- 18 astetta ulkona. Tämä kylmyys tekee musta todella
aggressiivisen! Olen aivan hirveän vihainen ja raivoissani. Nukuin huonosti viime yön taas kun oli niin kylmä sisälläkin ( +18) ja palelen kaiken aikaa. Olen huomannut, että olen todella vihainen ihan syyttömille ja vieraillekin ihmisille ja ärsyynnyt ihan pienestä. Jos ei pian lämpene saatan käydä vielä jonkun kurkkuun kiinni.
Eilen oli jo lähellä.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:17"]
Hanki hyvä kunto ja lihakset, niin ei palele. Voit ulkoillakin trikoissa ja kevytvanutakissa, ilman mitään kerrastoja tai paksuja vaatteita.
[/quote]Itseasiassa mulla on hyvä kunto ja hyvät lihakset. Ei nyt mitään huippu-urheilijatasoa mutta tällaista normaalia suomalaisnaistasoa kyllä.
Sama täällä. Mä vihaan näitä pakkasia, vihaan niin paljon että olen itsekin kiukkuinen ja raivon vallassa 24/7. Alle kymmenen asteen pakkasista mä selviän, mutta nämä jatkuvat -15-30 asteen pakkaset tekee mut hulluksi. Joka paikassa on koko ajan kylmä, aivan sama miten paljon pukee päälle. Auto on jäässä, talo on kylmä, putket jäätyy, viemärit jäätyy. Ttu mitä p*skaa. Sais jo loppua.
Ihan normaali Suomen talvi. Aika sopiva sää ulkoiluun, kunhan pukee kunnolla päälle.
En voi uskoa, että suomalaiset aikuiset ihmiset jaksaa manata kylmyyttä :D Kauanko te olette täällä asuneet? Ettekä vieläkään ole tottuneet siihen ajatukseen, että tänne tulee talvi ja osan siitä ajasta on jopa pakkasta? Ja ettei sille mitään voi? Tai ette ole vieläkään hoksanneet, että elämänsä kun järjestää sopivasti, niin olisi mahdollisuus muuttaa vaikka johonkin ikuisesti lämpimään paikkaan?
Minäkään en voi ymmärtää mitä aggressioita pakkanen suomalaisissa herättää, tämä on SUOMI, perinteisesti aika kylmä paikka. Itsekin siedän huonosti kylmää, mutta minkäpä tuolle voi, ellei muuta ulkomaille, mutta on tää sen verran mukava paikka muuten.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:01"]Voi, minä niin rakastan tätä kylmää ja hyytävää ilmaa. Meillä mittari näyttää -25 ja innolla odotan pääseväni kohta ulos raittiiseen ilmaan. Aion tänään vapaapäivän kunniaksi tuulettaa kaikki talouden matot, peitot, tyynyt ja patjat. Nukuin viime yönä 5 tuntia, se riittää minulle. Leivinuunin lämmitin eilen, paistoin piirakat ja pullat, yöksi laitoin hirvipadan uuniin. Suloinen lämpö hehkuu leivinuunin kyljestä.
Tämä on ehdottomasti paras vuodenaika!
[/quote]
Miksi tälle on annettu noin monta alapeukkua? Ihana viesti :)
On se vaan niin jännä. Alkeellisimmatkin eliöt sopeutuvat elinpiiriinsä, on se sitten merenpohja, tippukiviluola, Saharan hiekkadyynit tai etelänavan keskellä oleva railo.
Ihmisetkin, maapallon kehittynein laji sopeutuu elinpiiriinsä, on se sitten kuuma aavikko tai kostea sademetsä. Kestetään monsuunit ja kuivat kaudet niihin parhaan mukaan varustautuen.
Mutta ei suomimamma. Suomimamma se aloittaa kylmästä valittamisen viimeistään kun mittari näyttää -15, kaupat on pullollaan toppahousua, toppatakkia, untuvavaatetta, villavaatetta. On hattua, huivia, kypärämyssyä, hanskaa ja rukkasta. On lämpöä eristävää vaatetta jos jonkinmoista niin alle, päälle kuin väliinkin.
Kermaperse Suomimamma se vaan ei sopeudu, ei kymmenissäkään vuosissa elinoloihinsa, johon on syntynyt.
Tyhmäkö tuo lie, vai vaan heikko?
Kesällä sitten alkaa viimeistään kahta viikkoa ennen juhannusta se sama iänikuinen marmatus ja valitus Suomen kylmistä kesistä. Miten vituttaa kun on vaan +18 ja palelee ja sataakin jatkuvasti.
Te yöpalelijat, kannattaisko kokeilla jotain yömyssyä pään suojana? En nyt siis tarkoita mitään iltahuikkaa, vaan konkreettista suojaa päähän. Eikös lämpö haihdu tehokkaasti pään kautta, näin mulle ainakin koulussa opetettiin. Jospa auttaisi tuohon yöpalelemiseenkin. Itse suojaan kaulan ja hartiat, kun en tykkää että peittoa on pakko pitää nenään asti vedettynä. Ja villasukat, joskus myös kalsarit yöpaidan lisäksi.
Minusta pakkanen tekee hyväntuulisen ja energisen. Omasta kokemuksesta kuitenkin tiedän, että kaikki kelit eivät kaikille sovi - itse voin helteillä pahoin enkä pysty tekemään oikein mitään. Siispä sympatiani kaikille pakkasista kärsiville. Koettakaa kestää kesään asti, minä nautiskelen nyt, että jaksan kärsiä sitten kesällä!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:01"]
Voi, minä niin rakastan tätä kylmää ja hyytävää ilmaa.
- -
Suloinen lämpö hehkuu leivinuunin kyljestä.
[/quote]
Hah hah :). Oletpas tekopyhä.
Kerropas vielä mikä siinä uuninlämmössä niin suloista on, kun kerran rakastat kylmää? Mikset avaa ikkunoita ja ovia ja pidä sisällä pelkkiä alusvaatteita?
[/quote]
En ole tuo kirjoittaja, mutta vastaan: kylmä on kiva ulkona. Sinne kun pukee lämpimät vaatteet päälle, saa sellaista jännää henkistä tyydytystä siitä, ettei palele. Sitten on mukava tulla kylmästä lämpimään sisälle ja lämmittää tulisija oikein kuumaksi.
[/quote]
Joo, arvasin, että tulee tällainen vastaus.
Oletko lapsi? Etkö ymmärrä sitä, että ihmiset kokevat kylmän ja kuuman eri tavoin? Ap ja kaltaisensa (kuten minä), eivät näillä pakkasilla ikinä pääse tuohon lämmön tunteeseen sisällä, saati ulkona.
Minullakin on neljä kerrosta vaatetta yllä ja sormeni ovat aivan jäässä sisällä. Öisin joudun pitämään kolmea peittoa tiukasti ympärilleni kiedottuna (plus kaksi paitaa, kahdet sukat jne.)
Mitä hyötyä, iloa tai informatiivista on tulla tällaiseen ketjuun kertomaan, että "minusta kylmyys on ihanaa, paitsi ettei minulla oikeastaan ole kylmä, koska olen onnekseni syntynyt sellaiseen kehoon, joka pitää lämpöä hyvin"? Ihan pelkkää kiusaamista ja itsetehostusta se on. Toisten ihmisten aliarvioimista.
Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole sympatiakykyä toisia kohtaan.
[/quote]
Lainasitkohan sä nyt väärää viestiä? Mä kirjoitin vain omasta kokemuksestani, en siitä, että kaikkien pitäisi nauttia samasta asiasta kuin minä.
[/quote]
Kyllä lainasin ja tähän sopii hyvin toistaa viimeinen lauseeni "Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole sympatiakykyä toisia kohtaan". Sen verran ylimielistä tulla sanomaan, että en edes tiedä, lainaanko oikein vain en.
Toistan vielä senkin, että mitään järkevää informaatiota emme saa siitä, että tulet kertomaan, että sinulla ei ole kylmä. Kiva juttu sinulle. Osaatko asettua toisen ihmisen asemaan? Kun joku sanoo, että hänellä on flunssa, niin sinä varmaan kiirehdit kertomaan, että sinulla ei koskaan ole ollut flunssaa.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:19"]
Kuuma hellekesä on yhtä tuskaa ja helvettiä, -. Mieluummin tämä ihana pakkanen ja talvi, lunta saisi olla metrin verran enemmän.
[/quote]
Minä olen talvisin kipeämpi kuin kesäisin. Koskaan elämässäni en ole kokenut niin kuumaa ilmaa, että siitä tulisi huono olo.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:38"]
Kuuma hellekesä on yhtä tuskaa ja helvettiä, -. Mieluummin tämä ihana pakkanen ja talvi, lunta saisi olla metrin verran enemmän.
[/quote]
Minä olen talvisin kipeämpi kuin kesäisin. Koskaan elämässäni en ole kokenut niin kuumaa ilmaa, että siitä tulisi huono olo.
[/quote]
niin, me ihmiset olemme erilaisia : )
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:42"]
Minäkään en voi ymmärtää mitä aggressioita pakkanen suomalaisissa herättää, tämä on SUOMI,
[/quote]
Suomi on, kyllä, ja täällä on myös joskus helteitä. Voisitko siis kertoa numerolle 18, että ei kirjoittaisi tällaista tekstiä:
"Kuuma hellekesä on yhtä tuskaa ja helvettiä"?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:38"]
[/quote]
[/quote]
niin, me ihmiset olemme erilaisia : )
[/quote]
Niin, menkää te talvi-ihmiset omaan ketjuun hehkuttamaan ja jättäkää tämä meille muille. Ettehän te ymmärrä mitään, kun teillä ei ole koskaan kylmä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:58"]Suomimamma se aloittaa kylmästä valittamisen viimeistään kun mittari näyttää -15,
Tyhmäkö tuo lie, vai vaan heikko?
[/quote]
Tyhmä olet itse, kun et kertakaikkiaan suostu uskomaan, että ihmiset ovat erilaisia. Minun työpaikallani esim. on todella vapaa pukeutumiskoodi, mutta jos ei olisi, vaan vaadittaisiin jakkupukua, täytyisi minun vaihtaa työtä. Vaikea on näyttää asialliselta ja edustavalta toppavaatteissa ja sormikkaat kädessä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:01"]Voi, minä niin rakastan tätä kylmää ja hyytävää ilmaa. Meillä mittari näyttää -25 ja innolla odotan pääseväni kohta ulos raittiiseen ilmaan. Aion tänään vapaapäivän kunniaksi tuulettaa kaikki talouden matot, peitot, tyynyt ja patjat. Nukuin viime yönä 5 tuntia, se riittää minulle. Leivinuunin lämmitin eilen, paistoin piirakat ja pullat, yöksi laitoin hirvipadan uuniin. Suloinen lämpö hehkuu leivinuunin kyljestä.
[/quote]
[/quote]
Koska se on tyypillinen itsensäylentäjän viesti ja ihan väärään ketjuun kirjoitettu.
"MINÄ tarvitsen yöunta vain 5 tuntia, MINÄ teen alusta asti omat makkarat omista possuista ja omat karjalanpiirakat oman maan riisistä ja oman maan viljasta, MINÄ käyn kokoaikatöissä, mutta ehdin silti joka päivä tuulettaa, siivota, keittää, kokata, liikkua, harrastaa käsitöitä ja hoitaa omat ja naapurin lapset ja kylä yksinäiset vanhukset. MINÄ MINÄ MINÄ."
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 11:46"]
[/quote]
[/quote]
Koska se on tyypillinen itsensäylentäjän viesti ja ihan väärään ketjuun kirjoitettu.
"MINÄ tarvitsen yöunta vain 5 tuntia, MINÄ teen alusta asti omat makkarat omista possuista ja omat karjalanpiirakat oman maan riisistä ja oman maan viljasta, MINÄ käyn kokoaikatöissä, mutta ehdin silti joka päivä tuulettaa, siivota, keittää, kokata, liikkua, harrastaa käsitöitä ja hoitaa omat ja naapurin lapset ja kylä yksinäiset vanhukset. MINÄ MINÄ MINÄ."
[/quote]
Pikkuisenko olet kateellinen! =)
Sama mahdollisuushan se on sinullakin tehdä asioita ja tulla onnelliseksi. Miksei saisi hehkuttaa tekemisiään?
Vihaan kylmää. Alle 10 astetta pakkasta vielä meneekin, mutta sillonkin vituttaa. Kerrostalokaksiossamme olohuoneessa on saatanan kylmä, kun on lasinen parvekkeenovi ja iso ikkuna, ja ne vetää. Joo kylmä ei varmaan olis, jos vetäis 5 kerrosta vaatetta päällekkäin, mut ei huvita.
Lisäksi minulla on atooppinen iho, joka on täyttä helvettiä paukkupakkasilla. Kesällä selviää uimisen jälkeen rasvaamalla, talvella saa rasvata 5 kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 12:56"]
Vihaan kylmää. Alle 10 astetta pakkasta vielä meneekin, mutta sillonkin vituttaa. Kerrostalokaksiossamme olohuoneessa on saatanan kylmä, kun on lasinen parvekkeenovi ja iso ikkuna, ja ne vetää. Joo kylmä ei varmaan olis, jos vetäis 5 kerrosta vaatetta päällekkäin, mut ei huvita.
Lisäksi minulla on atooppinen iho, joka on täyttä helvettiä paukkupakkasilla. Kesällä selviää uimisen jälkeen rasvaamalla, talvella saa rasvata 5 kertaa päivässä.
[/quote]
Ja uusia eristenauhojahan sulle ei ole tullut mieleenkään vetää niihin vetoisiin ikkunoihin ja oveen?
Hanki hyvä kunto ja lihakset, niin ei palele. Voit ulkoillakin trikoissa ja kevytvanutakissa, ilman mitään kerrastoja tai paksuja vaatteita.