Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?

Vierailija
20.10.2020 |

Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.

Kommentit (482)

Vierailija
221/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että väki kulkee hengityssuojat naamalla on signaali hälytystilasta. Suomi ei ole lähelläkään hälytystilaa. Touhu on ihan naurettavaa, ja typerää, että hallitus meni tähän hypeen mukaan. Kevään linjaus olu ihan hyvä.

Juuri siksi maskien käyttö on tärkeää että siihen hälytystilaan ei jouduta, ennaltaehkäisy on avain, siinä vaiheessa on turha itkeä kun lasti on jo housuissa. Pienempi pahahan tämä on kuin kevään täyssulku.

Oletteko te maski-ihmiset oikeasti yhtään pysähtyneet miettimään sitä miksi yhdessäkään maskipakkomaassa tartunnat eivät vähene tai edes tasaannu? Riittääkö teille ikuisesti se "mut ehkä ilman maskeja nousu olisi VIELÄ JYRKEMPÄÄ"?

Minusta lähinnä pelottavaa että tuollaisella alkeellisella kehäpäätelmällä saadaan suuri osa ihmisistä laitettua tekemään mitä vaan. Ja vieläpä hyvillä mielin, ylemmyydentuntoisina.

Vierailija
222/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että väki kulkee hengityssuojat naamalla on signaali hälytystilasta. Suomi ei ole lähelläkään hälytystilaa. Touhu on ihan naurettavaa, ja typerää, että hallitus meni tähän hypeen mukaan. Kevään linjaus olu ihan hyvä.

Juuri siksi maskien käyttö on tärkeää että siihen hälytystilaan ei jouduta, ennaltaehkäisy on avain, siinä vaiheessa on turha itkeä kun lasti on jo housuissa. Pienempi pahahan tämä on kuin kevään täyssulku.

Millaisessa hälytystilassa olit koko kevään ajan, kun kukaan ei naamarättejä käyttänyt. Koska itse en missään "tilassa" ollut normaalia hysteeritöntä olotilaa lukuun ottamatta niin kiinnostaisi tietää, mistä tälläisen hälysystilan tunnistaa, jotta tiedän sellaisessa olevani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te maski-ihmiset oikeasti yhtään pysähtyneet miettimään sitä miksi yhdessäkään maskipakkomaassa tartunnat eivät vähene tai edes tasaannu? Riittääkö teille ikuisesti se "mut ehkä ilman maskeja nousu olisi VIELÄ JYRKEMPÄÄ"?

Minusta lähinnä pelottavaa että tuollaisella alkeellisella kehäpäätelmällä saadaan suuri osa ihmisistä laitettua tekemään mitä vaan. Ja vieläpä hyvillä mielin, ylemmyydentuntoisina.

Tieteellisiä tutkimustuloksia maskien hyödyistä ei ole olemassa. Ainoat aiheeseen liittyvät tutkimukset on tehty sairaalaoloissa ammattilaisille, ja nekin havaintotutkimuksina, jotka eivät ole tieteellisesti päteviä. Hysterian ja terveiden ihmisten pelottelu on suurin vahinko, mitä tämä virus on Suomessa aiheuttanut muutaman vakavasti sairaan kuolleen lisäksi. Talouden romahtaminen on seuraava vaihe, jolloin oikeast jotakin sellaista tapahtuu, minkä jokainen huomaa elinympäristössään. Toivottavasti ei käy niin kuin viime kerraalla, jolloin tuhannet tekivaät itsemurhan menettäessään kaiken omaisuutensa.

Vierailija
224/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette voi käyttää maskia, kun on mahdollista, että se ehkäisee tautien leviämistä? Mitä haittaa siitä teille on? (Nyt ei tarvitse niiden oikeasti ahdistuvien ja niiden jotka ei pysty maskin kanssa hengittää, tulla sanomaan mitään, tietekin on aina niitä, joille poikkeukset tulee sallia.) Jos ette usko sen tehoon, niin moni muu kuitenkin uskoo ja se, että käyttäisitte maskia, toisi meille muille vähintäänkin turvallisuuden tuntua. EIkö sillä ole mitään arvoa?

Oletko miettinyt asiaa lainkaan siltä kannalta, että maskien aiheuttama liiallinen turvallisuudentunne saa osan ihmisistä unohtamaan turvavälit, käsihygienian ja muut varotoimenpiteet? Tyhmimmät elää maskin kanssa normaalia elämää myös flunssaoireisina, "koska kyllähän se maski suojaa tartunnoilta".

Maski on tuonut räkijät ja kakojat takaisin liikenteeseen. Koko kevät,julkisillelkusyksy busseissa oli hiirenhiljaista, mutta nyt flunssaiset ovat palanneet julkisille paikoille. Tänäänkin bussissa välillä Meilahti-Kamppi 2 tyyppiä yski ja kakoi oikein tyrät rytkyen. Sitten se maski syrjään ja nenäliinalla rään pyyhintä ja maski takaisin ja sama toistui tuolla 10min matkalla useita kertoja. Ah niin hygieenistä.

Niitä räkijöitä on tähän aikaan muutenkin ja omalla bussilinjallani kyseiset ihmiset ovat nimenomaan niitä maskittomia.

Vierailija
225/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että käyttää maskia ei tarkoita että pitäisi silti juosta ympäri kyliä. Itse käytän maskia ja liikun vain sen mitä on pakko, en mene mihinkään kissanristiäisiin tai elokuvateattereihin. Monet maskittomat taas maskittomuudestaan huolimatta elävät samalla tavalla kuin ennen, vaarantavat vaan kaikki muut siinä samalla.

Vierailija
226/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekevät myös monet maskilliset ja kuvittelevat maskin suojaavan muita ympärillä heidän koronaltaan.

Vierailija
227/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Bussissa oon käyttänyt maskia, ja isoissa kaupoissa en käy ollenkaan enään, mutta pikkukoossa kävin ja hävetti ihan perkuleesti tänään. Nenä vuosi jatkuvasti ja kylmä ilma pahensi sitä, mua katottiin niin vinoon kassajonossa ja en kehannut sanoo et ei tää johdu koronasta vaan piristä mistä vedin linkut ennenku tänne tulin. Kumpi pahempi, niinpä, en enään tiedä.

Vierailija
228/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, en mene paikkoihin jotka edellyttävät maskin käyttöä. Olen yleensä muutaman kerran vuodessa käynyt teattereissa ja museoissa ja pari kertaa baletissa, nämä nyt siis jäissä.

Vierailija
229/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapas tuosta kanadalaista maskipainostusta:

https://www.reddit.com/r/NoNewNormal/comments/jd2a3u/who_are_you_are_yo…

Vierailija
230/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä, mikä on maskin käytössä niin epämiellyttävää. Jopa minä pystyn monisairaana käyttämään sitä. Tuntuu liioittelulta. Eivätkö ihmiset siedä nykyään pienintäkään epämukavuutta?

No se vähän sotii minusta teatterikäynnin tai vastaavan viihdetapahtuman ajatusta vastaan, että tapahtuma on minulle epämukava/epämiellyttävä.

Vierailija
231/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia vaikean astman takia, ei ole kukaan minua mistään karkoittanut tähän mennessä. Ei elokuvista, ei teattereista, ei sairaalastakaan. Keuhkoklinikalla tosin toivottiin maskin käyttöä odottaessa ja tuolloin pidin sen aikaa. Kerran pidin teatterissa ensimmäisen näytöksen ajan, koska väkeä oli kohtalaisen paljon, mutta jälkimmäisen näytöksen aikana alkoi happi loppua, joten jätin maskin sikseen. Kaikilla muilla oli kuitenkin maskit.

Vierailija
232/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy missään muualla kuin töissä, lenkillä, ja lyhyesti kirjastossa varaukset hakemassa. 

Normaalisti käyttäisin kyllä kulttuuripalveluja. Olen piakkoin lähdössä yhden yön reissulle eri kaupunkiin. Otin itsepalveluhotellin, enkä varmaan käy edes missään museossa tms. Katselen kaupunkia kävelemällä. 

Vierailija
233/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä, mikä on maskin käytössä niin epämiellyttävää. Jopa minä pystyn monisairaana käyttämään sitä. Tuntuu liioittelulta. Eivätkö ihmiset siedä nykyään pienintäkään epämukavuutta?

No se vähän sotii minusta teatterikäynnin tai vastaavan viihdetapahtuman ajatusta vastaan, että tapahtuma on minulle epämukava/epämiellyttävä.

Samaa mieltä. Mulla ei ole mitään maskin käyttöä vastaan, mutta eihän sen käyttö mitään miellyttävää ole. Olen mieluummin menemättä paikkoihin, joissa pitäisi käyttää maskia. 

Vierailija
234/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en jätä. En ihan tajunnut, miksi maski olisi esteenä esim. teatteriin menemiselle? Ennemminkin mietin, voiko siellä saada Koronan.

No joistakin ihmisistä typerä laumasieluisuus on erittäin vastenmielistä. Omalla kohdallani aloin miettiä haluanko enää käydä teatterissa siinä vaiheessa kun auloihin alkoi ilmaantua näitä mukahassuja ig-kuvien ottopaikkoja "oksennushymiö"

En halua tukea instagram-kulttuuria, en halua tukea maskikulttuuria. Ja ajatus ig-pelleistä unikkomaskit tai naamalla ottamassa tissikuvia jonkun hassunhauskan lavasteen edessä on jo todella puistattava.

Vierailija
235/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te itsepäisiä vai mikä siinä maskinkäytössä ongelma? Oikeasti, aikuiset ihmiset, näin lapsellisia.

Ei minulla ole ongelmaa, jätän vain menemättä paikkoihin jotka edellyttävät maskin käyttöä tai yrittävät sellaista minulle tyrkyttää.

Siis miksi ihmeessä maksaisin rahaa siitä, että joudun vapaa-aikanani tilanteeseen, joka on minulle ei-välttämätön ja vastenmielinen?

Vierailija
236/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes omista maskia enkä aio hankkiakaan, mutta en jätä mitään menoja välistä. MIssään missä itse käyn, ei ole maskipakkoa, ja suosituksesta tai joidenkin maskihullujen paheksunnasta vähät välitän. 

Hienoa on varmaan olla tuollainen omaan napaan tuijottava pask--

Vierailija
237/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelen paikkoja joissa tulee olo että maskia olisi pakko käyttää. Esim.Finlaysonin liike, olin menossa sinne mutta jätin väliin kun ovella oli käsidesin lisäksi maskeja asiakkaille "Unohtuiko maski? Ei hätää meiltä saat."

Joo ei kiitos, mielummin jätän menemättä kyseiseen liikkeeseen kuin käytän maskia.

Liike toimii poikkeuksellisen vastuullisesti ja sinä jätät sen takia käymättä. :D Ei voi kuin ihmetellä näiden ihmisten ajatusmaailmaa.

Liike hyvesignaloi. Siinä ei ole mitään vastuullista. Se on vain ja ainoastaan kuvottavaa.

Vierailija
238/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin istumisesta tunteja teatterissa tai elokuvissa epämiellyttävä maski päässä on ihan typerä. Ei maskeihin tulla ikinä tottumaan niin, että sitä käytettäisiin tilanteissa, joissa nimenomaan pitäisi rentoutua. Sitä paitsi hohottaminen maski naamalla ei suojaa kanssaihmisiä mitenkään. Jos maskia oikeasti tarvitaan, se on merkki siitä, että missään ei käydä huvittelemassa eikä pysähdellä juoruilemaan ja kailottamaan sädekehä päässä kaupan käytäville, huudeta kännykkään tai nauraa röhötetä vieressä.

