Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa
Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle.
Kommentit (1052)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:23"]
Mehän katsomme,kuinka piikitettyjen käy...
[/quote]
Nimenomaan! Kuinka voi elää sen kanssa että lapsi sairastuu johonkin tautiin mikä on rokotteen aiheuttama? Minä en ainakaan pystyisi. Joten siksi passaan tätä erää ja katson myöhemmin onko mieli muuttunut.
[/quote]
Laitas nyt tilasto jossa on kerrottu taudit jotka Suomessa ovat aiheutuneet perusrokotteista. Sikapiikin tietää kaikki että sitä ei tarvi erikseen mainita. Ja asia on muuten myös niin, ettei rokottaminen pysty estämään ihmisiä sairastumasta erilaisiin tauteihin, ja aina joskus taudin puhkeaminen ja rokotteen antaminen sattuvat ajallisesti yhteen. Ja silloin ollaan tietysti yksilötasolla täysin varmoja että no rokote aiheutti tämän satavarmasti. Mutta kun tällaisia asioita ei voi päätellä yksilötasolla, ja sitä varten on sitten just ne tutkimukset. Jotka osoitti esim., ettei autismilla ja rokotteella ole yhteyttä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:21"]
Kaikki nämä rokotevastustajien kommentit osoittavat että vastuusta ei ole tietoakaan eikä myöskään rokotuksista. Te luotatte vain siihen että kun muut rokottavat omat lapsensa niin teidän piltit säästyy sairauksilta. Tuskinpa se luonnonmukaisuus toteutuu muissakaan asioissa vai kasvatatteko kenties kaiken ruokanne itse? Kaupasta ostettu ruokahan on täynnä myrkkyjä. Teillä rokotekriitikoilla on mennyt homma ihan lapasesta eikä siinä ole lapsen edusta tietoakaan saati että ajattelisi sen vertaa muista ihmisiä. Te kun ette ole täällä yksin.
Erikoissairaanhoidossakin on jo osassa otettu käyttöön periaate että jos hoitohenkilökunta ei ota influenssarokotetta niin sitten käytetään töissä suu-nenäsuojusta eikä aiheuteta muille turhia riskejä. Samaa pitäisi jotenkin soveltaa teihin rokottamattomiin. Ja kuinka monelle on oikeasti tullut rokotteista jotain lihaskipua kummempaa vaivaa? Kannattaisi tutkia niiden käyttämienne särkylääkkeiden sivuvaikutuslista. Eikös ne sitten merkitse mitään?!?!
[/quote]
Sulla menee nyt luomuintoilu ja rokotekriittisyys sekaisin. Käypä lukemassa sitä wikipediaa ja palaa asiaan, keskustellaan sitten. ;-)
[/quote]
Samaa hihhulihommaa toi kaikki on. Varmaan joku ehkä kieltäytyy rokotteista mutta muuten kyllä syytää elimistöönsä moskaa. Teidän näkemykset on ihan ristiriidassa. Ollaan niin luomua ja puhdasta mutta kun tosipaikka tulee eteen niin sitten mennään häntä koipien välissä anelemaan apua.
Kuinka ihmeessä jaksat noiden tilastojen kanssa. Hyvänen aika,teetkö gradua??
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:42"]
Kaikki nämä rokotevastustajien kommentit osoittavat että vastuusta ei ole tietoakaan eikä myöskään rokotuksista. Te luotatte vain siihen että kun muut rokottavat omat lapsensa niin teidän piltit säästyy sairauksilta. Tuskinpa se luonnonmukaisuus toteutuu muissakaan asioissa vai kasvatatteko kenties kaiken ruokanne itse? Kaupasta ostettu ruokahan on täynnä myrkkyjä. Teillä rokotekriitikoilla on mennyt homma ihan lapasesta eikä siinä ole lapsen edusta tietoakaan saati että ajattelisi sen vertaa muista ihmisiä. Te kun ette ole täällä yksin.
Erikoissairaanhoidossakin on jo osassa otettu käyttöön periaate että jos hoitohenkilökunta ei ota influenssarokotetta niin sitten käytetään töissä suu-nenäsuojusta eikä aiheuteta muille turhia riskejä. Samaa pitäisi jotenkin soveltaa teihin rokottamattomiin. Ja kuinka monelle on oikeasti tullut rokotteista jotain lihaskipua kummempaa vaivaa? Kannattaisi tutkia niiden käyttämienne särkylääkkeiden sivuvaikutuslista. Eikös ne sitten merkitse mitään?!?!
[/quote]
Sulla menee nyt luomuintoilu ja rokotekriittisyys sekaisin. Käypä lukemassa sitä wikipediaa ja palaa asiaan, keskustellaan sitten. ;-)
[/quote]
Samaa hihhulihommaa toi kaikki on. Varmaan joku ehkä kieltäytyy rokotteista mutta muuten kyllä syytää elimistöönsä moskaa. Teidän näkemykset on ihan ristiriidassa. Ollaan niin luomua ja puhdasta mutta kun tosipaikka tulee eteen niin sitten mennään häntä koipien välissä anelemaan apua.
[/quote]
So what. Kaikki hoidetaan
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
So what. Kaikki hoidetaan
[/quote]
Juu ei ehkä pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:36"]
[/quote]
Nimenomaan! Kuinka voi elää sen kanssa että lapsi sairastuu johonkin tautiin mikä on rokotteen aiheuttama? Minä en ainakaan pystyisi. Joten siksi passaan tätä erää ja katson myöhemmin onko mieli muuttunut.
[/quote]
Laitas nyt tilasto jossa on kerrottu taudit jotka Suomessa ovat aiheutuneet perusrokotteista. Sikapiikin tietää kaikki että sitä ei tarvi erikseen mainita. Ja asia on muuten myös niin, ettei rokottaminen pysty estämään ihmisiä sairastumasta erilaisiin tauteihin, ja aina joskus taudin puhkeaminen ja rokotteen antaminen sattuvat ajallisesti yhteen. Ja silloin ollaan tietysti yksilötasolla täysin varmoja että no rokote aiheutti tämän satavarmasti. Mutta kun tällaisia asioita ei voi päätellä yksilötasolla, ja sitä varten on sitten just ne tutkimukset. Jotka osoitti esim., ettei autismilla ja rokotteella ole yhteyttä.
[/quote]
Sikapiikki on viimeinen katastrofi kyllä ja toimii hyvänä esimerkkinä siitä kuinka voi käydä.
Särkylääkkeet ovat jo todella pitkään olleet markkinoilla mutta niitten yhteiskäytöstä muiden lääkkeiden kanssa ei olla tutkittu. Ainoastaan tiedetään että ne aiheuttavat huomattavan määrän kuolemia. Eli huonosti tutkitaan.
[/quote]
Ensimmäistä kertaa kysyn tilastoa. Pitäisikö tästä nyt ymmärtää, ettei sulla ole sellaista? Susta vaan tuntuu siltä että hirmu moni sairastuu rokotuksista johonkin kauheaan tautiin? Noh, mä olen palstaillut täällä valitettavasti kohta 10 vuotta eikä tule mieleen ainuttakaan aloitusta jossa äiti olisi kertonut että vauvani sai rokotuksesta kauhean taudin. Tai edes ylipäänsä taudin. Tai edes jotain joka haittaa elämää. Tai edes jotain pientä. Sellaista keskustelua ei täällä käydä koskaan, koska ainoa vaiva minkä ihmiset rokotteista saa, on vapautus erittäin paskamaisista taudeista. Ja vapautus lapsen puolesta pelkäämisestä näitten takia.
Kymmenen vuotta, etkä ole saanut meitä käännytettyä. Huono tulos
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:18"]
2) Laumasuojaa ei ole. Kuten jäykkäkouristusrokotteenkin kanssa, ajateltiin aluksi että rokote kuin rokote suojaa loppuiän. Aivan kuten sairastettu tauti. Mutta jäykkäkouristusrokotteen yhteydessä huomattiin, etteivät rokotteet suojaakaan kuin max. 10 vuotta. Osa vähemmän.
Joko nyt ymmärsit, vai etsinkö sopivan paksuista rautalankaa asian selventämiseksi?
[/quote]
Lue itse tarkemmin. Miten tuo sanomasi (että rokotteen teho on rajallinen) liittyy laumaimmuniteettiin?
Etenkin jäykkäkouristusrokoteargumenttisi on outo. Miten laumaimmuniteetti edes voisi koskea sitä?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:18"]
2) Laumasuojaa ei ole. Kuten jäykkäkouristusrokotteenkin kanssa, ajateltiin aluksi että rokote kuin rokote suojaa loppuiän. Aivan kuten sairastettu tauti. Mutta jäykkäkouristusrokotteen yhteydessä huomattiin, etteivät rokotteet suojaakaan kuin max. 10 vuotta. Osa vähemmän.
Joko nyt ymmärsit, vai etsinkö sopivan paksuista rautalankaa asian selventämiseksi?
[/quote]
Lue itse tarkemmin. Miten tuo sanomasi (että rokotteen teho on rajallinen) liittyy laumaimmuniteettiin?
Etenkin jäykkäkouristusrokoteargumenttisi on outo. Miten laumaimmuniteetti edes voisi koskea sitä?
[/quote]
Niinpä. Se että viittaa juuri tetanus-rokotteeseen kertoo jo tiedon laadusta aika paljon. Laumasuojasta kun siinä rokotteessa ei ole lainkaan kyse vaan yksilön suojaamisesta. Sitä ei voi verrata esim.nyt siihen tuhkarokkoon.
Mulla rokotusvastainen tuttu. Vaahtoaa terveellisyydestä ja homeopatiasta, uskoo Magneettimedian juttuihin. Mutta ei lajittele jätteitään, käyttää tuhlaillen kertakäyttövaippoja, syöttää lapsilleen nakkeja (nitriitti), sipsejä, karkkeja, syö samalla lusikalla vauvansa ja lastensa kanssa. Syöttää lapsilleen ja itselleen luontaistuotteita, aloe veraa, homeopatiaa. Mutta kuitenkin tiukassa paikassa haluaa saada lääkäriltä sitä parasta hoitoa ja ne uusimmat lääkkeet. Ristiriitaista. Eihän se muuten haittaa mua, mutta kun joka toinen päivä kehuu luontaistuotteita ja haukkuu lääkäreitä. Ja joka toinen päivä vaatii lääkäriltä parempaa (lääketieteeseen perustuvaa) hoitoa. Päättäisi jo, onko lääketiede huijausta vai ei. Päättäisi jo, uskooko luontaistuotteisiin ja rokottamuuteen vai ei. Perhe on usein sairaana. Onko yhteyttä jatkuville sairasteluille tuossa samalla lusikalla syömisessä ja rokottamattomuudessa...
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:51"]
Kymmenen vuotta, etkä ole saanut meitä käännytettyä. Huono tulos
[/quote]
Hih hih! Ainoastaan saanut aikaiseksi sen että uskottavuus on mennyttä ja että moni ei enää mene edes lääkäriin kun on saanut vastenmiellisyys koko alaa kohtaan jotka ovat näitten rokoteloppareitten aiheuttamia.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:35"]
No kyllä se on ollut just niin ylimaalista, kun lasten ei tarvitse enää kuolla täysin turhaan vaarallisiin tauteihin, kuten on tapahtunut kautta historian, kärpästen lailla. Tää on asiaintila jota te rokotekriittiset ette osaa ollenkaan arvostaa. Ja periaatteessa mua ei kiinnosta mitä teette, koska kaltaisianne on vielä riittävän vähän ja sitten kun teitä on tarpeeksi, tilanne palautuu muutaman kuoleman jälkeen taas pikapikaa normaaliksi. Mutta se mitä kuitenkin toivois olis pikkusen kunnioittavampi asenne meitä kohtaan, jotka mahdollistetaan toi teidän mielikuvitusmaailmassa eläminen.
[/quote]
Kunnioittavampi asenne? *tirsk* Mistä syystä? :D
Saathan sä lopettaa lastesi rokotuttamisen vaikka heti tänään. Eikäku eihän sitä voikaan enää perua.
En usko eläväni mielikuvitusmaailmassa. Olen sairastanut tuhkarokon, eikä se ollut kyllä vesirokkoa kamalampi. Olen syntynyt 1975, jolloin tuhkarokkorokotuksia vasta aloiteltiin. Miksi ihmeessä minulla olisi minkäänlaista motivaatiota rokotuttaa lapseni kokemani perusteella? Minulle tuhka- tai vesirokko eivät tarkoita kuolemantautia. Se miten muut ne kokevat on täysin heidän asiansa. Jos joku ituhippi ei rokotuta lapsiaan syystä x, sillä ei ole mitään tekemistä oman päätökseni kanssa.
Lapsia kuolee kärpäsen lailla kehitysmaissa influenssaan, ripuliin, tuhkarokkoon, polioon jne..., mutta ei länsimaissa. Aika turvassa ollaan.
Mitä mieltä muuten olit niistä aikaisemmin linkatuista tapauksista, joissa 100% rokotuskattavuudella kouluun iski tuhkarokkoepidemia ameriikan mantereella? Tai siitä suomalaisesta tapauksesta vuonna 1989, kun sekä rokotetut että rokottamattomat levittivät tuhkarokkoa yhtä lailla? Tämän myöntäminen taitaa olla rokotefanaatikolle täysin mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:35"]
No kyllä se on ollut just niin ylimaalista, kun lasten ei tarvitse enää kuolla täysin turhaan vaarallisiin tauteihin, kuten on tapahtunut kautta historian, kärpästen lailla. Tää on asiaintila jota te rokotekriittiset ette osaa ollenkaan arvostaa. Ja periaatteessa mua ei kiinnosta mitä teette, koska kaltaisianne on vielä riittävän vähän ja sitten kun teitä on tarpeeksi, tilanne palautuu muutaman kuoleman jälkeen taas pikapikaa normaaliksi. Mutta se mitä kuitenkin toivois olis pikkusen kunnioittavampi asenne meitä kohtaan, jotka mahdollistetaan toi teidän mielikuvitusmaailmassa eläminen.
[/quote]
Saathan sä lopettaa lastesi rokotuttamisen vaikka heti tänään. Eikäku eihän sitä voikaan enää perua.
En usko eläväni mielikuvitusmaailmassa. Olen sairastanut tuhkarokon, eikä se ollut kyllä vesirokkoa kamalampi. Olen syntynyt 1975, jolloin tuhkarokkorokotuksia vasta aloiteltiin. Miksi ihmeessä minulla olisi minkäänlaista motivaatiota rokotuttaa lapseni kokemani perusteella? Minulle tuhka- tai vesirokko eivät tarkoita kuolemantautia. Se miten muut ne kokevat on täysin heidän asiansa. Jos joku ituhippi ei rokotuta lapsiaan syystä x, sillä ei ole mitään tekemistä oman päätökseni kanssa.
Lapsia kuolee kärpäsen lailla kehitysmaissa influenssaan, ripuliin, tuhkarokkoon, polioon jne..., mutta ei länsimaissa. Aika turvassa ollaan.
Mitä mieltä muuten olit niistä aikaisemmin linkatuista tapauksista, joissa 100% rokotuskattavuudella kouluun iski tuhkarokkoepidemia ameriikan mantereella? Tai siitä suomalaisesta tapauksesta vuonna 1989, kun sekä rokotetut että rokottamattomat levittivät tuhkarokkoa yhtä lailla? Tämän myöntäminen taitaa olla rokotefanaatikolle täysin mahdotonta.
[/quote]
Missäs lintukodossa sä luulet olevasi? Kiertääkö kaikki taudit tämän Suomen? Jos sun tuhkarokkos oli lievä niin kaikilla se ei sitä ole.
[/quote]
Jos joku on ristiriidassa, niin tämä kommentti itsensä kanssa. "kieltäytyy rokotteista, syytää elimistöön moskaa - ollaan niin luomua ja puhdasta - häntä koipien välissä anelemaan apua"
Mitä hel*ettiä sinä oikein sekoilet? :-D Tiedätkö sinä mitä se luomu edes tarkoittaa? Ruokana se ainakin maistuu paremmalle vaikka onkin kitukasvuisempaa kuin tehotuotettu.
Ehkä luomua vastaankin on kehitteillä rokote?
Onpa ollut pitkä ketju aiheesta, en jaksa lukea. Mutta sen vaan sanon, että oli hillitön epidemia. Melkein pandemia.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:35"]
[/quote]
[/quote]
Voi LUOJA. Onko näille rokotekriittisille täysin mahdotonta saada menemään perille se yksinkertainen tosiasia ettei kukaan ole väittänyt että rokotteet suojaa kaikkia. Ja että tottakai epidemia voi syntyä myös rokotetuilla jos sattuu esim muutama puutteellisesti rokotettu mukaan. Ja että JUST siksi sitä riittävää laumasuojaa tarvitaan. Saapuiko tänne taas tuore rokotekriittinen esittelemään täydellistä tietämättömyyttään vai eikö tätä asiaa oikeesti kyetä sisäistämään millään?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:48"]
[/quote]
Ensimmäistä kertaa kysyn tilastoa. Pitäisikö tästä nyt ymmärtää, ettei sulla ole sellaista? Susta vaan tuntuu siltä että hirmu moni sairastuu rokotuksista johonkin kauheaan tautiin? Noh, mä olen palstaillut täällä valitettavasti kohta 10 vuotta eikä tule mieleen ainuttakaan aloitusta jossa äiti olisi kertonut että vauvani sai rokotuksesta kauhean taudin. Tai edes ylipäänsä taudin. Tai edes jotain joka haittaa elämää. Tai edes jotain pientä. Sellaista keskustelua ei täällä käydä koskaan, koska ainoa vaiva minkä ihmiset rokotteista saa, on vapautus erittäin paskamaisista taudeista. Ja vapautus lapsen puolesta pelkäämisestä näitten takia.
[/quote]
Calmette? Lapsia jopa kuoli tuberkuloosiin, joka oli saatu rokotteesta. Tuhkarokkorokotteestakin voi sairastua, lievemmin mutta silti inhottava sairastaa se miniversiona kutinoineen päivineen. Poliokin on saatu rokotteesta moneen kertaan jopa Suomessa. Onhan näitä.
Luulisi, että rokotteiden turvallisuudesta noin vakuuttunut on tutkinut kaiken mahdollisen, mutta ehei, mutu-tuntumalla edelleen mennään. Jos Puska/Kilpi sanoo, että turvallista on, niin onhan sen pakko niin olla. Eikäku... :-O
[/quote]