Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- 18 astetta ulkona. Tämä kylmyys tekee musta todella

Vierailija
23.01.2014 |

aggressiivisen! Olen aivan hirveän vihainen ja raivoissani. Nukuin huonosti viime yön taas kun oli niin kylmä sisälläkin ( +18) ja palelen kaiken aikaa. Olen huomannut, että olen todella vihainen ihan syyttömille ja vieraillekin ihmisille ja ärsyynnyt ihan pienestä. Jos ei pian lämpene saatan käydä vielä jonkun kurkkuun kiinni.

Eilen oli jo lähellä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi yö vielä kylmempi. Ihan perseestä.

Vierailija
2/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minä niin rakastan tätä kylmää ja hyytävää ilmaa. Meillä mittari näyttää -25 ja innolla odotan pääseväni kohta ulos raittiiseen ilmaan. Aion tänään vapaapäivän kunniaksi tuulettaa kaikki talouden matot, peitot, tyynyt ja patjat. Nukuin viime yönä 5 tuntia, se riittää minulle. Leivinuunin lämmitin eilen, paistoin piirakat ja pullat, yöksi laitoin hirvipadan uuniin. Suloinen lämpö hehkuu leivinuunin kyljestä.

Tämä on ehdottomasti paras vuodenaika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin just heitin kaikki petivaatteet pihalle tuulettumaan, kohta lentää matot ja sohvan irtotyynyt/istuinosat kans pakkaseen pölypunkkien kuoletukseen.

Nyt tarkenee täällä rannikollakin paremmin, kun on ollu lähes viikon -20, kun vertaa noihin kympin pakkasiin ja kylmään viimaan.

Siivousta vauhdittaakseni näin yövuoroviikon loppumisen kunniaksi lämmitän kaakaota ja terästän mintulla tai konjakilla..illalla kynttiläillallisen vuoro, kun isäntä palailee duunista..ei mitään syytä vihata talvea ja sen pakkasia ;)

Vierailija
4/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen peitto sulla on, ap? Kokeile laittaa villaviltti sen päälle, kun menet nukkumaan. Myös aluslakanan alle voi laittaa villa- tai fleeceviltin, sekin lämmittää. Päähän tai kaulaan voi pukea myös, mutta muuten ei kannata laittaa peiton alle vaatetta kovin paljoa, vaan lisätä peittoa.

Meillä makuuhuonelämpötila on aina suunnilleen 16-17 astetta, itse tykkään nukkua viileässä. Nukun alasti (paitsi ohuet villasukat jalassa) ja pärjään pääsääntöisesti yhdellä peitolla.

Mäkin kuulun pakkasen ystäviin. Ollaan menossa ulos lapsen kanssa, jahka keritään. Viime kesänä itse asiassa odotin kiihkeästi syksyä ja talvea, koska mulle puhkesi todella häijy aurinkoihottuma, joka pilasi kesästä nauttimisen. Yleensä kyllä tykkään kesästäkin, tai oikeastaan kaikista vuodenajoista sitä pimeintä ja märintä syksyä lukuun ottamatta, joka kesti tänä talvena kuvattoman pitkään.

Vierailija
5/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös vihaan pakkasia. Minulla on 2 koiraa, joten en voi edes valita pysyä vain lämpimissä sisätiloissa vaan on 3 kertaa päivässä mentävä sinne pakkaseen hyytymään. Haluaisin muuttaa jonnekin lämpimämpään maahan :(

Vierailija
6/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:01"]

Voi, minä niin rakastan tätä kylmää ja hyytävää ilmaa.

- -

Suloinen lämpö hehkuu leivinuunin kyljestä.

[/quote]

Hah hah :). Oletpas tekopyhä.

Kerropas vielä mikä siinä uuninlämmössä niin suloista on, kun kerran rakastat kylmää? Mikset avaa ikkunoita ja ovia ja pidä sisällä pelkkiä alusvaatteita?

Vierailija
7/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:31"]

- -

[/quote]

Kerropas vielä mikä siinä uuninlämmössä niin suloista on, kun kerran rakastat kylmää? Mikset avaa ikkunoita ja ovia ja pidä sisällä pelkkiä alusvaatteita?

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta vastaan: kylmä on kiva ulkona. Sinne kun pukee lämpimät vaatteet päälle, saa sellaista jännää henkistä tyydytystä siitä, ettei palele. Sitten on mukava tulla kylmästä lämpimään sisälle ja lämmittää tulisija oikein kuumaksi.

Vierailija
8/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:34"]

- -

[/quote]

[/quote]

En ole tuo kirjoittaja, mutta vastaan: kylmä on kiva ulkona. Sinne kun pukee lämpimät vaatteet päälle, saa sellaista jännää henkistä tyydytystä siitä, ettei palele. Sitten on mukava tulla kylmästä lämpimään sisälle ja lämmittää tulisija oikein kuumaksi.

[/quote]

Joo, arvasin, että tulee tällainen vastaus.

Oletko lapsi? Etkö ymmärrä sitä, että ihmiset kokevat kylmän ja kuuman eri tavoin? Ap ja kaltaisensa (kuten minä), eivät näillä pakkasilla ikinä pääse tuohon lämmön tunteeseen sisällä, saati ulkona.

Minullakin on neljä kerrosta vaatetta yllä ja sormeni ovat aivan jäässä sisällä. Öisin joudun pitämään kolmea peittoa tiukasti ympärilleni kiedottuna (plus kaksi paitaa, kahdet sukat jne.)

Mitä hyötyä, iloa tai informatiivista on tulla tällaiseen ketjuun kertomaan, että "minusta kylmyys on ihanaa, paitsi ettei minulla oikeastaan ole kylmä, koska olen onnekseni syntynyt sellaiseen kehoon, joka pitää lämpöä hyvin"? Ihan pelkkää kiusaamista ja itsetehostusta se on. Toisten ihmisten aliarvioimista.

Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole sympatiakykyä toisia kohtaan.

Vierailija
9/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eläpä. -25. Kyllä vituttaa

Vierailija
10/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tammikuu on muutenkin niiiiin paska ja tylsä kuukausi. Tän vois kokonaan lopettaa.

Vierailija
11/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:34"]

- -

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, arvasin, että tulee tällainen vastaus.

Oletko lapsi? Etkö ymmärrä sitä, että ihmiset kokevat kylmän ja kuuman eri tavoin? Ap ja kaltaisensa (kuten minä), eivät näillä pakkasilla ikinä pääse tuohon lämmön tunteeseen sisällä, saati ulkona.

Minullakin on neljä kerrosta vaatetta yllä ja sormeni ovat aivan jäässä sisällä. Öisin joudun pitämään kolmea peittoa tiukasti ympärilleni kiedottuna (plus kaksi paitaa, kahdet sukat jne.)

Mitä hyötyä, iloa tai informatiivista on tulla tällaiseen ketjuun kertomaan, että "minusta kylmyys on ihanaa, paitsi ettei minulla oikeastaan ole kylmä, koska olen onnekseni syntynyt sellaiseen kehoon, joka pitää lämpöä hyvin"? Ihan pelkkää kiusaamista ja itsetehostusta se on. Toisten ihmisten aliarvioimista.

Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole sympatiakykyä toisia kohtaan.

[/quote]

Lainasitkohan sä nyt väärää viestiä? Mä kirjoitin vain omasta kokemuksestani, en siitä, että kaikkien pitäisi nauttia samasta asiasta kuin minä.

Vierailija
12/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että aika monet yrittävät nukkua alasti vaikka on kylmä. Miehen veli tuli esimerkiksi mökille jossa talvella lämpö nousee tosi hitaasti kakluunilämmityksellä. Meni kalsareissa nukkumaan kun mökissä oli lämpöä alle kymmenen, laittoi vain pipon päähän ja kiroili kylmissään koko yön. Minulla oli flanellipyjama, villasukat ja ohut iso fleecetakki ja oli just hyvä.

Vierailija
13/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:56"]

Olen huomannut että aika monet yrittävät nukkua alasti vaikka on kylmä. Miehen veli tuli esimerkiksi mökille jossa talvella lämpö nousee tosi hitaasti kakluunilämmityksellä. Meni kalsareissa nukkumaan kun mökissä oli lämpöä alle kymmenen, laittoi vain pipon päähän ja kiroili kylmissään koko yön. Minulla oli flanellipyjama, villasukat ja ohut iso fleecetakki ja oli just hyvä.

[/quote]No mä en yritä. Mulla on paksun yöpaidan kanssa monta paitaa päällä. Silti aamulla herään pää ja silmät ihan kipeinä ja kohmeisina vaikka olen yrittänyt vetään peiton päänkin ylitse koko yön.

Ja mä olen niitä joille ei tulis edes mieleen nukuttaa vauvaa ulkona. Hitsi, en tiedä mitään tyhmempää kuin pistää pien ihmisenlapsi pakkaseen nukkumaan! Kun ei elukatkaan nukuta poikasiaan pakkasessa vaan niillä on aina lämmin talvipesä.

Vierailija
14/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä -24 °C.

Kauppaan pitäisi uskaltautua kävellen. Onneksi puoli kilometriä vain matkaa.

