Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaa ei ala kuulua vaikka yritystä on, alkaa pelottaa :(

Vierailija
20.10.2020 |

Yritystä on takana 6kk, eikä sinä aikana ole tapahtunut yhtikäs mitään. Alkaa mietityttää että miksi, sillä olen laskeskellut alusta saakka suotuisia päiviä, en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä joka kai voisi ainakin alkuvaiheessa vielä vaikuttaa asiaan, eikä muitakaan esteitä pitäisi olla. En kyllä ole nuorimmasta päästä, olen 32-vuotias, mutta ei iänkään periaatteessa pitäisi vielä asioita vaikeuttaa.

Tiedän että apua kuuluisi hakea vasta vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen, mutta alan tosiaan olla jo aika hermostunut. Ehkä ei pitäisi olla, vai oletteko te muut olleet? Mitä asiasta pitäisi ajatella ja pitäisikö nyt jo alkaa johonkin erityistoimenpiteisiin? Millaisia kokemuksia teillä on raskauden yrittämisestä?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti tässä ketjussa vinkkejä ap:lle. Mutta jos vika on miehen spermassa niin se on ihan sama vaikka ap söisi kilon greippejä joka päivä.

Vierailija
62/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v nainen, bmi 25, raskaus alkoi 3 kuukaudessa:

-aloitin foolihapon samaan aikaan kuin raskauden yrittämisen

-join aamuisin tyhjään mahaan lasillisen greippimehua kuukautisten loppumisesta siihen asti, kun oli n. viikko ennen kuukautisten oletettua alkamista (ajattelin, että tuossa vaiheessa mehu ei enää auta, jos hedelmöitystä ei ole tapahtunut)

-tankkasin raskautta edeltäneen vuoden aikana paljon lihaa, sillä ferritiini oli tosi matala (11) eikä rautakuurit auttaneet

-tikutin ovulaatiot, koska kuukautiskierto oli 24-29 pv eli ovulaation ajankohta vaihteli joka kuukausi

-seksiä oli ennen oletettua ovulaatioajankohtaa päivittäin/joka toinen pv

-seksin jälkeen makasin tyyny pepun alla vartin ennen kuin nousin ylös

-en käyttänyt alkoholia ja välttelin särkylääkkeitä (en muutenkaan juo juuri lainkaan)

Varmaan osa näistä on ihan höpöhöpöjuttuja, mutta halusin kaikki keinot käyttöön raskautta yrittäessä. Jokainen on kuitenkin näissä asioissa yksilö. Tsemppiä yrittämiseen, toivottavasti teilläkin tärppää. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt ovulaatiotestejä, eli onko varmaa että ovuloit?

Onko kierto säännöllinen? Jos ei, niin menisin jo yksityiselle ultraan.

Lapsettomuushoitoihin pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, mikäli taustalla on jotain haastetta, kuten pcos tms. Sinuna siis selvittäisin onko perusjutut kunnossa (ovulointi ja siittiöt), niin saisit sitten mielenrauhaa ja tietäisit miten edetä.

Itse sain Letrot ja niillä tärppäsi heti. Sitä ennen vuosi tuloksetonta yritystä.

Kiitos näistä tärpeistä! En ole vielä tehnyt ovulaatiotestejä, vaan olen luottanut siihen faktaan että kiertoni on hyvin säännöllinen.

Ap

Ehkä tässä voi olla ratkaisun avain ap. Nimittäin oma kiertoni on ollut säännöllinen käytännössä yli 20 vuotta, ja luulin tietäväni tarkkaan myös ovulaation ajankohdan edes suurin piirtein. Olinkin aivan väärässä! Olen ollut raskaana kolme kertaa, ja joka kerta on tullut yllätyksenä se, että milloin se hedelmöittymisajankohta on todennäköisesti ollut. Ehkä on parasta lopettaa niiden päivien seuraaminen? Harrastatte vain seksiä säännöllisest pari kertaa viikossa.

Vierailija
64/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi vuodeksi odottelemaan, jos olisin ap. Olin miehen kanssa vastaavassa tilanteessa ja mietittiin jo muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen, että testataan mies jo nyt, niin nähdään onko kaikki ok. Mä olin käynyt gynellä aiemmin tsekkauttamassa, että kaikki oli ulkoisesti raskautta varten ok ja ovulaatio oli esim. tuossa kuussa tapahtunut. Juuri ennen miehen testiin menoa huomasin olevani raskaana.

Vierailija
65/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tikuttanut ovulaatioita, mistä voit olla varma ovulaation ajankohdasta? Monilla se heittää, harvalla on mikään säännöllinen 28 pv kierto.

Vierailija
66/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole tikuttanut ovulaatioita, mistä voit olla varma ovulaation ajankohdasta? Monilla se heittää, harvalla on mikään säännöllinen 28 pv kierto.

http://www.eeki.biz/kuun_vaihe.php

Nimenomaan useammalla on niin, mutta kun on 2 munasarjaa, saattaa niissä olla vähän vaihtelua.

Vierailija
67/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissun aikana tänne olikin tullut vielä kauheasti viestejä, kiitos kaikille neuvoista, kokemuksista ja tsempeistä! Minulla ei ole "reaalimaailmassa" ketään kenelle haluaisin tästä yrittämisestä edes kertoa, joten tämä tuli kyllä nyt tarpeeseen.

Ap

Vierailija
68/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppareissun aikana tänne olikin tullut vielä kauheasti viestejä, kiitos kaikille neuvoista, kokemuksista ja tsempeistä! Minulla ei ole "reaalimaailmassa" ketään kenelle haluaisin tästä yrittämisestä edes kertoa, joten tämä tuli kyllä nyt tarpeeseen.

Ap

Jätä varmuuden vuoksi kaikki sokeri pois, kun se juurikasvina kerää kaikenmaailman myrkyt maasta ja niitä on niin kamalan paljon, et ei ainakaan odotusaikana kannata käyttää mitään. Luomusokerista tulee migreeni, joten ei sitäkään. Tuolla on siihen kiertoon liittyvänä noille muille asiaa:

https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/aaah-mae-oon-niin-onnellinen-men…

Vierailija
69/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v ja raskaaksi ekasta kierrosta, nyt 41v ja tarkoitus yrittää vauvaa talvella, voi olla että ei yhtä nopeasti onnistu enää....

Vierailija
70/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39v ja raskaaksi ekasta kierrosta, nyt 41v ja tarkoitus yrittää vauvaa talvella, voi olla että ei yhtä nopeasti onnistu enää....

Mikä tuossa ajassa olis niin kauheasti muuttunut entisestä?

http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/lapsettomuus.htm

Vierailija
71/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana tulin muutaman kuukauden yrityksen jälkeen raskaaksi. Foolihappoa söin silloin.

39-vuotiaana halusimme toisen. Otin n.5 kk yrityksen jälkeen kuurin karnosiinia ja e-epaa, sekä jotain super-B-vitamiineja (eli foolia). Syötin kuurin e-epaa ja karnosiinia myös miehelle :) Käytännössä siis hyviä rasvahappoja ja antioksidantteja.

7 kk yrityksen jälkeen natsasi ja meillä on terve ihana vauva.

Vierailija
72/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä tärkein neuvo: Älä vertaa itseäsi muihin. Muiden raskautumiset eivät suuntaan tai toiseen kerro sinusta. Eikä tilastot siitä, kuinka nopeasti ihmiset yleensä raskautuvat, kerro sinusta. Minulla kävi onnellisesti, että raskaus alkoi ihmeen nopeasti, vaikka moni asia oli sitä vastaan (lapsettomuutta molempien suvuissa, perussairauksia, hormonivajetta miehellä yms). Kun kerroin raskaudesta, sain piikikkäitäkin kommentteja kavereilta "kuinka raskaus oli alkanut helposti". He eivät tienneet, mikä tilanteemme taustalla oli, koska emme siitä puhuneet. Eli älä vertaile itseäsi muihin, vaan keskity myönteisiin asioihin ja pysy positiivisena yrittämisen suhteen. :)

Vierailija
73/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, meilläkin eka tuli laaksiat ja toista tehtiin runsas vuosi. Kyllä se siitä.

