Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultainen 60-luku vko 30

24.07.2006 |

Kyllä oli mukavaa lukea näin aamutuimaan mukavia uutisia Emmiltä sieltä kaukaa kesän lämmöstä. Minä se olen niin kaveria täältä (käy kyllä useampikin) toivonut ja nyt sitten emmistä sen saan:) Oikein paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa sinulle Emmi ja ennen kaikkea mahtavat onnittelut!

Täällä ei mitään uutta, mennään niinkuin ennenkin. Öklö-olo on joskus mutta menee ohi sitten. Niitä tavallisia nippailuja on jonkin verran ja rinnat on kipeet ainakin iltaisin ja öisin. Vatsan on tehnyt kovalle ja joskus punnertaessani vessassa ajattelen josko siitä kauheasta pusaamisesta haittaa pienelle. Kyllä sitä kaikkea tulee pohdituksikin, onko mistäkin haittaa pienelle:) No viikon päästä minulla aika äitipolile np-ultraan jos sitten taas rauhoittuisi kun näkee sen pienen ihmisen alun:)

Lomalaisille oikein mukavaa lomaa, minä vielä tämän viikon täällä pakerran ja sitten jään lomalle.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD5B45][size=2]Ani67 [color=CD2990]minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Uusimaa (kesäkuusta Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

[color=CD5B45]Pietu-65 [color=CD2990]eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

[color=CD5B45]Tuulitii [color=CD2990]Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.

[color=CD5B45]Marikko [color=CD2990]olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.

[color=CD5B45]Emmi [color=CD2990]ja 36v(loppuvuodesta synnärit :-D) ja mieheni myöskin 36v, täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

[color=CD5B45]maria69 [color=CD2990]minä 36v. ja mies 30v. Ensimmäistä kuumeillaan ja yritys aloitettu 08/05. Km takana 11/05.

[color=CD5B45]Sonjaemma [color=CD2990]vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13. Nyt sitten odotellaan seuraavaa ivfää eli koeputkihedelmöitystä (mitään varsinaista vikaa ei ole tosin todettu).

[color=CD5B45]Trattis [color=CD2990]vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

[color=CD5B45]Senniina [color=CD2990]-68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Clomitauolla nyt.

[color=CD5B45]Kirppu-68 [color=CD2990]Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.

[color=CD5B45]vm69 [color=CD2990]Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Asustamme Uudellamaalla.

[color=CD5B45]RouvaP [color=CD2990]Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.

[color=CD5B45]Levinia [color=CD2990]' 69; lokakuussa 37; mies 40

lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8. Viides siis tekosilla!

[color=CD5B45]Teti [color=CD2990]olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Maria69

Teti

Emmi

[/quote]

[/quote]

Vierailija
2/26 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa mukava lukea Tetin ja Emmin kuulumisia! Hitsi, kun olisin joskus samassa tilanteessa!

Pms:t tässä kovasti vaivaa, kp26/26-36?. Sattuu välillä ihan vietävästi, mutta toistaiseksi ei ole mitään tullut pihalle vielä. Luulisinkin, että kierto on jotakin 28-30. Sit pääsen soittamaan lääkäriin, jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tateja odotellaan siis talla viikolla- eilen otin viimoset terot!

Eipa muuta taalta navasta!

Vierailija
4/26 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lomalla?

Hassua toivoa tätiä jollekin, mutta mene täti levinialle äläkä tule meille=) Turha toivo, kun se pirulainen ehtii niin moneen paikkaan joka kuukausi..pms:t jatkuu ja vierailu alkanee tänään-huomenna. Plääh, mikä olo.

Vierailija
5/26 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pyörimme tässä kotinurkissa, mutta ei meinaa ehtiä koneelle.

Toivotaan, ettei se täti löydä Senniina sun luo, vaan menisi sinne jossa sitä kerrankin kaivataan.

Voi kunpa pääsisi joskus tuonne emmin ja tetin seuraan. Tosin ei ainakaan tässä kuussa, koska mies lähdössä just pohjoiseen kun ovis tulossa. Ja muutenkin se on ollut ihmeellisen passiivinen makkarin puolella. ja sekös mua masentaa... Pitäis kysyä taas kerran, onko se ihan tosissaan samoilla linjoilla vauvan suhteen. Jos sitä on taas alkanu jänistämään..

Illan jatkoa kaikille!!

Vierailija
6/26 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä työnteko huvita, yllätysyllätys...

Ei oo täti vielä tullut. Inhottavaa tämä pms:ien aikaistuminen/pitkittyminen. Ennen ties aina edellisenä päivänä jostain tietynlaisesta ketutuksesta/syöpötyksestä, että huomenna se iskee. Nyt ei enää tiedä, kun pms:t alkaa jopa kahta viikkoa ennen tätiä. Jos ois tissit kipeemmät, niin toiveita voisi olla, mutta kun ei. Positiivisena täällä jälleen...

Vierailija
7/26 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säkin plussaat niin saat kyllä raahata mut mukanasi plussanneisiin. En halua jäädä yksin tänne...

Oltiin tänään 8 tuntia ulkona yhteen putkeen ja nyt ollaan aivan loppu. Lapset tuijottaa puolinukuksissa lastenohjelmia. Mies lähti just sinne reissuunsa. Sain onneksi eilen houkuteltua hommiin... tai ei se paljon houkutteluja tarvinnut. Toivottavasti nää simpat olisi sitkeitä ja jaksaisivat sinnitellä pari päivää. Ja jos ei, niin sitten ei. On se touhuilu ihan kivaa muutenkin. Ja varsinkin ns. vääränä ajankohtana ilman suurempia paineita.

Vierailija
8/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei 60-lukulaiset !

Kiitoksia kaikille onnitteluista ! Kotiin tultiin eilen illalla, ja arvatkaapa vain oliko rankka matka-huh-huh-en ihan heti tekisi samaa matkaa uudestaan. Matkan raskautta lisäsi välilaskut ja odotukset lentoterminaaleissa. Italian kentällä meinasi meiltä palaa hihat, siellä kun on ihan oma käytäntö, ja palvelualttius sitä-sun-tätä. Toivottavasti ketään ei loukkaannu ko. mielipiteestä, mutta meitä juoksutettiin ihan hullunlailla siellä, ja ketään ei tiennyt mistään mitään. Tämä taitaa olla ominaista vain jatkolennoilla :-/

Edelleen ollaan raskaana :-) (toivottavasti) laskin aamulla oulun synnytyssairaalan r-kiekon mukaan oletetut viikot ja takapakkia tuli muutama päivä rv-5+4 eli kuudelle viikolle mennään sunnuntaina ! Olo ollut ihan mukava, mutta lievää huonovointisuutta ja vatsannippailua välillä kovempaakin on ollut. Lennolla alkoi nivusia pistelemään todella ikävästi, sellaista ei ole koskaan aikaisemmin ollut, joten josko liittyisi tähän odotukseen ja pitkään lentoon. Muuten olen voinnut hyvin. Vuotoja ei ole ollut minkäänlaisia (jippii) Ensi viikolla varaan aikaa neuvolaan ja sitten päästään jännäämään onko siellä ketään kotona.

Raskaustesti oli acon-ja 2päivää kuukautisten poisjäämisestä oli viivat yhtä vahvat. Sri Lankasta ostettiin testit, siellä onneksi aivan samat lääkkeet kaupan kuin täälläkin, panadolia olen joutunut ottamaan muutamana yönä ! Jaloissa sellaista kramppi kipua .. Asia mikä ihmetyttää, rinnoissa ei juurikaan ole ollut tuntemuksia ..

Teti oletteko miehesi kanssa kertoneet uutiset lähisukulaisille ? Me päätettiin odottaa sinne viikoille 13-jos tämä raskaus etenee. Muuten viime syksynä kun oli se kohdun ulkopuolinen raskaus niin olin aivan tajuttoman turvonnut ja painokin nousi 3-4kg sen melk.8rv aikana. Nyt sellaista tunnetta ei ole ja turvotusta vain iltaisin, mutta sekin sellaista normaalia, eli vaatteet mahtuvat päälle.

Tetille lisää kysymyksiä; oletko harrastanut liikuntaa ja mitenkä paljon ? itse aattelin että uiminen saattaa olla kaikista paras urheilumuoto itselleni. Onko ruokahalu lisääntynyt vai vähentynyt? Itselläni välillä kamala nälkä ja toisinaan ei tee mitään mieli, ja vatsa täyttyy todella vähästä, jos syö liikaa tulee kamala olo, ja ilmavaivoja.

Kaikille oikein mukavaa loppupäivää ! Palaillaan huomenissa .. tai viimeistään ensi viikolla ! t. emmi

Vierailija
9/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla vielä ollaan, onneksi!

mukavia uutisia täällä, paljon onnea emmille! nyt odotellaan tetin neuvolakuulumisia innolla.

omaa napaa sen verran että viime kierto meni ihan metsään, kierron pituus 18 (yleensä 24) ja ennen sitä tiputtelua monta päivää ja sitten ihan meganiagara. testejä en hankkinut tähänkään kiertoon, lomaillaan kaikesta kerralla... mies oli taas päättänyt " kunnostautua" tässä asiassa, joten saa nähdä kuinka käy. on se hyvä, että vähän vetoapua tulee, alkoi taas oma into jo laantumaan (kukas se olikaan kun juuri samaa pähkäili.... )

voi kun aurinko vielä viikonlopun jaksaisi paistaa niin mentäisiin mökille....

sonjaemmalla vielä myöhästyneet pahoittelut, toivottavasti kesä on hellinyt teitä muuten!

hyvää kesämieltä kaikille!

-trattis

Vierailija
10/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saapuihan se paskiainen ja ajallaan tällä kertaa. Huonosti nukutun yön jälkeen kaamee olo. Toivottavasti kierto nyt tasoittuu tähän 27 paikkeille. Luomuplussaajaksi musta ei ole, sen tiedän, mutta v:ttaa kuitenkin. Lisää sit, kun vähän tokenen...

Vierailija
11/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida jaksaa polkea tanne asti (huokaus: ei viela mitaan!)

Mutta paansarky alkaa olla sita luokkaa etta josko viikonlopuks?!

Eipa nyt muuta...

Vierailija
12/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ainahan tämä kirpaisee. Kierron viimeisinä päivinä hiipii aina se pieni toivonhiven paikalle..jospa sittenkin..mutta kun ei, niin ei. Ajattelin nyt soitella sen lääkäriajan ja aion myös tikuttaa tässä kierrossa ihan mielenkiinnosta. Onhan se ihan kiva tietää, tuleeko ovisksen tynkää ilman clomeja vai ei. Jossain muuallahan se vika kuitenkin piilee, koska reagoin clomeihin esimerkillisesti. Joko mun munasolut on surkimuksia tai sitten meidän solut ei vaan natsaa yhteen. Ajoitusongelmaa ei tällä seksin määrällä voi olla. Tää nyt on tätä kp1:n pohdintaa...tiiätte varmaan=)

Vierailija
13/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks kukaan kokeillu sita digitaalista ovistestia? Miten se toimii? Taalla kun olis myynnissa sellanen, mutta en oo koskaan noita tikkujakaan kayttany, niin en oikein tieda systeemia?

Vierailija
14/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihan pakko palstautua !

Levinia, meillä oli käytössä persona-monitori, kun aloitettiin tämä vauva-projekti, mutta se oli aika työläs ainakin minulle, koska pitää aina tikuttaa ja olla täsmällinen kellon aikojen kanssa jne, joten ei sopinut minulle. Paljon helpompaa käyttää tikkuja ! Ja kone oli sika-kallis ja tikut myös kalliita, ainaskin 2v sitten.

Senniina pahoittelut tädistä :-/ Saakos ihan udella, että onletko käynnyt tutkimuksissa tmv:ssa ? sorry, olet varmaan kertonut, mutta on mennyt ohi suun. Täytyykin lukea paremmin tuo esittelypino ...

No kyllä se luomuplussa saattaa tulla-ei kannata menettää toivoa.

Nyt kauppaan ruoka-ostoksille t.emmi

Vierailija
15/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi !

Jos joku yahoon-60-lukulaisista lukee vauvakuume-palstaa niin sellaiset terveiset lähetän, että en pääse jostakin syystä palstautumaan :-/, mutta valokuvia olen voin katsella, kaikille terveisiä, uusille vauvoille-hankalimman, Ruusupavun, Timantin, anniinan, ja olikohan siinä kaikki mainittuna-ja kaikille muillekin terveisiä ja hyvää kesää !

Tietäisikö joku mistä johtuu se etten pääse palstautumaan ?

Ja omat kuulumiseni voi kertoa palstalla, jos haluaa, eli vihdoin raskaana -ilman vuotoja tmv t.emmi

Vierailija
16/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi, kiitokset myötätunnosta. Udella toki passaa. Esittelypinoon olen jotakin tainnut laittaa, mutta lyhesti tähänkin. Eli tutkittu on jotakin v-99. Silloisen miehen kanssa yritettiin lasta kaksi vuotta ja mentiin sit tutkimuksiin yksityisen kautta KSKS:aan. Miehen simpat oli ok: hyviä, mutta suht nopeesti kuolevia. Lisäksi mulla ehkä ajoittaista ovuloimattomuutta. Putket auki, se tutkittiin nukutuksessa. Clomit+pregnyl-lääkityksellä tärppäsi heti. Menin alkuvuodesta toivorikkaana samalle lääkärille hakemaan samaa reseptiä ja 5kk meni niitä popsiessa.Ultrissa follikkelit ja limikset ok. Mies on vaihtunut matkanvarrella, mutta häntä ei vielä ole tutkittu. Miehellä on kaksi lasta aik. liitoista tyyliin " kerrasta paksuna" , joten kai sillä joku kelvollinenkin yksilö ui...Nyt meneillään 3. pakollinen clomiton kierto ja lääkärille meinasin soitella. Josko inssiä tai jotain. Mä en jaksa enää uskoa luomuplussaan. Viimeiset pillerit söin -93 ja ilman seksiä en ole sitä aikaa viettäny=) Esikoisen jälkeen en tosin halunnutkaan heti toista, mut nyt ollaan sit tässä näppejä nuolemassa. Sori tämä katkera sävy..

Vierailija
17/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin pahoittelut Senniinalle tätin vierailusta. On se sellainen sukulainen joka ei sit pysy pois vaikka kuin ilmaisee asian et ei oo tervetullut, änkee vaan kylään. Jospa se joku kerta ymmärtäis vihjeen pysyä pois:)

Emmille, mukavaa kuulla että kaikki on mennyt hyvin ja toivotaan edelleenkin niitä tarrasukkia ja kunnon liimaa:) Ei me olla vielä kerrottu kenellekkään (yksi sellainen kirjekaverini tietää asiasta:) ). Minä olisin jo halunnut vanhemmille kertoa mutta minun mieheni on niin varovainen asian suhteen ettei vielä antanut minulle lupaa siihen, sanoi et kerkiihän tuon sit kun on varmaa. No ensi viikolla menen siihen np-ultraan (rv 11), josko sen jälkeen sitten vanhemmille kerrottaisi. Minun äitini ainakin ymmärtää jos kaikki ei kuitenkaan mene hyvin koska hänellä kokemuksia siitä ettei kaikki aina mene niin kuin toivoisi.

Siitä liikunnasta:) Olen ollut aika väsynyt aina töiden jälkeen ja nyt on jäänyt liikunta vähille. NO loman jälkeen kyllä kunnostaudun ja tuleehan minulle työmatkaakin sitten syksyllä josta saan liikuntaa.

Rukahalut nyt ei ole kovasti nousseett mutta sen olen huomannut että useammin pitää syödä vähän jotain. Liiasta syömisestä tulee tosi huono olo, vähän niinkuin sinulla Emmi. Isoja annoksia ei voi syödä niinkuin ennen jolloin ei tehnyt tiukkaakaan työpäivän jälkeen vedellä kunnon annosta kotona, nyt tekee siis tiukkaa.

Tämmöistä minulla ja kovasti odotan ensiviikon ultraa ja jos saisin miehenikin houkutelluksi sinne mukaan. On nimittäin hyvin vastahakoinen lähtemään ultraan tai sitten sinne synnyttämäänkään (saan kai mennä sinne yksin). Hänen mielestään nää on nyt just niitä naisten juttuja:)

Kaikille oikein mukavaa päivän jatkoa, minä yritän roikkua täällä töissä vielä tän ja huomisen päivän:)

Vierailija
18/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ekassa synnytyksessa(suomessa) mies ei ollu ees suomessa just silloin ja naki vauvankin vasta 3kk ikaisena. Mun piti niin ottaa serkku mukaan synnytykseen, nain oltiin sovittu, mutta kun synnytyksen aika koitti en halunnutkaan hanelle edes soittaa; koin etta yksin kaikki menee mukavammin? Sita kun ei tieda mita suustaan tulee ravaistya siina kipuillessa...hih hii. Kakkosen synnytin sitten taalla ja mies mukana (tulkkina) -ja kylla hanta haukuinkin suurimpien kipujen aikana; etta on kuule sun syytas naa kivut jne. ei onneks mitaan ihan hirveeta (heh)! Kolmonen tuli sitten niin nopeesti etta hyva kun sangylle ehdin, ja kampesivat miehenkin eteiseen. Nelonen syntyi yksityisklinikalla ja mies olikin sitten toissa. Nain meilla!

Vierailija
19/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain gyneajan ensi torstaille! Oisin päässy jo huomenna, mutta en tohdi tässä niagaravuodossa sinne mennä, jos vaikka jotakin tutkitaan.

Mun ukkoa ei sais kyllä kirveelläkään pysymään poissa synnytyksestä=) Esikoisainokaisen synnytyksessä isä oli mukana ja oli ihan jees, kun meinas homma pitkittyä. Tylsä olis ollu viettää millenniumjuhlat yksinään lasta päkertäessä..poika syntyi siis 31.12.99 klo 22.47..

Vierailija
20/26 |
27.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas " aika" loppuvuodesta syntynyt lapsesi... Oli varmaan jännät paikat, yhtä hyvin olisi voinut syntyä tunnin ja vartin kuluttua, ensimmäisenä 2000-lukuisena...

Mulla on keskimmäinen tyttö myös vm -99. Eli kouluun lähtöä jännitetään kovasti. Siskonsa menee tokalle luokalle, ja eskarin kävi tämä tuleva ekaluokkalainen tuossa samaisessa kyläkoulussa. Joten sinänsä kaikki on tuttua, mutta tottahan se jännittää.

Ja eniten tyttöjä pelottaa/jännittää ne iltapäivät koulun jälkeen, kun joutuvat olla kahdestaan kotona. Me kaikki kun ehdiimme asennoitua siihen, että minä olen äitiyslomalla. Mutta kuten usein on todettu, elämää ei voi suunnitella.

Olipas mukavaa lukea teidän kuulumisia, on ollut niin hiljaista..

Mä jo äsken kirjoitin pitkät pätkät, mutta meiltä meni sähköt ja kaikki seisahtui. Nyt tällainen lyhyempi sepustus vain ilman suurempia kommentteja. Mutta kaikille raskaana oleville hyvää vointia ja nautinnollisia kuukausia. Ja muille toivotukset pikaisista raskautumisista. Voi kun se menisikin näin helposti...