Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte iltapalaksi? Mikä pitää nälän?

Vierailija
20.10.2020 |

Ongelma on siis, että haluaisin syödä iltapalan noin klo 19-20. Mutta kun syön normaalit 2 leipää juustolla ja kurkulla, vihreän teen ja maustamattoman jogurtin myslillä ja marjoilla, mulla on nälkä klo 22, kun pitäisi käydä nukkumaan. En siis syö enää, mutta nälkäisenä on ärsyttävä käydä nukkumaan.

Taustatiedoksi, olen normaalipituinen ja painoinen nainen, joka harrastaa lähinnä hyötyliikuntaa. Päivällä syön aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Joka aterialla kasviksia ja proteiinia myös.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt mitään tänään. Pieni paasto tekee hyvää. Oikeastaan voisin kuvitella jokaisen päivän tälläiseksi paastoksi, pelkästään vettä.

Ruoka on hyvää. Tänäänkin tein niin hyvää ja hyvän näköistä ruokaa, että koko perhe kehui sitä ennen, syödessä ja syönnin jälkeen. Hyvä ruoka on rakkautta. Sinua ei taida kukaan rakastaa.

Aika ilkeä olettamus, vieläpä omakehun varjolla :(

Vierailija
102/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai sinulla on nälkä nukkumaan mennessä, jos syöt iltapalan jo pari tuntia aiemmin. Syö vasta juuri ennen nukkumaanmenoa ja kunnolla, niin ei tarvitse herätä yöllä syömään.

Ei kyllä se on sängyssä syötävä ettei vaan jää puolta minuuttia syömättä, joutuisi nälkäisenä nukkumaan. T: Seija 143kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommenttini oli poistettu ap? Osuiko?

Ehkä sinulla on matoja ap, kun kerran mikään määrä sapuskaa ei riitä.

Kannattaa tutkia ennen kuin alkaa hutkia!

Minunkin kommentti poistettiin, jossa totesin että tuollaisen latingin jälkeen ei varmasti ole nälkä kahden tunnin päästä, että nälkä ei ole sama kuin tyhjä vatsalaukku. Oikea nälkä on jotain ihan muuta.

Kehon viestit on aapeella sekaisin jostain syystä, todennäköisesti liiasta syömisestä.

Oikea nälkä ei mene ohi jos ei syö.

Nämä taitaa olla saman näköisiä kuin se Ylen artesaanileipuri.

Vierailija
104/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommenttini oli poistettu ap? Osuiko?

Ehkä sinulla on matoja ap, kun kerran mikään määrä sapuskaa ei riitä.

Kannattaa tutkia ennen kuin alkaa hutkia!

Minunkin kommentti poistettiin, jossa totesin että tuollaisen latingin jälkeen ei varmasti ole nälkä kahden tunnin päästä, että nälkä ei ole sama kuin tyhjä vatsalaukku. Oikea nälkä on jotain ihan muuta.

Kehon viestit on aapeella sekaisin jostain syystä, todennäköisesti liiasta syömisestä.

Oikea nälkä ei mene ohi jos ei syö.

Lihavan nälkä tarkoittaa useimmiten sekaisin olevia nälkähormoneja.

Vierailija
105/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai sinulla on nälkä nukkumaan mennessä, jos syöt iltapalan jo pari tuntia aiemmin. Syö vasta juuri ennen nukkumaanmenoa ja kunnolla, niin ei tarvitse herätä yöllä syömään.

T: Merinorsu 344kg

Vierailija
106/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ekan kerran siinä klo. 12 jälkeen yleensä. Reilusti ruokaa. Sitten siinä klo 16-18 syön yleensä jotain, ehkä juon smoothien tai syön pari banaania ja (omatekoisia) sämpylöitä pari. Sitten yleensä siinä klo. 20 aikoihin syön uudestaan reilusti ruokaa.

Se, että aamupäivällä tulee nälkä ei ole pahaksi, ei sitä nälkää pidä pelätä. On hyvä, että on nälkä ennen kuin syö. Sä vaan ajoitat sen nälkäsi vähän epämukavan paikkaan. Aamun nälkä menee tosi nopeasti ohi kun on esim töissä.

Vierailija
107/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän norsukysely. On nälkä jos ei syö tauotta...

😂😂 Tää norsu on 170 pitkä ja 60 kg. Tauotta en syö. Pitäis ehkä. 😁

Ap

No jos vedät pari leipää päällisineen, jugurttia, mysliä, marjoja ja teetä iltapalaksi, ei vatsalaukkusi todennäköisesti ole kovinkaan pieni. Itse jaksaisin ehkä 1-2 leipää ja teen, kunnes olisin kylläinen.

Ymmärrät kai että kaikilla ei ole sama kulutus. Esim. mulle pari leipää päällisineen ja kupillinen jugurttia + marjat + mysli ei olisi liian iso iltapala. Silloin kun liikkuu paljon, saa (ja pitää) myös syödä kunnolla. Painoindeksini on normaalin alarajalla.

