Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena

Vierailija
21.10.2020 |

Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi potilastiedot varastettiin
Tietoja on tiettävästi julkaistu myös verkossa.

Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi.
Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi.KUVA: MARKKU ULANDER / LEHTIKUVA
Henrik Kärkkäinen
9:26 | Päivitetty 9:37
Psykoterapiakeskus Vastaamo on joutunut tietomurron kohteeksi. Tiedotteessaan keskus kertoo, että sen potilastietoja on varastettu.

Tämän hetken tiedon mukaan mukaan marraskuun 2018 jälkeen kirjatut asiakastiedot eivät ole vaarantuneet. Toistaiseksi tuntematon kiristäjä on yrittänyt vaatia rahaa tiedoista.

Vastaamo sanoo tehneensä asiasta ilmoituksen Kyberturvallisuuskeskukselle, Valviralle sekä tietosuojavaltuutetulle.

Kun kiristäjä ei ole saanut maksua, hän on väitetysti julkaissut tietoja verkossa.

Psykoterapiapalveluita tarjoavana yhtiönä asiakastietojen luottamuksellisuus on meille äärettömän tärkeätä ja kaiken toimintamme lähtökohta. Pahoittelemme syvästi murrosta johtuvaa tietovuotoa. Kehitämme jatkuvasti tietoturvaamme sekä tietosuojaamme ja teemme lisätoimenpiteitä omien selvitystemme ja viranomaistutkinnan valmistuessa. Käynnissä olevan poliisitutkinnan takia emme ole aikaisemmin saaneet viestiä aiheesta,sillä tutkintateknisistä syistä asiaa ei ole haluttu julkistaa, Vastaamon hallituksen puheenjohtaja Tuomas Kahri sanoo tiedotteessa.

Vastaamo sanoo olevansa syvästi pahoillamme asiakkaidensa puolesta.

Ilta-Sanomat on nähnyt verkossa julkistettuja väitettyjä potilastietoja. Terapiaistuntojen kertomukset ovat luonteeltaan hyvin henkilökohtaisia, ja niiden yhteydessä on näkynyt muun muassa asiakkaan nimi.

LUE LISÄÄ KIRJOITTAJALTA
Henrik Kärkkäinen

Aivan skandaali! Ihmisten terapiaistuntojen tietoja nimien kanssa netissä!!!

Kommentit (5103)

Vierailija
3101/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen merkitys on tuolla Postin tarjoamalla osoitteenmuutoskiellolla?

Postihan ihan omilla verkkosivuillaan kertoo, että posti kannetaan perille nimenomaan OSOITTEEN perusteella. Eli joku epärehellinen voi tilata tavaroita minun nimelläni ja henkilötunnuksellani OMAAN osoitteeseensa, ja sinne ne myös kannetaan. Ei siihen mitään osoitteen muutosta tarvita. Posti ei siis tidellakaan tarkista, asuuko minun niminen henkilö ko. asunnossa - vain osoite merkitsee. Rehellinen ihminen toki yleensä palauttaa postin, ja ilmoittaa että henkilö ei asu tässä osoitteessa. Mutta nyt ei olekaan kyse rehellisistä ihmisistä 😐

Vai olenko nyt

käsittänyt jotakin aivan väärin tässä asiassa??

Samoin ihmetyttää väestötietorekisterin (dvv) toiminta. Vaikka olisin tehnyt Postiin osoitteen muutoskiellon, niin siitä huolimatta voi rikollinen tehdä paperisen muuttoilmoituksen väestötietorekisteriin. Kumoaako tämä väestötietorekisteriin tehty muuttoilmoitus Postiin tekemäni osoitteenmuutoskiellon, kun Posti kai kuitenkin loppupeleissä kannetaan sinne, mikä on viralliseksi osoitteeksi väestörekisteriin ilmoitettu. Eli tässä esimerkkitapauksessani ilmeisesti rikollisen antamaan uuteen osoitteeseen.

Korjatkaa viisaammat, jos olen ihan hakoteillä tämän asian kanssa.

Viimeisimpänä ihmettelen tuota väestörekisterin osoitteenluovutuskieltoa, jonka ainakin itse olen pankkitunnisteilla tehnyt. Luovutuskiellon voi kuitenkin kuka tahansa perua puhelinsoitolla jos vain ossa antaa oikean nimen ositteen ja henkilötunnuksen. Mitä järkeä 🤔

Eli mistään varotoimenpiteestä ei ole hyötyä, koska kaiken suojautumisen voi kukatahansa henkilötietoni omaava muuttaa ja perua paperilomakkeella tai puhelinsoitolla ilman minkäänlaista todellista varmennusta!

