Naiseton mies avautuu asiasta omilla kasvoillaan
https://areena.yle.fi/1-50211576?autoplay=true
Aika hyvin pukee sanoiksi asialliseen sävyyn asian, jota varmasti tuhannet muutkin miehet tälläkin palstalla miettivät. Mitäs olette mieltä?
Kommentit (554)
Minä tajusin vasta vanhempana miten naisille tulee puhua treffeillä. Kannattaa unohtaa kaikki asialliset, kaverilliset aiheet ja puhua ns. parisuhteen kannalta yhdentekeviä juttuja jotka saa naisen tuntemaan positiivisia tunteita. Eli kertoa kuinka minusta juuri tänään ilta-aurinko maalaa taivaan ihanan punaiseksi ja kuinka naisen kissa näytti tinder-kuvissa niin mahdottoman söpöltä. Sitten kun olet näillä höpöhöpö liirunlaarumeilla saanut naisen "kehräämään", niin sitten on oikea aika viedä jutut pikkuhiljaa kohti seksiä. Naisesta riippuen tätä odotetaan "oikealta mieheltä" ensihetkistä alkaen. Samalla kun askel askeleelta johdattaa naista kohti väistämätöntä, niin pitää tarkastella vieläkö se kehrääminen jatkuu. Jos se loppuu, niin lisää taivaanrannanmaalausta ja sit jatketaan siitä mihin jäätiin.
Aikaisemmin olin hyvin paljon herrasmiesmäisempi ja puhuin ja käyttäydyin kohteliaammin ja tuloksena oli pelkästään kavereita ja tuttavia.
Omista tunteista ei naisille minun kokemuksen kannata puhua mitään. Positiiviset tunteet (ihastumiset jne.) saavat naisen ahdistumaan ja negatiiviset tunteet saavat naisen pitämään sinua heikkona (kuten tältäkin palstalta helposti huomaa). Eli oman kokemuksen mukaan kun naiset tahtovat miehen puhuvan enemmän tunteista, he tarkoittavat että mies puhuisi asioista, mitkä aiheuttavat positiivisia tunteita hänessä. Ei miehen tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei hakenut rakkautta, ei haaveile perheen perustamisesta, vaan halusi seksisuhteen. Ei ihme että tuolla naamalla vaikeaa.
Minä olen lihavampi, kaljumpi ja rumempi, mutta aina on löytynyt seuraa, kun sitä on kaivannut. Sosiaaliset taidot ovat tämän(kin) miehen heikko lenkki, ja hän tuntuu sen tunnistavan. Ei tosiaankaan ole jäänyt ulkonäöstä kiinni.
Assertiivisuus, itsevarmuus, huumorintaju, karisma, keskustelutaidot, flirttailutaito ja vahva läsnäolo ovat lähes universaalisti viehättäviä ominaisuuksia miehessä. Niillä pärjää, oli haussa sitten seksi- tai parisuhde.
Miehen olisi loputtoman profiilinviilauksen sijaan mennä vaikka teatteri-ilmaisun tai improvisaatioteatterin kurssille. Siellä nämä taidot kehittyvät.
Ihan parin minuutin jälkeen sanoisin, että tuo kaveri on ollut hieman ulkopuolinen alle parikymppisenä kun samanikäiset tytöt ovat kokeilleet jo yhtä sun toista. Mutta ei pojassa mitään vikaa ole. Pohdiskelee ja järkeistää. Nuoruudessa suhdekokeiluissa palkitaan sillä, että vähemmään funtsii ja enemmän vain menee lauman mukana. Murrosikäisillä tytöillä on jo kova paine saada kokemusta vanhempien kundien kanssa kun taas saman ikäiset pojat eivät välttämättä sitten edes ajattele tyttöjä tai seurustelua. 20-vuotiaina sitten herätään yhtäkkiä samoihin paineisiin, mutta ollaan vielä kokemattomia ja pelokkaita ja etsitään selitystä jostain ulkopuolelta kuten tuokin asianomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei hakenut rakkautta, ei haaveile perheen perustamisesta, vaan halusi seksisuhteen. Ei ihme että tuolla naamalla vaikeaa.