Kannattaa pukeutua lämpimästi yöksi jos on noin viileää sisällä. Itse nukun talvet villasukat jalassa ja puuvillayöpaita päällä vaikka täällä on ihan lämmintä.

Vierailija
15/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:02"]

[/quote]No mä en yritä. Mulla on paksun yöpaidan kanssa monta paitaa päällä. Silti aamulla herään pää ja silmät ihan kipeinä ja kohmeisina vaikka olen yrittänyt vetään peiton päänkin ylitse koko yön.

Ja mä olen niitä joille ei tulis edes mieleen nukuttaa vauvaa ulkona. Hitsi, en tiedä mitään tyhmempää kuin pistää pien ihmisenlapsi pakkaseen nukkumaan! Kun ei elukatkaan nukuta poikasiaan pakkasessa vaan niillä on aina lämmin talvipesä.

[/quote]

Mun mielestä ei kannata pukea paljon vaatetta päälle, vaan panna enemmän peittoa päälle. Silloin ruumiinlämpö pystyy lämmittämään täkin alla olevan tilan paremmin.

Me on nukutettu vauvaa ulkona kylmälläkin, koska meillä on asianmukaiset varusteet, nimittäin untuvamakuupussi. Millään äitiyspakkauksen makuupussilla ei tietenkään kannata.

Vierailija
16/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua stressaa tosi paljon, että miten mun pieni italialainen autoni jaksaa. Joka työpäivän jälkeen saa jännätä että käynnistyykö. Aivan perseestä.

Lisäksi näytän koko ajan ihan katuojasta nousseelta hampuusilta, koska hiukset on koko ajan niin sähköiset.

Vierailija
17/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- -

[/quote]

[/quote]

No juuri se, että ensin kylmä ja raikas ulkoilma, ytimiin imeytyvä hyytävä kylmyys saa koko kropan hytisemään ja vapisemaan. Sitten tulet sieltä ulkoa lämpimään, suloista lämpöä henkivän leivinuunin läheisyyteen ja nautit siitä ihanasta sulamisen tunteesta. Sitä ei voi saada muulloin kun paukkupakkasilla. Ikkunoiden avaaminen ei ole sama asia, ei alkuunkaan.

Rakastan myös sitä tunnetta, kun suihkusta tullessa tulee niin vietävän kylmä. Pitää mennä peiton alle lämmittelemään, mutta silti hytisee vielä pari tuntia suihkun jälkeenkin.

Kuuma hellekesä on yhtä tuskaa ja helvettiä, sitä kuumaa lösöä ilmaa ei pääse karkuun ja aurinkoihottuma saa repimään ihon vereslihalle, päätä särkee ja buranaa kuluu. Mieluummin tämä ihana pakkanen ja talvi, lunta saisi olla metrin verran enemmän. Tyytyväinen tähänkin.

Vierailija
18/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakkasta -23 ja vietän vapaapäivääni kerrostalon kolmannen kerroksen asunnossani. Minun patterini taitavat olla ne viimeiset mille "lämmin" vesi kiertää. Täällä kaksiossa on aivan helvetin kylmä! Mulla on villasukat, pitkät kalsarit, pitkähihainen aluspaita, olohousut, toppatakki, pipo ja kysikkäät. En valita, sairaalla tavalla nautin tästä. Suihkuun en mene, sen jälkeen tulee niin kylmä, että sitä en enää kestäisi.

Vierailija
19/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut kylmälle kelille. Miten te palelevat ansarikukat ylipäätään pysytte hengissä? Jos palelette sisälläkin fleece-kerrostenne alla, niin miten käy kesällä, kun ulkolämpötila on just jotain 18 astetta? Ai niin joo, se on ERI asia, se. Ja silloin yllättäen tarkenette riekkua terassilla nirunarutopissa ja sandaaleissa.

Jotta siinä teille tekopyhää.

Vierailija
20/46 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta paksu vaatekerros tuntuu erittäin epämukavalta. Varsinkin se oikeaoppinen ulkoiluvaatetus on kankea kuin joku avaruuspuku. Ja vaikka olisi miten lämpimästi pukeutunut, niin naama jäätyy, autot ja muu tekniikka reistailee (sekä omat että julkiset), lunta pitää aurata ja se täyttää kaupungeissa parkkipaikat ja niin edelleen. Tuskin monikaan talvenrakastaja ottaisi talvea, jos syksyllä näytettäisiin lasku siitä mitä se oikeasti maksaa verrattuna vaikka keskieurooppalaiseen lauhkeaan ilmastoon ja annettaisiin valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän