Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

34-vuotias liian vanha aloittamaan yliopistossa?

Vierailija
24.01.2014 |

Oletteko sitä mieltä? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:06"]

Mun mielestä ton ikäiseltä juna on auttamattomasti mennyt ohi jo vuosia sitten, mitä tulee työllistymismahdollisuuksiin liike-elämässä. Eli DI, KTM ja juristin tutkinnot voinet unohtaa. Etenkin kun aiempaa kokemusta ei ole. Sen sijaan johonkin julkisen sektorin suojatyöhön (HTM, VTM, YTM), alipalkatuille naisaloille (LTO ym), taidepelleilyyn (jos niistä nyt ylipäätään mihinkään on...) sekä lääketieteellisille aloille pääsy lienee mahdollista siinä missä nuoremmiltakin.

[/quote]Kovastipa tätä miinustellaan, mutta karu fakta on se, että kolmivitoseksi saakka työelämän ulkopuolella olleesta ei asiantuntijaa tai johtajaa tule, kuin korkeintaan omassa yrityksessään itsensä alaisuudessa. Sitä varten ei yliopistotutkintoa tarvitse.

[/quote]Miinustelijatko luulee, että nelikybänen, koko siihen astisen elämänsä tuilla lorvinut märkäkorva pääsee vielä ns. kovien alojen uraputkeen??? LOL

[/quote]Tai miinustelijat luulee, että sinä olet idiootti kusipää!!! LOL OMG

Vierailija
22/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:34"]No on. Siellä on nuorimmat, minä mukaan lukien, 19-kesäsiä ja niille se on tarkotettukin. Mieti nyt. Olisit lähes 40v. ku valmistuisit...

[/quote]

Kerrotko samalla, että kenelle maisteriopinnot on tarkoitettu ;) 19-vuotiailleko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:34"]

No on. Siellä on nuorimmat, minä mukaan lukien, 19-kesäsiä ja niille se on tarkotettukin. Mieti nyt. Olisit lähes 40v. ku valmistuisit...

[/quote]

Missä lie yliopistossa sinä opiskelet, itse opiskelin Tampereen yliopistossa ja 40-50-vuotiaita opiskelijoita siellä oli runsaasti. Yliopisto on tarkoitettu kaiken ikäiselle, en tiedä mitä iloa 19-kesäinen saa tuollaisesta paskan puhumisesta?

Vierailija
24/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ton ikäiseltä juna on auttamattomasti mennyt ohi jo vuosia sitten, mitä tulee työllistymismahdollisuuksiin liike-elämässä. Eli DI, KTM ja juristin tutkinnot voinet unohtaa. Etenkin kun aiempaa kokemusta ei ole. Sen sijaan johonkin julkisen sektorin suojatyöhön (HTM, VTM, YTM), alipalkatuille naisaloille (LTO ym), taidepelleilyyn (jos niistä nyt ylipäätään mihinkään on...) sekä lääketieteellisille aloille pääsy lienee mahdollista siinä missä nuoremmiltakin.

[/quote]Kovastipa tätä miinustellaan, mutta karu fakta on se, että kolmivitoseksi saakka työelämän ulkopuolella olleesta ei asiantuntijaa tai johtajaa tule, kuin korkeintaan omassa yrityksessään itsensä alaisuudessa. Sitä varten ei yliopistotutkintoa tarvitse.

[/quote]

Ei juristi vaille työtä jää, vaikkei halutuimpiin tehtäviin pääsisikään.

Vierailija
25/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]Niin, voihan se yli-ikäinen juristinalku vaikka päästä johonkin vapaaehtoisjärjestöön tekemään hyväntekeväisyystyötä.

Vierailija
26/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian vanha, mä oon kohta 50 ja vieläkin yliopistossa. Tosin olen työssä myös ollut koko opiskeluajan.

Vierailija
27/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kanssani samaa pääainetta aloitti lukemaan toistakymmentä ihmistä, joista 1/3 oli kolmekymppisiä. Ikäisiäni (20) tai vuoden nuorempia/vanhempia oli toinen 1/3, loput siitä väliltä.

Vierailija
28/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:54"]

Minun kanssani samaa pääainetta aloitti lukemaan toistakymmentä ihmistä, joista 1/3 oli kolmekymppisiä. Ikäisiäni (20) tai vuoden nuorempia/vanhempia oli toinen 1/3, loput siitä väliltä.

[/quote]

Mitä ainetta?

Vierailija
29/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:34"]No on. Siellä on nuorimmat, minä mukaan lukien, 19-kesäsiä ja niille se on tarkotettukin. Mieti nyt. Olisit lähes 40v. ku valmistuisit...

[/quote]

Kerrotko samalla, että kenelle maisteriopinnot on tarkoitettu ;) 19-vuotiailleko?

[/quote]

Ne on 22-vuotiaille.

Vierailija
30/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]Niin, voihan se yli-ikäinen juristinalku vaikka päästä johonkin vapaaehtoisjärjestöön tekemään hyväntekeväisyystyötä.

[/quote]

Oikein. Käytännössä kaikista tuhansista ensi syksynä aloittavista nuorista tulee johtajia.

Vierailija
31/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten ehdotatte tilalle, oikeasti? Te, joiden mielestä olen auttamattomasti liian vanha? 

Vierailija
32/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:02"]

Mitä te sitten ehdotatte tilalle, oikeasti? Te, joiden mielestä olen auttamattomasti liian vanha? 

[/quote]

Et sinä ole liian vanha. Turha kuunnella ihmisiä jotka haluaa tehdä vain pahan mielen ja epävarman olon. Valitse pääaine ja sivuaineet oikein niin sinulla on loistavat työmahdollisuudet.

Vierailija
33/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Tarvitseeko sitä tehdä mitään, jos olet tähänkin asti selvinnyt ilman? Suomessa on hyvät sosiaalituet, nauti niistä. Jos ehdottomasti haluat töihin, niin valitse sellainen ala, jota ei voida ulkoistaa kehitysmaihin. Esim. bussikuskeille, siivoojille, hoitajille ja lääkäreille riittänee töitä.

Vierailija
34/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä olet puuhastellut nämä vuodet.. ja mitä meinasit opiskella..

Vierailija
35/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelijoista hirveän suuri osa on 30-40-vuotiaita naisia. Tästä oli ihan muutama päivä sitten artikkeli jossain lehdessä, olisiko ollut Hesarissa. Eli ikä ei ole mikään este. Aikuinen motivoitunut opiskelija valmistuu viidessä vuodessa. Itseäni mietityttää ainoastaan opintojen rahoitus, joka ei ole ihan mutkatonta siinä vaiheessa kun on lapsia ja asuntolainaa.

Vierailija
36/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:11"]

[/quote]Tarvitseeko sitä tehdä mitään, jos olet tähänkin asti selvinnyt ilman? Suomessa on hyvät sosiaalituet, nauti niistä. Jos ehdottomasti haluat töihin, niin valitse sellainen ala, jota ei voida ulkoistaa kehitysmaihin. Esim. bussikuskeille, siivoojille, hoitajille ja lääkäreille riittänee töitä.

[/quote]

Miksi sinä olet noin ilkeä? En halua ajaa bussia enkä siivota. Sinunkaltaiset sylkevät näiden ammattilaisten päälle. 

Vierailija
37/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:14"]

Yliopisto-opiskelijoista hirveän suuri osa on 30-40-vuotiaita naisia. Tästä oli ihan muutama päivä sitten artikkeli jossain lehdessä, olisiko ollut Hesarissa. Eli ikä ei ole mikään este. Aikuinen motivoitunut opiskelija valmistuu viidessä vuodessa. Itseäni mietityttää ainoastaan opintojen rahoitus, joka ei ole ihan mutkatonta siinä vaiheessa kun on lapsia ja asuntolainaa.

[/quote]

Meillä on velaton asunto, onneksi. Voin tehdä siivousta rahoittaakseni opintoni, ottaa opintolainaakin.

Vierailija
38/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:14"]

[/quote]Oliko mukaan laskettu nämä vanhan tutkintorakenteen mukaiset, nimellisesti kirjoilla roikkuvat ikiopiskelijat? On äärimmäisen vaikea uskoa, että "hirveän suuri osa" aktiivisista tutkinnon suorittajista olisi päälle kolmikymppisiä.

Vierailija
39/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:14"]

[/quote]

Meillä on velaton asunto, onneksi. Voin tehdä siivousta rahoittaakseni opintoni, ottaa opintolainaakin.

[/quote]

Siinä tapauksessa sinuna pyrkisin opiskelemaan. Töissä ehdit vielä olla vuosikausia.

Vierailija
40/56 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lääkiksessä ja vastaan tulleilla opiskelijoilla on hyvin kirjava tausta. Löytyy ulospotkittua Nokia-insinööriä, IT-yrittäjää, kemistiä, juristia, armeijan skapparia, sairaanhoitajaa jne. Vanhimmat kurssilaiset ovat viisikymppisiä.