Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin metrossa ja muilla julkisilla matkustamisen.
HSL voisi karsia vuoroja kun matkustajat ovat kotona etätöissä tai maskipaossa. Säästyy kaupunkilaisten veronmaksajien rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua kun lukee, niin voi vain todeta miten kamalia ihmisiä suomalaiset ovat. Täysin selkärangattomia. No eivätpä suomalaiset ainakaan voi enää matkustaa minnekään ulkomaille, kun eivät suostu pitämään maskia. Ihan hyvin muissa maissa pärjätään maskia kanssa, mutta jos suomalaisen paskan täytyy pitää maskia 15min kauppareissun ajan, niin itsemurha-ajatukset tulee heti. Ja maskipakkoahanmei ole missään. Jos kaupan ovella joku lappu, että käyttöä suositellaan, niin 99% tämän ketjun kommentoijista itkee ja on valmis tappamaan itsensä. Ei haluu maski, yhyy!
No tuo oli ihan sun omaa mielikuvituksesi tuotetta. Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, että mentäisiin ilman maskia jonnekin, missä edellytettäisiin tai toivottaisiin maskin käyttöä. Tässä aloituksessa oli kyse siitä, että jätetään kokonaan menemättä sellaisiin paikkoihin. Sinua tai ketään muutakaan maskia käyttävää ei pitäisi millään tavalla haitata tai harmittaa, jos käymissänne paikoissa ei ole maskittomia. Päinvastoin sen pitäisi olla vain hyvä asia.
Lukeekohan tää yksi maskitollo muiden vastauksia ennen kuin kirjoittaa?
Ei lue. Sehän se ongelma on, kun kaupoissa, busseissa yms. on niitä maskittomia, jotka eivät välitä muista.
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua kun lukee, niin voi vain todeta miten kamalia ihmisiä suomalaiset ovat. Täysin selkärangattomia. No eivätpä suomalaiset ainakaan voi enää matkustaa minnekään ulkomaille, kun eivät suostu pitämään maskia. Ihan hyvin muissa maissa pärjätään maskia kanssa, mutta jos suomalaisen paskan täytyy pitää maskia 15min kauppareissun ajan, niin itsemurha-ajatukset tulee heti. Ja maskipakkoahanmei ole missään. Jos kaupan ovella joku lappu, että käyttöä suositellaan, niin 99% tämän ketjun kommentoijista itkee ja on valmis tappamaan itsensä. Ei haluu maski, yhyy!
KVG! OIKEASTI, ihmiset! Älkää toistella näitä väsyneitä fraaseja.
YLE pari tuntia sitten: Maskipakkomaa Tsekki takaisin supertiukkoihin rajoituksiin, ihmiset saavat käydä vain töissä, ruokakaupassa ja lääkärissä. Että niin hyvin toimi siellä maskin käyttö tartuntojen ehkäisyssä.
Minusta on hassua että niin monet ovat muka huolissaan siitä kuinka paljon talous ja yritykset kärsivät koronan takia, mutta kun sanotaan että hei voit edelleen asioida paikassa x jos käytät maskia ja pidät turvavälejä, niin alkaa kauhea itku siitä että minähän en maskia käytä ja en varmasti käy enää paikassa x, minua ei määräillä, yhyy hallitus tuhoaa talouden. Niin miten se menikään?
Täältä Espanjasta myös: maski on tiukasti pakollinen ihan joka paikassa kodin ulkopuolella: kadulla, kaupoissa, virastoissa, kuntosaleilla, uimahalleissa, ulkoliikunnassa, (niissä harvoissa) tapahtumissa mitä sallitaan, kouluissa, yliopistolla, apteekeissa, sairaaloissa...ihan joka paikassa.
Tulos: epidemian pahimpia alueita. Ja ne maskit ovat naamalla koko ajan. Nyt on turha tulla enää sen väsyneen "mutta kun ihmiset eivät suostu pitämään niitä"-fraasin kanssa. Niitä pidetään. Ja lopputulos on, että tilanne ei parane yhtään.