Vierailija
74/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teissä ei ole mitään vikaa, et tarvitse jonninjoutavia vinkkejä greippimehusta tai jalkojen nostelusta seksin jälkeen. Terveelliset elämän tavat on ainoa pätevä ohje. Raskaudut luomusti, kun sen aika on, vielä on toiset puoli vuotta aikaa.

Jos teissä on jotain vikaa, ei jonnin joutavat vinkit auta tässäkään vaihtoehdossa. Etukäteen voit yksityisellä puolella tutkituttaa miehen siittiöt ja oman kroppasi. Puolen vuoden pääset tutkimuksiin, paitsi jos jo nyt saat diagnoosin jostain, joka vaikeuttaa lapsen saantia.

Terkuin; 4. vuosi lapsettomuutta alkoi

Vierailija
75/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varmistanut ovulaatiotikuilla, että ovulaatio oikeasti tapahtuu silloin kun luulet? Itsellä se olikin ihan eri aikaan kuin kuvittelin ja mukamas kehon merkeistä tulkitsin. Heti tärppäsi, kun sai tikutettua oikean hetken.

Vierailija
76/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varmistanut ovulaatiotikuilla, että ovulaatio oikeasti tapahtuu silloin kun luulet? Itsellä se olikin ihan eri aikaan kuin kuvittelin ja mukamas kehon merkeistä tulkitsin. Heti tärppäsi, kun sai tikutettua oikean hetken.

Minäkin olen arvioinut ovulaatioajankohdan väärin. Todellisuudessa se on omalla kohdallani paljon aikaisemmin kuin kierron puolessavälissä. Mutta olen sitä mieltä, että ehkä tuota ovulaatiota ei kannata kauheasti kytätä muutenkaan. Liputan viikottaisen seksin puolesta.

Vierailija
77/85 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teissä ei ole mitään vikaa, et tarvitse jonninjoutavia vinkkejä greippimehusta tai jalkojen nostelusta seksin jälkeen. Terveelliset elämän tavat on ainoa pätevä ohje. Raskaudut luomusti, kun sen aika on, vielä on toiset puoli vuotta aikaa.

Jos teissä on jotain vikaa, ei jonnin joutavat vinkit auta tässäkään vaihtoehdossa. Etukäteen voit yksityisellä puolella tutkituttaa miehen siittiöt ja oman kroppasi. Puolen vuoden pääset tutkimuksiin, paitsi jos jo nyt saat diagnoosin jostain, joka vaikeuttaa lapsen saantia.

Terkuin; 4. vuosi lapsettomuutta alkoi

Kiitos viestistä! Tuo neljän vuoden odottelu on varmasti raskasta, toivottavasti asiat vielä kääntyisivät parhain päin

Ap

Vierailija
78/85 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyppelyjä tai venyttelyjä ensalkuun, et saa rauhassa kiinnittyä.

Vierailija
79/85 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/linn_sex.html

siis naisten elämä on ollut 100 vuotta sitten pelkkää polttopuiden/vesiämpärien kantamista ja siksi aika moni raskaus on päättynyt liian aikaisin, siis "mennyt kesken". Tanssikieltokin ehkä ollut silloin - ainakin kun se espanjalainen on kulkenut talosta taloon?

Vierailija
80/85 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/linn_sex.html

siis naisten elämä on ollut 100 vuotta sitten pelkkää polttopuiden/vesiämpärien kantamista ja siksi aika moni raskaus on päättynyt liian aikaisin, siis "mennyt kesken". Tanssikieltokin ehkä ollut silloin - ainakin kun se espanjalainen on kulkenut talosta taloon?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/19/espanjantauti-influenssapandem…

siis tuohon aikaan! Silloin oli tärkeää, että odottavalle äidille säästettiin kaikki voi, kun siitä oli pitkään pula, kertoi mieheni mummo, synt 1895.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä