Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?

Vierailija
20.10.2020 |

Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.

Kommentit (482)

Vierailija
361/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia missään. Kaupassa teen ostokset alle 10 minuutissa. Kangaskaupassa yrittivät tunkea maskia naamaani niin poistuin enkä mene enää ennen kuin tämä hulluus loppuu. Aiemmin kävin n. kerran viikossa ostamassa kankaita. Teatterissa olin ainoa ilman maskia, muut istuivat kiltisti rätit kasvoilla ja "nauttivat" esityksestä. Väliajalla ottivat maskit joko kokonaan pois tai vetivät leuan alle ja sitten taas takaisin naamalle kun esitys alkoi :-D.

Vierailija
362/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt mitään menoja välistä maski"pakon" vuoksi, sillä maskin käytöstä on annettu vain suositus, ei pakkoa. En siis käytä maskia missään, eletään ihan normaalia elämää niinkuin tähänkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa, kirpparilla, ravintoloissa ym. Ilman maskia. Siinähän tuijotatte

Vierailija
364/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Word

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sä menet leikkaukseen niin onko sulle ok ettei kirurgi tai hoitajat käytä maskia? Sitten ne pikkuisen köhii siihen avonaiseen mahaan tms niin ei mitään ongelmaa.

Lapsellista vedota aina näihin leikkaussaleihin. Tyhmempikin tajuaa, että maskit ovat siellä ensinnäkin aivan eri luokkaa kuin kansalaismaskit, jotka kuhisevat bakteereja. Olette varmaan nähneet videoita miten niitä Kiinassa tehdään ja millaisissa tiloissa? Lisäksi kansalaismaskit eivät estä virusta leviämästä. Enkä tietenkään haluaisi että jos minulla on vatsa auki, niin kirurgi pärskisi suoraan sinne. Muutenkin sairaalan leikkaussalit ovat erittäin streriilejä paikkoja. Silti sieltä voi saada mukaansa sairaalabakteerin, mikä taasen on Koronaa tappavampi.

Vierailija
365/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, ehdit tartuttaa siinä 10 minuutissa monta ihmistä.

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia missään. Kaupassa teen ostokset alle 10 minuutissa. Kangaskaupassa yrittivät tunkea maskia naamaani niin poistuin enkä mene enää ennen kuin tämä hulluus loppuu. Aiemmin kävin n. kerran viikossa ostamassa kankaita. Teatterissa olin ainoa ilman maskia, muut istuivat kiltisti rätit kasvoilla ja "nauttivat" esityksestä. Väliajalla ottivat maskit joko kokonaan pois tai vetivät leuan alle ja sitten taas takaisin naamalle kun esitys alkoi :-D.

Vierailija
366/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea voi edes nyt käydä leffoissa tms? Helsingissä ainakin kiinni, kirjastossa on maskipakko, heittävät ulos jos asioit ilman maskia. En tee mitään, en käy juuri missään. Päiväkodilla, kaupassa ja kirjastossa kerran kahdessa viikossa vaihtamassa kirjat. Bussiinkin hyppään vain äärimmäisessä pakossa. Helsingin keskustassa en ole käynyt puoleen vuoteen. Lähiössä asun ja pysyn kunnes tämä on ohi. Verkkokaupat kiittää, minäkin hankin kaikki tarvittavat tavarat netistä.

Vierailija
367/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit ja isot kaupat ovat jääneet paljolti väliin. Ruuat haen pikkukaupasta ilman maskia. Missään "ulkona" en ole käynyt lainkaan koko korona-aikana, mutta en en paljon käynyt ennenkään.

Vierailija
368/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pidän maskitonta ihmistä idioottina, vaiva maskin käyttämiseen on niin pieni.

Haluatko sinä maksaa minun maskini? Idiootti on se, joka maksaa kaikesta tästä lystistä mukavat rahat Kiinalaisille tehtaille, jotka koko viruksen alunperin labrassaan kehitti. Kiina kiittää!

Vierailija
369/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 minuutissa ei tartuta yhtään ketään. Altistumiseen tarvitaan vähintään 15 minuuttia lähekkäin. En ole tartuttanut ketään, koska en sairasta Covid-19:ää

Vierailija
370/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pidän maskitonta ihmistä idioottina, vaiva maskin käyttämiseen on niin pieni.

Haluatko sinä maksaa minun maskini? Idiootti on se, joka maksaa kaikesta tästä lystistä mukavat rahat Kiinalaisille tehtaille, jotka koko viruksen alunperin labrassaan kehitti. Kiina kiittää!

Katsotaan oletko yhä tätä mieltä jos saat Koronan. Eri.

Vierailija
371/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 minuutissa ei tartuta yhtään ketään. Altistumiseen tarvitaan vähintään 15 minuuttia lähekkäin. En ole tartuttanut ketään, koska en sairasta Covid-19:ää

Juu, siellä ne viruspartikkelit istuu nielussa kuin alakoululaiset ja tuijottavat kelloa että joko saa mennä :'D Ei saatana

Vierailija
372/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäpä AP maski päähäsi äläkä inise. 

Vierailija
373/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä helvetistä sä tuon 10 minuuttia kaivoit?

Vierailija
374/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jätän niitä väliin siksi etten halua vammautua tai kuolla koronasta.

Vierailija
375/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäadaptiiviset defenssit:

- projektio: oma ominaisuus tai tunne heijastetaan toiseen; mustasukkainen huomaa muiden mustasukkaisuuden, muttei omaansa

- fantasia: esimerkiksi fantasia toisista vanhemmista, jotka tulevat hakemaan pois epämiellyttävästä tilanteesta

- acting out: toiminnallistaminen; huonoa oloa yritetään poistaa esimerkiksi ryyppäämällä tai väkivallalla

- passiivis-aggressiivisuus: esimerkiksi mykkäkoulu

- taantuma; henkilö taantuu aikaisemmalle kehitystasolle. Esimerkiksi sisar uuden vauvan synnyttyä

- kosto

Alkukantaiset ja psykoottiset defenssit:

- kieltäminen; tosiasioita ei haluta kohdata; ’’hän ei ole kuollut’’ tai ”hän ei ole lopettanut parisuhdettamme”

- lohkoaminen: hyvän ja pahan jyrkkä jakaminen; ’’muut ovat vain pahoja, minä en'' - aistiharhat ja hallusinaatiot

Vierailija
376/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jätän asioita välistä maskipainostuksen takia. Nykyään käyn ainoastaan pikaisesti ruokakaupassa. Muissa liikkeissä asioin sitten, kun niihin ei tarvitse mennä lappu naamassa. Uusi sohva pitäisi ostaa, mutta jo ajatuskin lähteä maski päässä huonekaluliikkeitä kiertelemään... Ei kiitos.

Vierailija
377/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sairastuneista on mam* uja joten ei vois vähempää kiinnostaa. Sama juttu Ruotsissa. Sais tarttua enemmänkin.

Vierailija
378/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vatuttaa ns kuin pientä oravaa kun Kiinassa vaan porskutetaan ihan normaalielämässä, mitenköhän sinne ei ole tullut toista aaltoa? 

Vierailija
379/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varsinaisesti, mutta julkisilla en matkusta ja keskustassa en käy. (Aiemmin siis kävin bussilla kaupoilla ja kahviloissa tms...)

Vierailija
380/482 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus (joo, se on suositus, ei pakko, pöntöt) on hyvä virusten ehkäisemisessä (tästä riittävästi oikeaa tutkimusta eikä "googlasin ihan ite lampaat - tutkimusta"). Siksi suositus on annettu. Se on vaan yksi virustentorjuntakeinoista.

Minulle se on hyvä myös siksi, että kun näkee tuolla kaupassa maskittomia, osaan heitä väistellä.

En ole kyylääjätyyppiä, menen vain reippaasti ohi ja tarpeeksi kaukaa. Niin teen kaikkien arveluttavasti käyttäytyvien kohdalla.

Luotan suojauskeinoihin ja käyn testissä heti, jos on oireita. Terve varovaisuus on parempi sana kuin pelko. Ja ehkä on syytäkin pelätä ihmisiä, jotka tahtaa toisille pahaa. Niin kuin tämä yksi, joka kävi teatterissa vaan kyyläämässä, onko muilla maskit ja ylpeilee maskittomuudellaan.

Todellakin nautin siitä, kun syksyllä pääsi teatteriin, mulle on aivan samantekevää, mitä mulla on päällä,ni ja pandemian aikana tietenkin maski. Vähän niin kuin sukat tai pipo, jos on kylmä.

Ihmetyttää maskittomien maalaisjärjen puute: kyllä hengityssuojain suojaa, niin se vaan on.

Tartteeko tehdä tästä periaatekysymystä, ettehän te vastusta kuukautissuojiakaan🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi