Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte iltapalaksi? Mikä pitää nälän?

Vierailija
20.10.2020 |

Ongelma on siis, että haluaisin syödä iltapalan noin klo 19-20. Mutta kun syön normaalit 2 leipää juustolla ja kurkulla, vihreän teen ja maustamattoman jogurtin myslillä ja marjoilla, mulla on nälkä klo 22, kun pitäisi käydä nukkumaan. En siis syö enää, mutta nälkäisenä on ärsyttävä käydä nukkumaan.

Taustatiedoksi, olen normaalipituinen ja painoinen nainen, joka harrastaa lähinnä hyötyliikuntaa. Päivällä syön aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Joka aterialla kasviksia ja proteiinia myös.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jogurttia? Onko jotain rasvatonta? Kreikk. 10% maustamaton jogurtti ainakin pitää hyvin nälkää. 

Joku munakas voisi myös olla hyvä. 

Vierailija
82/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän norsukysely. On nälkä jos ei syö tauotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat nälällä, heikottaako vai tuntuuko, että vatsalaukku kutistuu?

Syötkö isoja annoksia päivän mittaan - ehkä vatsalaukkusi vain vetäytyy etakaisin normimittoihinsa.

Tai sitten olet aliravittu. Tämäkin on vain yksi vaihtoehto lukuisten joukosta.

Vatsa tuntuu tyhjältä ja murisee, heikottaa ja väsyttää. Sellainen olo, kun on kova nälkä. En syö isoja annoksia, siksi syön usein. Mulla on pieni vatsalaukku. Tulee huono olo suurista määristä kerralla. Siksi se neuvo iso ateria illalla ei toimi. Aliravittu en varmaankaan ole. Jaksan liikkua ja terveydessä ei ongelmia.

Ap

Kuten sanottu, syö enemmän rasvaa. Se pitää nälkää mutta ei sillä tavalla, että pitäisi vetää tilavuudeltaan isoja määriä. Esimerkiksi 50 grammaa pähkinöitä sisältää noin 300 kaloria ja tuo määrä mahtuu varmasti minkä tahansa aterian jälkiruoaksi. Jos et pidä pähkinöistä, kokeile siemeniä. Niitä salaatin sekaan ja oliiviöljyä päälle.

Hiilareiden syöminen ylläpitää nälkää. Vaikka vetäisi miten paljon puuroa tai riisiä tms. niin kohta on taas nälkä.

Kiitos. Kokeillaan tätä. 😊

Ap

Vierailija
84/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin äsken 3 grillimakkaraa ja 3 juustovoileipää. Puoli litraa karpalomehua ja 2 jäätelötötteröä. Aamulla juon vaan kahvin. Iltapäivällä syön jotain pientä esim salaattia. Illalla sitten varsinaiset syömiset. Yleensä on illalla ihan oikea lämmin ruoka mut tänään en jaksanut tehdä.

Vierailija
85/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ruisleipää paistetulla kananmunalla. Hyvin pitää nälkää.

Vierailija
86/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkärin siemenlevitteellä ja rahkan leseillä, marjoilla ja pähkinöillä.

Vierailija
87/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jogurttia? Onko jotain rasvatonta? Kreikk. 10% maustamaton jogurtti ainakin pitää hyvin nälkää. 

Joku munakas voisi myös olla hyvä. 

Jukolan maustamaton, näemmä 6% rasvaa.

Vierailija
88/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂 Tää norsu on 170 pitkä ja 60 kg. Tauotta en syö. Pitäis ehkä. 😁

Ap

Vierailija
89/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lautasta jogurttia ja marjoja siinä klo 22.

Vierailija
90/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät nykyisestä iltapalastasi jogurtin myslillä ja marjoilla syötäväksi esim klo 21.30? 

Voi olla että joku jo ehdotti, en ehdi lukea kaikkia sivuja :) 

Vierailija
91/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä aika reilun kokoisen iltapalan 3-4 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Tällä hetkellä lemppari on pari-kolme kauraleipää, joiden päällä pestoa, juustoa ja kasviksia sekä yksi paistettu kananmuna jaettuna. Lisäksi smoothie, joka sisältää aina vähintään yhden banaanin ja sen lisäksi milloin mitäkin. Näillä saan hyvin nukuttua ja jaksan treenata aamulla tyhjällä vatsalla.

Vierailija
92/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aamuisin tuorepuuroa joka pitää nälän poissa pitkään. Laitan vajaan desin kaurahiutaleita ja valion kreikkalaista jugurttia niin paljon, että seoksesta tulee notkeaa. Sitten tunniksi jääkaappiin ja lisään siihen mehukeittoa/marjoja jne. Tulee hyvää, kun tekee hyvään jugurttiin.

Vierailija
93/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos vedät pari leipää päällisineen, jugurttia, mysliä, marjoja ja teetä iltapalaksi, ei vatsalaukkusi todennäköisesti ole kovinkaan pieni. Itse jaksaisin ehkä 1-2 leipää ja teen, kunnes olisin kylläinen.

Vierailija
94/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos vedät pari leipää päällisineen, jugurttia, mysliä, marjoja ja teetä iltapalaksi, ei vatsalaukkusi todennäköisesti ole kovinkaan pieni. Itse jaksaisin ehkä 1-2 leipää ja teen, kunnes olisin kylläinen.

Ymmärrät kai että kaikilla ei ole sama kulutus. Esim. mulle pari leipää päällisineen ja kupillinen jugurttia + marjat + mysli ei olisi liian iso iltapala. Silloin kun liikkuu paljon, saa (ja pitää) myös syödä kunnolla. Painoindeksini on normaalin alarajalla.

Vierailija
95/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vapaalla en syö iltapäivän jälkeen. Ei ole normaali psyyke tai aineenvaihdunta jos aikuinen ei voi olla tuntia syömättä.

Vierailija
96/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on naurettava ketju - "Kuolen nälkään en ole syönyt puoleen tuntiin".

Vierailija
97/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä lounas, iltapäivällä tukevampi välipala, ei kuitenkaan tyyliä päivällinen/illallinen. Ehkä omena tai joku muu hedelmä illalla, ei aina. Hyvin pärjää aamuun. Ihme mussuttamista koko päivän, kun tarvitsee olla syömässä jatkuvasti, ja vielä ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
98/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin eilen klo 18 aikaan iltapalaksi yhden real-siivun kinkulla, juustolla ja paprikalla ja join mukillista teetä. Sen jälkeen ei mitään. Syön yleensä vain 3 kertaa päivässä eli aamiaisen, lounaan ja iltapalan. Jos lounas tulee syötyä normaalia aikaisemmin, saatan syödä iltapäivällä jotain välipalaa.

Miksi pitää syödä vähän väliä? Toki on yksilöllistä, mutta ainakin itse olen huomannut että mitä useammin tai mitä enemmän syö, sitä enemmän tai aikaisemmin tulee nälkä.

Ja tosiaan nälkäisenäkin voi mennä nukkumaan. Jos itse syön juuri ennen nukkumaanmenoa, nukun huonosti.

Vierailija
99/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön iltaruuan klo 19. Suosittelen tätä sullekin. Aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka.

Päivällinen puuttuu välistä.

Vierailija
100/115 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34334 kirjoitti:

Meillä syödään päivällinen n.klo 19. Istutaan pöydässä yleensä pulu ydin uutisiin asti. Syödään pieni alkupala, pääruoka ja kevyt järkkäri. Tänään alkuun graavilohileivät, pääruokana pekoni-kasvispasta ja jälkkärinä tuoreita viikunoita ja pieni pala brie- juustoa.

Meillä ilallisella alkupalaksi kaviaaria, sitten pääruuaksi hanhenmaksaa tai strutsinlihaa tai peuran kyljyksiä. Jälkkärinä usein caipirinha sorbettia tai samppanjalla höystettyjä gojimarjoja. Ruokajuomana ranskalaiset viinit. Ei ole nälkä seuraavaan päivään, Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi