Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vältän tilanteita, joissa maskia on pidettävä. Astmani ei pidä siitä, henkitorvi kipeytyy, limantuotanto lisääntyy..kröhinää kurkku kipeenä..vähäinenkin käyttö hankaloittaa oloa, joten ei kiitos yhtään ylimääräistä. Maailma saa odottaa.
Mullakin on astma, mutta ei maski vaikuta siihen mitenkään. Korona varmasti veisi henkeni, joten mieluummin maski. FFP2 tai 3, joka oikeasti suojaa henkeä.
Kake kirjoitti:
Kyllä olette itsekkäitä ja hemmoteltuja kun ette ota toisia huomioon. Juuri teidänlaisten ihmisten takia ongelma vain pitkittyy ja viattomia kuolee. Katsokaa peiliin. Saatatte olla syy esim riskiryhmään kuuluvan lapsen kuolemaan.
Haista p aska. Maskit eivät tutkimusten mukaan koronalta suojaa tai suoja on hyvin olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan oikeasti ymmärrä, mikä siinä maskissa nyt on niin kamalaa?
Ahaa, et siis lukenut sanaakaan tästä keskustelusta.
En minäkään ymmärrä mikä maskissa on kamalaa, vaikka ketjua olen lukenut. Ei täällä ole juurikaan siitä puhuttu, että mikä siinä on se hankala juttu. Itse olen työn vuoksi käyttänyt maskia jo vuosikausia, koska vaihtoehtoa ei ole. Siihen tottuu todella nopeasti. Happi kulkee ja lasitkaan ei huurru kun asettelee ne sillä tavalla, että ilma ei kierrä laseihin.
Tuntuu, että haluatte vain vastustaa, ettekä pysty sopeutumaan. Jäykkiä muutosten edessä. Tämä tulee jatkumaan hyvin pitkään ja menee vielä pahemmaksi, joten siinäpähän hakkaatte päätä seinään.
Mitä pään seinään hakkaamista se on jos ei käytä maskia? Sitä paitsi kuka laittaa omia rahojaan tuollaiseen turhuuteen?
Kake kirjoitti:
Kyllä olette itsekkäitä ja hemmoteltuja kun ette ota toisia huomioon. Juuri teidänlaisten ihmisten takia ongelma vain pitkittyy ja viattomia kuolee. Katsokaa peiliin. Saatatte olla syy esim riskiryhmään kuuluvan lapsen kuolemaan.
Miksi ennen ei käytetty maskeja? Ennenkin on kuollut lapsia tauteihin, esim.influenssaan.
Kake kirjoitti:
No höpö höpö, riskiryhmiin kuuluvat lapset ( joita ei oikeasti ole paljon) eristäytyvät kuten muutenkin eristäytyisivät, koska normaali flunssakin olisi heille erityisen vaarallinen.
Maskin verkotus on suurempi kuin virus joten virus tulee maskin läpi ja näinollen maski on joutava kapistus. En voi käyttää asioita joka ovat turhaa kuten tekokynnet tai irtoripset tai auton hienot vanteet tai mitä näitä muoti juttuja nyt on. Latte. Ne housut missä on montaa eri väriä ulkoiluun. Levin reissut. Ulkoilualueen uusi silta.
Kaljaa tekis mieli käydä Tallinkilta hakemassa, mutta siellä maskipakko :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sekin aiheuttaa ahdinkoa yrityksille ja lisää työttömyyttä kun asiakkaat kaikkoavat maskien takia - ei koronan.
Kyllä mä olen ihan koronan takia kaikonnut. Jos paikassa joutuu pitämään maskia, tarkoittaa se sitä että siellä ei ole mahdollista pitää turvavälejä, ja että tartunnan saaminen sairastuneelta on hyvin todennäköistä. En tosiaan mene mihinkään sellaiseen paikkaan näin korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kake kirjoitti:
Miksi ennen ei käytetty maskeja? Ennenkin on kuollut lapsia tauteihin, esim.influenssaan.
Koska ennen ei ollut koronaa. Se ei onneksi juurikaan tapa lapsia, vaan aikuisia, astmaisia, liikalihavia ja tupakoivia ihmisiä. Sellainen peruspuhdistus käy läpi väestön.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa tekis mieli käydä Tallinkilta hakemassa, mutta siellä maskipakko :(
Kyynel sentään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja sekin aiheuttaa ahdinkoa yrityksille ja lisää työttömyyttä kun asiakkaat kaikkoavat maskien takia - ei koronan.
Näin kävi minullekin. Pe loppuivat työt ja potkut per...een! Täs iäs ei uusi hommia saa eikä minusta ole hanttihommiin kun vanha pe...ru jo. Korona vei asiakkaat ja itse en uskalla juuri mihinkään mennä kun maskin käyttö tukalaa. Töissä jo pelkäsin miten täss vieläkäy... no, kävi se mitä minun ei tarvinnut päättää... Ettäs aikalailla hankalaa tulee jatko olemaan. Vielä kun nuo rokotukset alko takkuamaan. Tässä saa kauan odotella normaalieloa... ja pelkään että se ole normaali enääkoskaan. Tämä voi olla uusi infulenssa ja joka vuosi samat näytelmät...
Ruokakauppaan ei voi mennä esim. töiden jälkeen jos autossa ei ole yhtään mukana maskeja. Kerran oikeasti unohdin laittaa maskin naamaan kun menin väsyneenä töiden jälkeen kauppaan, sain vihaisia katseita ja teki mieli vain häipyä pois kesken ostosten.
Paskaa aikaa suoraan sanottuna. Jos edes yskäset tai aivastat julkisella paikalla niin sinua kohdellaan sen jälkeen kuin spitaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan oikeasti ymmärrä, mikä siinä maskissa nyt on niin kamalaa?
Ahaa, et siis lukenut sanaakaan tästä keskustelusta.
En minäkään ymmärrä mikä maskissa on kamalaa, vaikka ketjua olen lukenut. Ei täällä ole juurikaan siitä puhuttu, että mikä siinä on se hankala juttu. Itse olen työn vuoksi käyttänyt maskia jo vuosikausia, koska vaihtoehtoa ei ole. Siihen tottuu todella nopeasti. Happi kulkee ja lasitkaan ei huurru kun asettelee ne sillä tavalla, että ilma ei kierrä laseihin.
Tuntuu, että haluatte vain vastustaa, ettekä pysty sopeutumaan. Jäykkiä muutosten edessä. Tämä tulee jatkumaan hyvin pitkään ja menee vielä pahemmaksi, joten siinäpähän hakkaatte päätä seinään.
Siihen maskiin kyllä tottuu nopeasti ja sitten sitä käyttää ihan mielellään myös vapaa ajalla esim. Kaupoilla ollessa. Sen tietävät kaikki joilla maskipakko töissä.
Vierailija kirjoitti:
Maskin verkotus on suurempi kuin virus joten virus tulee maskin läpi ja näinollen maski on joutava kapistus. En voi käyttää asioita joka ovat turhaa kuten tekokynnet tai irtoripset tai auton hienot vanteet tai mitä näitä muoti juttuja nyt on. Latte. Ne housut missä on montaa eri väriä ulkoiluun. Levin reissut. Ulkoilualueen uusi silta.
Maskeissahan on eroja. On kangasmaski, mikä auttaa siihen, että kun itse aivastaa, niin isommat räkälimpit jää siihen, eikä leijaile metrien päähän. Sitten on kirurginmaski, joka ajaa saman asian, eli ei pöpöt lennä suoraan lähellä olevaan ihmiseen. Sitten on FFP2, joka tekee aiemman plus suodattaa ilmasta pieniä hiukkasia, eli virus jää siihen kyllä, eikä mene keuhkoihin. Sitten on vielä FFP3, joka suodattaa kaasuja, eli ihan varmasti et sitä kautta saa koronaa.
Mutta sitten tulee ne muut heikot kohdat, eli käsien pesu ja silmät. Jos joku maskiton aivastaa lähelläsi, niin silmien kautta korona pääsee elimistöön.
Voidaan suojata toisiamme jos kaikilla on vähintäänkin kangasmaski ja itseä voi suojella FFP2 tai FFP3-maskeilla.
En todellakaan.Maskia en käytä ollenkaan.Muutenkaan en liiku paljoa.
Eipä tuo maskin käyttö niin vaikeaa ole vaikka olen astmaatikko. Tapahtumissa ja baareissa en edes käy mutta kaupoissa ja muualla asioidessa käytän maskia, sekä myös kampaajalla ja kynsihuollossa yms. Autossa ja kotona on useampi paketti niin on aina saatavilla, apteekin maskit parhaita ei kutita tai mene nenä tukkoon eikä ahdista.
Maskit on vaarallisia arkisessa elinympäristössä. Happivaje tuhoaa aivoja tehokkaasti. Ihmettelen miksi ihmiset suostuu moiseen.
En ole käynyt toimistolla kertaakaan sen jälkeen, kun maskipakko tuli voimaan. Meillä on etätyösuositus, mutta kävisin mielelläni vaikka kerran viikossa "tuulettumassa" kun kotona joutuu olemaan niin paljon muutenkin. Mutta meidän säännöt on sellaiset, että ulko-ovesta tullessa pitää olla maski, omalla työpisteellä ei tarvitse, vessaan mennessä tarvitsee, lounaalle kävellessä tarvitsee mutta lounashuoneessa/lounasravintolassa ei tarvitse. Hirveää säätämistä ja ihan turhaa maskien haaskaamista.
Leffassa kävisin maskeista huolimatta, mutta Finnkino on ollut kiinni jo viikkokausia. Kaupassa käyn maskin kanssa, se on niin nopea reissu että ei haittaa elämääni.
Olen jättänyt teatterit ja yleisötapahtumat väliin siksi, etten usko kaikkien käyttävän siellä maskeja. Ihmeellisiä keuhkoja porukalla, kun ei kestetä yhtä paperiläppää parin tunnin ajan, mutta pysyvät keuhkovauriot ei tuntuisi sitten kuitenkaan missään.