Eikö tätä tosiaan kukaan voi estää!?

Elikkä nämä on netistä haettu sieltä täältä:

Hanki omaehtoinen luottokielto Asiakastieto Oy:stä JA myös Bisnodesta. Tällöin nimissäsi ei voi ottaa velkaa kuten pikavippejä jne. eikä tilata tuotteita laskuilla. Säilytä saamasi todistus luottokiellon omaehtoisuudesta, sillä tarvitset sitä eri tilanteissa kun esim. haet lainaa tms. koska sillä voit todistaa, ettet ole menettänyt luottotietojasi hölmöilyjesi vuoksi, vaan kyseessä on omaehtoinen hakemus väärinkäytösten estämiseksi!

Tee Postin sivuilla paperisen muuttoilmoituksen esto.

JA:

Postin muuttosuojaus:

https://www.posti.fi/fi/henkiloille/kirjeet-ja-postipalvelut/jakelu-ja-…

dvv:

Laita oma "muuttoesto" päälle ottamalla kirjeitse yhteyttä paikalliseen maistraatiin. Näin kukaan EI VOI TEHDÄ muuttoilmoitusta puolestasi maistraatiin. Pyydä vapaaehtoisessa hakemuksessasi muuttosuojaus sekä huoneistoonmuuttoesto.

Kun merkinnän omaavan henkilön nimissä yritetään tehdä muuttoilmoitus, ei asia onnistu ilman lisäselvityksiä.

-----Vastasiko nämä yhtään sun kysymyksiin?

Ja korjatkaa muut jos olen väärässä.

Vierailija
3102/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi on mahdollista, että IP:n pystyy laittamaan olevaksi vaikka Kiinaan, vaikka se olisikin ihan eri paikassa? Eikö oikeasti tekijän olinpaikkaa pystytä kohdentamaan? Onko IP ainoa "jälki" ja "osoite", joka kirjoittajasta jää? Eikö muita tietoja jää?

(Mä olen se tyhmä, joka en edelleenkään ymmärrä tietokoneista mitään, mutta hengessä mukana, harmittaa niin paljon uhrien puolesta.)

Jokaisella palvelimella jonka kautta jokainen käyttäjä saa tietonsa netissä on jonkinlainen aktiivinen logi jonne tiedonkulku merkitään. Ip:n voi huijata jonnekin Kiinaan, jos hakee tietoja laittamalla hakukäskyn kiinalaiselta palvelimelta. Kiinalainen palvelin kuitenkin tallentaa logiinsa sen mistä käskyn tekijä on loggautunut palvelimelleen.

Tiedon kulkukanavista voi itse saada kuvan ”traceroute”-käskyllä tai Windowsissa se käsky on ”tracert”. Kun laitat vaikka av:n tracerouten kohteeksi tulee sulle lista koneista ja palvelimista joiden kautta se tieto kulkee koneellesi.

Jos avaat kiinalaiselta sivustolta komentokehoitteen ja teet sieltä jonkun käskyn se käsky näyttää tulevan kiinalaisesta ip-osoitteesta. Yleensä kuitenkin sen komentokehoitteen kirjoittajan saa jäljitettyä logien avulla. Koska nyt on kulunut pari vuotta tietojen vuotamisesta on hyvin mahdollista, että siellä ”kiinalaisella koneella” ei ole enää tallessa logitietoja joilta käskyjä on tehty.

Onkohan tässä taktikoitu tämän vuoksi tuo pari vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa kirjoitti:

Ihmisen elämässä ei useinkaan tapahdu mitään niin jännää, ettei jollai muulla jo olisi samaa.

Että veti vesiperän tämä kiristäjä, ketä kiinnostaa arkiongelmien lukeminen.

Minua työnantajana kiinnostaa tietää että mitä mörköjä työnhakijalla on kaapissa, jos on vaikka ollut pidempään vakavaa masennusta tai burnout tai mitä vaan mistä saattaisi tulla ongelmia töissä ja saikkuja.

Voin siirtyä suoraan sitten seuraavaan hakijaan jolla ei kyseisiä ongelmia ole.

Olisiko tuo täysin mahdotonta että noin tapahtuisi?

Aivan varmasti tulee tuollaisia tapauksia käymään, eikä se rekrytoija tule ikinä jäämään kiinni siitä että on lukenut jonkun henkilökohtaisia tietoja mitkä ovat olleet julkisesti esillä netissä

Kuinka moni suomalainen rekrytoinnin ammattilainen on valmis menemään tor verkkoon rikollisten sekaan etsimään rikollisen sinne laittomasti vuotamaa, äärimmäisen arkaluontoista materiaalia? Josta poliisi vielä tänään viimeksi viestinyt, että tämän aineiston hakeminen on rikollista.

Veikkaan että todella, todella harva. Jos kukaan.

Tietoja voidaan myös sopivasti vinkata ja lähettää tietyillä henkilöille ilman että tiedon saava henkilö edes ikinä itse käy tor:ssa. Avoimen verkon puolellekin niitä voidaan tunkea.

Joo joo. Mutta jos mä haen nyt Veikkaukselle, niin joku mun tiedot ladannut urpo ei edes tiedä sitä. Millä se osaa "vinkata" mitään mun haastattelijalle? Ja sit sen haastattelijankin pitäisi olla moraaliton mato, joka haluaa lukea mun hyväksikäytöstä??? Totta kai jollekulle voi käydä noin ja pahempaakin, mutta se todennäköisyys on nyt niin pieni.. käytännössä kaikki se tieto on pimeessä netissä ja sinne ei normityypit edes mene.

Mut jos joku haluaa vain kiusata mua, se ei tartte mun potilastietoja. Se voi lähettää ihan valheellisia vinkkejä mun pomolle ja puolisolle, kertoa että oom varas ja narkkari ja ties mitä.

Vierailija
3104/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta kirjoitti:

"toiset terapeutit tekee kirjauksia hyvinkin tarkasti, kun osa kirjaa vain yleisluontoista tietoa. Oma terapeuttini joka ei ole Vastaamolla, vaan on itse yrittäjä on kirjannut tietoja vain ruutuvihkoonsa ja on erikseen tehnyt yhdessä kanssani lausunnot Kelalle tai lääkärille."

Näin minullakin. Yhdessä tehdään lausunnot mitä tarvitaan Kelan rahoitusta varten, ja terapeuttini on luvannut, ettei tee minusta mitään kirjauksia, joita tulisi koskaan luovuttamaan ulkopuolisille. 

Missä sun terapeutti säilyttää nämä paperimuistiinpanonsa? Laki kuitenkin velvoittaa heitä kirjaamaan käynneistä.

Omalla terapeutillani on lukollinen vaatehuone, jossa hänellä on arkistot lukollisissa kaapeissa. Aika monta kansiota siellä varmaan on, kun tietoja pitää säilytellä pitkät ajat. Voisihan teoriassa joku sinnekin murtautua, mutta pidän kuitenkin epätodennäköisempänä että tavan murtovaras olisi hirveän kiinnostunut pölyisistä kansioista. Jos joku haluaa varastaa toisten henkilötietoja, niin niitä löytänee helpommin vaikka paperinkeräyslaatikosta, tai sitten tosiaan netistä. Itse olen siis tässä tilanteessa tyytyväinen, että terapeuttini on tehnyt vain näitä käsin kirjoitettuja muistiinpanoja. Olen saanut niitä myös itse lukea, ja yleensä ne ovat melko ympäripyöreitä, tyyliin "keskusteltiin lapsuuden perhekokemuksista ja niiden vaikutuksista haluun hankkia omia lapsia".

Niitä pitää säilyttää potilaan kuolemaan asti ja vielä vuosia sen jälkeen. En ymmärrä miten tuo on edes mahdollista kun terapeuttikin voi kupsahtaa ennen sitä. Perikuntako niitä sen jälkeen säilyttää?

Kiinnostihan ne kertomukset sähköisinäkin niin miksi ei pölyisinä paperiversioina. Yhtä arvokkaita ne on silloinkin. Se hyvä puoli tuossa on että vaikka joku varastaisi kyseisen terapeutin kaikki potilaskertomukset niin varas ei saisi haltuunsa kymmenien tuhansien tietoja vaa liikuttaisiin luultavammin joissakin sadoissa.

Paperiarkistot menevät kelaan säilytettäviksi.

Vierailija
3105/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo parin vuoden viive ja nyt "vasta" kiristys. Mitä tässä parin vuoden sisällä on tapahtunut ja onko ollut minkäänlaista viestintää tekijän tahlta mihinkään suuntaan? Voisiko tältä kahden vuoden aikajanalta löytyä jotain johtolankoja ja ratkaisua?

Vierailija
3106/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaa tuolle huijarille, mikä häntä estää kumminkaan laittamasta tietoja nettiin? No, ei mikään häntä estä tekemästä niin!

Joten ei rahaa huijareille!

Vierailija
3107/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toi on mahdollista, että IP:n pystyy laittamaan olevaksi vaikka Kiinaan, vaikka se olisikin ihan eri paikassa? Eikö oikeasti tekijän olinpaikkaa pystytä kohdentamaan? Onko IP ainoa "jälki" ja "osoite", joka kirjoittajasta jää? Eikö muita tietoja jää?

(Mä olen se tyhmä, joka en edelleenkään ymmärrä tietokoneista mitään, mutta hengessä mukana, harmittaa niin paljon uhrien puolesta.)

Sitä ei varsinaisesti väärennetä toiseen paikkaan olevaksi, vaan liikenne kierrätetään vaikka juurikin Kiinassa olevan palvelimen kautta, niin vastaanottajan silmin se viesti näyttää tulevan kiinalaisesta IP-osoitteesta. Tuollaisia välityspalvelimia voi olla käytössä vielä todella monta eli se viesti voi kulkea vaikka kymmenen maan kautta.

Yleisesti ottaen IP-osoite on se ainoa jälki, joka jää. Tilanteesta riippuen voi jäädä muutakin, esim. laitteistokohtaisia MAC-osoitteita liikkuu lähiverkossa, matkapuhelinverkossa IMEI-koodit ja niin edelleen.

Vierailija
3108/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vain oksentanut koko päivän, en pysty nukkumaankaan tämän takia. 

Päivystykseen mars mars, ettet putoa psykoosiin. 

Vierailija
3109/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävintä koko asiassa lienee se kuinka paljon Suomessa on MT-potilaita!

Pelkästään Vastaamossa käynyt siis yli 40 000 potilasta!?!?

Ei ihme jos koko Suomi on kohta ihan konkurssissa kun valitettavasti suurin osa näistä satutunneista maksetaan verovaroista!

Miksei ihmiset vaan ota itseänsä niskasta kiinni ja ryhdistäydy!

Vierailija
3110/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen käyttäytyy, kun on hän kovassa jännitystilassa ja tietää olevansa ajojahdin alla? Entä jos on kovissa huumeissa? Kuka tietää? ---- > Jos tekijä on vastaanlaisissa, niin minkätyyppisiä virheitä silloin tekee?

Vierailija
3111/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vastuu on aivan yksinkertainen.

Vastaamo on vastuussa."

Eli konkkaan menossa... Ei näin valtavaa vuotoa mikään yksittäinen firma kykene hoitamaan.

Uutisissa kerrottiin, että jokainen uhri joutuu tekemään oman kanteensa Vastaamoa kohtaan. Joukkokannetta ei voi tehdä tällaisissa asioissa. Harva jaksaa taisella korvausten puolesta.

Vierailija
3112/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei ihmiset vaan ota itseänsä niskasta kiinni ja ryhdistäydy!"

Oletko ihan tosissasi?

Vierailija
3113/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo parin vuoden viive ja nyt "vasta" kiristys. Mitä tässä parin vuoden sisällä on tapahtunut ja onko ollut minkäänlaista viestintää tekijän tahlta mihinkään suuntaan? Voisiko tältä kahden vuoden aikajanalta löytyä jotain johtolankoja ja ratkaisua?

Kiristäjä ei osaa suomea niin ei tiennyt mitä hänellä on hallussaan. 

Vierailija
3114/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksei ihmiset vaan ota itseänsä niskasta kiinni ja ryhdistäydy!"

Oletko ihan tosissasi?

No mulle Vastaamon terapeutti sanoi tuon saman XD

Ei tullut kovin pitkäkestoista suhdetta. Ehkä tuo nyt sitten tulee kaikkien nähtäväksi...

Vierailija
3115/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei varsinaisesti väärennetä toiseen paikkaan olevaksi, vaan liikenne kierrätetään vaikka juurikin Kiinassa olevan palvelimen kautta, niin vastaanottajan silmin se viesti näyttää tulevan kiinalaisesta IP-osoitteesta. Tuollaisia välityspalvelimia voi olla käytössä vielä todella monta eli se viesti voi kulkea vaikka kymmenen maan kautta.

Yleisesti ottaen IP-osoite on se ainoa jälki, joka jää. Tilanteesta riippuen voi jäädä muutakin, esim. laitteistokohtaisia MAC-osoitteita liikkuu lähiverkossa, matkapuhelinverkossa IMEI-koodit ja niin edelleen.

Eiks näy mitenkään reittiä, miten toi kierrättäminen on tehty, eli minkä kautta aina kulkenut, ja mistä alkanut?

Vierailija
3116/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävintä koko asiass⁷a lienee se kuinka paljon Suomessa on MT-potilaita!

Pelkästään Vastaamossa käynyt siis yli 40 000 potilasta!?!?

Ei ihme jos koko Suomi on kohta ihan konkurssissa kun valitettavasti suurin osa näistä satutunneista maksetaan verovaroista!

Miksei ihmiset vaan ota itseänsä niskasta kiinni ja ryhdistäydy!

Mistä sulle on tullu harhaluulo että terapiassa käyvät olisi mt- potilaita? Voi siellä niitäkin jokunen olla, mut pääsääntösesti kai enemmän noita parisude ongelmien ratkojia, esim. Mies kävi vieraissa, vaimo on katkera, yrittäävät silti jatkaa, jne....seksuaaliterapeutin asiakkaat kai tarvii apua kun ei joku toimi vuoteessa....sit joku työnohjauksessa käyvä...perheterapiassa käyvät koko perhe esim. Jos ovat sijaishuoltajia jne. Kriisiterapiassa vaikka jos joutunut rikoksen uhriksi.vakavat psykoosit hoidetaan sairaalan suljetuilla, ei avoterapioissa käsittääkseni

Vierailija
3117/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol lol looool nimettömänä ihan :''D Urpo. Jos sä kirjotat tänne "nimettömänä" jotain oikeasti laitonta, niin poliisin on hyvin helppo sut löytää. Aivan eri asia kuin dark webin puoli, missä sua ei voida jäljittää. Ihan perusPirkot ei osaa, eikä ala niitä tietoja levittämään norminettiin. Ja ne poistuis esim täältä minuutissa. Kuka ehtii siinä välissä ne nappaamaan, miten se joku työnantaja ois just sillä sekuntilla paikalla???

Jotain näistä asioista työni puolesta tiedän. Ei kukaan järkevä ihminen toisten tietoja tuolla tavalla ala levittelemäänkään. Mutta hulluja löytyy ja tuo vuoto oli sen verran iso, että varmasti siellä on useammallakin henkilöllä jonkinlaisia kaunoja.

Tor-selaimella pystyy postaamaan myös nakunettiin ns. "exit"-solmujen kautta. Suurin osa sivustoista on estänyt nuo IP-osoitteet, koska sieltä tulee niin paljon roskaa, mutta kun tässä tapauksessa riittää, että ne tiedot on ihan millä tahansa sivulla, niin sillä ei oikein ole väliä. Eihän kukaan niitä jollekin tällaiselle sivulle postaisi, vaan jollekin ulkomaiselle sivustolle, jonka ylläpitäjä ei välttämättä ymmärrä edes mitä viestissä lukee. Esim. pastebin -palveluiden kautta leviää tosi usein varastettuja henkilötietoja nakunetissä, valitettavasti.

Kyllähän Google ne poistaa, mutta tuollaisen rumbaan joutuminen on ihan hirveää.

Pidän erittäin epätodennäköisenä että nämä vuodetut tiedot tulee tolla tavalla löytymään norminetistä. Joo joku yksittäinen (julkkis..) saattaa kokea ton pskan. Mutta meillä taviksilla ei oo korkee todennäkösyys että mun nimen googlaamalla tulis ikinä noi tiedot vastaan. Ne pitää osata etsiä. Ja perusjamppa ei osaa.

Voi olla vihamiehiä, voi löytyä joku mehevä kertomus, jolla sitten kiristetään uhria esim uhkaamalla kertoa vaimolle / miehelle / työnantajalle.

Ja joku taviskin saattaa mennä myöhemmin esim politiikkaan. onko esim nyt tie politiikkaan tukossa joillakin ,jotka tietävät, että potilaskertomuksissa on asioita, joita ei halua julkisuuteen?

Vierailija
3118/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää kiristys nyt loppuu tähän, niin tekijä lienee suomalainen. Kyllä varmaan säikähtää kun juttua tutkii sekä KRP että Interpol. Jos jatkuu, niin tekijä ulkomaalainen, joka ei ymmärrä, miten ison rikoksen teki?

Luettuani pari päivää ylilautaa, mun aiempi vahva usko siitä että tää on vaan joku "nuori suomalainen jannu" on täysin karissut. Nyt mä alan taipua siihen et tää on ulkomaalainen työkseen kiristäjä, joka ei tuu ikinä jäämään kii.

Mutta toivon todella että se jää kiinni ja pian. Että on ollut huolimaton ja poliisi on ihan sen perässä.

Nää sähköpostiviestit on vaan liian hyvää Suomea etteikö niissä olis ainakin osallisena suomalainen tekijä.

Vierailija
3119/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristäjä ei osaa suomea niin ei tiennyt mitä hänellä on hallussaan. 

En usko.

Vierailija
3120/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti täällä, että ne englanniksi kirjoitetut lauserakenteet on kirjoitettu suomalaiseen kielioppityyliin.

Ketju on lukittu.