Jätättekö asioita väliin maskipakon tai -painostuksen takia?
Itse olen jättänyt elokuvat, teatterit, konsertit, kurssit ja muut harrastukset. Saa nähdä, loppuuko tämä koskaan.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
En. Peitän suuni ja nenäni fleecekaulurilla tai vessapaperinpalalla silloin kun maskia vaaditaan.
Fleece lisää tartuntariskiä verrattuna ilman maskia oloon, joten unohda tuo fleecekauluri ja ole ilman!
Oon liikkunut ihan normaalisti (ilman maskia) koko kesän ja syksyn. Baareissa, yökerhossa, ravintoloissa, töissä, shoppailemassa, teatterissakin kävin jo kerran. Niin on näköjään aika moni muukin, kun on porukan määrää katsonut. Ja koronaa täällä ei ole juuri lainkaan. Vaikka eräskin koronatartunnan saanut oli ollut samaan aikaan yökerhossa minun ja monen sadan muun kanssa. Eipä paljon korona siitä(kään) levinnyt.
Naurettavaa ylireagointia koko maskihössötys, kuten muukin koronapelottelu. Tai nauraisin, jollei niin moni olisi sen takia menettänyt työpaikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo täysin tottunut maskeihin. Töissä ne on mulla nykyään pakollisia. Ei tulisi mieleenkään lähteä apteekkiin, kauppaan tai kirjastoon ilman maskia. Minun mielestäni maskin käyttö on huomaavaista muita kohtaan. Maskittomat ovat alkaneet näyttää silmissäni pöljiltä ja piittaamattomilta. Maski ei ahdista minua, se tuo minulle turvallisuudentunnetta. Ilmeet ja mielialat näkyvät ihmisen silmistä ja kuuluvat äänestä. En ymmärrä ollenkaan näitä maskikammoisia ja maskivihamielisiä ihmisiä. Tietysti mielummin olisin ilman maskia mutta vielä mielummin ilman koronaa. Maski on pienempi paha, kun täyseristys. Maski vapauttaa käymään ihmisten ilmoilla. Itse vältän asiointia liikkeisså, joissa myyjillä ei ole maskeja.
Maski ei estä koronaa. Tässä näkee, että luotto maskeihin on todella kova. Lisäksi tässä taannoin estettiin tanskalaisen maskitutkimuksen julkaisu, jonka perusteella voi päätellä helposti, etteivät sen tulokset miellyttäneet maskipakottajia.
https://ugeskriftet.dk/dmj/face-masks-prevention-covid-19-rationale-and…
Miksi te pakotatte jatkuvasti niitä maskejanne ja haukutte ihmisiä pöljiksi?
Ei ole olemassa mitään näyttöä siitä, että väärin ja huonosti pidetyt maskit estäisivät yhtään mitään. Monet maskit istuvat huonosti kasvoilla ja ilma virtaa sieltä aukoista ja kyllä ne aerosolitkin tulevat läpi. On olemassa kymmenittäin tutkimuksia aiheesta, mutta täällä vaan annetaan alanuolta ja haukutaan päälle.
Kun lopulta totuus maskien toimimattomuudesta tulee joskus toivottavasti ilmi, toivottavasti osaatte maskipakottajat edes hävetä.
Tästä ketjusta poistuu maskimyönteisiä viestejä. Omani on poistettu. Se on enää näkyvissä lainauksessa. Moderoiko joku tätä palstaa maskikielteisen kantansa ajamiseksi?
Tätä keskustelua kun lukee, niin voi vain todeta miten kamalia ihmisiä suomalaiset ovat. Täysin selkärangattomia. No eivätpä suomalaiset ainakaan voi enää matkustaa minnekään ulkomaille, kun eivät suostu pitämään maskia. Ihan hyvin muissa maissa pärjätään maskia kanssa, mutta jos suomalaisen paskan täytyy pitää maskia 15min kauppareissun ajan, niin itsemurha-ajatukset tulee heti. Ja maskipakkoahanmei ole missään. Jos kaupan ovella joku lappu, että käyttöä suositellaan, niin 99% tämän ketjun kommentoijista itkee ja on valmis tappamaan itsensä. Ei haluu maski, yhyy!
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta poistuu maskimyönteisiä viestejä. Omani on poistettu. Se on enää näkyvissä lainauksessa. Moderoiko joku tätä palstaa maskikielteisen kantansa ajamiseksi?
Käytä vaan sinä sitä maskiasi, mutta ÄLÄ PAKOTA MUITA!
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua kun lukee, niin voi vain todeta miten kamalia ihmisiä suomalaiset ovat. Täysin selkärangattomia. No eivätpä suomalaiset ainakaan voi enää matkustaa minnekään ulkomaille, kun eivät suostu pitämään maskia. Ihan hyvin muissa maissa pärjätään maskia kanssa, mutta jos suomalaisen paskan täytyy pitää maskia 15min kauppareissun ajan, niin itsemurha-ajatukset tulee heti. Ja maskipakkoahanmei ole missään. Jos kaupan ovella joku lappu, että käyttöä suositellaan, niin 99% tämän ketjun kommentoijista itkee ja on valmis tappamaan itsensä. Ei haluu maski, yhyy!
Maskit eivät toimi, usko jo! Kymmenittäin tutkimuksia aiheesta ja sama viesti: maskeista ei ole hyötyä!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo täysin tottunut maskeihin. Töissä ne on mulla nykyään pakollisia. Ei tulisi mieleenkään lähteä apteekkiin, kauppaan tai kirjastoon ilman maskia. Minun mielestäni maskin käyttö on huomaavaista muita kohtaan. Maskittomat ovat alkaneet näyttää silmissäni pöljiltä ja piittaamattomilta. Maski ei ahdista minua, se tuo minulle turvallisuudentunnetta. Ilmeet ja mielialat näkyvät ihmisen silmistä ja kuuluvat äänestä. En ymmärrä ollenkaan näitä maskikammoisia ja maskivihamielisiä ihmisiä. Tietysti mielummin olisin ilman maskia mutta vielä mielummin ilman koronaa. Maski on pienempi paha, kun täyseristys. Maski vapauttaa käymään ihmisten ilmoilla. Itse vältän asiointia liikkeisså, joissa myyjillä ei ole maskeja.
Mä en ole maskikammoinen enkä maskivihamielinen, mutta mieluummin olen menemättä sellaisiin paikkoihin, joissa pitäisi käyttää maskia. En silti ole täyseristyksessä, mutta ei mulla kuitenkaan ole mitään pakottavaa tarvetta mennä nyt museoihin, teattereihin, kursseille tms paikkoihin. Olen tehnyt etätöitä jo monta vuotta ja parin vuoden ajan käyttänyt Citymarketin kotiinkuljetuspalvelua. Eilen meillä oli noin 5 tunnin ajan pari huoltomiestä ja käytin ulosvirtausventtiilillä varustettua ffp3-tason hengityssuojainta ja suojalaseja. Ihan ok juttu, mutta en mä pelkän huvin vuoksi viitsi niitä käyttää. Ulkoilen aiempaa enemmän ja tapaan läheisiäni ulkona. Nyt toivon, että tulisi luminen talvi, jotta pääsisin ensimmäistä kertaa viiteentoista vuoteen hiihtämään.
Vierailija kirjoitti:
Selvästikin Sanoma. Ovat siinä konsernissa Ruotsin linjoilla, uskovat laumasuojaan. Täältä poistuu aivan järkyttävä määrä viestejä. Niin paljon, että Sanoman pitää peitellä toimintaansa, ja siksi nykyään ei näe montako viestiä ketjuista on poistettu. Ennenhän näki.
Vierailija kirjoitti:
Oon liikkunut ihan normaalisti (ilman maskia) koko kesän ja syksyn. Baareissa, yökerhossa, ravintoloissa, töissä, shoppailemassa, teatterissakin kävin jo kerran. Niin on näköjään aika moni muukin, kun on porukan määrää katsonut. Ja koronaa täällä ei ole juuri lainkaan. Vaikka eräskin koronatartunnan saanut oli ollut samaan aikaan yökerhossa minun ja monen sadan muun kanssa. Eipä paljon korona siitä(kään) levinnyt.
Naurettavaa ylireagointia koko maskihössötys, kuten muukin koronapelottelu. Tai nauraisin, jollei niin moni olisi sen takia menettänyt työpaikkaansa.
Mistä miinukset? Voin toki esitellä Etelä-Karjalan koronaluvut. Ja täällä vain murto-osa käyttää maskeja. Koronatartunnan saaneita on ollut mm.teatterissa, pesäpallo-ottelussa sekä baarikierroksella. Niistä ei tullut minkään sortin viruslinkoja, en tiedä tuliko yhtään tapausta, tuskin.
Sen sijaan tänne tuli pari tartuntaa ulkomailta sekä niistä johtuvia jatkotartuntoja. Niin että onkohan ne tartunnat lähtöisin ulkomailta vai lähibaarista 🤷♀️
Minä ainakin poistatan kaikki haukkumaviestit. Suurin osa maskipäistä on toisia haukkuvia ja todella kamalia ihmisiä. Uskovat kaiken, mitä mediassa sanotaan ja haukkuvat ja painostavat ihmisiä maskeihin.
Vierailija kirjoitti:
No tuo oli ihan sun omaa mielikuvituksesi tuotetta. Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, että mentäisiin ilman maskia jonnekin, missä edellytettäisiin tai toivottaisiin maskin käyttöä. Tässä aloituksessa oli kyse siitä, että jätetään kokonaan menemättä sellaisiin paikkoihin. Sinua tai ketään muutakaan maskia käyttävää ei pitäisi millään tavalla haitata tai harmittaa, jos käymissänne paikoissa ei ole maskittomia. Päinvastoin sen pitäisi olla vain hyvä asia.
Miksi sairaaloissa käytetään maskeja, jos ne eivät toimi?
Höpöhöpö maskeihin hurahtaneet on saaneet täällä ihan tarpeeksi riehua. Kerrankin asiallisia perusteluja ilman kiihkoa. Vai oliko se teille yllätys, että normiporukka ei maskeja mielellään käytä, vain sosiaalisesta pakosta...
Vierailija kirjoitti:
Vertaatko ihan tosissasi sairaalaoloja siihen, että nyt ihmisiä painostetaan ja pakotetaan laittamaan maski päähän melkein joka paikassa? Normaalielämässä, kaupoissa, sisätiloissa, jopa kuntosaleilla ja kadulla?
Lisäksi moni tartunnan lähde onkin yllätys yllätys...sairaala. On julkaistu eri paikkojen riskialttiutta ja kyllä vaan, sairaalastakin voi saada tartuntoja ja esimerkiksi sairaalabakteeri on myös tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo oli ihan sun omaa mielikuvituksesi tuotetta. Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, että mentäisiin ilman maskia jonnekin, missä edellytettäisiin tai toivottaisiin maskin käyttöä. Tässä aloituksessa oli kyse siitä, että jätetään kokonaan menemättä sellaisiin paikkoihin. Sinua tai ketään muutakaan maskia käyttävää ei pitäisi millään tavalla haitata tai harmittaa, jos käymissänne paikoissa ei ole maskittomia. Päinvastoin sen pitäisi olla vain hyvä asia.
Lukeekohan tää yksi maskitollo muiden vastauksia ennen kuin kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaatko ihan tosissasi sairaalaoloja siihen, että nyt ihmisiä painostetaan ja pakotetaan laittamaan maski päähän melkein joka paikassa? Normaalielämässä, kaupoissa, sisätiloissa, jopa kuntosaleilla ja kadulla?
Lisäksi moni tartunnan lähde onkin yllätys yllätys...sairaala. On julkaistu eri paikkojen riskialttiutta ja kyllä vaan, sairaalastakin voi saada tartuntoja ja esimerkiksi sairaalabakteeri on myös tosiasia.
Ei missään pakoteta, ei ole maskipakkoa. Jos kehotus saa teidät noin suuren raivon ja epätoivon valtaan, niin ei ole elämässä kaikki hyvin.
Lopetin metrossa ja muilla julkisilla matkustamisen.
OMG, järkyttävää. Ihan oikeasti alan kohta kallistua näiden salaliittoteoreetikkojen puolelle..Tulee ihan sellainen olo ettei tämä VOI olla totta, ei vaan VOI.