Vauvaa ei ala kuulua vaikka yritystä on, alkaa pelottaa :(
Yritystä on takana 6kk, eikä sinä aikana ole tapahtunut yhtikäs mitään. Alkaa mietityttää että miksi, sillä olen laskeskellut alusta saakka suotuisia päiviä, en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä joka kai voisi ainakin alkuvaiheessa vielä vaikuttaa asiaan, eikä muitakaan esteitä pitäisi olla. En kyllä ole nuorimmasta päästä, olen 32-vuotias, mutta ei iänkään periaatteessa pitäisi vielä asioita vaikeuttaa.
Tiedän että apua kuuluisi hakea vasta vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen, mutta alan tosiaan olla jo aika hermostunut. Ehkä ei pitäisi olla, vai oletteko te muut olleet? Mitä asiasta pitäisi ajatella ja pitäisikö nyt jo alkaa johonkin erityistoimenpiteisiin? Millaisia kokemuksia teillä on raskauden yrittämisestä?
Kommentit (85)
Ihan hyvin voisi nyt jo katsoa esim. miehen simpat ym. yksinkertaiset jutut.
Tässä sanotaan että miehen vähäinenkin alkoholinkäyttö voi vaikuttaa
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.puhti…
Tulehdudkipulääkkeet voi heikentää raskautumista, käytätkö?
Vierailija kirjoitti:
Tässä sanotaan että miehen vähäinenkin alkoholinkäyttö voi vaikuttaa
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.puhti…
Mielenkiintoista! Mutta emme oikeastaan kumpikaan käytä alkoholia. Korona-aikana tämä on vain korostunut kun ei enää ole ollut ystäväpiirin illanistujaisia :)
Ap
Ole tyytyväinen,miehes alkaa katella muita misuja kun vaihdat vaippoja alapää on löysä. Äidit ei ole seksikkäitä.
Esikoinen tärppäsi 9kk yrittämisen jälkeen, kakkonen 8kk yrittämisen jälkeen ja kolmosen odottamista odotettiinkin sitten 3 vuotta. Olin 31, kun odotin esikoistani.
Sinuna en vielä huolestuisi, mutta tarkistuttaisin raudan ja ferritiinin, kokeilisin lisäkeinoja, joita on greippimehusta macaan ja koittaisin keskittyä jonkin ihan muuhun, sillä siitä on apua. Olin jo tulostanut lapsettomuusklinikan esitietopaperit valmiiksi ja keskityimme miehen kanssa molemmat työprojekteihin siinä kuussa, kun tärppäsi ja vedin macaa ja greippimehua. Konstit ovat monet.
Vierailija kirjoitti:
Tulehdudkipulääkkeet voi heikentää raskautumista, käytätkö?
Kyllä ajoittain, pitääkin perehtyä tähän, kiitos!
Ap
Helppo sanoa, että lakatkaa yrittämästä ja odottamasta. Stressi asiasta voi estää tärppäämästä. Se sitten on toinen juttu, miten onnistuu käytännössä... Auttaisiko jokin isompi projekti, että unohtaisitte asian edes hetkeksi?
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen tärppäsi 9kk yrittämisen jälkeen, kakkonen 8kk yrittämisen jälkeen ja kolmosen odottamista odotettiinkin sitten 3 vuotta. Olin 31, kun odotin esikoistani.
Sinuna en vielä huolestuisi, mutta tarkistuttaisin raudan ja ferritiinin, kokeilisin lisäkeinoja, joita on greippimehusta macaan ja koittaisin keskittyä jonkin ihan muuhun, sillä siitä on apua. Olin jo tulostanut lapsettomuusklinikan esitietopaperit valmiiksi ja keskityimme miehen kanssa molemmat työprojekteihin siinä kuussa, kun tärppäsi ja vedin macaa ja greippimehua. Konstit ovat monet.
Ferritiineistä olen lukenutkin, mutta olen ymmärtänyt että niihin testeihin ei helpolla pääse. Mahtaakohan pitää paikkansa...
Ap
No vitamiinien kanssa kannattaa nyt olla extrahuolellinen. Esim jos limakalvosi jäävät kovin ohuiksi puutteellisen e-vitamiinin saannin vuoksi, se on helppo korjata (greippimehukin perustuu tähän).
Eli foolihappoa, e-vitamiinia ja d-vitamiinia kannattaa kuuriluontoisesti ottaa yli tarpeen. Niillä voi helpoimmat jutut ratketa.
Oletko tehnyt ovulaatiotestejä, eli onko varmaa että ovuloit?
Onko kierto säännöllinen? Jos ei, niin menisin jo yksityiselle ultraan.
Lapsettomuushoitoihin pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mikäli taustalla on jotain haastetta, kuten pcos tms. Sinuna siis selvittäisin onko perusjutut kunnossa (ovulointi ja siittiöt), niin saisit sitten mielenrauhaa ja tietäisit miten edetä.
Itse sain Letrot ja niillä tärppäsi heti. Sitä ennen vuosi tuloksetonta yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sanoa, että lakatkaa yrittämästä ja odottamasta. Stressi asiasta voi estää tärppäämästä. Se sitten on toinen juttu, miten onnistuu käytännössä... Auttaisiko jokin isompi projekti, että unohtaisitte asian edes hetkeksi?
Vielä jokin aika sitten suhtauduinkin asiaan rennommin, vaikka pidinkin kirjaa päivistä jne. Mutta sitten se jotenkin iski tajuntaan, että tosiaan puoli vuotta jo mennyt. Ja siitä alkoi stressi. Uskon kyllä että olisi ehdottomasti parempi olla stressaamatta, koska siitä ei voi olla muuta kuin haittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kierto säännöllinen? Jos ei, niin menisin jo yksityiselle ultraan.Lapsettomuushoitoihin pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mikäli taustalla on jotain haastetta, kuten pcos tms. Sinuna siis selvittäisin onko perusjutut kunnossa (ovulointi ja siittiöt), niin saisit sitten mielenrauhaa ja tietäisit miten edetä.
Itse sain Letrot ja niillä tärppäsi heti. Sitä ennen vuosi tuloksetonta yritystä.
Kiitos näistä tärpeistä! En ole vielä tehnyt ovulaatiotestejä, vaan olen luottanut siihen faktaan että kiertoni on hyvin säännöllinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä jo lapsia
Ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kierto säännöllinen? Jos ei, niin menisin jo yksityiselle ultraan.Lapsettomuushoitoihin pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mikäli taustalla on jotain haastetta, kuten pcos tms. Sinuna siis selvittäisin onko perusjutut kunnossa (ovulointi ja siittiöt), niin saisit sitten mielenrauhaa ja tietäisit miten edetä.
Testiplussa ei tarkoita, että ovulaatio tapahtuu. Se tarkoittaa vain, että hormonit toimivat kuten ovulaation aikana kuuluisi.
Esikoista yritettiin 1v4kk ennen kuin onnisti. Yli kolmikymppisiä oltiin tuolloin. Ja sen jälkeen on sitten ollut yksi vahinkoraskauskin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä tärpeistä! En ole vielä tehnyt ovulaatiotestejä, vaan olen luottanut siihen faktaan että kiertoni on hyvin säännöllinen.
Ap
Kierron säännöllisyys ei välttämättä tarkoita, että ovulaatiota (joka kierrossa) tapahtuu. Toki se on hyvä merkki ja kannattaa ottaa huomioon, että puoli vuotta se ottaa keskimäärinkin. Puoli vuotta ei siis ole vielä pitkä aika yritystä, vaan ihan normaalia, mutta koska olet kolmenkympin yli, sinuna tosiaan tsekkaisin jo nuo perusjutut, ettei ainakaan hoitoon pääsy viivästy, mikäli jotain ongelmaa ilmenisi.
Normaalipaino, ei tupakkaa. Vitamiineja voi jokainen ottaa syksyn kunniaksi kuurin. Joku jooga juttu oli istua lootusasennossa lantio auki.
Ehkä unohdatte yrittämisen ja vaan relaatte.
Tais mennä 9kk tärppäs heti kun lopetti testien tekemisen jne..