Kuinka monta lasta perheessä on mielestäsi ihanne?
Jos kaikki tekijät saa ottaa huomioon, kuinka monta lasta toivoisit ja miksi?
Kommentit (80)
2 tai 3, saa nähdä. 1 on ehdottomasti liian vähän mun makuun!
Haaveilen kolmesta. Tällä hetkellä on kaksi.
YKSI. YKSI. JA vielä kerran yksi. Maailman suurin onglema on liikalisääntyminen. Älä väiti, ettei meillä. Me asumme täällä pallolla kuten muutkin. Ota vastuu kaikkien tulevaisuudeta ja hillitse lisääntymisvimmasi. Ja toinen asia. Lapsia tehdään, jos heihin on varaa. Älä tee niitä minun elätettäväksi. EI kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:57"]
2 tai 3, saa nähdä. 1 on ehdottomasti liian vähän mun makuun!
[/quote]
Hyvä pikku rouva! Lapsia ei tarvitse tehdä sen mukaan, mikä on sun makuusi.Osta se käsilaukku makusi mukaan. Kasva järkeväksi ihmiseksi ja ota vastuu tästä pallosta ja lopeta tuutin täydeltä lisääntymienen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 15:15"]En oikein ymmärrä ihmisiä jotka toivovat vain yhtä lasta. Eikö silloin voi samantien jättää lapset tekemättä kokonaan.
[/quote]
Olipa taas ruhtinaallista älykkyyttä
Toivoisin ehkä 5 lasta. Tällä hetkellä on 3 lasta. Mutta olen aina haaveillu isosta perheestä ja siitä että lapsilla on sisaruksia. Isossa perheessä on aina menoa ja meininkiä.
Tyhjäpääeukkoja lähes jokainen! Ei toimi yläpää, mutta alapää on roimassa käytössä. :(
[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 20:42"]
Toivoisin ehkä 5 lasta. Tällä hetkellä on 3 lasta. Mutta olen aina haaveillu isosta perheestä ja siitä että lapsilla on sisaruksia. Isossa perheessä on aina menoa ja meininkiä.
[/quote]
Sepä se onkin hyvä persute. On menoa ja meininkiä. :( Tunnen myötähäpeää.
Kolme olisi ihanne. Tällä hetkellä meillä on yksi enkä tiedä jaksetaanko edes toista...
Nyt 1 pojan äiti. Jos kaikki haaveeni toteutuisivat, eli jonain päivänä minulla olisi täydellinen mies, rahaa kuin roskaa ja paljon äitikavereita, niin haluaisin vielä 2 tyttöä eli 3 lasta yhteensä. Koska mikään em. haaveista ei varmasti koskaan toteudu niin tähän yhteen on tyytyminen.
Mä olen aina toivonut kolmea lasta ja mieskin lämpeni pitkän harkinnan jälkeen kolmanteen. Miehen harkinnan vuoksi ikäero kahteen vanhimpaan tuli pitkäksi ja olisin toivonut kuopukselle kaveria, mutta tiesin, että siihen mies ei enää suostu. Ja nyt kuopuskin on jo isompi, niin ehkä ihan hyvä näin.
Mutta mulle ihanne on 3-4 lasta.
Joku kirjoitti, ettei kukaan ole läheinen isoveljensä kanssa, niin mä kyllä olen. Lapsena ei oltu, kun ikäeroa oli niin paljon, mutta nuorina ja nyt aikuisina ollaan läheisiä. Kyllä mäkin siskoa lapsena toivoin, mutta kyllä luonteet on tärkeämpiä kuin sukupuolet.
Kaksi lasta on ihanne, ja kaksi meillä on (tyttö ja poika.) Olen itse kolmilapsiseta perheestä, ja olen keskimmäinen. Enkä kyllä nauttinut tästä roolista: en ollut se perheen osaava esikoinen tai kaikista pienin ja ihanin. En halua kokeilla, miten itse pärjäisin komen lapsen kanssa vai jäisikö siinä jo joku väemmälle huomiolle, ja tuntisi itsensä vähemmän tärkeäksi. Kahden kanssa vielä jaksaa, enkä halua testata useamman lapsen kanssa jaksamistani. Sitä paitsi iso perhe tarvitsee kaikkea enemmän asunnon ja auton koosta lähtien puhumattakaan siitä miten enemmän aikaa ja paneutumista vanhemmilta vaaditaan. Kaikki harrastuskuskaukset ine. Ihan pitäisi olla reippaampi ja uhrautuvampi luonne, jotta moista jaksaisi!
2 tai 3. Ikäeroa vuosi, kaksi vuotta jo liian paljon.
Meillä on kaksi lasta. Olisin halunnut kolme, mutta koska kuopus on erityislapsi ja vienyt meiltä kaikki voimat, en uskalla ajatellakaan enää kolmatta.
Pitkään ajattelin, että 2 lyhyellä ikäerolla. Nyt yhden yksivuotiaan vanhempana ajattelen yhä, että kaksi, mutta pitkällä ikäerolla. Onneksi tein lapsen nuorena niin en oo ees kovinkaan vanha vaikka odotan 5-10 vuotta seuraavaa.
Nyt meillä on yksi lapsi. Ideaali olisi kaksi. :)
3, että kaikki mahtuvat samaan "normaaliin" autoon!