Miten paljon tililläsi on rahaa tällä hetkellä?
Itselläni palkkapäivä ensi viikolla,joten tällä hetkellä vajaa tonni :-)
Kommentit (159)
Mielestäni en väittänyt missään vaiheessa niin? Meidän perheellä ollut aina sen verran hyvä taloudellinen tilanne, että lapsilisät on laitettu suoraan lasten tileille. Sitten rahoja on sijoitettu ja tuottoa tullut sitä kautta. Lisäksi siellä on vähän perintörahoja. Ne rahat on pesämunaa tulevaisuuden hankkeille, esim omaa taloa varten.
Käyttötilillä 1400e. Tili tulee 15. Pv, eli kolme viikkoa on tällä pärjättävä.
Käyttötilillä noin tonni, tili tulee kuun vika päivä. Ennen sitä siirrän tässä kuussa "ylijääneet" rahat säästötilille. Säästössä yhteensä joitain kymmeniä tuhansia.
Kai täällä saa osallistua keskusteluun muutkin kuin ns. AV-mammat, jotka ovat ilmeisesti niitä tuilla eläviä. En sitä paheksu; sitä vartenhan on kotihoidontuki, että voi hoitaa pienet lapset kotona.
Mutta me muut; itse olen juuri eläkkeelle jäävä ja olen pitänyt huolen, että on säästöjä . Olemme eläneet vaatimattomampaa elämää kuin tulot olisivat antaneet myöten ja kyllä niitä säästöjä on kertynyt. Lisäksi vähän perintöäkin. Kuitenkin periaate on, että sillä eletään, mitä säännöllisesti tulee. Sitten isompiin hankintoihin voi käyttää niitä säästöjä. Joten älkää heti irvailko, jos joku kertoo vähän suuremmistakin rahavaroista. Kyllä niitäkin löytyy!
0,20€ ja lisää ei tule, säästöjä 0€
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:44"]
Säästötileillä jotain 30 000€ ja käyttötilillä suunnilleen 1900€. Olen opiskelija, joten opintotuki on 470€, josta solun vuokraan menee 337€.. Kesätöiden päätyttyä käyttötilillä oli reilu 3000€, niillä rahoilla pärjään mainiosti vaikka omistan autonkin. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;) Olen 20-vuotias tyttö ja opiskelen Helsingissä.
[/quote]
Ja väität että nuo 30ke säästössä on omalla työllä tienattuja?
[/quote]
Ei kai täällä kukaan sellaista väitä? Suurin osa täällä on saanut mammalta ja pappalta kivan pikku pesämunan kun muutti sieltä pöndeltä isoon kaupunkiin.
Suomessa on luvattoman paljon näitä metsänomistajia.
[/quote]
Vanhempani eivät ole mitään "metsänomistajia".. Tulipas tästä marmastusta aikaan! Ja tarkoitin tuolla "ei ne suuret tulot vaan pienet menot" sitä, kun kesätöiden jälkeen oli käyttötilillä reilu 3000€ ja puolen vuoden elämisen, auton vakuutusmaksujen ym menojen jälkeen käyttötilillä on reilu 1900€, ja säästötilin rahoihin en ole koskenut.. Eivätkä vanhempani ylläpidä mitenkään tätä minun "loistokasta" opiskelijaelämäntasoa, asun solussa, kokkaan itse ruokani, maksan laskut, en käy juurikaan juhlimassa (alkoholin ym päihteiden kanssa, hauskaa voi pitää muutenkin) ja hoidan asiani muutenkin itse. Joitakin ottaa ilmeisesti päähän jos muilla menee paremmin kuin itsellä..
Käyttötilillä 4000 e, asp tilillä ehkä 5500, ja pari tonnia rahastoissa. Ensi viikolla tulee palkka taasen.
ei ole kyllä fiksua pitää tuota summaa käyttötilillä, pitäisi avata aspn lisäksi joku kolmas tili.
Vielä 76 jatkaa. Olisi mielenkiintoista tietää myös porukan bruttopalkat. Itselläni 2800, sinkku, kolkyy
400e. Olen melko köyhä nyt kotihoidontuella. yleensä ei ole näinkään paljoa, mutta nyt olen säästänyt reissua varten.
Lapsilisät tuli tänään eli lapsilisän verran kolmesta lapsesta. Mitä se on n. 350e.
Ei ole tietoa, arviolta pari tonnia.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:54"]
Käyttötilillä luullakseni about 1500 euroa. Palkkapäivä 15.2.
Säästötilillä noin 6500 euroa
Korkotilillä 16 000 euroa
Rahastoissa noin 69 000 euroa
Lisäksi osakkeissa jokunen tonni.
[/quote]
Paljonko sun palkka on?
Käyttötilillä 3110€
Matkatilillä 8050€
Lainatilillä 1700€ ylimääräiseen lyhennykseen
Rahastossa ja osakkeissa noin 20k
Palkasta säästetty joka sentti.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 18:03"]
päälle 6 000 ja säästössä sukanvarressa 2 000e.
[/quote]
23vee, töitä on sen verran ettei kerkee tuhlata! :<
Ikäni 35 v. Omakotitalo maksettu. 9 vuokra-asuntoa Tampereen keskustassa, lainaa yksiöistä vielä noin 20 % markkina-arvosta. Lainat pitäisi olla maksettuna 2 vuoden kuluttua. Vuokratuotot kattavat lainojen lyhennykset ja vähän jää vielä käteen.
Pankkitilileillä 10000 €, rahastoissa ja osakkeissa 70000 €. Metsää Tampereen lähiseudulla 120 hehtaaria. Osa kaava-alueella, josta myyn tonttimaata muutaman vuoden välein.
2 lasta. Olen jäänyt nyt kotiäidiksi, vanhempi lapsi on ensimmäisellä luokalla. Aviomieheni on Nokialla töissä, tienaa noin 8000 € kuukaudessa. Omakotitalo on yhteinen, vuokra-asunnot, osakkeet ja metsä on omiani ja avioehdolla suojattuja.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 19:50"]
Käyttötilillä 3110€
Matkatilillä 8050€
Lainatilillä 1700€ ylimääräiseen lyhennykseen
Rahastossa ja osakkeissa noin 20k
Palkasta säästetty joka sentti.
[/quote]
Hyvä! Mitä teet työksesi?
9600 € ja olen 18v opiskelija. Muutama kesä oltu töissä.
Erityisasiantuntija kemianteollisuudessa. 82
Hankala kuvitella Suomen verotuksella 20v opiskelijaa, joka on itse tienannut 30k e. Ihme elvistelyä kyllä jos vanhemmat kustantaa elämäntyylin ja muille sitten kerrotaan että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Itse oon samanikänen, opiskellut kokopäiväsesti + tehnyt ohessa työtä, tienannut n. 15k e parissa vuodessa (en Suomessa). Ei ne suuret tulot vaan pienet menot tosiaan! Ja nuo toisaan itse tienatut, vanhemmilta saanut n. 1000 e viimeisten 5 vuoden aikana, kaikki lahjarahat mukaan lukien.