Ymmärrät kai ettei puhe ollut kulutuksesta, vaan vatsalaukun koosta. Jos sinne mahtuu pari leipää päällisineen, marjoja, jugurttia, mysliä ja teetä kerralla, sen tilavuus ei ole kovinkaan pieni.

Vierailija
108/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön iltaruuan klo 19. Suosittelen tätä sullekin. Aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka.

Muuten hyvä, mut näen nälkää jos en syö noin klo 16-16.30 päivällistä, sama jos en syö lounasta noin klo 11-12. Maha murisee ja heikottaa. Välipalan syön noin klo 14.

Mihin aikaan syöt aamupalan? Joko sun päiväsi on liian pitkä eli syöt aamupalan joskus klo 6 tai sitten syöt jokaisella aterialla liian vähän tai huonosti nälkää pitävää ruokaa. Ei suuri proteiinipitoisuus yksistään takaa, että nälkä pysyy pois, pitää olla myös riittävästi rasvaa ja kuituja.

Lounas tuhdimmaksi, välipala myöhäisemmäksi ja näin siirtyy päivällinenkin myöhempään. Tai jos tuhdimpi lounas ei tunnu hyvältä, pelkäät väsähtämistä tms., syöt kaksi välipalaa. Normaalisti ei kyllä aterian jälkeen pitäisi kahden tunnin päästä olla tarvetta välipalalle eli luulen, että lounaasi on liian heppoinen. 

Kaksi välipalaa on myös ihan ok, jos ne on koostumukseltaan hyviä eli esim. pähkinöitä, marjoja, rahkaa. Tarkoitus ei ole ruveta puputtamaan leipää monta kertaa päivässä.

Itse syön harvoin iltapalaa, kun syön päivällisen noin klo 19. Joskus jos olen syönyt aiemmin tai liian kevyesti, syön puuroa iltapalaksi. Puuro on minusta paremmin iltaan kuin aamuun sopiva ruoka itselleni, täyttää vatsan lämmöllä ja hiilarit tekee uneliaaksi. Puuro pitää aamulla mulla huonosti nälkää, mutta illalla kyllä niin, että ehdin nukkumaan  mennä.

Vierailija
109/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse poimittuja mustikoita, turkkilaista jugurttia sekä mantelivoita. Hyvää ja pitää todella nälän aamupäivään asti. Olen normaalipainoinen ja liikunnallinen. Tykkään syödä runsaasti, mutta harvoin

Pitääkö itsepomitut mustikat paremmin nälkää kuin kaupasta ostetut vai miksi asia piti erikseen mainita?!

Vierailija
110/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekasvatettu raparperi tai naapurin tontilta varastettu.

Se vasta pitää nälkää.

Vierailija
111/115 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kirjoitti 300kg.

Vierailija
112/115 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan vihreää teetä kannata tuohon aikaan enää juoda.

Kokeile syödä kaurapuuro iltapalaksi. Itse tein tätä aikoinaan, sitten siirryin siihen että teen täyttävän illallisen siinä 7 aikaan ja sen jälkeen en syö mitään.

Kaurapuuro ei pidä mun nälkää ollenkaan.

Ap

Kaurapuuro pelkilteen pitää aika huonosti nälkää, se tarvii sen proteiinin lisäksi. Kokeile lisätä raejuusto mukaan, niin pitää jo paljon paremmin ja pitempään nälän poissa.

Kaurassa on 14% proteiinia. Tuskin nälkä riippuu täydellisestä aminohappokoostumuksesta.

Vierailija
113/115 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle "nukuttava" iltapala on jotain "painavaa", miedon makuista  ja mahdollisesti lämmintä.

Muttei mitään kirpeää, hapokasta tai piristävää.

- voileipä

- puuroa

- jugurttia

- banaani

- kaakao

- jokin kauramaitoa, riisimaitoa tms

- smoothie jossa proteiinijauhetta 

- kamomillateetä

Vierailija
114/115 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi iltapala pitää syödä jo klo 19, jos päivällinen eli kunnon annos kunnon ruokaa on syöty 2,5 tuntia aiemmin? Syö päivällisellä kunnon annos, niin se pitää nälkää 4-6 tuntia.

Tai toinen kysymys on, miksi iltapalan pitää olla kaksi leipää? Eikö se voisi olla kolme, jos kerran kaksi ei nälkää pidä?

Vierailija
115/115 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla proteiinia ja hiilareita: rahkaa, jogurttia, puuroa, karjalanpiirakoita, vihreää tai rooibosteetä, banaania

Jotain näistä erilaisina komboina. Nukuttaa ja ei ole nälkä.

Syö iltapala myöhemmin esim n. 21-21.30 tms. riippuen milloin menet nukkumaan ja milloin olet syönyt päivällisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi