Mitä te syötte iltapalaksi? Mikä pitää nälän?
Ongelma on siis, että haluaisin syödä iltapalan noin klo 19-20. Mutta kun syön normaalit 2 leipää juustolla ja kurkulla, vihreän teen ja maustamattoman jogurtin myslillä ja marjoilla, mulla on nälkä klo 22, kun pitäisi käydä nukkumaan. En siis syö enää, mutta nälkäisenä on ärsyttävä käydä nukkumaan.
Taustatiedoksi, olen normaalipituinen ja painoinen nainen, joka harrastaa lähinnä hyötyliikuntaa. Päivällä syön aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Joka aterialla kasviksia ja proteiinia myös.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aika tavanomainen iltapala on mukillinen teetä maidolla ja juusto ruisleipä
Mukillinen "teetä"maidolla ei ole teetä. Tee maidolla on venäläistä teetä eikä venäläiset suomessa edistä suomalaista teekulttuuria.
No sulla ei taida olla kovin kattavat tiedot maailman teekulttuurista.
Onpas.
No, ei ole, jos sanot, että Venäjällä juodaan teetä maidon kanssa (koska Venäjällä just juodaan ilman maitoa), mutta muualla juodaan ilman maitoa. Vaikkapa nyt Intiassa ja Sri Lankassa, jossa kasvatetaan teetä, tee on poikkeuksetta maitoteetä. Samoin Britanniassa ja monissa sen entisissä siirtomaissa tee juodaan maidon kanssa.
Söin ehkä hieman ennen seitsemää kaksi kauraleipää kinkulla ja 3 hapankorppua ja join teetä. Nyt join lasin vettä. Ja tein kaalipataa ja maistoin suolan siitä ehkä lusikallisella. Nyt en syö mitään. Ei oo nälkä ja jos olisi söisin jotain. Aiemmin söin lounaan ja lounassalaatin söin vasta kolmelta. (Vähän vihreää ja viisi meloninpalaa)
No totta kai sinulla on nälkä nukkumaan mennessä, jos syöt iltapalan jo pari tuntia aiemmin. Syö vasta juuri ennen nukkumaanmenoa ja kunnolla, niin ei tarvitse herätä yöllä syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä aika tavanomainen iltapala on mukillinen teetä maidolla ja juusto ruisleipä
Mukillinen "teetä"maidolla ei ole teetä. Tee maidolla on venäläistä teetä eikä venäläiset suomessa edistä suomalaista teekulttuuria.
No sulla ei taida olla kovin kattavat tiedot maailman teekulttuurista.
Onpas.
No, ei ole, jos sanot, että Venäjällä juodaan teetä maidon kanssa (koska Venäjällä just juodaan ilman maitoa), mutta muualla juodaan ilman maitoa. Vaikkapa nyt Intiassa ja Sri Lankassa, jossa kasvatetaan teetä, tee on poikkeuksetta maitoteetä. Samoin Britanniassa ja monissa sen entisissä siirtomaissa tee juodaan maidon kanssa.
Minun tarhan eskariopettaja sanoi että tee maidolla nimitetään venäläiseksi teeksi.
Myöhemmin yläasteella englanni kielen opettaja antoi opetuksen teestä että sitä ei juodamaidon kanssa. Tärkeintä että tee juodaan suomalaisittain ilman maitoa eikä niin miten joku floppi artisti Cledos venäläisittäin tekee.
Voi luoja, onneksi ei tarvitse syödä tuollaisia määriä ruokaa. Syön vain kahdesti päivässä, normaalin kokoisia annoksia, enkä kyllä jaksaisi yhtään enempää vetää. Olen myös 40+ nainen, ja normaalipainoinen.
Syö enemmän iltapalalla, jos vaan leuat kestää.
Minä menen mielellään vähän nälkäisenä nukkumaan. Nukun silloin paremmin, eikä aamulla ole edes nälkä.
Mies osa savustaa hyvää grillikylkeä, ei laita liikaa suolaa. Maldonia vähän eikä muuta tarvi.
Miksi kommenttini oli poistettu ap? Osuiko?
Ehkä sinulla on matoja ap, kun kerran mikään määrä sapuskaa ei riitä.
Kannattaa tutkia ennen kuin alkaa hutkia!
Vierailija kirjoitti:
Minä menen mielellään vähän nälkäisenä nukkumaan. Nukun silloin paremmin, eikä aamulla ole edes nälkä.
Niin minäkin mutta lääkkeet eivät ole luomua
ja ne lääkkeet tuottavat paskaa nälkää nukkumaanmenoaikana.
Syön iltapalalla maustamatonta jugurttia ja mysliä, joskus lisäksi leivän, mutta en aina. Ja teetä. Tämä yleensä kahdeksan aikaan illalla. Seuraavan kerran syön kuudelta aamulla aamiaisen. Hyvin pärjää siihen asti.
Normaalin ruuan. Spagettia, jauhelihakastiketta ja salaattia just nyt. Puolelta nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen ei tarkoita, että on terve tai että aineenvaihdunta on normaali. Jotain on pielessä, jos aikuinen ihminen ei pysty olemaan jokusta tuntia syömättä. Luultavasti syöt liian usein ja liian vähän rasvaa. Kehosi pyörii hiilareilla, joita ei voi kovin paljon olla varastossa. Mahtaako sinulla olla insuliiniresistenssi?
Itsekin olen normaalipainoinen. Syön kerran tai kaksi päivässä. Välillä pidän parin vuorokauden paastoja. Harvoin on mitenkään hirveä nälkä.
Joo, olin minäkin ennen aina nälkäinen. Silloin söin jatkuvasti ja ihan liikaa hiilareita. Nyt kehoni toimii normaalisti ja voin paljon paremmin.
Tässä voi olla perää. Mitä syöt?
Ap
Tänään söin parin tunnin aikana ison lautasellisen linssi-myskikurpitsa-tomaattikeittoa, paistettua lohta ja reilusti salaattia, marinoituja soijapapuja, muutaman viipaleen kalkkunaleikkelettä, rahkaa, raakakaakaonibsejä, granaattiomenaa ja pähkinöitä, kahvia kermalla. Ruuanlaitossa ja marinadissa käytin oliiviöljyä.
Arvioisin, että varmaan tuli 1300-1400 kaloria, mikä riittää hyvin, koska olen keski-ikäinen nainen ja tänään oli ihan kotipäivä eli en kuluttanut juuri mitään. Monesti syön kyllä enemmänkin. Paljon on mennyt esimerkiksi kananmunia, tonnikalaa, chia-vanukasta, possua jne. Erilaisia kaaleja syön paljon.
Olen nyt pätkäpaastonnut puolitoista vuotta. Se käy aina vain helpommaksi ajan myötä, erityisesti kun ei syö paljoa hiilareita eli pääsee paaston aikana helposti ketoosiin, jolloin elimistö käyttää nimenomaan rasvavarastojaan. Normaalipainoisessa ihmisessä on noin 100000 kaloria rasvana, joten ei se nälkä tarkoita oikeasti nälkäkuolemaa.
Sekin kannattaa muistaa, että nälkä tulee ja menee, ei se pahene koko ajan alettuaan. Ja yleensä meille tulee nälkä juuri niihin aikoihin, kun olemme tottuneet syömään. Voimme totuttaa kehon myös toisenlaiseen rytmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei, eikä mukillinen ”kahvia” maidolla ole kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommenttini oli poistettu ap? Osuiko?
Ehkä sinulla on matoja ap, kun kerran mikään määrä sapuskaa ei riitä.
Kannattaa tutkia ennen kuin alkaa hutkia!
En tiedä. En ole mitään ilmiantanut. Ehkä mulla on matoja, mistä sen tietää. 😁
Ap
Pari leipää kuuden-seitsemän aikaan. Sen jälkeen ei ole enää hyväksi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan vihreää teetä kannata tuohon aikaan enää juoda.
Kokeile syödä kaurapuuro iltapalaksi. Itse tein tätä aikoinaan, sitten siirryin siihen että teen täyttävän illallisen siinä 7 aikaan ja sen jälkeen en syö mitään.
Kaurapuuro ei pidä mun nälkää ollenkaan.
Ap
Kaurapuuro pelkilteen pitää aika huonosti nälkää, se tarvii sen proteiinin lisäksi. Kokeile lisätä raejuusto mukaan, niin pitää jo paljon paremmin ja pitempään nälän poissa.
Puuro ja ruisleipä pitää koht. hyvin nälän. Mutta mä syön niitä aamupalaksi, enkä iltapalaksi.
Päivällisen mä syön viimeisenä ja sen jälkeen en syö enää mitään.
Tosin voin syödä sen päivällisen vaikka illalla ;)
-Sinkkiş
Tänäänkin se on vielä syömättä ! Jotain Aasialaistyyppistä kananfilettä tänäänpi ..
Kaurapuuro ei pidä mun nälkää ollenkaan.
Ap