Vauvaa ei ala kuulua vaikka yritystä on, alkaa pelottaa :(
Yritystä on takana 6kk, eikä sinä aikana ole tapahtunut yhtikäs mitään. Alkaa mietityttää että miksi, sillä olen laskeskellut alusta saakka suotuisia päiviä, en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä joka kai voisi ainakin alkuvaiheessa vielä vaikuttaa asiaan, eikä muitakaan esteitä pitäisi olla. En kyllä ole nuorimmasta päästä, olen 32-vuotias, mutta ei iänkään periaatteessa pitäisi vielä asioita vaikeuttaa.
Tiedän että apua kuuluisi hakea vasta vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen, mutta alan tosiaan olla jo aika hermostunut. Ehkä ei pitäisi olla, vai oletteko te muut olleet? Mitä asiasta pitäisi ajatella ja pitäisikö nyt jo alkaa johonkin erityistoimenpiteisiin? Millaisia kokemuksia teillä on raskauden yrittämisestä?
Kommentit (85)
Sperman laatu on laskenut dramaattisesti nuorilla miehillä ja useilta tulee pelkkää aprillivettä ilman ainuttakaan elävää siittiötä. Miten siinä sitten raskaudut, muuten kuin postinkantajan avulla?
Ihan ensiksi miehen sperma tutkittavaksi.
Voitte hakeutua hoitoihin ja sano että yritystä on vuosi
Vierailija kirjoitti:
No vitamiinien kanssa kannattaa nyt olla extrahuolellinen. Esim jos limakalvosi jäävät kovin ohuiksi puutteellisen e-vitamiinin saannin vuoksi, se on helppo korjata (greippimehukin perustuu tähän).
Eli foolihappoa, e-vitamiinia ja d-vitamiinia kannattaa kuuriluontoisesti ottaa yli tarpeen. Niillä voi helpoimmat jutut ratketa.
Tässä hyviä konkreettisia vinkkejä! E-vitamiinin saantiin suosittelen vehnänalkioöljyä, löytyy mm. Ruohonjuuresta! Söin sitä ruokalusikallisen päivässä, samoin maca-jauhetta! Greippimehun puristin itse greipeistä. D-vitamiini suihkeena, foolihappolisä oli ainoa jonka otin pillerinä.
Onhan ruokavaliossasi tarpeeksi hyviä rasvoja ja proteiinia? Oliiviöljy, avokadot, kala, pähkinät...?
Ja tärkeä juttu, harrastakaa paaaljon seksiä, älkääkä stressatko. Stressi on kaikkein vahingollisinta ja todella vaikeuttaa raskautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tehnyt ovulaatiotestejä, eli onko varmaa että ovuloit?
Onko kierto säännöllinen? Jos ei, niin menisin jo yksityiselle ultraan.Lapsettomuushoitoihin pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mikäli taustalla on jotain haastetta, kuten pcos tms. Sinuna siis selvittäisin onko perusjutut kunnossa (ovulointi ja siittiöt), niin saisit sitten mielenrauhaa ja tietäisit miten edetä.
Itse sain Letrot ja niillä tärppäsi heti. Sitä ennen vuosi tuloksetonta yritystä.
Testiplussa ei tarkoita, että ovulaatio tapahtuu. Se tarkoittaa vain, että hormonit toimivat kuten ovulaation aikana kuuluisi.
On aika paljon harvinaisempaa, että ovulaatiotesti antaisi virheellisen plussan kuin että se näyttää ovulaation.
Meillä meni noin puoli vuotta raskautuessa ja ollaan myös yli kolmekymppinen pariskunta. Keväällä seurasin kiertoja ja ovulaatiota tarkasti, mutta heitin ovulaatiotikut hemmettiin tuossa kierrossa kun sitten raskauduin. Ajattelin ettei väkisin yrittämällä ainakaan onnistu ja päätettiin vaan että harrastetaan seksiä ainakin joka toinen päivä. Pidettiin myös huoli että sain joka kerta orgasmin (ei välttämättä muulloin tapahdu aina), senhän sanotaan että voi auttaa.
En tiedä mikä sitten vaikutti, varmaan tuuripeliä, mutta nyt odotellaan esikoista puolivälissä raskautta!
Tsemppiä sinne, aloin itsekin jo hermoilla, mutta ei se 6kk oikeasti vielä pitkä aika ole! Mutta lääkärikäynti varmasti hyvä idea, koska jos jotain häikkää olisi niin kannattaahan se heti hoitaa kuntoon jos voi!
Hmmmm, täällä tullut hyviä ruoka- ja vitamiinivinkkejä. Itse olin 30v ja mies 40v kun aloimme yrittää lasta. Raskauduin 4kk ehkäisyn (kierukka) poisottamisen jälkeen. Raskaus meni kesken ekalla kolmanneksella. Keskenmenon jälkeen 3kk meni ja tulin taas raskaaksi, tällä kertaa kaikki päättyi onnellisesti!
Ja me olemme urheilullinen, todella keskivertoa terveellisemmin syövä pari. Alkoa käytetään ehkä 2 annosta kuukaudessa kumpikin, siis naureyyavan vähän . Ei stressata pahemmin, molemmilla iisi duuni. En tikuttanut ovulaatiota tms, mutta nuo kaikki greipit ja macat ja foolihapot oli käytössä alusta asti. SILTI ei lapsi tullut ihan helpolla.
Tsemppiä ap!!!
Seksiä 2-3 kertaa viikossa niin et tarvi ovulaatioseurantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tehnyt ovulaatiotestejä, eli onko varmaa että ovuloit?
Onko kierto säännöllinen? Jos ei, niin menisin jo yksityiselle ultraan.Lapsettomuushoitoihin pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mikäli taustalla on jotain haastetta, kuten pcos tms. Sinuna siis selvittäisin onko perusjutut kunnossa (ovulointi ja siittiöt), niin saisit sitten mielenrauhaa ja tietäisit miten edetä.
Itse sain Letrot ja niillä tärppäsi heti. Sitä ennen vuosi tuloksetonta yritystä.
Testiplussa ei tarkoita, että ovulaatio tapahtuu. Se tarkoittaa vain, että hormonit toimivat kuten ovulaation aikana kuuluisi.
On aika paljon harvinaisempaa, että ovulaatiotesti antaisi virheellisen plussan kuin että se näyttää ovulaation.
Niinno, joka tapauksessa se mittaa sitä, että LH huippu tapahtuu, ei varsinaisesti munasolun irtoamista. Esim itselläni tuo huippu on joka kuukausi, mutta vain toisen puolen munasarja tuottaa munasoluja.
Kiitos kaikista neuvoista, ravitsemuksen suhteen on selvästi paljon mitä voin tehdä asioiden edistämiseksi! Painoakin sietäisi vähän pudottaa, jos ihan rehellisiä ollaan. Pitääpä ryhdistäytyä nyt...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vitamiinien kanssa kannattaa nyt olla extrahuolellinen. Esim jos limakalvosi jäävät kovin ohuiksi puutteellisen e-vitamiinin saannin vuoksi, se on helppo korjata (greippimehukin perustuu tähän).
Eli foolihappoa, e-vitamiinia ja d-vitamiinia kannattaa kuuriluontoisesti ottaa yli tarpeen. Niillä voi helpoimmat jutut ratketa.
Tässä hyviä konkreettisia vinkkejä! E-vitamiinin saantiin suosittelen vehnänalkioöljyä, löytyy mm. Ruohonjuuresta! Söin sitä ruokalusikallisen päivässä, samoin maca-jauhetta! Greippimehun puristin itse greipeistä. D-vitamiini suihkeena, foolihappolisä oli ainoa jonka otin pillerinä.
Onhan ruokavaliossasi tarpeeksi hyviä rasvoja ja proteiinia? Oliiviöljy, avokadot, kala, pähkinät...?Ja tärkeä juttu, harrastakaa paaaljon seksiä, älkääkä stressatko. Stressi on kaikkein vahingollisinta ja todella vaikeuttaa raskautumista.
Vehnänalkioöljy on tosiaan hyvä e-vitamiinin lähde. Tosin se maistuu aika hirveältä ihan pelkälteen.
Ja ihan perus-Prismasta ainakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hmmmm, täällä tullut hyviä ruoka- ja vitamiinivinkkejä. Itse olin 30v ja mies 40v kun aloimme yrittää lasta. Raskauduin 4kk ehkäisyn (kierukka) poisottamisen jälkeen. Raskaus meni kesken ekalla kolmanneksella. Keskenmenon jälkeen 3kk meni ja tulin taas raskaaksi, tällä kertaa kaikki päättyi onnellisesti!
Ja me olemme urheilullinen, todella keskivertoa terveellisemmin syövä pari. Alkoa käytetään ehkä 2 annosta kuukaudessa kumpikin, siis naureyyavan vähän . Ei stressata pahemmin, molemmilla iisi duuni. En tikuttanut ovulaatiota tms, mutta nuo kaikki greipit ja macat ja foolihapot oli käytössä alusta asti. SILTI ei lapsi tullut ihan helpolla.
Tsemppiä ap!!!
Lisää vielä, että mikäli en olisi tullut raskaaksi puolenvuoden yrittämisen jälkeen, oltais menty edes tsekkauttamaan miehen siittiöt ja mun munasolut... Yksityisellä. Koska vaikka 30v ei oo vielä va ha, mutta jos jotain vikaa todella on, vuosi turhaa yritystä on pitkä aika, jos siitä meinaa päästä julkiselle jonottamaan hoitoihin.. Meillämies oli kuitenkin "jo" 40v, niin sekin vaikutti tuohon päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä jo lapsia
Ei ole.
Ap
Onhan sillä. Turhaan kainostelet!
Vierailija kirjoitti:
Siis ruoasta saa nuo kaikki!
Jos mies käyttää kasviöljyjä, joissa on yhtään soijaa, kuten e-vitamiinit ovat yleensä sitä, ei lasta tule!
Mistä tuollaiset ohjeet olet saanut? Kananmunan keltuaisia kannattaa syödä - siis luomuna, kun ne muut voi olla soijalla kasvatettuja - koska muualta ei saa tarpeeksi koliinia, jota ilman ei elimistön hermosto toimi.
En muista enää tarkkaan, mutta tilastojen mukaan kai joku 90% onnistuu vuoden sisällä, ja suurin osa 3-9 kk:n aikana. Ymmärrän kyllä, että pelottaa, samaa olen kokenut. Voithan parin kuukauden kuluttua jo varata aikaa tutkimuksiin, koska niihin on kuitenkin jonoa. Itse jouduin odottamaan kai 4 kk, että päästiin lapsettomuustutkimuksiin. Lopulta meillä onnistui kuitenkin ihan luomuna, mutta yli vuosi meni esikoisen kanssa ja toisenkin kanssa melkein vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi miehen sperma tutkittavaksi.
Tiputanko putkesta vai kaavinko pillusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ruoasta saa nuo kaikki!
Jos mies käyttää kasviöljyjä, joissa on yhtään soijaa, kuten e-vitamiinit ovat yleensä sitä, ei lasta tule!
Mistä tuollaiset ohjeet olet saanut? Kananmunan keltuaisia kannattaa syödä - siis luomuna, kun ne muut voi olla soijalla kasvatettuja - koska muualta ei saa tarpeeksi koliinia, jota ilman ei elimistön hermosto toimi.
No mun kasvissyöjämies kyllä syö soijatuotteita, ja silti on luoma kaksi lasta tullut.
Varmaan kannattaa se anaboliset steroidit jättää kippoon vähäksi aikaa..
Minulla kesti yli puolitoista vuotta ennen ekaa plussaa. Syynä oireeton kohtutulehdus joka selvisi synnärillä hätäsektion yhteydessä
Me aikanaan hakeuduimme jo puolen vuoden jälkeen hoitoihin ja hyvä niin, eipä meille lapsia olisi ilman apuja tullutkaan.