Olisi jo aika kysyä, että vieläkö haukutaan ja syyllistetään ihmisiä siitä, ettei maskeja muka pidettäisi vai ruvetaanko pohtimaan sitä, että onko niistä oikeasti mitään hyötyä?
Tää on samaa koomista pelleilyä kuin ne ruttomaskit olivat aikanaan. varmasti käyttäjät kovin niihin uskoivat, mutta kun se ei vaan auta.
Maskeista ei ole mitään hyötyä. Monessa tilanteessa saattaa olla jopa haittaa. Eli hyvät ihmiset, älkää käyttäkö niitä maskeja, jos haluatte tämän hulluuden joskus loppuvan.
Siis mitä häh? Sehän on suositus toistaiseksi, vai missä päin täällä on maskiPAKKO?
Ja mikä siinä on niin vaikeaa? Itse olin eilen n. 5h kaupoissa maski päässä ja niin näytti olevan kauppojen työntekijätkin.
Mitään maskittomuuspaheksuntaa en ole nähnyt, sen sijaan naureskelijoita riittää. Että ne paheksuvat katseet ei välttämättä johdu teidän maskin puutteesta vaan siitä että naureskelette meille maskipäille. Se on lapsellista, ei ole kumma jos saa takaisin vihaisen katseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä häh? Sehän on suositus toistaiseksi, vai missä päin täällä on maskiPAKKO?
Ja mikä siinä on niin vaikeaa? Itse olin eilen n. 5h kaupoissa maski päässä ja niin näytti olevan kauppojen työntekijätkin.
Mitään maskittomuuspaheksuntaa en ole nähnyt, sen sijaan naureskelijoita riittää. Että ne paheksuvat katseet ei välttämättä johdu teidän maskin puutteesta vaan siitä että naureskelette meille maskipäille. Se on lapsellista, ei ole kumma jos saa takaisin vihaisen katseen.
Kyllä on Suomessakin maskipakkoja joillain työpaikoilla ja museossa.
Mikä siinä on niin vaikeaa? No olisiko vaikka se, että maskeista ei ole mitään hyötyä ja olen nähnyt kymmeniä tämän toteavia vakuuttavia tutkimuksia. Myös tanskalaisten tekemä laaja tutkimus maskien hyödyistä piti julkaista, mutta yllätys yllätys, se onkin sensuroitu. Varmaan siksi, ettei niitä tuloksia haluta julkisuuteen (eli maskit eivät toimi on se tulos).
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen eilisen ja tämän päivän aikana käyttänyt yhteensä pari tuntia nettiostoksiin. Ihan ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaaloissa käytetään maskeja, jos ne eivät toimi?
Ennen korona-aikaa sairaaloissa EI KÄYTETTY maskeja muuta kuin leikkaussalissa ja tietyissä toimenpiteissä ehkä roiskesuojana, esim. paiseen avaus. Eikä käytetty korona-aikanakaan esim. HUSissa ennen tätä yleistä maskisuositusta.
Ihan toinen asia on sitten se, että elämä ei ole steriiliä, elämässä ei tule pyrkiä noudattamaan sairaalahygieniaa. ELÄMÄ on sitä että ystävät tapaavat, lapsi halaa mummoaan, ihastuneet pussaavat, joukkuetoverit karjuvat riemusta kun kaveri tekee maalin, vanhan ystävän kanssa lenkille menemistä. ELÄMÄ on sitä että käydään lastenkutsuilla, tanssitaan porukalla, mennään kaveriporukalla telttailemaan. Jne jne.
Ei sitä, että eristäydytään yksin kotiin, pelätään ja vältellään toisia ihmisiä, pidetään etäisyyttä, peitetään naamat.
Tähän mennessä maailmassa on aina menetelty niin, että epidemian tullessa sairaat eristetään, maahan/kaupunkiin tuloa ja lähtemistä rajoitetaan määräajaksi ja muuten elämä jatkuu. Nyt on sitten päätetty eristää niin terveet kuin sairaat toisistaan, määrätä normaalielämä kaikilta tauolle..Aivan hirveää. Hyvin dystooppista. Ihminen joka tapaa ystäviään on uusiokielen mukaan itsekäs ja vastuuton, jopa murhaaja, toitotetaan kuinka pitää sopeutua uuteen normaaliin tai kuolemme kaikki, joka päivä esitetään uudet kauhukuvat siitä kuinka 2 viikon päästä alkaa massakuolemat jos ette tottele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo oli ihan sun omaa mielikuvituksesi tuotetta. Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, että mentäisiin ilman maskia jonnekin, missä edellytettäisiin tai toivottaisiin maskin käyttöä. Tässä aloituksessa oli kyse siitä, että jätetään kokonaan menemättä sellaisiin paikkoihin. Sinua tai ketään muutakaan maskia käyttävää ei pitäisi millään tavalla haitata tai harmittaa, jos käymissänne paikoissa ei ole maskittomia. Päinvastoin sen pitäisi olla vain hyvä asia.
Lukeekohan tää yksi maskitollo muiden vastauksia ennen kuin kirjoittaa?
Ei lue. Sehän se ongelma on, kun kaupoissa, busseissa yms. on niitä maskittomia, jotka eivät välitä muista.
Miksi välittäisin tuntemattomista ihmisistä, jotka välittävät minusta ihan yhtä vähän. Välitän läheisistäni ja suojelen heitä viimeiseen asti. Muut voivat hypätä pää edellä katolta, enkä edes huomaa. Vielä vähemmän välitän tästä keksitystä "aallosta", jota ei näy missään muualla kuin tämän palstan, hallituksen ja hysteeristen tollojen mielissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hassua että niin monet ovat muka huolissaan siitä kuinka paljon talous ja yritykset kärsivät koronan takia, mutta kun sanotaan että hei voit edelleen asioida paikassa x jos käytät maskia ja pidät turvavälejä, niin alkaa kauhea itku siitä että minähän en maskia käytä ja en varmasti käy enää paikassa x, minua ei määräillä, yhyy hallitus tuhoaa talouden. Niin miten se menikään?
Kun paikkaan tulee maskipakko, se muuttuu silmissäni epäkiinnostavaksi. En vaan halua mennä. Sääli jos nyt vaikka baletti Suomesta loppuu (en usko), mutta en koe että minun tulisi Kansallisoopperan toiminnan tukemiseksi tehdä elämästäni vielä epämiellyttävämpää kuin se nyt jo muiden korona-asioiden vuoksi on.
Vierailija kirjoitti:
Luitkohan mitään mitä täälläkin on kerrottu? En ymmärrä, miksi sinä et ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia kokemuksia maskin käytöstä. Itsellä maski vaihtelevasti satuttaa korvia, tökkii silmiin, raapii ihoa, huurustuttaa lasit ja saa nenän kuivumaan niin että niistän verta. Silti käytän mm. töissä koska ON PAKKO. Kiva kun jotkut yrittää väittää, että eihän siinä mitään ikävää ole. Tiedän kyllä itse, miltä se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo täysin tottunut maskeihin. Töissä ne on mulla nykyään pakollisia. Ei tulisi mieleenkään lähteä apteekkiin, kauppaan tai kirjastoon ilman maskia. Minun mielestäni maskin käyttö on huomaavaista muita kohtaan. Maskittomat ovat alkaneet näyttää silmissäni pöljiltä ja piittaamattomilta. Maski ei ahdista minua, se tuo minulle turvallisuudentunnetta. Ilmeet ja mielialat näkyvät ihmisen silmistä ja kuuluvat äänestä. En ymmärrä ollenkaan näitä maskikammoisia ja maskivihamielisiä ihmisiä. Tietysti mielummin olisin ilman maskia mutta vielä mielummin ilman koronaa. Maski on pienempi paha, kun täyseristys. Maski vapauttaa käymään ihmisten ilmoilla. Itse vältän asiointia liikkeisså, joissa myyjillä ei ole maskeja.
