Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Mua vatuttaa ns kuin pientä oravaa kun Kiinassa vaan porskutetaan ihan normaalielämässä, mitenköhän sinne ei ole tullut toista aaltoa?
Koska siellä ei suositella. Siellä joko tehdään kuten sanotaan, tai itketään ja tehdään. Voimakkaasti yksilönvapauksia rajoittamalla saatiin virus taltutettua, vaikka nyt alkuun vähän vauhdista ja uhrimääristä valehdeltiinkin.
Sama ei onnistu täällä, koska porukka kiukuttelee ihan kaikesta, mikä vähänkin hankaloittaa omaa elämää ymmärtämättä, että se haitta olisi niin paljon lyhytaikaisempi, jos kaikki sen kiltisti kärsisi kertarysäyksenä joka osa-alueella.
Käyn ainoastaan viemässä lapsen hoitoon ja kaupassa ja maski päällä. Kaikki muut menot olen karsinut pois. Tosin eilen oli pakko käydä postissa, mutta ajoitin senkin viisi minuuttia ennen kuin paikka meni kiinni. Olen päättänyt, että kun tämä kurimus loppuu, poltan kaikki maskit takapihalla ja haastan hommaan muutkin mukaan.
Maskin pitäminen ei ole kovin mukavaa, niin en kyllä huvikseni mene nyt mihinkään pyörimään. En kyllä menisi turhaa nyt mihinkään pyörimään muutenkaan, vaikka ei edes suositeltaisi mitään maskin käyttöä. Toivottavasti myös muut toimii näin.
Kake kirjoitti:
Kyllä olette itsekkäitä ja hemmoteltuja kun ette ota toisia huomioon. Juuri teidänlaisten ihmisten takia ongelma vain pitkittyy ja viattomia kuolee. Katsokaa peiliin. Saatatte olla syy esim riskiryhmään kuuluvan lapsen kuolemaan.
Mitä itsekästä siinä on, jos jättää menemättä paikkoihin, missä on maskisuositus? Eihän silloin tartuta ketään.
Aloittajan kysymykseen: olen jättänyt menemättä kaikkiin paikkoihin, joissa on maksisuositus. Teen etätöitä, tilaan ostokseni netistä kotiinkuljetuksella ja ulkoilen. Jos jossain on maskisuositus, sehän tarkoittaa, että siellä on tavallista suurempi riski saada koronavirustartunta. Miksi ihmeessä menisin sellaisiin paikkoihin, kun ei ole pakko? Kaupat, ravintolat, kampaamot ja muut palveluntarjoajat jne voivat kyllä odottaa mun rahojani siihen asti, että pandemia on ohi.
Täyttä potaskaa. Duunissa (sairaala) maskit on samoja kertis maskeja kuten esim kouluissa jaetut. Ei ole mitään "kansalaismaskeja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Word
Vierailija kirjoitti:
Eli jos sä menet leikkaukseen niin onko sulle ok ettei kirurgi tai hoitajat käytä maskia? Sitten ne pikkuisen köhii siihen avonaiseen mahaan tms niin ei mitään ongelmaa.
Lapsellista vedota aina näihin leikkaussaleihin. Tyhmempikin tajuaa, että maskit ovat siellä ensinnäkin aivan eri luokkaa kuin kansalaismaskit, jotka kuhisevat bakteereja. Olette varmaan nähneet videoita miten niitä Kiinassa tehdään ja millaisissa tiloissa? Lisäksi kansalaismaskit eivät estä virusta leviämästä. Enkä tietenkään haluaisi että jos minulla on vatsa auki, niin kirurgi pärskisi suoraan sinne. Muutenkin sairaalan leikkaussalit ovat erittäin streriilejä paikkoja. Silti sieltä voi saada mukaansa sairaalabakteerin, mikä taasen on Koronaa tappavampi.
Maski on hyvä ja lapsikin osaa käyttää sitä oikein, jos on asenne kohdillaan. Suojaa muita.
Ette voi edes kuvitella kuinka paljon ottaa päähän lukea suomalaisen nillitystä asiasta kun itse asuu maassa jossa on maskipakko ja kaikki on kiinni tai peruttu, ei tarvitse paljon miettiä että menisikö sitä konserttiin, ravintolaan tai leffaan kun niitä ei juuri nyt ole. Korkeintaan ruokakaupassa voi käydä, ja ulkona kävelyllä.
Ryhdistäytykää nyt vähän, katajainen kansa ja sisu ja kaikki, kakkapuhetta näköjään.
Kyllä. Ei olla vuoteen käyty missään. Ei edes ruokakaupassa. Syy ei ole maskit vaan itse korona.
En. Menen vaan ilman maskia. Viime viikolla olin TYK:sissä ilman maskia 2h.
Lähtiessä tuli joku hoitsu sanomaan että tuo maskin, totesin että olen juuri lähdössä.
Meni akka vaikeaksi, "me-me-meillä kaikki käyttää maskia"
En minä! :D
Vierailija kirjoitti:
Lähtiessä tuli joku hoitsu sanomaan että tuo maskin, totesin että olen juuri lähdössä.
Olet sä kova! Että oikean vaikeaksi meni!
Ja sitten kaikki nousi seisomaan ja taputti, joku itkikin ja katosta tippui confettia!
Vierailija kirjoitti:
Maskin pitäminen ei ole kovin mukavaa, niin en kyllä huvikseni mene nyt mihinkään pyörimään. En kyllä menisi turhaa nyt mihinkään pyörimään muutenkaan, vaikka ei edes suositeltaisi mitään maskin käyttöä. Toivottavasti myös muut toimii näin.
Vähän samoilla linjoilla. Kaupassa ja toimistolla ollessa käytän maskia, mutta muut vapaa-ajan menot on aika pitkälti vaihtuneet sellaisiin, joissa maskia ei tarvita, ihan vaan siksi, että niissä on riski kuitenkin.
No kampaajalla ja kirjastossa olen käynyt maskin kanssa, sekä junassa.
Kaikki menot ovat jääneet. Käyn illalla ennen yhtätoista lähi Alepassa ja joskus Postin automaatilla hakemassa naamareita tai jotain muuta välttämätöntä, mitä olen tilannut. Yksinäisyys ja kosketuksrn puute ovat kaikkein raastavi ta.. Olen iloinen, että he kenellä on perhe, voivat aamulla sanoa huomenta. Se on paljon näinä aikoina, että on oikea toinen ihminen kodissa.
En maskien takia, vaan koronan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miks menet sinne mahdollisesti altistamaan muita, apukouluvarmaan jäi kesken. varaa itselle omalla kustannuksella vaikka Mehiläinen muutamaks tunniksi ja svi niiden kanssa et oot ilman maskia. Älä käytä julkisia palvleuita koska sulla näyttää olvena vain oikeuksia eikä velvollisuuksia. Varmaan maksatat tyksin laskutkin kelalla=?? häh?
En jätä maskin takia tekemättä vaan koronan. Etenkin kun nyt yhteiskunnan jämäpalat ei tajua pitää niitä maskeja ja etäisyyksiä.
En ole maskin takia jättänyt menemättä minnekään. Niihin paikkoihin, mihin täytyy mennä, menen maskin kanssa, eikä siitä ole minulle mitään vaivaa. Koronan takia on kyllä jäänyt paljon tekemättä.
Eikun joo, kerran jäin autoon odottamaan, kun unohdin maskin kotiin ja piti käydä ostamassa leipää. Puoliso kävi sitten yksinään. (Jos olisin ollut yksin liikkeellä, olisin käynyt kotoa hakemassa maskin. En olisi todellakaan mennyt kauppaan ilman.)
Mikä maskipakko? Kuka voi pakottaa toisen käyttämään tuota naamavaippaa? Kuka haluaa kulkea julkisilla paikoilla vaippa naamalla?
En mene kauppoihin, jotka "suosittelevat" maskien käyttöä, jos eivät myy niitä maskeja omakustannehintaan. Jos kerran haluavat, että maskeja käytetään, niin parin sadan prosentin tuotot menee k@setuksen piikkiin.
Hulluja olette jos teette maskin käytöstä ongelman, ostakaa parempia maskeja.
Kaikki syyt miksei käytä maskia on vain naurettavia tekosyitä, nyt yhtäkkiä kaikilla on muka astma tms mikä estäisi maskin käytön mutta no hyviä hautajaisia teille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä pidän maskitonta ihmistä idioottina, vaiva maskin käyttämiseen on niin pieni.
Haluatko sinä maksaa minun maskini? Idiootti on se, joka maksaa kaikesta tästä lystistä mukavat rahat Kiinalaisille tehtaille, jotka koko viruksen alunperin labrassaan kehitti. Kiina kiittää!
Kun on varaa ja rahaa se ei ole ongelma.
Ainoastaaan välttelen työpaikkaa maskipakon takia eli teen etätöitä, 8 tuntia rätti naamalla astmaatikolle ei tee hyvää. Julkisissa sisätiloisssa käytän ppf3 hengityssuojaa kun en tautia mun mun jo valmiiks paskoihin keuhoihin halua.
Jumppa-ja tanssitunneista luovuin jo keväällä.
Toivon että sais jo rokotteen niin lähtisin bilettämään oikein kunnolla.
PS eilen tuli kiinnostava dokkari Lontoon ruttoepidemiasta vuonna 1900. Ruttoa levittävät erilaiset parasiitit kuten täit, lutikat ja kirput jotka siirtyvät ihmisestä toiseen vaikka vuodevaatteiden välityksellä esim. majataloissa joita nykyään boutique-hotelleiksi kutsutaan.