Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdukset pilasivat seksielämän

Vierailija
22.01.2014 |

Minulla oli lyhyen ajan sisällä useampi virtsatietulehdus, jotka johtuivat seksistä. Pari päivää yhdynnästä alkoi illalla kovat oireet, joiden kanssa jouduin kärvistelemään koko yön valvoen miehen nukkuessa tyytyväisenä vieressä. Tämän seurauksena seksihalut katosivat eivätkä ole palautuneet enää takaisin, vaikka viimeisimmästä tulehtumisesta on jo useampi vuosi. ( Uusia tulehduksia ei ole tullut, koska aktiivista seksielämää ei enää ole.) Viime tulehdusta edeltävällä kerralla seksiä oli illalla ja toisen kerran aamulla; se oli ilmeisesti liikaa elimistölleni.

Miten te muut "helposti tulehtuvat" hoidatte sänkyhommat? Omat haluni ovat lopahtaneet melkein täysin, kun ei pysty nauttimaan koko touhusta. Nykyään meillä on seksiä enää pari kertaa kuussa suihkun jälkeen. Kuulostaa todella säälittävältä nuoren pariskunnan seksielämäksi, mutta mieluummin olen ilman, kuin kusen verta ja soittelen terveyskeskukseen. Harmittaa tietysti miehen puolesta, kun hänellä haluja olisi kovastikin. Kaipa meidän kusivammaisten kuuluisi pysyä sinkkuina ja selibaatissa..

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomin käyttö voi auttaa!

Vierailija
62/76 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi aiheuttaa joillekin naisille tulehduksia. kondomi voi estää näitä bakteereja pääsemästä virtsateihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia virtsatietulehduskierre. Kun pääsin siitä eroon, alkoi hiivatulehdukset ja bakteerivaginoosit. Ihan hirveää, olen kai jotenkin erityisen herkkä näille. Kaikkeni olen tehnyt (sokerin syönti minimiin, maitohappobakteerit päivittäin jne) mutta silti edelleen pari kertaa vuodessa tulee jotain vaivaa. Seksistä pidättäytyminen on kamalaa, se on kuitenkin itselleni harvoja elämän iloja.

Vierailija
64/76 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vanhaa ketjua ylös, sillä aihe edelleen ajankohtainen.

Parisuhde on päin persettä, kun seksielämää ei juuri ole. Viime kerta oli joskus kesällä ja sekin miehen toiveesta, kun haluja ei itsellä ole yhtään. Seksielämä on yhtä pesulla käyntien, juomisten ja kusemisten organisointia.

Keväällä oli ensimmäistä kertaa varmaan pariin vuoteen seksiä aamulla heräämisen jälkeen. Pam, kusitulehdus iski alle vuorokaudessa.

Pitäisikö vain erota ja päästää mies etsimään kusivammaton kumppani itselleen?

Nimimerkki Rakastelu ei ole minua varten

Vierailija
65/76 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 18:15"]

Itsekin teen juuri noita varotoimenpiteitä yhdynnän jälkeen ja ennen sitä. Ne vain tappavat kaiken spontaaniuden seksistä, kun pitää peseytyä jatankata paljon vettä ja käydä heti vessassa. :(

ap

Et ole tosissas?? Mulle ei tulis mieleenkään rueta paneskelemaan peseytymättä, vettä juon muutenkin paljon ja pissaan aina seksin jälkeen, samalla kun pesen alapesusuihkulla paikat.. Ja kas, mulla ei ole mitään kusivaivoja..

Sinulla kusi onkin päässäsi, vaivoja näkyy olevan, olet vain niin tyhmä, ettet huomaa.

Vierailija
66/76 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastin viisi vuotta sitten toistuvia virtsatietulehduksia. Mitään erikoista syytä niille ei löytynyt.

Alettiin miehen kanssa kiinnittämään erityistä huomiota puhtauteen, eli molemmat käy pesulla ennen seksiä. Itse käyn lisäksi pissalla ennen JA jälkeen seksin, samalla pesen itseni.

Tulehduksia ei sen jälkeen ole ollut kuin kerran. Himot odottaa kyllä sen muutaman minuutin kun kumpikin käy pesulla, mukavampaa se on kuin seksi haisevilla alapäillä.

Ihan suu auki luen näitä juttuja.

Meille on ollut itsestään selvää, että alapää pestään erittäin hyvin ennen seksiä.

Ja myös hinkataan suihkussa intiimihygienia saippualla se pepun ympärystä (vaikkei anaalia tehdä ikinä). Ja kunnon huuhtelut.

Siis alapäämme on niin puhtaat, että ei ole yhtään mitään kakkabakteeria missään.

Ja hommien jälkeen sama homma, suihkuun.

Ja tietty pissaan sen jälkeen.

Virtsatietulehduksia 0.

Olen yli 40 v.

Mielestäni kunnon alapääpesu ennen hommia on niinkun täysin itsestäänselvä asia.

Vierailija
67/76 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia myös miehen on tärkeää.

Vierailija
68/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että bakteeri ei tule kumppanista vaan naisen omasta suolistosta.

Joku siinä partnerissakin vaikuttaa. Oman miehen kanssa ei ikinä tule tulehdusta, mutta "rakastajan" kanssa tulee aina. Meillä on avoin suhde, ei tarvitse siitä huolehtia..

Vierailija
69/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygienia vaikuttaa, molempien pitää peseytyä ennen, mutta sekään ei tietenkään auta jos harrastaa suuseksiä. Naisen anatomia nyt on vaan niin hankala tuon asian suhteen.

Vierailija
70/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä ne limakalvot pysyy kunnossa ja puhtauden jälkeen kannattaa huolehtia kosteutuksesta. Repadinaa säännöllisesti ja kunnon esileikki.

Vierailija
71/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää huoli että mies kätensä kunnolla ennen seksiä, enemmän tulehduksia tulee likaisista sormista kuin vehkeestä

Ja tietty limakalvot kunnossa, paikallisestrogeenia

Vierailija
72/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostelen vanhaa ketjua ylös, sillä aihe edelleen ajankohtainen.

Parisuhde on päin persettä, kun seksielämää ei juuri ole. Viime kerta oli joskus kesällä ja sekin miehen toiveesta, kun haluja ei itsellä ole yhtään. Seksielämä on yhtä pesulla käyntien, juomisten ja kusemisten organisointia.

Keväällä oli ensimmäistä kertaa varmaan pariin vuoteen seksiä aamulla heräämisen jälkeen. Pam, kusitulehdus iski alle vuorokaudessa.

Pitäisikö vain erota ja päästää mies etsimään kusivammaton kumppani itselleen?

Nimimerkki Rakastelu ei ole minua varten

Karpaloa saa pillereinäkin luontaistuotteena, ehkäisee virtsatien tulehdusta. Karpalomehua mummoillekin juotetaan vanhainkodeissa samaan vaivaan. Mies munapyykille ennen seksiä ettei tuo bakteereja alapäähäsi ( kädet myös pestävä hyvin) ja sitten kyllä kyselisin sen pettämisenkin perään kun toistuvat virtsatien tulehdukset voi olla myös merkki siitä, että ukko hyppii vieraissa.

Vierailija
73/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastin viisi vuotta sitten toistuvia virtsatietulehduksia. Mitään erikoista syytä niille ei löytynyt.

Alettiin miehen kanssa kiinnittämään erityistä huomiota puhtauteen, eli molemmat käy pesulla ennen seksiä. Itse käyn lisäksi pissalla ennen JA jälkeen seksin, samalla pesen itseni.

Tulehduksia ei sen jälkeen ole ollut kuin kerran. Himot odottaa kyllä sen muutaman minuutin kun kumpikin käy pesulla, mukavampaa se on kuin seksi haisevilla alapäillä.

Meille on ollut itsestään selvää, että alapää pestään erittäin hyvin ennen seksiä.

Ja myös hinkataan suihkussa intiimihygienia saippualla se pepun ympärystä (vaikkei anaalia tehdä ikinä). Ja kunnon huuhtelut.

Siis alapäämme on niin puhtaat, että ei ole yhtään mitään kakkabakteeria missään.

Virtsatietulehduksia 0.

Olen yli 40 v.

Mielestäni kunnon alapääpesu ennen hommia on niinkun täysin itsestäänselvä asia.

Luuletko tosissasi, että tulehdusalttius on jostain peseytymisestä kiinni?

Toisilla se virtsarakon alue ei vain kestä oikein minkäänlaista hankausta, kun joku pöpö pääsee jo nousemaan virtsaputkea pitkin rakkoon.

Vierailija
74/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma joskus 2-kymppisenä, lääkäri paasasi vaan hygieniasta, vaikka se puoli oli jo kunnossa. Ongelma poistui kun lakkasin käyttämästä tekokuituisia alushousuja ja lakkasin pyöräilemässä talvella farkut jalassa. Talvella voi pyöräillä, mutta hanki tuulenpitävät housut. Alushousujen materiaalista luin jostain naistenlehdestä ja ajattelin kokeilla, kun ei se paljoa vaatinut. Tuon talvipyöräilyn tajusin joskus itse. Sulla se pohjimmainen syy voi olla joku ihan muu, mutta testaa nuo, ne on aika helppo toteuttaa.

Vierailija
75/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtsatietulehduksia 0.

Olen yli 40 v.

Luuletko tosissasi, että tulehdusalttius on jostain peseytymisestä kiinni?

Toisilla se virtsarakon alue ei vain kestä oikein minkäänlaista hankausta, kun joku pöpö pääsee jo nousemaan virtsaputkea pitkin rakkoon.

Näin se on. Peseytyminen etukäteen on hyvä, mutta tuo jälkeenpäin alapesu on aivan turhaa. Siinä vaiheessa bakteeri on jo sinne rakkoon päässyt, eikä mikään huuhtelu ulkoapäin tee yhtään mitään.

Vierailija
76/76 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuuko se?