä yrittää sitten nukuttaakin illalla niin, ettei nukahda tissille, kun sama asiahan se periaattessa on. Nyt tuntuu oikein voimakkaasti sille, että meidän vauveli opettelee nukkumaan ja syömään ja pitäisi yrittää pitää nämä kaksi erossa toisistaan. Mies on kyllä innokas auttamaan. Tuntuu että on oiken touhussankin kun pääsee nyt enemmän osalliseksi Aaron hoidosta.

Niin, noista vaunuista kun on ollut puhetta... Mua kiinnostais ne Carenan tuplamatkarattaat. Ilmotelkaa jos jollain tutulla ois myynnissä. Oon yrittäny kirpparilla huudella, mutta ei oo vielä tärpänny.

Meilläkin syödään mansikka vasta vuoden vanhana. Vadelmat on hyviä antaa vauvalle, nehän on melkein yhtä hyviä. :)

Kirppu, tarkotatko keisarinleikkausta? Meillä Veikko syntyi sektiolla, mutta Aaroahan alettiin sitten tekemään 9 kk jälkeen ja tärppäsi heti. Meilläkin Aaro on näppärä käsistään, ihan päinvastoin kuin veljensä, joka teki ja tekee aina kaiken koko kropalla. Aaro tykkää näprätä sormilla ja jaksaa tosi pitkään harjotella keskittyneesti. Vilma on vissiin kuitenki Aaroa melkein kuukauden vanhempi, niin että teillä on varmasti jo melkoisia bravuurinumeroita näpräämisessä. Mukava oottaa että meilläkin taidot vaan kehittyy.

Siitä vierastamisesta kun on ollut puhetta, meidän kumpikaan poika ei oo koskaan vierastanu ketään, okei, täytyy myöntää että esikoinen vierasti entistä neuvolan tätiä, sitä kyllä minäkin pelkäsin, mutta ei koskaan ketään muita vauvana. Taitaa olla aika poikkeuksellista... Ne on kyllä ihan yliylisosiaalisia kakaroita. Niitä ei varmaan paljon näy sitten kotona kun tulevat isoiksi...

Nyt pitää vähän jumpata kun pojat nukkuu, mulla on vieläki aivan ällöttävä vararengas vyötäröllä.

Vilja, Aaro 5kk ja Veikko 1v11kk

Vierailija
17/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa Mia että olit jaksanut raportoida reissuistanne, me saatiin monta hyvää matkustusvinkkiä. Jyväskylässäkin käydään usein ja pitäisi käydä useamminkin. Caribialla meidän poitsu on tykännyt lotrata siinä matalassa altaassa 1,5 vuoden ja 1,7 vuoden ikäisenä. Teidän esikoinen on sinne varmaan liian iso jo.

Meilläkin odotetaan jo kovasti syksyä, minun lempivuodenaika. Tai sitten ehkä helmi-maaliskuu. No, joka tapauksessa on ihana kun tulee raikkaan ripsakat syyskelit!

Vilja

Vierailija
18/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niin meni sitten läskiksi koko meidän " kesälomareissu" !!! Tosi kiva! Lähettiin siis eilen aamusta sinne mökille ja kuinkas ollakkaan, se mökki oli tosi syvältä, murr! Siis neliöitä oli vissiin mahtavat 6, ja sinne mahtu justjust kaksi kerrossänkyä ja pöytä niiden väliin, ja kahteen eri nurkkaan jääkaappi toiseen ja toiseen pienenpieni pöytä, varustettuna p*skaisella kahvinkeittimellä ja yhdellä keittolevyllä!!! JIPPII!!! Niinpä mies painui vastaanottoon ja kysyi, että onko mahdollista perua " kaupat" ja onneksi oli! Niinpä lähdimme kohti kotoa! Olisi ollut todella ahdistavaa olla siellä perjantaihin saakka, Eetun ja kahden koiran kanssa! Oltais vissiin tultu hullujenhuoneen kautta kotiin kaikki. No, nyt sitten vietetään miehen loppuloma, ensi viikon jälkeen menee töihin, kotosalla, tosin tehdään pieniä reissuja lähiympäristöön.

Mann@ ja Larvanto, mulle sopii siirto seuraavaan viikkoon, kun mieskin kerran on sillon jo töissä niin soppii mikä päivä tahansa... Ja sillä viikolla to Eetu täyttääkin jo puoli vuotta!!!

Mistä tulikin mieleen, että oletteko te muut ajatelleet juhlistaa jotenkin vauvojenne puolivuotisjuhlaa? Ja miten? Me juuri puhuttiin että olis kiva tehä jotain mut mitä...

Tänään sitten sovittiin että mennään kavereille käymään, niillä kun on meidän tyttöjen poikakaveri... Tosin kokoeroa on melkoisesti, mutta kun ovat pennusta asti olleet tekemisissä, asuimme silloin rivarissa heidän naapurissaan, niin tykkäävät toisistaan ihan mielettömästi. On meinaan tosi hieno kattoa kun yksi Hovavart leikkii kahden Cavalierin kanssa... Mutta koskaan ei ole tullut mitään konflikteja niiden välille, mitä nyt kerran meidän nuorempi neiti kävi tuota Hoffia korvaan...

Meillä on aloiteltu lihan " syöminen" . Välillä menee ihan hyvin, mutta toisinaan äiti saa jokaisen lusikan jälkeen pyyhkiä rätillä naamalta soseet, ei kiva! Sitä ollaan miehen kanssa ajateltu että koskas sitä uskaltais ottaa viljoja mukaan? Että sais alkaa antamaan aamupuuroja (mulla jo ikävä puuroja, kun totuin niitä töissä syömään 1-2kertaa/vko! Enkä jaksa (kerkiä!) ittelle niitä aamuisin keitellä! Niin olis hyvä syy sitten saada ittekin...) Ootteko muuten huomanneet että noissa valmissoseissa olis erilaisia makuja samoista aineista tehdyissä (sekavaa kirjoitusta!) Siis meillä mennyt bonan kasvissose purkki yhdessä semperin (muistaakseni) peruna-lihasoseen kanssa kuin kuumille kiville, mutta nyt sitten löysin tuolta kaupasta Piltin kasvis-lihasoseen, ja ajattelin, että jes, ei tartte sotkee/sekoitella eri purkkeja, mutta kuinkas ollakaan, ei tuo piltin sose meidän herralle kelpaakaan... Täytyy siis vissiin vaan yrittää huomenna uudestaan tai luovuttaa tuon soseen kanssa.

Eroahdistuksesta... Meillä on vielä piiiitkä matka teihin Kirppu verrattuna tuo hoitoonlaittaminen, tai siis mulla töihin meno, ja Eetu " joutuu" (hyvä sanoa noin kun ite menen hoitamaan muiden lapsia!) menemään hoitoon tuolla maaliskuun alussa, byää! Nyt ollaan kyllä jo ruvettu miehen kanssa pohtimaan että jos pystyis olemaan kotona tuonne ensi vuoden heinäkuun loppuun, ja siis vasta sitten Eetu menis hoitoon. Mutta silti mä tunnen jo nyt ahdistusta tuosta ajatuksesta, että Eetu menis hoitoon... Ja varsinkin kun mulla ei ole hajuakaan näistä pph:sta täällä kunnassa!!! Mutta niinkuin joku jo kertoi, taitaa " sattua" enemmän äitiin kuin lapseen tuo ero!

Rattaista/vaunuista Meillä on nuo Brion Kombit, ja ollaan kyllä miehen kanssa tykätty niistä ihan sikapaljon! Ovat hyvät työntää joka säällä ja maastossa! Ja sitten ostettiin matkarattaiksi Carenan Easy-rattaat, joita ollaan käytetty tuolla kaupoilla käydessä, ja sillon kun " tiedetään" ettei Eetu nuku välttämättä päikkäreitä reissussa, niin ollaan otettu ne mukaan, kun nuo vaunut vievät niin paljon tilaa... Ja viikko sitten siirryttiin käyttämään vaunujen pelkkää ratasosaa. Jätettiin kovakantokoppa pois. Ja noilla rattailla ollaan ajateltu pärjätä, on ne vaan niin kalliita kapistuksia ostaa...

Koskas muut olette ajatelleet lähteä kylpylöihin tai uimahalleihin, ei siis vauvauintiin? Meillä jäi koko vauvauinti väliin, kun se aloitusikä oli juuri sillon kun oli tuo uimahalli kiinni!!! Joten ajeteltiin, että aloitellaan syksyllä/talvella ihan oma uimajuttu. Mutta tässä vaan ollaan miehen kanssa mietitty millonkas uskaltais mennä...

Mitenkäs Tiku teitä onnisti sen asunnon suhteen??? Saitteko sen?

Oli vielä varmaan muutakin mihin piti kommentoida mutten enää muista mitä... Sama pää, kesät talvet!!!

Aurinkoisia päiviä helmille perheineen!!!

Napero ja Eetu 5,5kk

Vierailija
19/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään selviään saadaanko se no en usko katsomassa kävi yli 20 henkeä eli olen luopunut toivosta...mutta tänään piti soitella..

MINKKI mites ois jos nähtäis kun kerran olet täällä pohjoisessa?

ei muita helmikuisia asu (ainakaan tietääkseni) rollossa..

no palaan illalla silloin olen viisaampi asunnon suhteen oli se kyllä upea mutta fiilis on pessimistinen..

tikunen ja sara sekä eetu 5,5kk

Vierailija
20/25 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, Siiri päikkäreillä, esikoinen lähti yökylään mun vanhemmille (veivät koiratkin!), mies vesijetillä ajelemassa ja kissatkin pihalla! Saan keskittyä taas kaikkiin tuikitärkeään : )

Me oltiin Siirin kanssa viikonloppuna kylpylässä (Lapinniemessä). Ihan innoissaanhan se jaksoi puolisen tuntia polskia, sitten kuivasin, käärin pyyhkeeseen ja nukahti turvakaukaloon altaan reunalle niin me saatiin uiskennella vielä lisää. Täytyy kyllä käydä jatkossakin.

Mun tekis myös mieli töihin... Mies on vielä tän viikon lomalla, eikä kyllä oikein huvittais jäädä enää sen jälkeen tänne kotiin : (. Vuodenvaihteeseen kuitenkin ajattelin olla, silloin saan Siirin hoitoon esikoisen vanhalle perhepäivähoitajalle, joka on ihan täydellinen hoitopaikka. Esikoiselle etsin kai jonkun yksityisen päiväkodin Tampereelta.

Meillä on kans noi Brion Kombit, muuten oon tykännyt mutta on jo esikoisen aikoina olleet muutamaan otteeseen korjattavana. Jos vielä ostan uudet, ostan Emmaljungat.

Jaha, jos menis itsekin päiväunille...

FannyK