Miten paljon tililläsi on rahaa tällä hetkellä?
Itselläni palkkapäivä ensi viikolla,joten tällä hetkellä vajaa tonni :-)
Kommentit (159)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:09"]
Käyttötilillä 2800, säästötilillä 5000, lisäksi osakkeissa yli 30 000 ja jotain rahastoja lisäksi. Ja on ihan hyvin asiat, mutta kyllä minusta jokaisella olisi hyvä jonkinlainen säästösumma olla pahan päivän varalle, voi sairastua, tulla työttömyyttä tai sattua omaisuudelle isompia vahinkoja, joita vakuutus ei korvaakaan.
[/quote]
Minulla oli säästöjä, sitten tuli mainitsemasi paha päivä ja säästöt meni. Paha päivä jatkuu toistaiseksi joten säästöjäkään ei ehdi kertyä. Välillä tuntuu että ne joilla on massia tileillä ja paasaavat niistä pahoista päivistä, eivät ole sellaisia kohdanneet.
[/quote]
Pahoja päiviä yleensä helpottaa vakuutukset.
[/quote]
Ei helpota.
[/quote]
Kerroppa mikä on sellainen paha päivä että vakuutus ei siihen auta rahallisesti?
[/quote]
Meillä on mennyt lapsettomuushoitoihin reilusti yli 20 tuhatta. Julkinen puoli ei ota meitä hoitoon. Sehän tietysti jokaisen henkilökohtainen asia onko lapsettomuus 'paha päivä' vai ei. Minulle se on ollut erittäin raskas kokemus ja olen kiitollinen, että taloudellinen tilanteemme on sallinut meidän käyttää yksityistä klinikkaa. Ja olen todella onnellinen että olen yhden lapsen saannut.
[/quote]
Klinikallanne ei ollut Kela-suorakorvausmenettelyä? Omavastuu?
Miksette päässeet julkiselle?
[/quote]
Kyllä, olemme saanneet 3 ensimmäisestä hoidosta kelakorvauksen suoraan ja neljännestä hoidosta saimme sen haettuamme sitä kelasta. Mutta senkin jälkeen meille on jäännyt ihan kivasti maksettavaa. Omavastuulla lienet tarkoittavan kelakorvausta? En halua kertoa syytä miksi emme kelpaa julkiselle. Totuus on tarua ihmellisempää meidän tapauksessa.
Olisi kiva tietää miksi monet alapeukuttivat viestiäni? Eikö se ole jokaisen oma asia mitä rahoillaan tekee? Vai enkö ole lastani ansainnut? Vai olenko "liian rikas" ollakseni av:lla?
Olisiko käyttötilillä 4000€ mutta luottokorttilaskuja on ainakin 500€:lla ( työmatkojen yöpymisiä, joista matkalaskuja ei ole vielä maksettu)
Muut säästöt rahastoissa ja osakkeissa
tilillä n.1500€, rahastossa 5000€, laskut maksettu tästä kuusta ja palkka tulee vasta 18.päivä. Maksoin tässä kuussa perheemme ulkomaan matkan ensi syksyksi niin siksi vähän tilillä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:10"]
Joo täällä taitaa vähän olla av-mammoilla värikyniä käytössä vähän =D epäilen ettei kenelläkään ole näitä summia,mitä sanovat.
Mulla on 290e,tuet tulee kuun alussa joten eiköhän tuolla pärjää =)
[/quote]
Minulla ei ole käyttötilillä tuota enempää, varasäästötilillä on reilu kahden kuukauden nettopalkka, eli 5000 e. Hömppäsäästötilillä on 600, kesälomaa varten.
Onneksi ensi viikolla tulee _palkka_.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 20:03"]
Käyttötilillä 2800, säästötilillä 5000, lisäksi osakkeissa yli 30 000 ja jotain rahastoja lisäksi. Ja on ihan hyvin asiat, mutta kyllä minusta jokaisella olisi hyvä jonkinlainen säästösumma olla pahan päivän varalle, voi sairastua, tulla työttömyyttä tai sattua omaisuudelle isompia vahinkoja, joita vakuutus ei korvaakaan.
[/quote]
Minulla oli säästöjä, sitten tuli mainitsemasi paha päivä ja säästöt meni. Paha päivä jatkuu toistaiseksi joten säästöjäkään ei ehdi kertyä. Välillä tuntuu että ne joilla on massia tileillä ja paasaavat niistä pahoista päivistä, eivät ole sellaisia kohdanneet.
[/quote]
[/quote]
Ei helpota.
[/quote]
Kerroppa mikä on sellainen paha päivä että vakuutus ei siihen auta rahallisesti?
[/quote]
Meillä on mennyt lapsettomuushoitoihin reilusti yli 20 tuhatta. Julkinen puoli ei ota meitä hoitoon. Sehän tietysti jokaisen henkilökohtainen asia onko lapsettomuus 'paha päivä' vai ei. Minulle se on ollut erittäin raskas kokemus ja olen kiitollinen, että taloudellinen tilanteemme on sallinut meidän käyttää yksityistä klinikkaa. Ja olen todella onnellinen että olen yhden lapsen saannut.
[/quote]
[/quote]
Kyllä, olemme saanneet 3 ensimmäisestä hoidosta kelakorvauksen suoraan ja neljännestä hoidosta saimme sen haettuamme sitä kelasta. Mutta senkin jälkeen meille on jäännyt ihan kivasti maksettavaa. Omavastuulla lienet tarkoittavan kelakorvausta? En halua kertoa syytä miksi emme kelpaa julkiselle. Totuus on tarua ihmellisempää meidän tapauksessa.
Olisi kiva tietää miksi monet alapeukuttivat viestiäni? Eikö se ole jokaisen oma asia mitä rahoillaan tekee? Vai enkö ole lastani ansainnut? Vai olenko "liian rikas" ollakseni av:lla?
[/quote]
Varmaan siksi, että koet tuon isona rasitteena, kun lapsi itsessään maksaa moninkertaisesti enemmän.
10000 euroa säästötilillä ja 2200 käyttötilillä. Keskimäärin 1600 euroa tienasin kuukaudessa bruttona viime vuonna (suurituloisin vuosi eläessäni). Asun yksin.
AP kysyi paljonko ihmisillä on rahaa pankkitilillään, ja oitis tänne tulee muutama kielipitkällä selittämään asuntonsa arvoa ja että rahastossa ja osakkeissakin on niin ja niin paljon..
Kai se niin menee että kun normaalielämässä piilotellaan niin sitten täällä pitää retostella kun kerrankin kasvottomana on siihen mahdollisuus.
350€ tilillä. Käteistä 250€. palkka tulee kuun alussa. nyt saan käyttää 50€ ennen seuraavaa palkkaa koska käteiset on varattu ensikuulle ja tilillä olevat rahat ensi kuun tuleviin laskuihin.
:D jollakulla on useampi hehtaari metsääkin pankkitilillään. On ne melkoisia nämä Suomen pankit kun kaikenlaiset talletukseet käyvät. :)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 20:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei helpota.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmaan siksi, että koet tuon isona rasitteena, kun lapsi itsessään maksaa moninkertaisesti enemmän.
[/quote]
Anteeksi kuinka? Olen tyytyväinen, että olimme säästäneet rahaa 'paha päivää' varten ja meidän kohdalla se 'paha päivä' oli lapsettomuus. Lapsettomuus oli raskasta aikaa ja paikoitellen yhtä helvettiä. Mutta ei se lapsettomuus ollut helvettiä sen takia että rahaa paloi, vaan sydäntä raastavasta kaipuusta omaa lasta kohtaan. Lapsen syntymän jälkeen en ole edes ajatellut mitä muuta tuolla rahalla olisi saannut. Kerroinpa vaan teille oman tarinani siitä kuinka mikään vakuutus ei olisi meitä auttanut. Tosin tiedän että ulkomailla jotkut klinikat antavat "takuita", mutta Suomessa näin ei ole.
Ja onko sinun lapsellasi joku hinta? Minun lapseni on ainakin "priceless". Ja kiitos kommentistasi, eipä tullut tuokaan minun mieleen.
Ei, lapsellani ei ole hintaa, itsehän aloitit puhumalla kymppitonneista lapsettomuushoidoissa, eikö silloin nimenomaan sinun lapsellasi ole hinta?
Logiikkasi on ontumaton.
Kyl on rikkaita mammoja :D mulla 23e käyttötilillä ja tonneroinen säästössä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 20:35"]
Ei, lapsellani ei ole hintaa, itsehän aloitit puhumalla kymppitonneista lapsettomuushoidoissa, eikö silloin nimenomaan sinun lapsellasi ole hinta?
Logiikkasi on ontumaton.
[/quote]
Kertaanpa vielä, lapsettomuus on ollut minulle ns. 'paha päivä'. Päivä, joka on helpompi jos on rahaa jemmassa. Lapseni on minulle kallisarvoinen, enkä määrittele lapseni hintaa rahalla, jota hänen alulle saantiin tarvittiin.
Jos nyt lapselle halutaan laittaa sinun tavalla hinta, niin lapsettomuushoitojen lisäksi olen myös maksanut rakenneultran sekä synnytys. Ja tietysti ostin myös vitamineja ja äitiysvaatteita. Ehkäpä sinäkin maksoit synnytyksestä?
Käyttötilillä n. 2000, säästötilillä 11 000.
Käyttötilillä n. 4000 euroa, yhteensä tileillä n. 108 000 euroa.
käyttötilillä (jolle palkka tulee ja jolle pankkikortti) n. 2000e, ns. kakkostilillä (joku jäänne jostain ja käytän sitä lähinnä huutonettiin jne) 1000e, sijoitustilillä n. 20 000e
Vierailija kirjoitti:
3400€
Hah, itellä n 4000€
n.148e, palkka tulee viikon päästä, säästössä muutama satanen. eipä oo kummosta. t. lapseton