Minä olen lihavampi, kaljumpi ja rumempi, mutta aina on löytynyt seuraa, kun sitä on kaivannut. Sosiaaliset taidot ovat tämän(kin) miehen heikko lenkki, ja hän tuntuu sen tunnistavan. Ei tosiaankaan ole jäänyt ulkonäöstä kiinni.
Assertiivisuus, itsevarmuus, huumorintaju, karisma, keskustelutaidot, flirttailutaito ja vahva läsnäolo ovat lähes universaalisti viehättäviä ominaisuuksia miehessä. Niillä pärjää, oli haussa sitten seksi- tai parisuhde.
Miehen olisi loputtoman profiilinviilauksen sijaan mennä vaikka teatteri-ilmaisun tai improvisaatioteatterin kurssille. Siellä nämä taidot kehittyvät.
Niin yleensäkin kundien kannattaa hakeutua paikkoihin jossa on enemmän naisia kuin miehiä. Siellä ihan millainen tahansa nössöläinen saa huomioita osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa yllätys, mies opetteli käyttäytymään, ja heti natsasi!
Eikö tuo ole itsestäänselvyys. Paitsi palstapeikoille, mutta heihin on turha hukata aikaa, maailmassa ei vaan rautalanka riitä.
Kunpa riittäisikin pelkkä käyttäytymään opettelu. Itselläni on ollut aina muutama nainen kavereina ja ystävinä, joten voin luottaa, että jos käytöksessäni olisi ongelmia, olisin saanut siitä kuulla, tai yhteyden pito olisi päättynyt. Parisuhdetta en kuitenkaan ole onnistunut solmimaan tällä vuosituhannella. En silti kiellä, että joillakin miehillä voi olla ongelmia käytöksessä.
On todella outoa katsoa vierestä, kun ihmiset ympärillä pariutuu yhä uudestaan ja uudestaan, ja itse ei onnistu. Eikä se voi olla vaikuttamatta maailmankuvaan ja käyttäytymiseen. Oli minullakin ajanjakso, jolloin välttelin tutustumasta naisiin, koska kaikenlainen deittailu turhautti ja ahdisti. Eikä nämä keskustelut syyllistämisineen juurikaan helpota. Onnekseni olen tavannut naisen, jonka kanssa voin keskustella kaikesta omana itsenäni ja avoimesti.
Sinulla on päinvastainen ongelma kuin monilla miehillä. Ja se on tuttu itsellenikin koska kärsin vuosia samasta. Olin aina se mukava kaveripoika jota kaikki naiset kehuivat mutta johon kukaan ei rakastunut.
Kunnes sitten tajusin että oli aina liian kaverillinen ja ikäänkuin odotin että ne naiset olisivat tajunneet mikä kultakimpale siinä oli. No eivät tajunneet. Kyllä minun itseni piti tehdä se oikea fyysinen aloite vaikka se miten vaikeaa olikin. Ja nimenomaan se aloite piti tehdä aika pian eikä joskus vuosien ystävyyden jälkeen. Se suhde luodaan varsin pian tapaamisen jälkeen ja siinä määrittyy että onko se vain ystävyyttä vai jotain muuta. Se on se hetki kun pitää tehdä se fyysinenkin aloite tai se on useimmiten myöhäistä.
Sinun pitää siis tajuta että kiltteys ja mukavuus ei ole ristiriidassa sen kanssa että voi tehdä selkeitä fyysisiä aloitteita.
Jokainen nainen luokittelee miehen, joka ei tee aloitteita joko homoksi tai sitten mies ei ole naisesta muuten kiinnostunut. Kukaan ei luokittele miestä, joa pyörii ympärillä, mutta ei tee aloitteta seksuaalisesti kiinnostavaksi.
Näin se valitettavasti menee. Naiset ovat kaikista tunnetaidoista huolimatta välillä ihan yhtä sokeita kuin miehetkin. Esim. eräs nainen johon olin korviani myöten ihastunut, sanoi myöhemmin että häntä hämäsi kun en hänestä vaikuttanut alkuun hänestä lainkaan kiinnostuneelta. Siis minä joka ei pystynyt suunnilleen viikkoon nukkumaan ja syömään kun ajattelin vain häntä...
Ihmiset ylipäätään ei ole ajatuksen lukijoita. Mistä tämän naisen olisi pitänyt ymmärtää että edes kaukaisesti ajattelet häntä?
En ajatellut häntä kaukaisesti vaan seurustelimme jo ja yritin nähdä häntä aina kuin vain ikinä mahdollista. Silti ei ollut tajunnut että olin todella kiinnostunut vaan luuli että lähinnä hän on...
Kannattaa opetella ilmaisemaan itseään sekä sanoin että teoin. Ettei toisen tarvi arvailla.
Pointti (joka sinulta meni ohi) oli se että eri ihmiset tulkitsevat asiat eri tavalla. Se mikä toisella on suuren innostuksen näyttämistä voi toisesta vaikuttaa muulta jos on tottunut vaikka suurieleisiin rakkaudentunnustuksiin kukin ja fanfaarein.
Tunteista kertomisen voi tehdä myös ilman fanfaareja, mutta jos ei kerro ollenkaan, niin ei niitä ajatuksista toiset osaa lukea.
Edelleenkään kyse ei ollut siitä että en kertoisi tunteistaan lainkaan vaan en kertonut niistä tavalla jonka nainen olisi kokenut suuren innostuksen osoitukseksi.
Ja jotta ei jäisi epäselväksi niin suhteemme eteni tästä (ja nyt jo yli 10 vuotta onnellisesti naimisissa) eli mitään peruuttamatonta ei tapahtunut. Kuulin vasta aika kauan jälkeenpäin vaimoltani että hän ei tajunnut heti aluksi minun tunteitani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa kaikki vierailijat että Vauva-mammojen mukaan miehen pitää vain ryhdistäytyä jos hän on syrjäytynyt. Tosin jos ryhdistäydyt ja saat naisystävän ja normaalielämän kuten tässä Ylen videossa, samat Vauva-mammat pitävät sinua sekopäänä, luuserina ja rumana pervona.
Että semmoista Vauva-palstan naisten logiikkaa taas täällä tänään. Niin tai näin, aina väärinpäin.
Normaali miehet jatkaa elämää eteenpäin eikä mene rutisemaan radioon/lehteen.
Mihin ”eteenpäin”? Tuota en ole koskaan tajunnut.
Ei jumitu menneeseen. Pelkästään tästä vastauksesta tietäisin ettet olisi mun potentiaalinen mätsi.
Luultavasti en. Olen nainen, tosin bi 😁
Vierailija kirjoitti:
Ihan parin minuutin jälkeen sanoisin, että tuo kaveri on ollut hieman ulkopuolinen alle parikymppisenä kun samanikäiset tytöt ovat kokeilleet jo yhtä sun toista. Mutta ei pojassa mitään vikaa ole. Pohdiskelee ja järkeistää. Nuoruudessa suhdekokeiluissa palkitaan sillä, että vähemmään funtsii ja enemmän vain menee lauman mukana. Murrosikäisillä tytöillä on jo kova paine saada kokemusta vanhempien kundien kanssa kun taas saman ikäiset pojat eivät välttämättä sitten edes ajattele tyttöjä tai seurustelua. 20-vuotiaina sitten herätään yhtäkkiä samoihin paineisiin, mutta ollaan vielä kokemattomia ja pelokkaita ja etsitään selitystä jostain ulkopuolelta kuten tuokin asianomainen.
Paitsi että heräsi 29-vuotiaana. Tuossa kohtaa monilla on jo 10 vuoden kokemus seurustelusta, treffailusta, seksistä, suhdekuvioista, sydänsuruista, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin yleensäkin kundien kannattaa hakeutua paikkoihin jossa on enemmän naisia kuin miehiä. Siellä ihan millainen tahansa nössöläinen saa huomioita osakseen.
Tämä on ihan totta sinänsä, tosin sukupuolijakauma on tällaisilla kursseilla usein aika tasainen. Mutta jos lähtee pitämään hauskaa ja kehittämään taitoja, voi mahdolliset romanttiset kuviot ottaa bonuksena. (Pariutuminen teatteripiireissä on kyllä hyvin yleistä.)
Olen tuon miehen kaltainen sosiaalisesti syrjäytynyt rillipäänyhverö, tosin nainen. Onneksi olen nainen, koska kun laitan oman marsumaisen naamavärkkini deittipalstalle niin voitte uskoa, että saan satoja ja satoja ihailevia viestejä miehiltä, joista voin sitten vaan karsia silmääni mielyttävät alfauroot. Ongelmani onkin siinä, miten erittelen ja lajittelen saamani viestit miehiltä niin, että karsinta olisi vaikuttavaa ja ei veisi liikaa aikaani. Voi kunpa joku haastattelisi minua johonkin lyhytdokkariin, jossa voisin avautua tästä kaikkia naisia kohtaavasta merkittävästä ongelmasta, jonka tuo rillipäänörttikin oli kautta rantaan huhupuheiden perusteella pannut merkille.
Vierailija kirjoitti:
Minä tajusin vasta vanhempana miten naisille tulee puhua treffeillä. Kannattaa unohtaa kaikki asialliset, kaverilliset aiheet ja puhua ns. parisuhteen kannalta yhdentekeviä juttuja jotka saa naisen tuntemaan positiivisia tunteita. Eli kertoa kuinka minusta juuri tänään ilta-aurinko maalaa taivaan ihanan punaiseksi ja kuinka naisen kissa näytti tinder-kuvissa niin mahdottoman söpöltä. Sitten kun olet näillä höpöhöpö liirunlaarumeilla saanut naisen "kehräämään", niin sitten on oikea aika viedä jutut pikkuhiljaa kohti seksiä. Naisesta riippuen tätä odotetaan "oikealta mieheltä" ensihetkistä alkaen. Samalla kun askel askeleelta johdattaa naista kohti väistämätöntä, niin pitää tarkastella vieläkö se kehrääminen jatkuu. Jos se loppuu, niin lisää taivaanrannanmaalausta ja sit jatketaan siitä mihin jäätiin.
Aikaisemmin olin hyvin paljon herrasmiesmäisempi ja puhuin ja käyttäydyin kohteliaammin ja tuloksena oli pelkästään kavereita ja tuttavia.
Omista tunteista ei naisille minun kokemuksen kannata puhua mitään. Positiiviset tunteet (ihastumiset jne.) saavat naisen ahdistumaan ja negatiiviset tunteet saavat naisen pitämään sinua heikkona (kuten tältäkin palstalta helposti huomaa). Eli oman kokemuksen mukaan kun naiset tahtovat miehen puhuvan enemmän tunteista, he tarkoittavat että mies puhuisi asioista, mitkä aiheuttavat positiivisia tunteita hänessä. Ei miehen tunteista.
Mä vaihdoin just tuon tunnekylmyyden takia venäläiseen mieheen. Halusin tuntea olevani nainen ja saada rakkautta. Saan tältä tunteita, tuoksuja ja lahjoja. Onhan tässä ollut yhteentörmäyksiä kuitenkin olemme aina palanneet törmäyskurssilta takaisin lähtöruutuun mistä löytyy jälleen tunteita.
Anteeksi, oli ihan pakko 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin just tuon tunnekylmyyden takia venäläiseen mieheen. Halusin tuntea olevani nainen ja saada rakkautta. Saan tältä tunteita, tuoksuja ja lahjoja. Onhan tässä ollut yhteentörmäyksiä kuitenkin olemme aina palanneet törmäyskurssilta takaisin lähtöruutuun mistä löytyy jälleen tunteita.
Anteeksi, oli ihan pakko 🥰
Mitä _tuoksuja_? 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, oli ihan pakko 🥰Mitä _tuoksuja_? 😳
Perseenhajuhullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeittoa ja mahorkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut ohjelmasta nimeltään Tunteita ja tuoksuja? Kolmosella näytetään tai näytettiin vielä muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuon miehen kaltainen sosiaalisesti syrjäytynyt rillipäänyhverö, tosin nainen. Onneksi olen nainen, koska kun laitan oman marsumaisen naamavärkkini deittipalstalle niin voitte uskoa, että saan satoja ja satoja ihailevia viestejä miehiltä, joista voin sitten vaan karsia silmääni mielyttävät alfauroot. Ongelmani onkin siinä, miten erittelen ja lajittelen saamani viestit miehiltä niin, että karsinta olisi vaikuttavaa ja ei veisi liikaa aikaani. Voi kunpa joku haastattelisi minua johonkin lyhytdokkariin, jossa voisin avautua tästä kaikkia naisia kohtaavasta merkittävästä ongelmasta, jonka tuo rillipäänörttikin oli kautta rantaan huhupuheiden perusteella pannut merkille.
MAM siellä provoilee
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies sanoi dokumentissa, että naisilla on helppoa, kun voi valita sadoista tarjokkaista ja siitä muka voi ottaa parhaan päältä. Ongelma on juuri tuo sadat tarjokkaat. Osa on todella inhottavia, sitten on ne yli-ikäiset miehet, jotka täyttävät postilaatikon. Olisi paljon parempi, jos mies oikeasti lukisi profiilin ja esim. ikätoiveet, niin ei tarvitsisi lukea niin paljon turhia posteja. Oikeasti ei jaksaisi jonkun 70-vuotiaan nuorekkaan Kaken viestiä. Kaiken törkyn seasta on vaikea löytää sitä itselle sopivaa.
Niin, tässähän se on, että naisilla on yleensä Harry Potter-kirjasarjan verran toiveita (lue: vaatimuksia) ja kun ne täyttää tällä maapallolla ehkä 3 miestä niin ainakin pariutumisikäisistä naisista tulee katkeria kun "joutuvat" sitten pariutumaan sen B-vaihdoehdon kanssa ja kaikki ne täyttämättömät vaatimukset ovat punainen vaate.
Ehkä yleistän vähän, mutta pariutumisiässä oleville miehille riittää usein, että nainen ei ole mikään täysi skitso narkkari/sekopää vaan pystyy elämään normaalia elämää. Ulkonäkö toki vaikuttaa, mutta siinäkin kriteerit ovat paljon häilyvämmät kuin näillä supernaisilla, joille miehen täytyy olla 180 cm+, ei saa olla velkaa, lapsia ennestään, täytyy olla oma auto ja varallisuutta, täytyy osata rakentaa linna omin käsin jne. Yhdestäkään kriteeristä ei voi poiketa vaan koko homma kaatuu samantien siihen, jos sulla on kyllä oma auto, mutta olet vain 177 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksu=hajuvesi
Lasken hajuvedet mainitsemiinsa _lahjoihin_!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies sanoi dokumentissa, että naisilla on helppoa, kun voi valita sadoista tarjokkaista ja siitä muka voi ottaa parhaan päältä. Ongelma on juuri tuo sadat tarjokkaat. Osa on todella inhottavia, sitten on ne yli-ikäiset miehet, jotka täyttävät postilaatikon. Olisi paljon parempi, jos mies oikeasti lukisi profiilin ja esim. ikätoiveet, niin ei tarvitsisi lukea niin paljon turhia posteja. Oikeasti ei jaksaisi jonkun 70-vuotiaan nuorekkaan Kaken viestiä. Kaiken törkyn seasta on vaikea löytää sitä itselle sopivaa.
Niin, tässähän se on, että naisilla on yleensä Harry Potter-kirjasarjan verran toiveita (lue: vaatimuksia) ja kun ne täyttää tällä maapallolla ehkä 3 miestä niin ainakin pariutumisikäisistä naisista tulee katkeria kun "joutuvat" sitten pariutumaan sen B-vaihdoehdon kanssa ja kaikki ne täyttämättömät vaatimukset ovat punainen vaate.
Ehkä yleistän vähän, mutta pariutumisiässä oleville miehille riittää usein, että nainen ei ole mikään täysi skitso narkkari/sekopää vaan pystyy elämään normaalia elämää. Ulkonäkö toki vaikuttaa, mutta siinäkin kriteerit ovat paljon häilyvämmät kuin näillä supernaisilla, joille miehen täytyy olla 180 cm+, ei saa olla velkaa, lapsia ennestään, täytyy olla oma auto ja varallisuutta, täytyy osata rakentaa linna omin käsin jne. Yhdestäkään kriteeristä ei voi poiketa vaan koko homma kaatuu samantien siihen, jos sulla on kyllä oma auto, mutta olet vain 177 cm pitkä.
Nämä naisten vaatimuslistat ovat aika lailla legendaa. Tai ainakin siltä osin että kun se nainen oikeasti rakastuu jossain vaiheessa niin se valittu kumppani harvoin täyttää edes kolmannesta siitä listasta. Eli listoja tuijotellaan niin kauan kun ei olla oikeastaan kauhean tosissaan ja lopulta ollaan kuitenkin varsin realistisia ja mennään tunteella.
Toisin kuin MAM:it väittää. Naista saa ja pitää kehua!
Tietenkin kehujen täytyy olla vastavuoroisia.