Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte iltapalaksi? Mikä pitää nälän?

Vierailija
20.10.2020 |

Ongelma on siis, että haluaisin syödä iltapalan noin klo 19-20. Mutta kun syön normaalit 2 leipää juustolla ja kurkulla, vihreän teen ja maustamattoman jogurtin myslillä ja marjoilla, mulla on nälkä klo 22, kun pitäisi käydä nukkumaan. En siis syö enää, mutta nälkäisenä on ärsyttävä käydä nukkumaan.

Taustatiedoksi, olen normaalipituinen ja painoinen nainen, joka harrastaa lähinnä hyötyliikuntaa. Päivällä syön aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Joka aterialla kasviksia ja proteiinia myös.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tiedoksi, oon aina ollut tällainen. Aina nälkä. Mutta hoikka silti. 😆

Mut heittäkää nyt iltapalaideoita. Munakas?

Ap

Vierailija
22/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön iltaruuan klo 19. Suosittelen tätä sullekin. Aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka.

Muuten hyvä, mut näen nälkää jos en syö noin klo 16-16.30 päivällistä, sama jos en syö lounasta noin klo 11-12. Maha murisee ja heikottaa. Välipalan syön noin klo 14.

Syö välipala myöhemmin. Elimistön voi totuttaa uuteen ruokarytmiin.

Oon joskus yrittänyt, mutta työpäivä menee ihan koomaksi, jos on energiat alhaalla. Oikeasti mulla on nälkä jo tunti lounaan jälkeen. Ihan normilounaan, puolet lautasesta kasviksia, 1/4 proteiinia ja 1/4 hiilaripitoista esim. riisiä. Ja teen istumatyötä. En tiedä mistä tää nälkä tulee. En kyllä lihokaan. Ikää yli 40.

Vau. Mä olisin noilla syömisillä pullukka. Täytin tänä kesänä 40 ja oon lihonut viimeisen parin vuoden aikana. Syön välillä vain kaksi ateriaa päivässä, mutta paino ei vain meinaa pudota. Tosi ankeaa. Ei kait sitten muuta neuvoa kuin että syö illalla enemmän, jos et kerran liho. Joku sanoi, että syö munakas, mutta ainakin mulla proteiinipitoinen ruoka illalla ei auta unen tulemista, mutta kait tää on yksilöllistä.

Kun oon vähentänyt aterioita, oon tottunut nälän tunteeseen kyllä aika äkkiä. Ei se enää tule samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun elinvoimisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt mitään tänään. Pieni paasto tekee hyvää. Oikeastaan voisin kuvitella jokaisen päivän tälläiseksi paastoksi, pelkästään vettä.

Ruoka on hyvää. Tänäänkin tein niin hyvää ja hyvän näköistä ruokaa, että koko perhe kehui sitä ennen, syödessä ja syönnin jälkeen. Hyvä ruoka on rakkautta. Sinua ei taida kukaan rakastaa.

Minun puolesta voitte vaikka vihata kaikki sillä ehdolla että ette kohdista sitä vihaa kaikkiin kaikella missä ei ole kuvitusta.

Selvä. :D

Vierailija
24/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aika tavanomainen iltapala on mukillinen teetä maidolla ja juusto ruisleipä

Vierailija
25/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä, makkara, juusto, kokonainen sipuli, mehu tai maito

Vierailija
26/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tiedoksi, oon aina ollut tällainen. Aina nälkä. Mutta hoikka silti. 😆

Mut heittäkää nyt iltapalaideoita. Munakas?

Ap

Hmm... söin lääkkeen kyllä tänään.

Vierailija
27/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt mitään tänään. Pieni paasto tekee hyvää. Oikeastaan voisin kuvitella jokaisen päivän tälläiseksi paastoksi, pelkästään vettä.

Minäkin olen syönyt viimeeksi eilen.

Pitääkin vissiin syödä vaikka banaani.

Vierailija
28/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vihreää teetä kannata tuohon aikaan enää juoda.

Kokeile syödä kaurapuuro iltapalaksi. Itse tein tätä aikoinaan, sitten siirryin siihen että teen täyttävän illallisen siinä 7 aikaan ja sen jälkeen en syö mitään.

Vierailija
29/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta.

Vierailija
30/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön iltaruuan klo 19. Suosittelen tätä sullekin. Aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka.

Muuten hyvä, mut näen nälkää jos en syö noin klo 16-16.30 päivällistä, sama jos en syö lounasta noin klo 11-12. Maha murisee ja heikottaa. Välipalan syön noin klo 14.

Syö välipala myöhemmin. Elimistön voi totuttaa uuteen ruokarytmiin.

Oon joskus yrittänyt, mutta työpäivä menee ihan koomaksi, jos on energiat alhaalla. Oikeasti mulla on nälkä jo tunti lounaan jälkeen. Ihan normilounaan, puolet lautasesta kasviksia, 1/4 proteiinia ja 1/4 hiilaripitoista esim. riisiä. Ja teen istumatyötä. En tiedä mistä tää nälkä tulee. En kyllä lihokaan. Ikää yli 40.

Vau. Mä olisin noilla syömisillä pullukka. Täytin tänä kesänä 40 ja oon lihonut viimeisen parin vuoden aikana. Syön välillä vain kaksi ateriaa päivässä, mutta paino ei vain meinaa pudota. Tosi ankeaa. Ei kait sitten muuta neuvoa kuin että syö illalla enemmän, jos et kerran liho. Joku sanoi, että syö munakas, mutta ainakin mulla proteiinipitoinen ruoka illalla ei auta unen tulemista, mutta kait tää on yksilöllistä.

Kun oon vähentänyt aterioita, oon tottunut nälän tunteeseen kyllä aika äkkiä. Ei se enää tule samalla tavalla.

Mun aineenvaihdunta on aika vilkas, sano joku lääkäri joskus. Ehkä se hidastuu kun vanhenee. Tiedä häntä. Äitini oli samanlainen.

Vierailija
31/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan vihreää teetä kannata tuohon aikaan enää juoda.

Kokeile syödä kaurapuuro iltapalaksi. Itse tein tätä aikoinaan, sitten siirryin siihen että teen täyttävän illallisen siinä 7 aikaan ja sen jälkeen en syö mitään.

Kaurapuurosta tulee yhtäkkiä ihan älytön nälkä. Sen kanssa tulee syödä vaikka ruisleipää, niin silloin nälkä pysyy pois. Neljän viljan puuro on paremmin nälkää pitävä ehdottomasti.

Vierailija
32/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen ei tarkoita, että on terve tai että aineenvaihdunta on normaali. Jotain on pielessä, jos aikuinen ihminen ei pysty olemaan jokusta tuntia syömättä. Luultavasti syöt liian usein ja liian vähän rasvaa. Kehosi pyörii hiilareilla, joita ei voi kovin paljon olla varastossa. Mahtaako sinulla olla insuliiniresistenssi?

Itsekin olen normaalipainoinen. Syön kerran tai kaksi päivässä. Välillä pidän parin vuorokauden paastoja. Harvoin on mitenkään hirveä nälkä.

Joo, olin minäkin ennen aina nälkäinen. Silloin söin jatkuvasti ja ihan liikaa hiilareita. Nyt kehoni toimii normaalisti ja voin paljon paremmin.

Vierailija
33/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä aika tavanomainen iltapala on mukillinen teetä maidolla ja juusto ruisleipä

Mukillinen "teetä"maidolla ei ole teetä. Tee maidolla on venäläistä teetä eikä venäläiset suomessa edistä suomalaista teekulttuuria.

Vierailija
34/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen syönyt viimeeksi eilen.

Pitääkin vissiin syödä vaikka banaani.

Köyhää. Yök.

Vierailija
35/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukillinen "teetä"maidolla ei ole teetä. Tee maidolla on venäläistä teetä eikä venäläiset suomessa edistä suomalaista teekulttuuria.

So?

Vierailija
36/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla ei taida olla kovin kattavat tiedot maailman teekulttuurista.

Vierailija
37/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen ei tarkoita, että on terve tai että aineenvaihdunta on normaali. Jotain on pielessä, jos aikuinen ihminen ei pysty olemaan jokusta tuntia syömättä. Luultavasti syöt liian usein ja liian vähän rasvaa. Kehosi pyörii hiilareilla, joita ei voi kovin paljon olla varastossa. Mahtaako sinulla olla insuliiniresistenssi?

Itsekin olen normaalipainoinen. Syön kerran tai kaksi päivässä. Välillä pidän parin vuorokauden paastoja. Harvoin on mitenkään hirveä nälkä.

Joo, olin minäkin ennen aina nälkäinen. Silloin söin jatkuvasti ja ihan liikaa hiilareita. Nyt kehoni toimii normaalisti ja voin paljon paremmin.

Tässä voi olla perää. Mitä syöt?

Ap

Vierailija
38/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vedin kahdeksan maissa mukillisen teetä ja kaurakorppuja. Näillä jaksaa yön yli.

Aamulla klo 8.30 leipä ja kahvi, n. klo 12 lounas (vaihtelee) n. klo 14 kahvi, ja välipala klo 17 (leipä ja jogurtti). Ja illalla sitten vielä kahdeksan maissa juurikin vaikka pari korppua tai porkkanaa. Tai pikakaurapuuro, tai pieni munakas. Jos jätän iltapalan kokonaan väliin, on aamulla melkoinen nälkä.

En halua syödä illalla kovinkaan tukevasti, se huonontaa itselläni yöunta. Nautin mielelläni suurimman osan syömisistä työpäivän aikana.

Vierailija
39/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda jogurtti rahkaa, proteiini pitää nälän poissa. Ja katso, että leivät ovat täysjyväleipää.

Itse ole huomannut, että jos syön aamupalalla maustamatonta jogurttia ja marjoja, tulee niin hirveä nälkä, että pitää esim vähän pähkinöitä välipalaksi ennen lounasta. Mutta jos syön rahkaa ja marjoja, ei tule nälkää ennen lounasta.

Pitää myös olla hyviä rasvoja, esim pellavansiemenrouhetta veteen liotettuna, mistä saa myös hyvin kuitua.

Vierailija
40/115 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla ei taida olla kovin kattavat tiedot maailman teekulttuurista.

Onpas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi