Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?

Vierailija
20.10.2020 |

Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.

Kommentit (482)

Vierailija
301/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaaloissa käytetään maskeja, jos ne eivät toimi?

Ennen korona-aikaa sairaaloissa EI KÄYTETTY maskeja muuta kuin leikkaussalissa ja tietyissä toimenpiteissä ehkä roiskesuojana, esim. paiseen avaus. Eikä käytetty korona-aikanakaan esim. HUSissa ennen tätä yleistä maskisuositusta.

Ihan toinen asia on sitten se, että elämä ei ole steriiliä, elämässä ei tule pyrkiä noudattamaan sairaalahygieniaa. ELÄMÄ on sitä että ystävät tapaavat, lapsi halaa mummoaan, ihastuneet pussaavat, joukkuetoverit karjuvat riemusta kun kaveri tekee maalin, vanhan ystävän kanssa lenkille menemistä. ELÄMÄ on sitä että käydään lastenkutsuilla, tanssitaan porukalla, mennään kaveriporukalla telttailemaan. Jne jne.

Ei sitä, että eristäydytään yksin kotiin, pelätään ja vältellään toisia ihmisiä, pidetään etäisyyttä, peitetään naamat.

Tähän mennessä maailmassa on aina menetelty niin, että epidemian tullessa sairaat eristetään, maahan/kaupunkiin tuloa ja lähtemistä rajoitetaan määräajaksi ja muuten elämä jatkuu. Nyt on sitten päätetty eristää niin terveet kuin sairaat toisistaan, määrätä normaalielämä kaikilta tauolle..Aivan hirveää. Hyvin dystooppista. Ihminen joka tapaa ystäviään on uusiokielen mukaan itsekäs ja vastuuton, jopa murhaaja, toitotetaan kuinka pitää sopeutua uuteen normaaliin tai kuolemme kaikki, joka päivä esitetään uudet kauhukuvat siitä kuinka 2 viikon päästä alkaa massakuolemat jos ette tottele.

Kiitos tästä. Olet oivaltanut asian hyvin. Tämä holhoaminen menee aivan liian pitkälle ja kohta kupla puhkeaa.

Mihinkään ns. Uuteen normaaliin ei ole pakko suostua.

Vierailija
302/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan oikeasti ymmärrä, mikä siinä maskissa nyt on niin kamalaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi hengittäminen.

Vierailija
304/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä maskia kuin töissä missä pakko käyttää.

Tässä töissä seuranneena maskia käytetään väärin todella paljon. Lähtien ihan esimies tasosta.

Joten en usko sen ainakaan meillä töissä estävän yhtään tartuntaa.

Maskia räplätään koko ajan nostellaan välillä leuan alle tai päästetään nenä ulos tuulettumaan.

Samaa maskia käytetään monta tuntia, vaikka on kastunut hengityksestä.

Töissä menee viimeinen usko ihmisten kykyyn pitää sitä pitkäjänteisesti edes suunnilleen oikein. Alasta johtuen ei ole oikeasti mitään tekosyytä, miksi ei osattaisi, silti sitä jatkuvaa koskettelua

Vierailija
305/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, et siis lukenut sanaakaan tästä keskustelusta. 

Vierailija
306/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kun ihan pakon edessä, niin lyhyen aikaa kun on mahdollista. Tähän mennessä olen käyttänyt lääkärin odotustilassa jonne menin vasta juuri ennen aikaani. Syy on todella vaikea astma. En pysty pitämään maskia tai siis hengittämään sen läpi edes kauppareissua. Astmaa hoitava lääkäri on myös suositellut, etten maskia käyttäisi. Kyllähän siinä ikävää mulkoilua toisinaan kauppareissulla saa. Välttelen kyllä ihmisiä mahdollisuuksien mukaan. En pidä myöskään työssäni maskia, sinne vein lääkärin todistuksen asiasta.

Vierailija
307/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en näe mulkoiluja, kun liikun ilman maskia, kun en katsele ihmisiä :D

Vierailija
308/482 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin, koska en jaksa turhaa vinkumista. Jos ei maskissa pysty hengittää, niin on kyllä joku muu vika, todn.näk. korvien välissä. Ei kaikki ole mitään vaikeita astmapotilaita. Alkaa vaikuttaa samalta ”ongelmalta”, kuin sisäilma ja muu vastaava hysteria.

Vierailija
309/482 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin, koska en jaksa turhaa vinkumista. Jos ei maskissa pysty hengittää, niin on kyllä joku muu vika, todn.näk. korvien välissä. Ei kaikki ole mitään vaikeita astmapotilaita. Alkaa vaikuttaa samalta ”ongelmalta”, kuin sisäilma ja muu vastaava hysteria.

86-v. keuhkosairas pappani ei pysty käyttämään maskia. Oletko valmis sanomaan hänelle päin naamaa, että vika on korvien välissä?

Vierailija
310/482 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän maskia pakosta töissä, mutta ei minulle ole todellakaan ongelma pitää maskia. Saa peitettyä ruman naaman ja tarvitsee meikata vain silmät ja ne pomppaavat paremmin esiin. :D

Vierailija
311/482 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä käymättä, päinvastoin voin kuvitella meneväni vilkkaampiin paikkoihin vain, jos siellä käytetään maskia. Maskit kulkee helposti mukana käsilaukussa ja käytön jälkeen sujautan laukkuun muovipussiin. Jossain kahvilassa maskia ei voi tietenkään käyttää jos aikoo syödä tai juoda, joten niihin se ei ainakaan vaikuta. Työpaikalla olen jo niin tottunut maskin käyttöön että ei ongelmaa.

Vierailija
312/482 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

86-v. keuhkosairas pappani ei pysty käyttämään maskia. Oletko valmis sanomaan hänelle päin naamaa, että vika on korvien välissä?

Nämä vikisijät kun eivät ole mitään keuhkosairaita vanhuksia, siinä se pointti. Aina täytyy vetää nää ääripäät mukaan, naurettavaa.

Vierailija
313/482 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän maskipakkoa haitallisena joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta (esim. vanhainkodissa vierailu). En silti koskaan jää kotiin siksi että jossain vaaditaan maskia, koska pelkään että se tulkittaisiin väärin: Ihan kuin minäkin olisin yksi niistä, jotka ei uskalla osallistua erilaisiin tapahtumiin yms. edes maskin kanssa. Laitan siksi kiltisti maskin päälleni, mutta jätän järjestäjille palautetta siitä kuinka hankalina ja epämukavina maskit koen, ja muistutan samalla siitä että asiantuntijoiden mukaan väärin käytetyistä maskeista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
314/482 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkine kerrat kun olen maskia käyttänyt niin tajusin joka kerta asettelevani sitä paremmin eli koskin siihen jolloin hyödystä tuli enemmän haitta.

En enään jaksa sitä säätöä joten maskin käyttö loppui.

Pidän kyllä etäisyyttä ja toimia muutoin turvallisesti muiden joukossa.

Sinne missä on paljon ihmisiä niin en mene.

Vierailija
315/482 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla maskipakko. Aiemmin tein ylitöitä nyt olen aina kysyttäessä kieltäytynyt. Vapaa-ajalla maskin käyttö täällä niin vähäistä kaikilla ettei sen vuoksi tarvitse jättää asioita tekemättä. Pian varmaan kylläkin sillä tartunnat seudulla viime päivinä lisääntyneet. Mielummin oleskelen kotona vapaa-aikani kuin käytän maskia vielä työpäivän jälkeenkin. 

Vierailija
316/482 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma linjani on sekoitus kahta edellistä vastaajaa: Meillä on töissä maskipakko, ja pitkän päivän jälkeen on aina ihana päästä hengittämään ilman tukalaa maskia. Maskin käyttäminen 40 h/vko on mulle raskasta, vaikka olenkin perusterve. Siksi suosin vapaa-ajallani sellaisia paikkoja, joissa maskin käyttöön ei pakoteta eikä painosteta. Jos siis tahdon mennä johonkin missä maskia vaaditaan, mietin ensin onko sille sellaisia vaihtoehtoja joihin voi mennä ilman maskia. Jos on, menen mieluummin muualle. Mutta jos sopivia vaihtoehtoja ei löydy, alistun maskipakkoon ja jätän palautetta jossa toivon mahdollisuutta osallistua myös ilman maskia. Kotiin jääminen on viimeinen vaihtoehto, koska tahdon että palveluja, tapahtumia yms. on jatkossakin.

Vierailija
317/482 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vikisijät kun eivät ole mitään keuhkosairaita vanhuksia, siinä se pointti. Aina täytyy vetää nää ääripäät mukaan, naurettavaa.

THL:n mukaan jopa 10% suomalaisista ei voi käyttää maskia terveydentilansa takia. Siis kokonaiset 10%. Mieti sitä.

Vierailija
318/482 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jätä.

Tosin ei minulla mitään muuta elämää olekaan kuin elokuvien hakeminen kirjastoista. Mutta en näe, miksi rajoittaisin elämääni, joka on ollut rajoittunutta jo lapsuudestani asti kusipääkiusaajien toimesta.

Vierailija
319/482 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette itsekkäitä ja hemmoteltuja kun ette ota toisia huomioon. Juuri teidänlaisten ihmisten takia ongelma vain pitkittyy ja viattomia kuolee. Katsokaa peiliin. Saatatte olla syy esim riskiryhmään kuuluvan lapsen kuolemaan.

Vierailija
320/482 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän tilanteita, joissa maskia on pidettävä.  Astmani ei pidä siitä, henkitorvi kipeytyy, limantuotanto lisääntyy..kröhinää kurkku kipeenä..vähäinenkin käyttö hankaloittaa oloa, joten ei kiitos yhtään ylimääräistä. Maailma saa odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän