Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä muita lapsena peloteltu eri asioilla niin että sitä voisi pitää henkisenä pahoinpitelynä?

Vierailija
12.07.2026 |

Mun vanhemmilla oli sellainen tapa. Kerran kun olin n. 5-vuotias, lähistöllä lenteli helikopteri. Ihmettelin sitä äidille ja hän sanoi että se tulee hakemaan sut pois kun kiukuttelet niin paljon. Minä juoksin itkien jonnekin sängyn alle. Isäni taas huvitti itseään kertomalla jatkuvasti jotain kauhutarinoita jotka ei olleet lainkaan lasten ikätasoon sopivia. Sitten oli kiukkuinen kun halusin pitää yöllä valoa päällä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni kertoi kauhutarinoita hiidenpeikoista, saunatontuista ja vihaisista esi-vanhemmista.

Että jos en ole kiltisti, niin hiidenpeikko tulee, laittaa minut pahalle haisevaan säkkiin ja vie Hiitolaan orjaksi. Siellä saan syödä sitten sammankon kutua ja kuurata vaaleaa puista lattiaa käsiharjalla aamusta iltaan. Ja siinä lattiassa ei saisi olla tahraakaan tai mnut laitettaisiin taas pussiin ja hakattaisiin aidaksilla sinisen mustaksi. Ja sitten taas sammakon kudun syöminen ja kuuraaminen jatkuisi tästä ikuisuuteen.

Varsinainen reilukerho tällaiselle vilkkaalle lapselle.

Vierailija
2/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloteltiin että lahjoitetaan mustalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni kertoi kauhutarinoita hiidenpeikoista, saunatontuista ja vihaisista esi-vanhemmista.

Että jos en ole kiltisti, niin hiidenpeikko tulee, laittaa minut pahalle haisevaan säkkiin ja vie Hiitolaan orjaksi. Siellä saan syödä sitten sammankon kutua ja kuurata vaaleaa puista lattiaa käsiharjalla aamusta iltaan. Ja siinä lattiassa ei saisi olla tahraakaan tai mnut laitettaisiin taas pussiin ja hakattaisiin aidaksilla sinisen mustaksi. Ja sitten taas sammakon kudun syöminen ja kuuraaminen jatkuisi tästä ikuisuuteen.

Varsinainen reilukerho tällaiselle vilkkaalle lapselle.

Väkivaltauhkaus on liikaa, mutta just tuommonen pois viemisen uhkailu oli tehokkaampaa, kuin nykyinen lastenkoti-hatka-systeemi.

Vierailija
4/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä uhkaili aika usein tappaa tai sitten vaihtoehtoisesti jollain väkivallalla, kuten silmien päästä kaivamisella tai käden laittamisella kuumalle hellanlevylle. 

Näin aikuisena ajatellen nuo uhkailut olivat melkein se pahempi osio kuin itse väkivalta. Odottaminen oli jotenkin piinallisempaa ja sitten melkein helpottavaa kun jotain alkoi tapahtua ja se piinaava odotus taukosi.

Vierailija
5/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peloteltiin että lahjoitetaan mustalaisille.

Kuin myös Ja minusta se oli hyvä varoitus. Oli ihan riittävä ja sopiva, joskaan en edes tiennyt silloin mitä romanit ovat :D

Nykyisin tietysti jonkin syrj. homman vastainen, mutta silloin oikein hyvä. Vedestäkin pysyin poissa, kun hiisillä peloteltiin. Opin kummiskin uimaan jo lapsena sallituilla paikoilla ja oikea-aikaisesti. Sopiva pelottelu on vain hyvä asia, kannatan.

Vierailija
6/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä uhkaili aika usein tappaa tai sitten vaihtoehtoisesti jollain väkivallalla, kuten silmien päästä kaivamisella tai käden laittamisella kuumalle hellanlevylle. 

Näin aikuisena ajatellen nuo uhkailut olivat melkein se pahempi osio kuin itse väkivalta. Odottaminen oli jotenkin piinallisempaa ja sitten melkein helpottavaa kun jotain alkoi tapahtua ja se piinaava odotus taukosi.

Sun isäs on ollu mielipuoli. Harmillista.

Vierailija
7/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Minua peloteltiin väkivallalla. Toki jouduin kokemaankin traumatisoivaa kuritusväkivalta. (Nämä tapahtumat 80- ja 90-luvulla). Isäni yksi perusuhkaus oli, että hakkaa minut siniseksi. Kerran sanoi myös, kuinka minua voisi alkaa myymään raha-asioita helpottaakseen. Tuo oli pelottavaa kuulla.

En ole nähnyt isääni lähemmäs 30 vuoteen. Minun puolestani saa vanheta yksin ja raihnaisena.

Vierailija
8/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Minua peloteltiin väkivallalla. Toki jouduin kokemaankin traumatisoivaa kuritusväkivalta. (Nämä tapahtumat 80- ja 90-luvulla). Isäni yksi perusuhkaus oli, että hakkaa minut siniseksi. Kerran sanoi myös, kuinka minua voisi alkaa myymään raha-asioita helpottaakseen. Tuo oli pelottavaa kuulla.

En ole nähnyt isääni lähemmäs 30 vuoteen. Minun puolestani saa vanheta yksin ja raihnaisena.

Oikein. Toivottavasti myös muut tähän ketjuun kirjoittanert ovat laittaneet välit poikki vanhempiinsa.

Vierailija
9/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti peloteltiin tulimerellä sekä kotona, että seuroissa.

Ex vl

Vierailija
10/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi draamapäissään uhkaili itsarilla. Lapsena se oli traumatisoivaa, mutta teininä alkoi suhtautua jo niihin uhkauksiin lähinnä sillain, että senkus menet. En siis sen takia, että olisin halunnun äidin kuolevan, ne dramaattiset tyhjät uhkaukset vaan alkoivat kyllästyttämään.

Vierailija
11/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti peloteltiin tulimerellä sekä kotona, että seuroissa.

Ex vl

Mun tausta on körttiläistä mutta samaa pelottelua oli meilläkin 

Vierailija
12/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutsi draamapäissään uhkaili itsarilla. Lapsena se oli traumatisoivaa, mutta teininä alkoi suhtautua jo niihin uhkauksiin lähinnä sillain, että senkus menet. En siis sen takia, että olisin halunnun äidin kuolevan, ne dramaattiset tyhjät uhkaukset vaan alkoivat kyllästyttämään.

Mulla oli samanlaista, sattumalta (tai ei ehkä ollenkaan sattumaa) ensimmäinen poikaystävä teki samaa jos asiat eivät menneet hänen mielensä mukaan. 

Vierailija
13/13 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummon jylisevät iltarukoukset ja ne nukkumattomat yöt peläten Sijaltaisen nousua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi