Huijaammeko sossua, voiko tulla sanktioita?
Eli siis mies on työtön ja koulutukseton Eli saa vain sossusta rahaa, ei työttömyystukea. Minä olen osa-aikatyössä ja tienaan 900€ kk, josta maksan lainaa 550€/kk. koitimme yhdessäasumista mutta sossun mukaan mun täytyy elättäämies eikä hän saanut senttiäkään. Siispä tulos oli minun palkka plus asumistuki, yhteensä 1150e, josta vuokra ja laina vei tonnin. Eli elämiseen ei juuri rahaa jäänyt.
"muutimme erillemme" eli mies hommasi asunnon, jossa vuokrasopparissa vain hänen nimi, minun kirjat on vanhempieni luona. En maksa vuokraa vaikka "majailen" miehen asunnossa. Jos joku käräyttää, voiko sossu todistaa asiaa mitenkään?
Emme huijaisi tukea jos ei olisi pakko ja nytkin elämme kädestä suuhun.
Kommentit (59)
Niin mutta asunko vai vietänkö öitä kumppanin luona asumatta yhdessä? Missä menee raja ja miten sossu tietäö kuinka monta yötä olen siellä? Seurustelua ja yhteisiä öitä ei voi kieltää.
meidän ovessa ei ole kummankaan nimeä eikä ystävät tiedä ettei saatais tukia jos asun siellä. Eivätkä tiedä etten asu siellä virallisesti.
Tulikohan nyt muuten undulaatille betonimyllyssä täysin selväksi, että hän kämmäs? :-D Terv. yksi kommentoineista
Petoshan tuo on. Tiedä sitten, riittääkö poliisilla resursseja noita tutkia. Ei siis oma-aloitteisesti, mutta jos joku ilmiantaa, niin ehtivätkö sittenkään kyttäillä, missä majailet. Mutta ei tuo oikein ole.
No kyllä on elämänhallinta kunnossa jos joutuu noilla tuloilla makselemaan tuollaista lainaa, varsinkin jos se on joku kulutusluotto.
Anteeksi luulin AP:ta älykkääksi ihmiseksi.
me tehtiin nykyisen ukon kanssa niin että hän asui mun luona,mutta kirjat piti vanhemmillaan. Mä sain täyden asumistuen, lapsilisiin yh-korotuksen,elarit kelasta ja ex-ukolta ja sainkohan viel sossustaki rahaa. Yli vuosi asuttiin noin mut sit ku meidän yhteinen lapsi syntyi,niin siirsi kirjat meille ja lopetimme pelleilyn :) Mukavaa oli ku rahaa satoi ovista ja ikkunoista sisään :D
Jos te asutte tai sinun mukaan "majailette" saman katon alla niin ihan sama vaikka käyttäisit poste restantea!
Jos huijaa asumispaikallaan Kelan tai työkkärin niin on se silloin petos. Miksi sinun pitäisi saada enempi rahaa mitä muut yhteiskunnassa? Ihan van että saat sillä vähän enempi rahaa? Mitä jos kaikki tekisivät noin?
Kaikki tulee perintänä ja kyllä näitä tutkitaan kokoajan, ihmiset saa ihan palkkaa siitä että otetaan vastaan erilaisia tukihakemuksia: niissä täytyy olla rehellinen!
Kai sinä nyt hyvä ihminen käsität että työkkäri ja kela perii takaisin muutenkin niukkaasti eläviltä opiskelijoiltakin jos ne on ilmoittaneet väärin? Kerran jäät kuule nalkkiin niin katsovat mitä kaikkea sinulle tai miehelle on maksettu, ja se otetaan pois ja räikeät tapaukset menee saletisti poliisille ja syyttäjälle.
8
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:55"]
Periaatteessa voisi, mutta voittehan sanoa vain tapailevanne ja todistella asumisesi vanhemmillasi. Tuskin juurikaan nykyisin tutkivat, ellei ole takana joku kunnon rahallinen huijaus (avioparin huijaus talon maksuun tms.). Ja luulen tapauksia olevan jo niin paljon.
[/quote]
tätä juuri tarkoitin. Jos vanhemmat, posti, väestönrekisteri ja kaikki sanovat mun asuvan vanhemmilla, samoin tiliote etten maksa vuokraa tai muita asumiseen liittyviä kuluja. Mies ja vuokranantaja sanoo että siinä asunnossa asutaan yksin. Niinn sillonhan me vaan seurustellaan?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:56"]Niin mutta asunko vai vietänkö öitä kumppanin luona asumatta yhdessä? Missä menee raja ja miten sossu tietäö kuinka monta yötä olen siellä? Seurustelua ja yhteisiä öitä ei voi kieltää.
meidän ovessa ei ole kummankaan nimeä eikä ystävät tiedä ettei saatais tukia jos asun siellä. Eivätkä tiedä etten asu siellä virallisesti.
[/quote]
Eli jos poliisi kuulisi ystäväsi, niin he kertoisivat sinun asuvan miehesi kanssa samassa osoitteessa? Entä vanhempasi? Kertoisiko he, että asut heidän luona?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:59"]
No kyllä on elämänhallinta kunnossa jos joutuu noilla tuloilla makselemaan tuollaista lainaa, varsinkin jos se on joku kulutusluotto.
[/quote]
kyseessä on yrityslaina.
No onhan se huijaamista jos tukien huijaamiseksi olet kirjoilla jossain missä et asu.
Kiinni et varmaan jää ellei joku käräytä.
me tehtiin nykyisen ukon kanssa niin että hän asui mun luona,mutta kirjat piti vanhemmillaan. Mä sain täyden asumistuen, lapsilisiin yh-korotuksen,elarit kelasta ja ex-ukolta ja sainkohan viel sossustaki rahaa. Yli vuosi asuttiin noin mut sit ku meidän yhteinen lapsi syntyi,niin siirsi kirjat meille ja lopetimme pelleilyn :) Mukavaa oli ku rahaa satoi ovista ja ikkunoista sisään :D
[/quote]
On se vaan hyvä että yhteiskunta on maksamassa teille lapsille kaikkea tätä! Ole hyvä, ota vähän lisää!! Kyllä mä maksan mielelläni veroja että tollaset heikkolahjaiset saa vähän enempi "tukea". :D Varmasti tulee hyvä ja lämmin mieli kun ei voi perhettäänkään elättää rehellisesti.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:56"]Niin mutta asunko vai vietänkö öitä kumppanin luona asumatta yhdessä? Missä menee raja ja miten sossu tietäö kuinka monta yötä olen siellä? Seurustelua ja yhteisiä öitä ei voi kieltää.
[/quote]
Eli jos poliisi kuulisi ystäväsi, niin he kertoisivat sinun asuvan miehesi kanssa samassa osoitteessa? Entä vanhempasi? Kertoisiko he, että asut heidän luona?
[/quote]
vanhemmat on tietoisia tilanteesta ja pitäisivät kyllä puolia. Ystävistä en itse asiassa tiedä, ei me olla kenellekään sanottu että asumme yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:01"]
[/quote]
[/quote]
vanhemmat on tietoisia tilanteesta ja pitäisivät kyllä puolia. Ystävistä en itse asiassa tiedä, ei me olla kenellekään sanottu että asumme yhdessä.
[/quote]
Mutta tuolla ylempänä kerroit, että ystävät luulee sun asuvan miehen luona? Tiedätkö itsekään? Ja sun vanhemmille on ihan ok tää juttu ja he on valmiit valehtelemaan poliisille?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta tuolla ylempänä kerroit, että ystävät luulee sun asuvan miehen luona? Tiedätkö itsekään? Ja sun vanhemmille on ihan ok tää juttu ja he on valmiit valehtelemaan poliisille?
[/quote]Joo voi olla että luulee mutta tarkemmin ajateltuna ei olla kyllä kellekään sanottu niin, olen vain aina paikalla kun miehen ystävät käy meillä tai pidämme bileitä.
Ja kyllä vanhemmat varmasti ovat siihen valmiita ja se on sovittu heidän kanssa heti alkuunsa koska näkivät myös tämän ainoana ratkaisuna. Meille olisi muuten jäänyt kuussa 150 euroa kuukaudessa kahden hengen ruokaan, laskuihin, lääkkeisiin yms, joten tilanne oli ihan mahdoton. Sossu ei lainaa huomioinut menona vaikka se on pakko maksaa, joten siksi se vaikutti miehen tukiin.
[/quote]
kyseessä on yrityslaina.
[/quote]
Tuplasti pahempaa! Tuosta tulee vankilaa. Puhutaan mahdollisesti jo isommista rahoista. :( Mutta tuo on hyvä ihminen ihan oma teko, olet valinnut että teet väärin.
Yhteiskunnan lypseminen ja yrityksen pyörittäminen huijaamalla? Eikä.
Niin ja siis mies etsii koko ajan töitä/koulutuspaikkaa ja minä etsin lisätöitä/uutta täysiaikaista työpaikkaa, jotta oikea yhdessäasuminen ja myöhemmin jälkikasvukin olisi mahdollista. Eli siis tämä huijaaminen loppuu heti kun siihen on taloudellisesti mahdollisuus, emme halua yhtään enempää hyötyä kuin on pakko, toisin kuin aiemminkirjoittanut "yh" jolle rahaa tuli liikaakin.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:15"]
[/quote]
kyseessä on yrityslaina.
[/quote]
Tuplasti pahempaa! Tuosta tulee vankilaa. Puhutaan mahdollisesti jo isommista rahoista. :( Mutta tuo on hyvä ihminen ihan oma teko, olet valinnut että teet väärin.
Yhteiskunnan lypseminen ja yrityksen pyörittäminen huijaamalla? Eikä.
[/quote]Yritystä ei ole enää olemassa ja mitään yritystä ei sillä rahalla enää pyöritetä. Laina on kuitenkin maksettava pois, oli mikä oli. Saisin itse saman verran työttömyystukia + asumistukea jos asuisin yksin, mitä nyt saan palkkaa, joten voisin jäädä loisimaan yhteiskunnan tuella itsekin, maksaen sillä lainojani, mutta sen sijaan teen töitä vaikken hyödy siitä rahallisesti yhtään enempää.
Oletko ikinä vanhemmillasi yötä? Onko sinulla siellä tavaroita?
[/quote]
kyseessä on yrityslaina.
[/quote]
Hyvin menee yrityksellä jos kuukausitulot on 900 euroa ja lainanmaksu on 550 euroa. Kannattaisiko yrittää kokoaikaisesti huijaamisen sijaan?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 12:42"]
Eli siis mies on työtön ja koulutukseton Eli saa vain sossusta rahaa, ei työttömyystukea. Minä olen osa-aikatyössä ja tienaan 900€ kk, josta maksan lainaa 550€/kk. koitimme yhdessäasumista mutta sossun mukaan mun täytyy elättäämies eikä hän saanut senttiäkään. Siispä tulos oli minun palkka plus asumistuki, yhteensä 1150e, josta vuokra ja laina vei tonnin. Eli elämiseen ei juuri rahaa jäänyt.
"muutimme erillemme" eli mies hommasi asunnon, jossa vuokrasopparissa vain hänen nimi, minun kirjat on vanhempieni luona. En maksa vuokraa vaikka "majailen" miehen asunnossa. Jos joku käräyttää, voiko sossu todistaa asiaa mitenkään?
Emme huijaisi tukea jos ei olisi pakko ja nytkin elämme kädestä suuhun.
[/quote]
Tämä aloittaja on sekaisin kuin undulaatti betonimyllyssä.
Maksaa vuokraa ja asuntolainaa ja asuu vanhemmillaan.
[/quote]
Ja missä puhuttiin asuntolainasta? Sun päässäs?