Maski ei estä koronaa. Tässä näkee, että luotto maskeihin on todella kova. Lisäksi tässä taannoin estettiin tanskalaisen maskitutkimuksen julkaisu, jonka perusteella voi päätellä helposti, etteivät sen tulokset miellyttäneet maskipakottajia.
https://ugeskriftet.dk/dmj/face-masks-prevention-covid-19-rationale-and…
Lisätietoja tästä? Googlesta löytyy vain tutkimussuunnitelma ja hypetystä, tuloksia tai tietoa siitä miksi niitä ei julkaistu en löydä. Mistä olet löytänyt tiedon siitä, että tutkimustulosten julkaiseminen estettiin?
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eivät aiemmin uskaltaneet koronaviruksen pelossa asioida paikassa x, uskaltavat mennä sinne nyt, jos paikassa on maskipakko. Ei siis haittaa, jos joku toinen jättää menemättä.
Minä olen jo täysin tottunut maskeihin. Töissä ne on mulla nykyään pakollisia. Ei tulisi mieleenkään lähteä apteekkiin, kauppaan tai kirjastoon ilman maskia. Minun mielestäni maskin käyttö on huomaavaista muita kohtaan. Maskittomat ovat alkaneet näyttää silmissäni pöljiltä ja piittaamattomilta. Maski ei ahdista minua, se tuo minulle turvallisuudentunnetta. Ilmeet ja mielialat näkyvät ihmisen silmistä ja kuuluvat äänestä. En ymmärrä ollenkaan näitä maskikammoisia ja maskivihamielisiä ihmisiä. Tietysti mielummin olisin ilman maskia mutta vielä mielummin ilman koronaa. Maski on pienempi paha, kun täyseristys. Maski vapauttaa käymään ihmisten ilmoilla. Itse vältän asiointia liikkeisså, joissa myyjillä ei ole maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin metrossa ja muilla julkisilla matkustamisen.
HSL voisi karsia vuoroja kun matkustajat ovat kotona etätöissä tai maskipaossa. Säästyy kaupunkilaisten veronmaksajien rahat.
Eikös HSL jo tuota suunnitellutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa? No olisiko vaikka se, että maskeista ei ole mitään hyötyä ja olen nähnyt kymmeniä tämän toteavia vakuuttavia tutkimuksia. Myös tanskalaisten tekemä laaja tutkimus maskien hyödyistä piti julkaista, mutta yllätys yllätys, se onkin sensuroitu. Varmaan siksi, ettei niitä tuloksia haluta julkisuuteen (eli maskit eivät toimi on se tulos).
Miksi sitten arvelet, että näitä maskisuosituksia ja pakkoja annetaan, jos maskeista ei ole tutkitusti mitään hyötyä? Ajatteletko, että THL ja maamme hallitus ovat tässä asiassa sinua tietämätyömämpiä? Mikä motiivi näillä tahoilla on, jos ei viruksen leviämisen hillitseminen? Vihreät on hallituksessa, mikä motiivi heillä on massiivisten kertakäyttömaskien laajaan käyttöön, jos ei kansakunnan terveys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten arvelet, että näitä maskisuosituksia ja pakkoja annetaan, jos maskeista ei ole tutkitusti mitään hyötyä? Ajatteletko, että THL ja maamme hallitus ovat tässä asiassa sinua tietämätyömämpiä? Mikä motiivi näillä tahoilla on, jos ei viruksen leviämisen hillitseminen? Vihreät on hallituksessa, mikä motiivi heillä on massiivisten kertakäyttömaskien laajaan käyttöön, jos ei kansakunnan terveys?
Motiivi tässä kuten niin monessa muussakin asiassa on raha. Ei haluta, että ihmiset koronaviruksen pelossa alkaisivat taas pystellä kotona. Ei haluta, että ihmiset vähentäisivät kuluttamista. Halutaan, että ihmiset laittavat maskin naamaan ja rahat haisemaan.
Kyllä on maskipakkoja Suomessakin esim. joillain työpaikoilla ja tämän ketjun mukaan Helsingin eräissä museoissa on myös maskipakko nykyään.