Jos maskipellet haluavat katsoa kolmen tunnin spektaakkelin teatterissa kutiava rätti naamalla, omapa on häpeänsä. Muiden ei tarvii tästä riemusta maksaa.

Vierailija
239/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En liikuskele tungoksissa tai julkisella liikenteellä joten en ole käyttänyt maskiakaan. En tosin näe sen käyttöäkään minään ongelmana ja voin sellaisen laittaakin naamalleni jos joudun menemään johonkin missä on enemmän väkeä. Ne tajua mikä siinä maskissa on aikuiselle ihmiselle niin helvetin hirveä asia.

Ethän sinä sitä tajua, jos et ole käyttänytkään. Minulle ainakin "hirveä asia" on epämukavuus ja epämiellyttävyys. Maskia käyttäessä joutuu hengittämään omaa uloshengitysilmaansa, eli liian hiilidioksidipitoista ilmaa. Noin puolen tunnin käytön jälkeen minulle tulee happivaje ja alkaa kova päänsärky. Aistiyliherkkänä myös tunnen koko ajan lenksut korvissa, rautalangan nenällä ja ne alkavat hiertää ja koskea. Alkaa olla vaikea keskittyä ympärillä oleviin asioihin.

Lyhytaikainen käyttö ei haittaa. Mutta esimerkiksi konserttielämystä en todellakaan aio pilata maskia pitämällä, vaan huolehdin vastuullisuudesta turvavälein ja esim. hyvällä yskimis- ja käsihygienialla.

Hypokondrikko.

No se voi olla. Yritin vain vastata asiallisesti kysymykseen. Tapanani ei ole kiukutella kuin uhmaikäinen, vaan teen omat päätökseni ihan rauhassa tunteiden kuumenematta sen kummemmin.

Mikä on mielestäsi seuraavien ero:

1. Päätäni särkee ja kärsin. Keskittymiskykyni laskee ja vointini huononee.

2. Tunnen, että päätäni särkee ja kärsin. Keskittymiskykyni laskee ja vointini huononee.

Maskihysteriasi on psyykkistä. Lääkärit testasivat maskien kanssa hengittämistä happimittari sormessa ja tulos oli, ettei veren happipitoisuus laskenut, vaikka maskeja oli lenkillä 10 päällekäin. Kun tulee pakkasta, astmaatikko itse asiassa pystyy hengittämään maskin kanssa paremmin, koska maski lämmittää hengitysilman ennen hengittämistä.

Jos tietäisit fysiologiasta mitään tietäisit että siinä vaiheessa kun perusterveen happisaturaatio alkaa laskea on jo elimistön kaikki kompensaatiokeinot käytetty ja totaalinen elintoimintojen romahdus lähellä. Ja epämiellyttävä olo alkaa kyllä ihmisellä yleensä olla jo huomattavasti ennen elintoimintojen romahdusta. Vrt. varpaan iskeminen pöydänjalkaan ei uhkaa elintoimintoja millään tavalla mutta tuntuu ihan saakelin inhottavalta.

Tuo ei ole mikään tutkimus vaan joku populistinen julkisuustempaus, kenties esitetty jossain jenkkien talk show'ssa tai aamu-uutisten kevennyksessä?

Vierailija
240/482 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vartin jälkeen alkaa maski päässä päänsärky ja paha olo. Kaikenlaisia kertakäyttöisiä maskeja kokeiltu, sama kaikissa. Kankaiset vielä pahempia.

Käyn vain kirjastossa, viemässä lasta harrastuksiin, päiväkodissa, apteekissa ja uimahallissa. Joskus Lidlissä ja hakemassa ravintolasta ruokaa.

Kaiken minkä voin, tilaan netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi